(17-09-2019, 22:39)SteelOgre : @altnkurt un dediklerinin çoğuna katılıyorum.
Eklemek istediklerim; 1) Tech ve Tradition (bundan sonra Gelenek diye bahsedeceğim) hızları 2) Hyperlane Density
1) Bu aralar kendi çapımda küçük bir deney yapıyorum; Tech ve Tradition oranı 2.5. Sonuç ; teknoloji açmak oldukça uzun sürüyor ve geride kalmamak için ciddi yatırım gerekiyor. böyle lunca da teknoloji araştırma konularını seçerken daha dikkatli karar vermek gerekiyor. 3 yerine 4 veya daha fazla teknoloji seçeneği arasından seçim yapmak da daha anlamlı hale geliyor.
Diyeceğim o ki, eğer MP maçlarda teknoloji ve gelenek açma daha da zorlaştırılırsa, oyuncular farklı konularda uzmanlaşmak zorunda kalacaklardır ve bu da Duman'ın o çok sevdiği "Flavor'a '" daha çok katkı saylayacaktır. Çünkü herşeyi araştırmaya çalışmak çok maliyetli olacak ve çok zaman isteyecek. Teknoloji açmak daha maliyetli olunca örneğin bir oyuncu terraform yolunda uzmanlaşmayı tercih ederken başka bir oyuncu yaşanabilirlik arttırma veya genetik modifikasyonda uzmanlaşıp genişlemek isteyecek ve dolayısıyla buna uygun teknolojileri seçecek. Ya da fetih yoluyla genişleyedebilir. :)
Başka bir örnek; bir oyuncu mühendislikte zırhlara ve fizikte lazerlere yönelirken diğer biri kalkan ve kinetik silahlara yönelecek . Hem zırh hem de kalkan araştırmak isteyen oyuncunun mühendislikte geri kalmamak için bu konuya çok daha fazla yatırım yapması gerecekecek...
Aynı argüman gelenekler için de geçerli. Gelenekleri açmak çok daha zor olacağı için her oyuncu, oyun tarızna göre farklı 3-4 geleneği belki de ancak tamamlayabilecek. Çok gelenek açmak isteyen ise buna göre yatırım yapmak zorunda kalacak.
2) Hyperlane density nin çok arttırılmamsı taraftarıyım; haritada boğazlar oluşabilmesi ve haritanın stratejik kalabilmesi için.
2.5 teknoloji hızıyla 150 yılda bitecek bir oyunda ya fallen empireye tribute olursunuz ya great khana..şanslıysanız oyun sonu canavarlarına yem olursunuz..ne kadar yatırım yaparsanız yapın o hızlarda teknoloji tradition vesaire oyuna zenginlik değil daha fazla sıkıcılık katar. bu şekilde oynanacak bir oyunda olacak olan şey muhtemelen birisinin tek tip bir silaha rushlaması (ki muhtemelen bu kinetik silah olacaktır.) sonucu galaksinin yarısını tributeye baglamasıyla sonuçlanabilir.stellaris en iyi ihtimalle 6 oyuncuya kadar 200 lük , 12-13 oyuncuya kadar 400 lük haritada 6-8 saatte 0.5 ila 0.75 tech tradition hızda , max 1 habitability ile max 1 hyperlane seklinde bitirilmesi gerekecek şekilde oynanırsa bir multiplayer maçından söz edilebilir.buna ek olarak robotların şuanki versiyonda aşırı derecede op oluşundan kaynaklı robot koloni sınırlaması getirilmesi yapılabilecek en mantıklı seçim.yeni versiyonlar için admin capacitye getirilecek penaltılarla robot üstünlüğü sona erecek. iyi oyunlar.