21-06-2023, 13:48
(21-06-2023, 00:22)Attila the Hun : Araçların ne işe yaradığını onları üretmeden görmek mümkün mü? Sağdaki birim üretme arayüzünde fareyle üstüne gelince kısaltmayla filan belirtiyor da ben mi anlamıyorum? Piyade öldürücü alacağım diye aracın birine tıkladım, "Fast Tank" diye bir garabet geldi.
Bir de oyundaki dönemler oynanışı tam olarak nasıl etkiliyor?
Maalesef sağdaki birim satın alma arayüzünde fareyi üstüne tuttuğunuzda açılan minik info penceresinde birimin türü ya da işlevi ile ilgili bir bilgi yok. MoW:AS2'deki gibi silahları, zırhı ve delme oranı gibi şeyleri gösteren bir info penceresi çok iyi olurdu bu oyunda da. Bu yüzden birimlerin ne iş yaptığını ya gerçekten isminden ve cisminden anlamak gerekiyor ya da çağırıp çağırıp görüp, tecrübe etmek gerekiyor. En çok yapılan hatalardan biri "ufak da olsa topu olan bir tank getireyim de, tank savaşına sokmasak da en kötü piyade vururuz" diye getirilen tankın üzerinde sadece makineli tüfek bulunan tank olması. Bir kere o hataya düştükten sonra genelde tekrarlanmıyor o hata :)
Diğer tankların ve zırhlı araçların da hangi silahlara, atış gücüne ve kabiliyete sahip olduğunu da ya botsuz bir maç açıp, sınırsız kaynak ayarlayıp, sırayla çağırıp görmek gerekiyor ya da normal oynarken "bir de şuna bakayım bu neymiş" deyip çağırıp, işe yarasa da yaramasa da bir bakmak gerekiyor tanımak için.
Oyundaki dönem değiştiğinde çağırılabilir birim listesi değişiyor. Doktrinlerdeki birimler değişiyor. Birimlerin tecrübeleri var ve tecrübelerine göre canları, staminaları, isabetlilik oranları gibi istatistikleri artıyor veya azalıyor. Erken dönemden ileri döneme ilerledikçe birimlerin tecrübeleri değişiyor, kullandıkları silahlar ve bombalar değişiyor. Daha büyük ve daha güçlü tanklar çağırılabiliyor. Geç dönemde antitank piyadeleri omuz üstü roket atar ile geliyor mesela. Erken dönemde ise anti materyal tüfekler kullanıyorlar. Bu tarz ufak değişiklikler var. Böyle yapmalarının sebebi, oyuncular aynı oyunda BT-2 de görmek istiyor, SU-152 de görmek istiyor. Panzer 2 de oynamak istiyor, Tiger da çağırmak istiyor. Ancak istedikleri iki tankı da aynı maç içinde çağırabildikleri durumda dengesizlik oluyor diye dönemlere bölüp, birimleri dağıtmışlar.
Benim kendi tecrübelerime dayanarak, dönemin oynanışı etkilemesine dair gözlemlerim şu şekilde: erken dönemde daha çok piyade ağırlıklı, saha silahlarının kamyonlarla çekilerek kullanıldığı, havan topu ve smokeların atılarak ilerlendiği, hafif tank ve zırhlı araçlarla atış desteği sağlanıp hızlıca manevraların yapıldığı bir dönemken orta döneme geçildiğinde tankların gücü artıyor. Vuruş gücü artıyor. Taktikler değişiyor. Geç dönemde ise çatışmalar baya uzaktan dönmeye başlıyor. Piyadeler ile close-combat gerçekleşse de tanklar tabiri caizse çok kaslı oldukları için artık 200m uzaktan ateş edebiliyorlar ve oyuncular genelde tanklarını yakınlaştırmadan, uzaktan uzaktan yıkıcı ateş gücü ile düşmanı yıldırmaya yönelik oynuyor. Bir yere hücum etmek zorlaşıyor.