En büyük avantajları bazı eklentilerde framework olarak kullanabilecekleri işler yapıp (örneğin görev ağacı sistemi), ardından bu sistemi tüm ülkelere uyarlayıp içerik olarak satabilmeleri. Onu ilk başta yaptıktan sonra gerisi herhangi bir programcılık gerektirmiyor, sadece her ülke için doldurabilecekleri bir içerik slotu açıyorlar ve önümüzdeki 3 yıl boyunca eklenti içeriği olarak günlüklerde bundan bahsedebiliyorlar. DDRJake dönemi EU4'ün geliştirilme felsefesini beğenmiyorum ancak işe parasal olarak bakarsan o slotu (görev ağacı) bir oyun çıktıktan bu kadar geç süre sonra açabilmiş olmak büyük bir başarı.
DLC meselesinin bence psikolojik yönleri var:
1. Aralıklarla nispeten küçük miktarlarda para alındığı için toplamda senin için oluşan maliyeti hissetmiyorsun.
2. DLC çıktığında almadığın vakit oyunun "tam oyun değilmiş" hissine kapılıyorsun.
DLC politikasının iyi mi kötü bir şey mi olduğu başlı başına ayrı bir tartışma konusu olur sanırım, yani durum win-win şeklinde mi hem oyun taze kalıyor hem şirket para kazanıyor şeklinde. Ama dediğim gibi çok gri bir alan.
DLC meselesinin bence psikolojik yönleri var:
1. Aralıklarla nispeten küçük miktarlarda para alındığı için toplamda senin için oluşan maliyeti hissetmiyorsun.
2. DLC çıktığında almadığın vakit oyunun "tam oyun değilmiş" hissine kapılıyorsun.
DLC politikasının iyi mi kötü bir şey mi olduğu başlı başına ayrı bir tartışma konusu olur sanırım, yani durum win-win şeklinde mi hem oyun taze kalıyor hem şirket para kazanıyor şeklinde. Ama dediğim gibi çok gri bir alan.