29-10-2023, 19:23
(29-10-2023, 16:03)reddga :(29-10-2023, 14:34)unonimus : İnsanlar için tarih ilgi çekici bir şey değil.
Buna katılmıyorum. Tarih ilgi çekici bir şey olmasa şu an burada toplanmış olmazdık. Oyunlar açısından da bu görülebilir Paradox, Total War, Civ'ler, AoE'ler, CoH'lar ve dahası. Bu oyunların fiyatları Wargame'ler ile kıyaslandıklarında gayet "uygunlar". Elbette işin DLC kısmına girersek bazıları için iş biraz değişebiliyor.
Yanlış anlaşılmamak adına, benim sorunum bir oyunun 60 dolar, 80 dolar v.s olmasıyla değil. O fiyatları hak edecek bir oyun olsun gider alırım sıkıntı değil. Ama bence şu anki Wargame oyunları diğer türde oyunlarla kıyaslandıklarında kalite olarak çok daha düşük seviyede kalıyorlar. Ama fiyat olarak ise tam tersi daha fazlalar. İçerikleri azdır veya fazladır o ayrı bir mesele ama şu ana kadar oynadığım Wargame'leri düşününce öyle aman aman dolu diyeceğim bir tanesi henüz olmadı. Muhtemelen Gary Grigsby's War in the East 2 için de bu durum fazla farklı değildir.
"Türkler için" demedim, "insanlar için" dedim, bunların da çoğu bu bağlamda Avrupalı ve ABD'liler. Türklerde durum niyeyse farklı ama bunun sebebini nerede aramak lazım bilmiyorum. Eğitim sistemi olabilir.
Kalite meselesi şundan kaynaklı. Diğer oyuncuların kendi oynadıkları oyunlardan istedikleri ve bekledikleriyle dayıların (ecnebilerin "grognard" dediği adamların) harp oyunlarından istedikleri ve bekledikleri farklı.
Önce şunu söyleyeyim, dayılarla gamer'ların birbirinden tamamen bağımsız iki kitle olduğunu söylemiyorum. Ancak bazı dayıların oyun sektöründen Minecraft'ı hayatında duymamış olacak kadar uzakta olduklarını da biliyorum.
Mesela normal bir oyuncu için arayüz veya grafikler gayet önemliyken dayılar bunu pek önemsemez veya bayağı arka plana atar. Ya da tam tersi, harp oyunu oyuncusu olmayan birine harp oyunu oynatınca birliklerin yerlerinin ve keyfiyetinin doğru olmasına o kadar önem vermezken dayılar için mesela Şişli merkezindeki birliğin Osmanbey'de olması bile büyük mesele olarak görülebilir. Hattâ o birliği mecburiyetten(oyun mekaniklerinden kaynaklı) Osmanbey'e koymuşlarsa bunu neden yaptıklarının bir yere yazılması istenir. Yani, grafikle ve arayüzle uğraşmasanız da olur ama sistemin kendisiyle ve içerdikleriyle uğraşmazsanız dayılar tarafından kale alınmazsınız.
Dayıların kale alması önemli mi? Aslında değil çünkü dayılar yukarıda kısmen de olsa popüler dediğim harp oyunlarını - Close Combat hariç - kale almaz.
"Shadow Empire ciddîye alınacak bir oyun değil çünkü NATO sembolojisinde hata yapmışlar." diyen gördüm. Oyun post apokaliptik bilim-kurgusal bir dünyada, 30. yüzyılda geçiyor

Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları