04-09-2021, 21:22
Farklılıkları aklıma gelenlerden şu şekilde sıralayabilirim:
Aklıma bunlar geldi yazarken.
Oyun doğu cephesini ele alıyor. Bu yüzden şu anda oyunda Sovyetler ve Almanlar var. Ancak lobide önce savaşın hangi tarihlerde geçeceğini seçip, sonra da doktrin seçiyorsunuz. Yani lobi sahibi mid ya da late seçeneklerinden birini seçiyor, buna göre ülkelerin birimleri değişiyor. Ardından siz de "Irregular", "Defensive", "Offensive" ve "All-Round" doktrinlerinden birini seçerek özel puanlarla çağırabileceğiniz birimleri oyun tarzınıza göre özelleştirebiliyorsunuz.
Sovyetler ve Almanya dışında geliştiriciler farklı ülkeler eklemek istediklerini ve böyle bir planları olduklarını açıklamışlardı. Gelecek güncellemelerde muhtemelen farklı ülkeler de göreceğiz.
- Grafikler oldukça gelişmiş. Kaplamaların çözünürlüğü yüksek, modeller detaylı ve yüksek kalitede. Savaş alanını gerçekten sinematik düzeyde yansıtmayı başarmış.
- Asker animasyonları MoW:AS2'dekinden çok çok daha iyi. Koşma, ateş etme, el bombası atma, araca inme/binme, yatma, eğilme, kalkma gibi animasyonlar oldukça akıcı. Animasyon çeşitliliği fazla. Ayrıca ölen birimler ragdolla dönüşerek fizik kurallarına uygun bir şekilde devriliyorlar. (Bazen etrafa uçuştuklarında, top atışları sonucunda çukurlaşmış zeminin farklı colliderları ile temas edince havada asılı kalabiliyorlardı, ben oynamayalı ufak patchfixlerin yanında 2 büyük içerik güncellemesi geldi, belki de düzeltmişlerdir.)
- MoW:AS2'nin de multiplayerını oluşturun, bayrak ele geçirerek puan toplama sistemi bu oyunun da ana mp oynanışlarından biri ancak bu oyunda bayrak ufak dairesel bir alan ile temsil edilmiyor. Haritalar artık MoW'un mp haritalarına görece oldukça büyük oldukları için, ele geçirilmesi gereken bayraklar, haritanın büyük bir alanını kaplıyor. Dairesel değil, bayrağın bulunduğu stratejik alanın şekline göre genelde dikdörtgen bazen çokgen şeklinde, büyük bir alan olabiliyor. Haritalar oldukça detaylı ve savaş meydanları dolu dolu. Hatta bazı haritalar o kadar büyük ki, MoW:AS2 mp oynarken normalde Sd.Kfz.251 (Zırhlı Personel Taşıyıcı) hiç çağırmazdım, çünkü koşarak her yere ulaşılabiliyor, bu oyunda ulaşımı hızlandırmak için bir ZPT çağırarak spawndan asker alıp, hedef noktada indirip, gerekirse makineli tüfek ateşi açıp, tekrar spawna çekip, tekrar asker bindirip götürüyorum.
- Haritalar büyüdüğü için tüfeklerin, topların, anti-tankların, tank toplarının etkili menzilleri daha realistik. MoW:AS2'de birimler çok yakın mesafede çatışabilirken, GoH'da gerçek tüfekler gibi 100 metreye ateş edebiliyorlar. Toplar daha uzak mesafelerden atış yapabiliyor. Anti-tankları ormanların içine güzel pozisyonlara mevzilendirerek, tespit edebildiğiniz uzaklardaki düşman tanklarını tehdit edebiliyorsunuz.
- Piyadeler kürekleri olduğu müddetçe foxhole kazabiliyor. Mühendisler güçlendirilmiş siper mevzileri kazabiliyorlar, kum torbalarından geleneksel siperler inşa edebiliyorlar, tel örgü ve Czech hedgehog (tank engeli), anti piyade ve anti tank mayınları döşeyebiliyor. Bu saydıklarımın bazıları elbette MoW:AS'ta da var.
- MoW:AS2'nin aksine, araçları tek bir tamir kiti ile sonsuza dek tamir edemiyoruz. Tamir kitleri daha çok "yedek parça" gibi kullanılıyor bu oyunda ve araç tamir ettikçe kit tükeniyor. Kit tükendiği için araçları tek bir kit ile sonsuza dek tamir etme devri de kapanıyor.
Aklıma bunlar geldi yazarken.
Oyun doğu cephesini ele alıyor. Bu yüzden şu anda oyunda Sovyetler ve Almanlar var. Ancak lobide önce savaşın hangi tarihlerde geçeceğini seçip, sonra da doktrin seçiyorsunuz. Yani lobi sahibi mid ya da late seçeneklerinden birini seçiyor, buna göre ülkelerin birimleri değişiyor. Ardından siz de "Irregular", "Defensive", "Offensive" ve "All-Round" doktrinlerinden birini seçerek özel puanlarla çağırabileceğiniz birimleri oyun tarzınıza göre özelleştirebiliyorsunuz.
Sovyetler ve Almanya dışında geliştiriciler farklı ülkeler eklemek istediklerini ve böyle bir planları olduklarını açıklamışlardı. Gelecek güncellemelerde muhtemelen farklı ülkeler de göreceğiz.