İleti Sayısı: 26,429
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
25-08-2019, 23:09
(Son Düzenleme: 08-09-2019, 16:50, Düzenleyen: Duman.)
Strategyturk Eylül 2019 Stellaris etkinliğine hoş geldiniz.
Etkinlik İşleyişi
Etkinlik Ayarları- Galaksi Boyutu: 200/400
- Galaksi Şekli: Elliptical
- YZ İmparatorluk Sayısı: Oyuncu sayısının yarısı kadar.
- Teknoloji & Gelenek Maliyeti: 0.25x
- Geçiş Tarihleri: 2250 - 2300 - 2350
- Gateway ve Wormhole Sıklığı: 0.25x
- Hyperlane Sıklığı: 1x
- Ayar önerilerinizi bekliyoruz.
Etkinlik Kuralları
- Oyun içerisinde herhangi bir bug, exploit vb. oyun açığından yararlanılamaz, nation-ruining sayılabilecek davranışlar sergilenemez.
- Oyuncular sınır sahibi olmadıkları imparatorluklara savaş açamaz, savaşta düşman imparatorluğunu 'parçalayacak' şekilde toprak alamaz.
- Bir federasyona katılan oyuncu sayısı, oyunun başlangıcındaki oyuncu sayısının 3'te 1'ini geçemez.
- Federasyon filosu gücü, filoyu kontrol eden oyuncunun kendi filosunun 2 katından fazla olamaz.
- Birden fazla oyuncunun yeraldığı savaşlarda barış antlaşmalarının çoğunluk tarafından onaylanması gerekir.
- Diplomasi yapamayan ırklar seçilemez, oyuncu imparatorluklarında çeşitlilik olması beklenir.
- Halihazırda savaşta olan bir oyuncuya açılan savaşta oyuncu gezegeni alınamaz.
- Kural önerilerinizi bekliyoruz.
Etkinliği keyif almak, güzel vakit geçirmek için düzenliyoruz. Bu kapsamda tüm oyunculardan bunun bilincinde, birbirine ve etkinliğe saygılı bir biçimde yaklaşması beklenir.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Alıntı:Bir federasyona katılan oyuncu sayısı, oyunun başlangıcındaki oyuncu sayısının 3'te 1'ini geçemez.
Bu kural federasyon zaferini engellemek için konulmuştu. Artık victory puanı geldiğine göre bu kurala hala gerek var mı?
Alıntı:Federasyon filosu gücü, filoyu kontrol eden oyuncunun kendi filosunun 2 katından fazla olamaz.
Sebep?
Kural önerisi sayılmaz belki de harita önerisi olarak wormhole'lerin kapatılması, habitable world sayısının azaltılmasını, hyperlanelerin ise artırılmasını öneriyorum. Ne kadar çok bağlantı noktası olursa o kadar etkileşim olacağı kanısındayım. Wormholelerin de görsel olarak hoş olmayan sınırlara sebep olduğu ve eksikliğinin hissedilmeyeceğini düşündüğüm için kapatılması taraftarıyım. Yaşanabilir gezegen sayısının azalması da farmingi bir miktar daha kısıtlayacak ve oyunu hızlandıracaktır.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 94
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
8
27-08-2019, 11:29
(Son Düzenleme: 27-08-2019, 11:29, Düzenleyen: DamageExpert.)
Merhaba Arkadaşlar benim önerim şu şekilde :
Galaxy size : Tiny(200) - nedeni hem oyunların uzun sürmemesi hemde daha fazla diploması ve çatışma için 6 kişiye kadar gayet ideal .
Galaksi Şekli: Elliptical
AI empires: 0 - AI yapay zeka çok kötü olması sebebi ile bence yanındaki oyuncuya avantaj olacaktır o yüzden 0 olması bence iyi hem daha iyi oyun içi iletişim olur.
Fallen Empires : 1-0 oyuncu sayısına göre 1 eklenebilir veya çıkarılabilir.
Tech/ Tradition cost : x0.25 yada en fazla x0.5 - daha hızlı bir oyun için
Habitable Worlds :x0.75 - bu karar küçük haritada iyi ne çok fazla ne çok az
Primitive Civilizations : 0 - yakınında olana avantaj sağlayacağından bence 0 da kalmalı
Hyperlane Density , wormhole, Gateways normal ayarlarında kalmalı
Geçiş Tarihleri: 2250 - 2300 - 2350
Ayrıca ırkların birbirine benzememesi adına bence oyunun hazır ırklarından birbirinden tamamen ayrı dinamiklere sahip ırkların seçilmesi sağlanmalı. oyun saatine göre az olandan çok olana oynayabileceği seçenekler sunulmalı onlar arasından seçim yapması istenebilir. Yoksa bu son 2.2 de pop artışı en iyi meta olduğu için herkes Fanatic xenofobe, rapid breeder, replicator gibi benzer pop arttıran civic ve traitlere abanıyor.
Altnkurt un dediği gibi federasyon sayısı bence de kısıtlamaya gidilmemeli .
Totalwar ırk olabilir 6 kişilik bir oyuncu kadrosunda en fazla 1 adet olmasını öneririm. harita küçük olursa hiç olmaması da uygun.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
(27-08-2019, 11:29)DamageExpert : Ayrıca ırkların birbirine benzememesi adına bence oyunun hazır ırklarından birbirinden tamamen ayrı dinamiklere sahip ırkların seçilmesi sağlanmalı. oyun saatine göre az olandan çok olana oynayabileceği seçenekler sunulmalı onlar arasından seçim yapması istenebilir. Yoksa bu son 2.2 de pop artışı en iyi meta olduğu için herkes Fanatic xenofobe, rapid breeder, replicator gibi benzer pop arttıran civic ve traitlere abanıyor.
O kısmı düşündüm ben de. Stellarisin en iyi yanı kendi ülkeni oluşturabilmek. Böyle hazır ülke verilince çoğu kişide oyun zevki baltalanır diye düşünüyorum. EUIV'deki başvuru sistemi gibi herkes 3er tane fanatik etik seçsin. GM dağıtsın. Daha mantıklı olabilir.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 129
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
Kurallar hakkında önerilerim, ilgili maddenin ardından gelen parantezin içindedir, arz ederim.
1- Oyun içerisinde herhangi bir bug, exploit vb. oyun açığından yararlanılamaz, nation-ruining sayılabilecek davranışlar sergilenemez. ("Nation ruining" sayılabilecek
davranışlar sergilenemez kısmı kaldırılsın. Duman buna karşı çıkacak zira "etkinlik" amacıyla oynanacak ama ben de diyorum ki "yenile yenile yenmeyi öğreneceksiniz". Yenilmeyi de yenmeyi de öğrenin :D
2- Oyuncular sınır sahibi olmadıkları imparatorluklara savaş açamaz, savaşta düşman imparatorluğunu 'parçalayacak' şekilde toprak alamaz. ( Tamamen kaldırılsın: Uzay ve bilimkurgunun tema olduğu bir oyunda savaşmak için sınırların birbirine bitişik olmasına gerek yok. Günümüzde bile okyanus ötesinden gelinip şehirler bombalanıp istila edilebiliniyor. Ülke parçalamanın yasak olması da kaldırılsın, çünkü ticaret geliri dışında başka hiçbir kaynak, ülke ikiye bölündü diye kesintiye uğramıyor/heba olmuyor. Megacorp oynayacaklar da ülkelerini bu riske göre şekillendirmeliler; çünkü megacorp mekaniğinin en önemli parçalarından biri ticaret hatlarıdır.)
4- Federasyon filosu gücü, filoyu kontrol eden oyuncunun kendi filosunun 2 katından fazla olamaz. (Tamamen kaldırılsın: federasyonun anlamına aykırı)
6- Diplomasi yapamayan ırklar seçilemez, oyuncu imparatorluklarında çeşitlilik olması beklenir. ( Diplomasi yapamayan ırk sayısı sınırlandırılmalı ama kaldırılmamalı. Örneğin er tipten maksimum 1 adet olabilir gibi (robot/hive/organik exeterminatorların her biri için birer müsait slot) ÖZellikle Yafeshan' a robot exterminator verilmeli ve kalan diğer tüm oyuncular ona karşı kışkırtılınmalı! ;))
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
27-08-2019, 23:19
(Son Düzenleme: 27-08-2019, 23:20, Düzenleyen: altnkurt.)
(27-08-2019, 22:41)SteelOgre : ...
@ SteelOgre
Ben de madde madde yanıt vererek fikrimi belirteyim.
1-Nation ruining yapmaktan kasıt mesela kaybedeceğin yerdeki binaları silmek, kaybedeceğin gezegene ruler-specialist sınıfı nüfus itelemek veya nüfusu ordan kaçırmak, uzaydaki yapıları yıkmak, kaybedeceğini anlayınca filoyu vs silmek. Kötü oynayıp yenilmek nation ruininge girmiyor.
2-Birisi senin ülkeni ortadan ikiye böldü. Ateşkes süresi de bitti. Sınırların kapandı. Filon bi tarafta kaldı. Diğer taraftan saldırı yedin. Ne yapmayı planlıyorsun? Bu maddenin orjinali eu4te isyancıları bastırtmamak içindi fakat stellariste de bu ve buna benzer senaryolar mevcut. Ayrıca kim bölük pörçük bi imparatorluk ister ki? Border gore'a karşıyız.
4-Sonuna kadar katılıyorum. Zaten %20 naval kapasite kaybediyoruz. Üstüne %15 energy kredisi ödüyoruz federasyona. 500 de hard cap limiti var federasyon filosunun. Bence de bu madde kaldırılmalı.
6-Birer tane verelim diyorsun da kime vericez birer tane? Kurayla mı belirliycez saatle mi? Bence de tümden kaldırılmayabilir fakat oyun şartları ona uygun olmalı. Harita yapısı, oyuncular vs. Ama her oyun bölüm sonu bossu gibi bi exterminatör atıp herkes ona karşı dirensin senaryosu oynayacaksak orada biraz problem var demektir.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 26,429
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Farklı düşünceler olduğunu görmek güzel.
Galaksi boyutunda Tiny seçeneğini görmemiştim, mantıklı görünüyor. Tiny yaparsak Spiral yapamıyoruz dolayısıyla Elliptical seçmek durumunda kalıyoruz. Yapay zeka meselesinde yanındaki oyuncuya avantaj sağlayacaksa sayısını olabildiğince yükseltip her oyuncunun yanında illa bir AI olmasını sağlamaya yönelik bir yaklaşımımız olabilir. Yayında da bahsettiğim gibi, ben çok yapay zekalı oyunun daha renkli geçeceğini düşünüyorum oyuncuların kolonileşmesini izlemektense.
Total War ırkla ilgili asıl problemim diplomasi yapamamasından ziyade bu ırkların aldığı bonuslar. Bu bonuslar dengesiz olabilir.
Galaksinin küçük olmasıyla birlikte belki "galaksinin öteki ucundan savaş açılması" meselesini de ortadan kaldırabiliriz.
Pazar akşamı etkinlik kurulacak, katılımları bekliyoruz.
•
İleti Sayısı: 129
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
@ altnkurt , detaylı cevabın için sağol.
MP deneyimim "0"a sağdan yakınsadığı için "Nation Runing" in jargon anlamını bilmiyordum, öğrendim.
Kurallarla ilgili genel yaklaşımım, eğer hile veya istismar (exploit) değilse hiçbir hareket engellenmemeli.
1- Genel olarak tüm Grand Strategy oyunlarında Nation Ruining'in (anlamını öğrendikten sonra ) yasak olması doğru değil, zira SAVAŞ YIKIMDIR. Nation Ruining yasak ise, kazan taraf , hemen (!) "OOOh zengin toprakları aldım ne ordu basıcam şimdi , artık sırtım yere gelmez nihohoh" der. Nation Ruining izinli olursa, savaş açmak (belki) iki defa düşünülür, açılırsa da sadece askeri değil sivil ve ekonomik sonuçları olacağı ve buna katlanılması gerekeceğini de bilir. ( inşa için geçecek süre ve harcanması gereken kaynaklar; ele geçirilen toprakları işleyecek nüfusa ulaşmak vb.)
Kampanya başlatıyorum "Nation Ruining" e izin verilsin!!!!
2- Ülke ikiye bile bölünse savaş sonrası 10 senelik truce boyunca sınır açık kalıyor, filolar bi tarafta takılı kalmaz. Bölük pörçük ülke görünümü konusu ise kozmetik kişisel bir yaklaşım, bence sıkıntı yok olanı anlarım, takıntılı simetri takıntılı insanlar sizi :P
6- katılıyorum, oyun şartlarına göre sayısı sınırlanmalı ve belki maç başında isteyenler arasında kura ile dağıtılmalı. Exterminator ırklar bazı konularda evet çok güçlüler. Ama adı üstünde Exterminator YOKEDİCİ IRK bunlar. çevresindeki diğer ırklarda bunu düşünüp oynamalı.
Pazar günü oyuna katılmaya çalışacağım. Mega Corp. Olarak . Şirketin kurulumunu aşağı yukarı oturttum sadece adı kaldı.
Saat kaçta başlayacağız ?
Son olarak; yayında çıkmasada Discord üzerinden konuşarak oynamak isterim. Aklımdaki yapı, isteyen tüm oyuncular bir "ANA ODA" da durur. Diplomasi yapmak isteyenler, gizli kapaklı iş çevirecekler, sırttan hançerleyecekler boş olan diplomasi odalarına geçer konuşur, işleri bitince tekrar ana odaya geri döner. MP oyunlar gibi Discord kullanım deneyimim "0" a sağdan yaklaşıyor, ilgilenenler olursa önreilere ve diğer teknik bilgilere soğurmaya açığım.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
29-08-2019, 14:28
(Son Düzenleme: 29-08-2019, 14:28, Düzenleyen: altnkurt.)
Nation Ruining yapan kişi hem kendisinin hem de rakibin oyununu büyük ölçüde baltalayıp iki taraf için de oyunu sürdürülemez hale getirebilir. Oyuncuların daha uzun süre ayakta kalabilmesini hedefliyoruz.
Bordergore biraz daha tercih meselesi tabi.
Saat 21'de başlıyoruz. Sesli sohbetin oyun içi chat'i engellediği ve yayına gitmesi gereken bilgileri önlediği için kullanmamak daha doğru oluyor. Yasak değil ama kullanma eğiliminde olan da yok göründüğü kadarıyla.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Her fanatik etikten birer tane olana kadar ikincisine izin verilmeme gibi bir şeyler olabilir aslında.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 1,035
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
10
•
İleti Sayısı: 12,480
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
100
Diplomasi yapamayan ırk terimi biraz açılabilir mi?
•
İleti Sayısı: 129
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
(31-08-2019, 21:40)PCOyun : Diplomasi yapamayan ırk terimi biraz açılabilir mi? Standart ırklarda, Fanatic Purifiers; Hive Mindda, Devouring Swarm ve Robot Irklarda, Determined Exterminators ırksal özelliğine (trait) sahip ırklar, diğer ırklarla ya ateşkes halinde olabilirler ya da savaşabilirler. Ticaret, bilimsel anlaşma, radar paylaşımı, vassallaştırma vs. yapamazlar. Bu ırklar diğerleri tarafından hoş da karşılanmazlar zira tek amaçları karşılaştıkları tüm ırkları yoketmek.
Yukarıdaki ırksal özellikler oyun sırasında değiştirilemezler de.
Aşağıdaki 1 üye SteelOgre nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye SteelOgre nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• PCOyun
İleti Sayısı: 12,480
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
100
01-09-2019, 04:04
(Son Düzenleme: 01-09-2019, 17:46, Düzenleyen: PCOyun.)
Katılıyorum
Ufak bir sıkıntıdan ötürü bugün katılım sağlayamayacağım. Etkinliğin devamında mümkünse katılım sağlarım.
Aşağıdaki 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• altnkurt
İleti Sayısı: 94
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
8
Bende katılıyorum. Yarım saat sonra görüşürüz.
•
İleti Sayısı: 26,429
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Önümüzdeki hafta yeterli katılıma ulaşırsak kuracağız, bugün sanıyorum maç olayı biraz engel oldu.
•
İleti Sayısı: 26,429
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Katılımlar hala açık. Yeterli sayıya ulaşabilirsek Pazar 21:00'da başlıyoruz.
•
İleti Sayısı: 5,903
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
Katılıyorum.
Bilgiler eklenecek.
İleti Sayısı: 26,429
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Şu anda sanıyorum 5 kişiyiz, 10 kişi olmak istiyoruz etkinlikte.
•
İleti Sayısı: 1,911
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
49
07-09-2019, 21:44
(Son Düzenleme: 08-09-2019, 18:00, Düzenleyen: Mabella.)
Aksilik olmasa katilirim
|