17-09-2019, 22:39
@altnkurt un dediklerinin çoğuna katılıyorum.
Eklemek istediklerim; 1) Tech ve Tradition (bundan sonra Gelenek diye bahsedeceğim) hızları 2) Hyperlane Density
1) Bu aralar kendi çapımda küçük bir deney yapıyorum; Tech ve Tradition oranı 2.5. Sonuç ; teknoloji açmak oldukça uzun sürüyor ve geride kalmamak için ciddi yatırım gerekiyor. böyle lunca da teknoloji araştırma konularını seçerken daha dikkatli karar vermek gerekiyor. 3 yerine 4 veya daha fazla teknoloji seçeneği arasından seçim yapmak da daha anlamlı hale geliyor.
Diyeceğim o ki, eğer MP maçlarda teknoloji ve gelenek açma daha da zorlaştırılırsa, oyuncular farklı konularda uzmanlaşmak zorunda kalacaklardır ve bu da Duman'ın o çok sevdiği "Flavor'a '" daha çok katkı saylayacaktır. Çünkü herşeyi araştırmaya çalışmak çok maliyetli olacak ve çok zaman isteyecek. Teknoloji açmak daha maliyetli olunca örneğin bir oyuncu terraform yolunda uzmanlaşmayı tercih ederken başka bir oyuncu yaşanabilirlik arttırma veya genetik modifikasyonda uzmanlaşıp genişlemek isteyecek ve dolayısıyla buna uygun teknolojileri seçecek. Ya da fetih yoluyla genişleyedebilir. :)
Başka bir örnek; bir oyuncu mühendislikte zırhlara ve fizikte lazerlere yönelirken diğer biri kalkan ve kinetik silahlara yönelecek . Hem zırh hem de kalkan araştırmak isteyen oyuncunun mühendislikte geri kalmamak için bu konuya çok daha fazla yatırım yapması gerecekecek...
Aynı argüman gelenekler için de geçerli. Gelenekleri açmak çok daha zor olacağı için her oyuncu, oyun tarızna göre farklı 3-4 geleneği belki de ancak tamamlayabilecek. Çok gelenek açmak isteyen ise buna göre yatırım yapmak zorunda kalacak.
2) Hyperlane density nin çok arttırılmamsı taraftarıyım; haritada boğazlar oluşabilmesi ve haritanın stratejik kalabilmesi için.
Eklemek istediklerim; 1) Tech ve Tradition (bundan sonra Gelenek diye bahsedeceğim) hızları 2) Hyperlane Density
1) Bu aralar kendi çapımda küçük bir deney yapıyorum; Tech ve Tradition oranı 2.5. Sonuç ; teknoloji açmak oldukça uzun sürüyor ve geride kalmamak için ciddi yatırım gerekiyor. böyle lunca da teknoloji araştırma konularını seçerken daha dikkatli karar vermek gerekiyor. 3 yerine 4 veya daha fazla teknoloji seçeneği arasından seçim yapmak da daha anlamlı hale geliyor.
Diyeceğim o ki, eğer MP maçlarda teknoloji ve gelenek açma daha da zorlaştırılırsa, oyuncular farklı konularda uzmanlaşmak zorunda kalacaklardır ve bu da Duman'ın o çok sevdiği "Flavor'a '" daha çok katkı saylayacaktır. Çünkü herşeyi araştırmaya çalışmak çok maliyetli olacak ve çok zaman isteyecek. Teknoloji açmak daha maliyetli olunca örneğin bir oyuncu terraform yolunda uzmanlaşmayı tercih ederken başka bir oyuncu yaşanabilirlik arttırma veya genetik modifikasyonda uzmanlaşıp genişlemek isteyecek ve dolayısıyla buna uygun teknolojileri seçecek. Ya da fetih yoluyla genişleyedebilir. :)
Başka bir örnek; bir oyuncu mühendislikte zırhlara ve fizikte lazerlere yönelirken diğer biri kalkan ve kinetik silahlara yönelecek . Hem zırh hem de kalkan araştırmak isteyen oyuncunun mühendislikte geri kalmamak için bu konuya çok daha fazla yatırım yapması gerecekecek...
Aynı argüman gelenekler için de geçerli. Gelenekleri açmak çok daha zor olacağı için her oyuncu, oyun tarızna göre farklı 3-4 geleneği belki de ancak tamamlayabilecek. Çok gelenek açmak isteyen ise buna göre yatırım yapmak zorunda kalacak.
2) Hyperlane density nin çok arttırılmamsı taraftarıyım; haritada boğazlar oluşabilmesi ve haritanın stratejik kalabilmesi için.