Konsept multiplayer olduğu için mesele zaten kurallar. "Girelim kafamıza göre takılalım" değil. Kuralların birçoğu yapamaz edemezlerden ziyade etkinliğin ana işleyişini belirleyen maddeler.
Oyuna herkes dük olarak başlıyor, 1. ve 2. madde oyunda herkesin öncelikli dük ünvanı içerisinde yer alan toprakların kralı veya bir başka dük tarafından ele geçirilemeyeceğini belirtiyor. Senin altında bulunan bir kont sana darbe yapıp düklüğünü alıp o toprakları ele geçirebilir, ancak kralın senin merkezin olan bölgeyi senin elinden alamaz.
Oyuncu plot meselesi oyuncular tarafından "doğru" kullanılamayan ve eğlencelik adam öldürmeye varabilen bir sistem. Ancak kısıtlı bir alanda birbiriyle çekişme üzerine bir konsepte sahip olduğumuz için belli bir şart altında plot kurulmasını sağlamamız gerekiyor, o şart da alıntıladığın 3. maddede anlatılmış: oyuncuların 3'te 1'inin plota katılmış olması. 9 oyuncu varsa etkinlikte 3'ünü ikna edebilmen gerekiyor kralını öldürmek için.
4. madde bir diğer oyuncu karakterin oğlunu vs öldürmeye veya ana karakterini öldürdükten sonra geçtiği karakteri öldürerek meselenin griefing'e dönmesini engellemeye yönelik. 5. madde Fransa - Almanya - İtalya üçgeninde oynanan oyunda müttefikin Bizans İmparatorunu yanına çağırarak diğer oyuncuları yenmeni engellemeye yönelik. 6. madde haşhaşiler ve satanistlerle abuk bir biçimde diğer oyuncuların doğranmasını engellemeye yönelik. Son madde ise oyunun konseptini korumaya alakalı.
Bu tarz "kural karşıtı" düşünceler EU4'te de oluyordu ancak multiplayerda biraz deneyim edindikten sonra farkedeceksiniz ki bu tarz etkinliklere değer ve eğlence katan unsur oyuncuların belli bir işleyişi kabul ederek oyunu zenginleştirmesi, "gelin 2 saat ck2 akalım" değil.
Son yazdığınla da ilgili olarak Kutsal Roma İmparatorluğu decision ile kuruluyor. Duruma göre 1066 yerine yeni eklenen Iron Century tarihini deneyebiliriz.
Oyuna herkes dük olarak başlıyor, 1. ve 2. madde oyunda herkesin öncelikli dük ünvanı içerisinde yer alan toprakların kralı veya bir başka dük tarafından ele geçirilemeyeceğini belirtiyor. Senin altında bulunan bir kont sana darbe yapıp düklüğünü alıp o toprakları ele geçirebilir, ancak kralın senin merkezin olan bölgeyi senin elinden alamaz.
Oyuncu plot meselesi oyuncular tarafından "doğru" kullanılamayan ve eğlencelik adam öldürmeye varabilen bir sistem. Ancak kısıtlı bir alanda birbiriyle çekişme üzerine bir konsepte sahip olduğumuz için belli bir şart altında plot kurulmasını sağlamamız gerekiyor, o şart da alıntıladığın 3. maddede anlatılmış: oyuncuların 3'te 1'inin plota katılmış olması. 9 oyuncu varsa etkinlikte 3'ünü ikna edebilmen gerekiyor kralını öldürmek için.
4. madde bir diğer oyuncu karakterin oğlunu vs öldürmeye veya ana karakterini öldürdükten sonra geçtiği karakteri öldürerek meselenin griefing'e dönmesini engellemeye yönelik. 5. madde Fransa - Almanya - İtalya üçgeninde oynanan oyunda müttefikin Bizans İmparatorunu yanına çağırarak diğer oyuncuları yenmeni engellemeye yönelik. 6. madde haşhaşiler ve satanistlerle abuk bir biçimde diğer oyuncuların doğranmasını engellemeye yönelik. Son madde ise oyunun konseptini korumaya alakalı.
Bu tarz "kural karşıtı" düşünceler EU4'te de oluyordu ancak multiplayerda biraz deneyim edindikten sonra farkedeceksiniz ki bu tarz etkinliklere değer ve eğlence katan unsur oyuncuların belli bir işleyişi kabul ederek oyunu zenginleştirmesi, "gelin 2 saat ck2 akalım" değil.
Son yazdığınla da ilgili olarak Kutsal Roma İmparatorluğu decision ile kuruluyor. Duruma göre 1066 yerine yeni eklenen Iron Century tarihini deneyebiliriz.