Sohbet: Oyun Sohbetleri #5: Oyun Geliştiricileri ve Topluluk Arası İletişim
#5
Proje bazlı iş alıyorsun ama iş yaptığın kişi ile görüşmeden ilerliyorsun, bu iş dünyasında imkazsıza yakın bir durum. Oyun dünyası da bence buna benziyor. Fark ise bir değil birden fazla alıcıya proje yapıyorsun. Dolayısıyla topluluk ile iletişim benim nazarımda çok çok önemli. Büyük firmalar dahi fazlasıyla dikkate almaya çalışıyor, hani ne yapsak beğenecekler diye düşünmüyorlar illa ki.

Olayın yapıcı eleştiri bölümü ise çok doğru. Topluluk aynı zamanda -özellikle başlarda- ürününü test eden bir oluşum. Ve her türlü yapıcı eleştiri ürününü geliştirme imkanı tanıyor, ki senin aklına gelmeyen fikirler dahi ortaya çıkabilir. Bu konuda yapıcı olmayan eleştirilere ise duygusal yaklaşmamak daha doğru bir tutum olacaktır.

En kötü senaryo deyince aklıma Cyberpunk 2077 geliyor. Çünkü çıktığında haklı olarak çok fazla olumsuz eleştiri almıştı. Ve vaat edilen üründen farklı bir oyun karşımızdaydı. Topluluk da bu farklılığın net bir şekilde eleştirdi. CDPR hisseleri düştü, şirket saygınlığını kaybetti, sürekli olumsuz yorumlara maruz kaldılar vs. ciddi bir kötü senaryo. Peki ne yapılmalı? Bence yapılacak en iyi şey eleştiriler için teşekkür edip en kısa zamanda düzenlemeler getirmek. Profesyonel hareket etmek çok önemli diye düşünüyorum.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Oyun Sohbetleri #5: Oyun Geliştiricileri ve Topluluk Arası İletişim - Yazar: Elefsar - 05-05-2021, 10:52



Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.