19-06-2019, 16:14
Tekrar selam. Oyunun yeni halinin temel oynanisi hakkinda yukarida yeterince bilgi vermeye calistim.
Bu sefer bir diger populer build olan life seeded tech canavarlarindan bahsetmek istiyorum.
Bu build cok yuksek specialist verimliligine sahip bu sayede research odakli olabilecegi gibi gerekirse saglam bir alloy uretimi de yapabilir.
Civicler
Meritocracy - Leader +1 rank, %10 specialist output
Life Seeded - 25lik Gaia world baslangici
Ethic
Fanatic egalitarian-Materialist
traitler
Ideal- Intelligent, Solitary, Weak,
kaln 2 puan icinse Natural Engineers, Talented oneriyorum
Bu ozellikler sayesinde Cok hizli teknoloji gelistirmesi yapabiliriz. Eskiden Life seeded icin Beles puan olarak Nonadptive alirdik ama oyunun son halinde bu zararli. Adaptability artik nufus artis hizina ve kaynak verimliligine cok fazla etki ediyor. Mineral-Enerji toplamak icin ilk baslarda istasyonlardan gecinecegiz, teknolojisini acinca robotlar koleler o konuda cok daha yardimci olacak.
Oyunun baslangicinda ilk 2-3 bina slotlarimizi Research center olarak insa ediyoruz. Bu arada species right kismindan ayirca Academic Privilage aciyoruz cunku sadece mutluluk degil dogrudan research bonusu da veriyor. Bunun yaninda specialistlerin stabilite etkisini arttiriyor.
Sadece bilime odaklandigimiz icin bilim adamlarinin kullandigi kaynak olan consumer goods eksikligi basgosterecektir, bunun icin acilacak bina slotlarindan birini bunun binasina feda etmemiz gerek. Uzun bir sure tekrar sorun cikmaz bu sayede. Teknolojileri ciktiginda bina gelistirmeleri ve ozel kaynak toplama teknolojilei atlanmamali ve ilk firsatta ilgili binalar guncellenmeli.
Gaia basladigimiz icin nufus hizinda hic bir azalma olmadigi gibi fazladan uretim bonusu sayesinde food gelirini ayarlayip surekli gezegen food decisionu (%25 nufus hizi) acik tutabiliriz.
Robot teknolojisi ilk firsatta acilmali, bu sayede hem ikili nufus artisiyla avantaj saglariz, hemde temel kaynaklari uretmek icin yavas yavas yeni isgucune kavusuruz.
Cok sansli olmadikca uzun bir sure tek gezegen idare etmek gerekiyor. Bu buyuk bir sorun degil ama baska gezegenlere yayilmanin yollari ilk firsatta kullanilmali. Ilkel bir gezegen bulmus olabilir yada yeni gelen Relic Worldlerden bulabilirsiniz.
Burada Relic World icin bir ozel bolum acmak istiyorum cunku cok cok iyiler. Relic world ozunde yikintilar kapli ve eski irklarin yerlesmis oldugu gezegenler. Tum organiklere (sadece gaia olanlara bile) %80 habitability ozelligi var. Gezegende district slotlarini kapatan cok sayida blocker var ama ayrica bol miktarda mineral/enerji slotu da var. Bunlarin yaninda ise %30 Research bonusu geliyor. Tum bunlara ek olarak, blockerlari acmayi bitirdiginizde ecumenopolise cevirme secenegi var( perk gerekmiyor sadece 20k mineral - Robotlar yapamiyor) Ecumenopolis yaparsaniz bonuslarini kaybediyorsunuz. Relic world iki yolla ortaya cikiyor. Ya rastgele bir sistemde karsiniza cikar, yada bir anomaly sonucu (alien logs soran anomaly) arastirma sonucu uzayin bir yerinde sistem ortaya cikar. Genellikle anomalyi bulan irkin yakinlarinda ortaya cikiyor, sanirim burada ilk bulan avantaji var yada tamamen rastgele, orasini cozemedim. Anomalyi bitirince cogu zaman ulkenin icinde yada yakininda ortaya cikiyordu. Soz konusu anomaly Rubicator eventini baslatiyor. Status logdan galaksideki yerini gosterebiliyorsunuz bu sayede yakin mi uzak mi ogreniyorsunuz, ama 40-50k filo hazirda yoksa rubicator eventini yapmayin (Dragon cikiyor)
Research buildin cok karisik bir tarafi yok, savas tehlikesi olmadikca sadece research odakli oynayip millete fark atmaya calisiyoruz. Belli noktadan sonra teknoloji ustunlugu kaynak verimliligi konusunda cok ustun oluyor. Rekabet etmenin tek yolu bu builde erkenden saldirmak yada oldukca genis bir alana yayilip ekonomi buyutmek.
Bence bu building ideal ascension secenegi Syntetic. Yani yine robot :) Organikten donusmus robot irki robotlarin tum avantajlarina sahip oldugu gibi ustune mutluluk kaynakli stabilite imkani, ecumenopolis yapabilme ve cok yuksek bir nufus artisina sahip oluyor ki baska hic bir irkda gormedim o kadarini. Bu seviyeye cabuk ulasmak tabiki research ve unity odaklamaktan geciyor. Bu sebeple empire sprawl hic bir zaman Admin Capacityi asmamali. Robot oldukdan sonrasi keyfinize bagli. Cybernetic asamasinda gaia baslamis olsanizda makul miktarda habitability degeriniz oluyor ve bunu teknolojiler ile desteklediyseniz rahat edersiniz.
Bugunluk bu kadar. Bir sonraki build icin Alloy Monkey olarak tabir edilen erken agresif irkini tarif etmeye calisacagim. Bu irka ozel cok bir trait civic falan yok, oynanisi evrensel sayilir.
Bu sefer bir diger populer build olan life seeded tech canavarlarindan bahsetmek istiyorum.
Bu build cok yuksek specialist verimliligine sahip bu sayede research odakli olabilecegi gibi gerekirse saglam bir alloy uretimi de yapabilir.
Civicler
Meritocracy - Leader +1 rank, %10 specialist output
Life Seeded - 25lik Gaia world baslangici
Ethic
Fanatic egalitarian-Materialist
traitler
Ideal- Intelligent, Solitary, Weak,
kaln 2 puan icinse Natural Engineers, Talented oneriyorum
Bu ozellikler sayesinde Cok hizli teknoloji gelistirmesi yapabiliriz. Eskiden Life seeded icin Beles puan olarak Nonadptive alirdik ama oyunun son halinde bu zararli. Adaptability artik nufus artis hizina ve kaynak verimliligine cok fazla etki ediyor. Mineral-Enerji toplamak icin ilk baslarda istasyonlardan gecinecegiz, teknolojisini acinca robotlar koleler o konuda cok daha yardimci olacak.
Oyunun baslangicinda ilk 2-3 bina slotlarimizi Research center olarak insa ediyoruz. Bu arada species right kismindan ayirca Academic Privilage aciyoruz cunku sadece mutluluk degil dogrudan research bonusu da veriyor. Bunun yaninda specialistlerin stabilite etkisini arttiriyor.
Sadece bilime odaklandigimiz icin bilim adamlarinin kullandigi kaynak olan consumer goods eksikligi basgosterecektir, bunun icin acilacak bina slotlarindan birini bunun binasina feda etmemiz gerek. Uzun bir sure tekrar sorun cikmaz bu sayede. Teknolojileri ciktiginda bina gelistirmeleri ve ozel kaynak toplama teknolojilei atlanmamali ve ilk firsatta ilgili binalar guncellenmeli.
Gaia basladigimiz icin nufus hizinda hic bir azalma olmadigi gibi fazladan uretim bonusu sayesinde food gelirini ayarlayip surekli gezegen food decisionu (%25 nufus hizi) acik tutabiliriz.
Robot teknolojisi ilk firsatta acilmali, bu sayede hem ikili nufus artisiyla avantaj saglariz, hemde temel kaynaklari uretmek icin yavas yavas yeni isgucune kavusuruz.
Cok sansli olmadikca uzun bir sure tek gezegen idare etmek gerekiyor. Bu buyuk bir sorun degil ama baska gezegenlere yayilmanin yollari ilk firsatta kullanilmali. Ilkel bir gezegen bulmus olabilir yada yeni gelen Relic Worldlerden bulabilirsiniz.
Burada Relic World icin bir ozel bolum acmak istiyorum cunku cok cok iyiler. Relic world ozunde yikintilar kapli ve eski irklarin yerlesmis oldugu gezegenler. Tum organiklere (sadece gaia olanlara bile) %80 habitability ozelligi var. Gezegende district slotlarini kapatan cok sayida blocker var ama ayrica bol miktarda mineral/enerji slotu da var. Bunlarin yaninda ise %30 Research bonusu geliyor. Tum bunlara ek olarak, blockerlari acmayi bitirdiginizde ecumenopolise cevirme secenegi var( perk gerekmiyor sadece 20k mineral - Robotlar yapamiyor) Ecumenopolis yaparsaniz bonuslarini kaybediyorsunuz. Relic world iki yolla ortaya cikiyor. Ya rastgele bir sistemde karsiniza cikar, yada bir anomaly sonucu (alien logs soran anomaly) arastirma sonucu uzayin bir yerinde sistem ortaya cikar. Genellikle anomalyi bulan irkin yakinlarinda ortaya cikiyor, sanirim burada ilk bulan avantaji var yada tamamen rastgele, orasini cozemedim. Anomalyi bitirince cogu zaman ulkenin icinde yada yakininda ortaya cikiyordu. Soz konusu anomaly Rubicator eventini baslatiyor. Status logdan galaksideki yerini gosterebiliyorsunuz bu sayede yakin mi uzak mi ogreniyorsunuz, ama 40-50k filo hazirda yoksa rubicator eventini yapmayin (Dragon cikiyor)
Research buildin cok karisik bir tarafi yok, savas tehlikesi olmadikca sadece research odakli oynayip millete fark atmaya calisiyoruz. Belli noktadan sonra teknoloji ustunlugu kaynak verimliligi konusunda cok ustun oluyor. Rekabet etmenin tek yolu bu builde erkenden saldirmak yada oldukca genis bir alana yayilip ekonomi buyutmek.
Bence bu building ideal ascension secenegi Syntetic. Yani yine robot :) Organikten donusmus robot irki robotlarin tum avantajlarina sahip oldugu gibi ustune mutluluk kaynakli stabilite imkani, ecumenopolis yapabilme ve cok yuksek bir nufus artisina sahip oluyor ki baska hic bir irkda gormedim o kadarini. Bu seviyeye cabuk ulasmak tabiki research ve unity odaklamaktan geciyor. Bu sebeple empire sprawl hic bir zaman Admin Capacityi asmamali. Robot oldukdan sonrasi keyfinize bagli. Cybernetic asamasinda gaia baslamis olsanizda makul miktarda habitability degeriniz oluyor ve bunu teknolojiler ile desteklediyseniz rahat edersiniz.
Bugunluk bu kadar. Bir sonraki build icin Alloy Monkey olarak tabir edilen erken agresif irkini tarif etmeye calisacagim. Bu irka ozel cok bir trait civic falan yok, oynanisi evrensel sayilir.