03-05-2021, 01:15
Topluluk yönetimi denen şey bir iş pozisyonu ve bu konumda bulunarak maaş alan, geçimini sürdüren insanlar var. Bu insanlar genellikle oyunların sosyal medya sayfalarını yönetmek gibi işlerle meşguller zira topluluğun reaksiyonları çoğu zaman geliştiricilerin veya üst düzey yöneticilerin sebep olduğu negatif veya pozitif olaylar üzerinden şekilleniyor. Ben herhangi bir firmada maaşla çalışan elemanların müşterilerinden gelen reaksiyonlar sonucu morallerinin bozulmasını veya buna bir karşı tepki göstermelerini amatörlük olarak değerlendiriyorum. Hearts of Iron IV günlüğündeki olay da amatörlüktü.
Bu gibi durumlarda yapılması gereken şey:
Bunun bir sebebi de Paradox'ta geliştirici günlüklerin içeriğinin büyük oranda günlüğü yazan kişinin kontrolünde olması olabilir. Yapılan hareket yanlıştı ancak ben Paradox'un bu hareketi yanlış olarak gördüğünü düşünmüyorum zira daha sonraları yine bir başka yazıda, Leviathan eklentisi için kaleme alınmış özür metninde o kısmı alıntıladılar.
Elbette topluluk ağzına geleni söyleyemez ancak burada belirleyici faktör, çizgi, topluluğun kurallarıdır. Geliştiricilerin duyguları değil. Kurallara aykırı içerik barındıran iletiyi modere edersin, oturup adamlarla tartışıp, sonra resmi kanallardan şikayet etmezsin.
Oyuncuların, her oyun firmasının öncelikli olarak kar amacı güttüğünü ve kararların sadece birkaç ön planda olan geliştirici tarafından değil, farklı departmanlarda sayısız yönetici tarafından alındığını anlaması gerektiği kadar, oyun geliştiricilerinin de maaşlı eleman olduklarını ve her işin bir zorluğunun, bir ağırlığının olduğunu idrak etmeleri gerekiyor. Mutsuz iş ortamı küresel bir problem, siz bir ürün üretip satıyorsunuz ve müşteri para vererek aldığı hizmetten memnun kalmama hakkına sahip. Olay bana kalırsa "geliştirici/oyuncu" skalasından ziyade "mağaza/müşteri" skalasında değerlendirilmeli.
Bu gibi durumlarda yapılması gereken şey:
- Negatif tepkinin neden kaynaklandığını anlamak
- Bu gibi tepkilerin gelecekte yaşanmaması için önlem almak
- Negatif tepkileri olabildiğince bastırıp, gündem haline getirmemektir.
Bunun bir sebebi de Paradox'ta geliştirici günlüklerin içeriğinin büyük oranda günlüğü yazan kişinin kontrolünde olması olabilir. Yapılan hareket yanlıştı ancak ben Paradox'un bu hareketi yanlış olarak gördüğünü düşünmüyorum zira daha sonraları yine bir başka yazıda, Leviathan eklentisi için kaleme alınmış özür metninde o kısmı alıntıladılar.
Elbette topluluk ağzına geleni söyleyemez ancak burada belirleyici faktör, çizgi, topluluğun kurallarıdır. Geliştiricilerin duyguları değil. Kurallara aykırı içerik barındıran iletiyi modere edersin, oturup adamlarla tartışıp, sonra resmi kanallardan şikayet etmezsin.
Oyuncuların, her oyun firmasının öncelikli olarak kar amacı güttüğünü ve kararların sadece birkaç ön planda olan geliştirici tarafından değil, farklı departmanlarda sayısız yönetici tarafından alındığını anlaması gerektiği kadar, oyun geliştiricilerinin de maaşlı eleman olduklarını ve her işin bir zorluğunun, bir ağırlığının olduğunu idrak etmeleri gerekiyor. Mutsuz iş ortamı küresel bir problem, siz bir ürün üretip satıyorsunuz ve müşteri para vererek aldığı hizmetten memnun kalmama hakkına sahip. Olay bana kalırsa "geliştirici/oyuncu" skalasından ziyade "mağaza/müşteri" skalasında değerlendirilmeli.