Command & Conquer: Tiberian Sun - GDI Birim Rehberi
#1
300.png

Command & Conquer: Tiberian Sun - GDI Birim Rehberi

Piyadeler

64.png

Light Infantry
Rol: Temel piyade
Maliyet: $120
Eğitildiği Bina: Barracks

Light Infantry, oyundaki en ucuz ve en harcanabilir birimdir. Bir Barracks olduğu sürece kısa sürede kolaylıkla yüksek sayılarda eğitilebilir. Bu özellikleri onları çok oyunculu oyunlarda harika keşif ve erken saldırı birimleri yapar. Bunun dışında, hafif piyade birimlerinin kullanım alanı sınırlıdır, diğer piyade birimlerinin sahip olduğu ateş gücünden ve yeteneklerden yoksunlardır.

64.png

Disc Thrower
Rol: Destek piyadesi
Maliyet: $200
Eğitildiği Bina: Barracks

Efektifliğine rağmen, Nod'daki karşılığı olan Rocket Infantry'nin aksine hava araçlarına saldıramaz. Öldüğü zaman ufak bir patlamaya sebep olur. Bir arada duran birkaç Disc Thrower'ın ölümü çoğunlukla tüm grubu yok edecek zincirleme bir patlamaya yol açar. Bunların dışında, Disc Thrower'lar harika çok amaçlı birimlerdir. Hem piyadelere hem de araçlara yüksek hasar verebilirler. Yüksek maliyetlerinden dolayı, harcanabilir piyadeleri ve araçları desteklemeleri daha iyi olur. Bir grup Disc Thrower ile birkaç Medic hem savunmada hem de saldırıda iyidir. Disc Thrower'lar neredeyse karadaki tüm hedeflere karşı etkiliyken Medic'ler de sağlıklarını sabit tutar. Bu kombinasyon anti-piyade toplarına ve hava saldırılarına karşı savunmasızdır.

64.png

Engineer
Rol: Destek piyadesi
Maliyet: $500
Eğitildiği Bina: Barracks

Engineer'lar düşman binalarını ele geçirmek için kullanılabilir. Köprüleri ve kendi binalarını da tamir edebilirler. Engineer'ların zırhı iyi olsa da silahsız oldukları için onları savunmak için başka birimlerden yararlanmak gerekir.

64.png

Medic
Rol: Destek piyadesi
Maliyet: $600
Eğitildiği Bina: Barracks

Bir dost birimi hedef alarak sağlığının çoğunu yenileyebilir. İyileştirme yeteneği hayli kısa menzillidir ve çoğunlukla bir birimi savaşın ortasında hayatta tutacak kadar hızlı değildir. Bu sebeple Medic piyadeleri genelde savaş sonrasında iyileştirmek için kullanılır. Medic kendi sağlığını yarısında kadar yenileyebilir. Medic'in özel yeteneği "Guard"dır. Bir Medic belirli bir alanı korumakla görevlendirildiğinde, Medic'in menziline gelen her yaralı asker, Medic'in kendisine doğru hareket etmesine sebep olur. Bu yetenek, Medic'e çift tıklanarak gerçekleştirilebilir.

64.png

Jump Jet Infantry
Rol: Hava piyadesi
Maliyet: $600
Eğitildiği Bina: Barracks

Jump Jet Infantry, her uçuşundan sonra veya süzüldüğü esnada bir hedefi yok etmesinin ardından yere inmeye çalışır. Kendini havadan gelen tehditlerden koruyamayan tüm kara birimlerine veya piyadelerine karşı etkilidir. Hava araçlarına ateş edebilir.

Araçlar

64.png

Harvester
Rol: Kaynak toplayıcı
Maliyet: $1400
Eğitildiği Bina: War Factory

64.png

Wolverine
Rol: Anti-piyade keşif aracı
Maliyet: $500
Eğitildiği Bina: War Factory

Wolverine nispeten hızlı bir birimdir ve Veinhole'lar tarafından etkilenmez, bu yüzden ideal bir keşif birimidir. Çoğu piyadeye karşı etkilidir ama ince zırhından dolayı anti-araç piyadelerine karşı daha az etkilidir. Minigunları hafif araçları yok edebilir fakat tanklar ve Cyborg'lar gibi zırhlı birimlere karşı çok daha etkisiz kalır. Hava araçlarına karşı savunmasızdır.

64.png

Titan
Rol: Ana muharebe aracı
Maliyet: $800
Eğitildiği Bina: War Factory

Titan'ın menzili muhteşemdir. İsabetlidir ve yükseğe konumlandırılan topu sayesinde harika bir baskı uygular. Titan, çoğu aracın aksine duvarların veya bir uçurumun kenarlarının üzerinden ateş edebilir. Titan, tüm kara hedeflerine büyük hasar veren çok isabetli bir 120 mm'lik topa sahiptir. Büyükçe bir grup Titan'lar, çoğu aracı ve piyadeyi anında yok edebilir. Her arazide sabit hızda yol alabilir. Çok amaçlı bir kara birimi olarak en iyi ve en güvenilir savaş araçlarının arasındadır.

64.png

Amphibious APC
Rol: Piyade taşıma aracı
Maliyet: $800
Eğitildiği Bina: War Factory

Bu birim silahsız olsa da, hem karada hem de suda 5 piyade taşıyabildiği için orduda önemli bir unsurdur.

64.png

Hover MLRS
Rol: Keşif ve destek birimi
Maliyet: $900
Eğitildiği Bina: War Factory

Bir defada yalnızca birkaç roket ateşleyebilse de, bu roketler genelde Nod Harpy'leri için ölümcüldür. Bu roketler hedefi şaşırtıcı derecede uzun bir mesafede takip edebilir. Bu salvolarla zayıflatılan Nod hava araçlarının işi, daha hafif roket birimleriyle bitirilebilir. Maksimum efektiflik için Hover MLRS'leri Titan'lar, Wolverine'ler ve Mammoth'lar ile bir araya getirebilirsiniz.

64.png

Mobile Sensor Array
Rol: Destek birimi
Maliyet: $950
Eğitildiği Bina: War Factory

Mobile Sensor Array'in asıl görevi, yer altındaki birimler ile kamufle olmuş birimleri ve de yaklaşan düşman birimlerini tespit etmektir. Kullanılması için konuşlandırılması gerekmektedir.

64.png

Mobile Construction Vehicle
Rol: Üs inşası
Maliyet: $2500
Eğitildiği Bina: War Factory

MCV ağır zırhlıdır ama aşırı yavaştır. Fakat bu eskikliği Orca Carryall kullanılarak giderilebilir. Tamamen silahsız ve aşırı pahalı olduğu için, hedef noktasına giderken dost birimlerin ona eşlik etmesi gerekir.

64.png

Disruptor
Rol: Gelişmiş anti-zırhlı birimi
Maliyet: $1300
Eğitildiği Bina: War Factory

Disruptor epey ağır zırhlıdır. Işını bir sıradaki tüm birimlere hasar verir. Mavi Tiberium tarlalarını patlatabilir, Disruptor'lar tarafından korunan bir mavi Tiberium tarlası ürkütücü bir manzaradır. Fakat Disruptor'ın ateş hızı yavaştır ve menzili kısadır, ayrıca hava araçlarına karşı tamamen savunmasızdır. Bir Banshee hatta bir Harpy, Disruptor'ın zırhını deler geçer.

64.png

Mammoth Mark II
Rol: Süper ağır savaş aracı
Maliyet: $3000
Eğitildiği Bina: War Factory

Mammoth'ın raylı topları kara kuvvetleri için fazlasıyla ölümcüldür ve birkaç birimi delip geçebilir. Fakat arazi tarafından engellenebilir ve ateş hızı yavaştır. Mammoth aşırı yavaş olduğu için topçulara karşı zayıftır. $3000 olduğundan dolayı oyundaki en pahalı birimdir. Bu yüzden bir Mammoth kaybetmek size pahalıya patlar. Bunun için her zaman başka bir birimin ona eşlik ettiğinden emin olunmalıdır.

Hava Araçları

64.png

Orca Fighter
Rol: Avcı uçağı
Maliyet: $1000
Eğitildiği Bina: Helipad

Tek bir Orca Fighter, çoğu kara aracını yok etmek için yeterli değildir. Füzeleri piyadelere karşı neredeyse etkisizdir. Binaları yok etmek için fazla sayıda Orca Fighter gereklidir. Bu yüzden Orca Bomber'ın gölgesinde kalır. Ayrıca oyunda "avcı uçağı" olarak geçmesine rağmen hava araçlarına saldıramaz.

64.png

Orca Bomber
Rol: Bombardıman uçağı
Maliyet: $1600
Eğitildiği Bina: Helipad

Orca Bomber'ın bombaları çok kuvvetlidir. Patlama alanındaki herhangi bir hafif zırhlı hedefin hayatta kalması pek mümkün değildir. Bombaları taktiksel köprüleri yok etmek ve yeryüzü şekillerini değiştirmek için de kullanılır. Orca Fighter'ın aksine halı bombardımanı için tasarlanmıştır.

64.png

Orca Carryall
Rol: Taşıma uçağı
Maliyet: $750
Eğitildiği Bina: Helipad

Carryall oyundaki her kara birimini taşıyabilir. Carryall piyadeleri doğrudan taşıyamaz, birlikler APC'ye bindirildikten sonra APC de Carryall'a bindirilmelidir.
IbnE9P2.gif
[+] 2 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Command & Conquer: Tiberian Sun - GDI Birim Rehberi - Yazar: Attila the Hun - 22-12-2020, 11:25



Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.