Sohbet: Panzer Campaigns - Genel Sohbet: Ordu Karargâhı
4.05'te değişeceklere ek ve değişiklikler yapıldı. Bunlardan bahsedeyim.

(04-07-2024, 21:53)unonimus : - YZ için yerinde durma emirleri artık yerinde durduracak. Daha önce bu emir birkaç tur sonra sıfırlandığından birkaç tur sonra durduk yere çekiliyorlardı.

- YZ için yerinde durma ve aktif hareket emirleri artık çalıştırıldıktan bir tur sonra (ya da başka emir verildi diye) ortadan kalkmayacak.

Eskiden bundan dolayı senaryo tasarımcıları aynı emirleri birkaç turda bir ayrıca veriyordu.

(04-07-2024, 21:53)unonimus : - 'Organizasyonu göster' (Alt+Q) artık hem seçili organizasyonu vurgulayacak hem de haritanın merkezini bu birlik(ler)in olduğu yere getirecek.

Normalde bu açılır pencere birliği vurguluyordu ama haritanın merkezini o birliğin olduğu yere almıyoordu. Ayrıca oyun alanında bulunmayan birlikler bu şekilde işaretleniyor. Ayrıca bu açılır pencere boyutlandırılabiliyor ve oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereyi oraya alabilirsiniz. Ve yeni bir düğme eklendi, mavi büyüteçli olan:

- Birlik gösteriliyorken ('Q' ile) organizasyonu gösterme açılır penceresine basınca organizasyon şeması açılıp bu birlik gösterilecek. Bu açılır pencere açılmışken birlik seçmek açılır pencereyi günceller. Var olmayan ya da takviye olarak gelecek birlikler burada ayrıca belirtilir.

Panzer Battles'tan biraz kod aşırıldı.

Reinforcement yazısı yeni eklendi; bu, birliğin takviye olarak gelecek olduğunu belirtiyor.

Blog-232+-+2.jpg

- Komuta raporu ve parametre verisi açılır pencereleri artık boyutlandırılabiliyor ve oyun oynanırken açık durabiliyor. Sıçrama haritası boyutlandırılamasa da oyun oynarken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereleri oraya alabilirsiniz.

- Oyun oynanırken açık durabilen pencerelerin konumunu oyun hatırlıyor.

Şöyle oynanabilir, görüntünün alındığı monitör 34 inç ve 3440x1440 çözünürlükte:

Blog-232+-+5.jpg

(04-07-2024, 21:53)unonimus : - Alan sınırları ayarı artık kayıt defterinde kaydediliyor.

- Devriyedeki birliklerin görüş menzili artık parametre verisinde. Eskiden hard-coded olarak 2 idi.
- A* yön bulma algoritması eklendi. Tiller farklı bir algoritma kullanmış ama A* daha iyi. Eski usulde 3 turda gidilen yere artık 2 turda gidebilir.
- YZ geliştirmeleri yapıldı.

İşin çoğu YZ kodunun ne yaptığını anlamaya çalışmakla geçmiş :xd: . Kodda bazı sorunlar bulunmuş, onlar düzeltilmiş.

Saldırı ve savunmayı kodlar, hareket etme ve durmayı ise (varsa) betikler kontrol ediyor. Betik yoksa onlar da kodla yapılmaya çalışılıyor ama senaryo tasarımcısının betikleri varsa her zaman önceliklidir. Yerinde durma emirleri eskiden siperlerle direnek mevzilerini genelde umursamıyordu, şimdi umursuyor. Gece birlikleri durduk yere hareket ettirip birliklerde aksaklığa ve yorgunluğa neden oluyordu, düzeltildi. Ateş edebilen her şeyle ateş etmeye çalışıyordu, düzeltildi.

Data klasörüne main.ai dosyası eklendi. Buradan YZ'nin bazı davranışları değiştirilebilir.

YZ için:

- Hareket ve yerinde durma betiklerinde geliştirme yapıldı. Artık emirlerin başlangıç ve bitiş turları var. Birlikler tahkimatlardan artık çıkmamaya çalışacak.
- Hücum başlangıcı ve hedefleriyle gece hareket davranışları düzenlendi.
- YZ saldırı ve savunma ateşi ateş eden birliğin durumuna göre yapılacak. Yorgun birliklerle ateş etmek yerine bu birlikler dinlendirilmeye çalışacak.
- Kolordu ve orduya direkt bağlı birliklerin davranışları düzenlendi.
- Data klasörüne YZ dosyası eklendi. Bu dosya YZ'nin kullandığı ortak parametreleri kullanır. Senaryolar kendileri için ayrı YZ dosyası kullanabilir ve senaryo düzenleyicisi bunu senaryo başlığı açılır penceresiyle seçebilir.


- Telsize girme eklendi. FWWC'deki gibi ama her karargâhla olabilir. Karargâhın türünü verebilir ya da vermeyebilir, bu karargâhlara uçakla ya da topla atış yapılabilir.

Smolensk '43'te telsize girme ihtimali %10, girilen telsizlerde karargâhın tipini bulma ihtimali Sovyetler için %25, Mihverler için %35.

(04-07-2024, 21:53)unonimus : - Kıt mühimmatlı birliklerin ateş etmesini önleyen bir opsiyonel kural eklendi.

- Pencere kenarı kaydırması eklendi. Özellikle çoklu monitör kullananlar için. İmleci oyun penceresinin (açılır pencerelerin değil) kenarının 48 (Scrolling>Scrolling Buffer ile miktar değiştirilebilir) pikselden yakınına getirince harita o tarafa doğru kaymaya başlar.

(04-07-2024, 21:53)unonimus : İçerik değişiklikleri:

- Birlik unsur adında iki nokta desteği geldi (birlikleri ayrıştırıp yine de aynı resmi kullanmak için).
- Düzenleyici ikonları Panzer Battles'takilere benzeyecek şekilde değiştirildi (PzB'deki kırmızı, bundaki başka renk olacak.).

- Senaryo seçimi açılır penceresi resimli olacak şekilde düzenlendi.
- Opsiyonel Kurallar açılır penceresindeki seçeneklere araç ipuçları eklendi.

FWWC'de geçen gösterdikleri senaryo seçimi penceresi gibi.

Opsiyonel Kural açılır penceresi. Modern Campaigns olmalı:

Blog-232+-+16.jpg
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Panzer Campaigns - Genel Sohbet: Ordu Karargâhı - Yazar: unonimus - 10-08-2024, 00:42



Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.