Hikaye: Türkiye ile Havacılık Hikayesi 1936-1943 (Bölüm-6 geldi)!!!
#2
Bölüm - 3 / Veda ve Harp

     Ulu önder rahatsızlığından ötürü son birkaç aydır köşkünden çıkmıyordu. AK-98T ve diğer bir çok ulusal başarıyı son aylarda görememişti. Maalesef 10 Kasım 1938 günü Atatürk hayata gözlerini yumar. Paşa ve Türk havacılığı tüm siyasi desteğini yitirir. Yükselen kolektivist etki ve yaşanan Danzig krizi Hava programının yerinde kalmasını sağlar. Genelkurmay' ın emri ile tatbikatlar artar, teorik eğitimler hız kazanır ve nihayet DOZ-36 uçaklarına yapılan ihmaller hatırlanır. İzmit' te bulunan 2 tesis DOZ-36 üretimine odaklanır. Ulaşılan inovasyon inanılmazdır ve Ankara hükümetinin yaptığı ulusal odaklanma yeni nesil bir avcı uçağını üretimine imkan verir.

17b7baf393c276f3374eb38ef0f9ef7c.jpg
AK-98T bir hava tatbikatın da / Aralık 1938



      Avrupa' da siyasi ortam çok gergindir, dünya tansiyonu hızla yükselmekte ve ülkeler giderek agresifleşmektedir. Beklenen olay gerçekleşir ve 7 ocak 1939 günü Almanya Polonya' ya ultimatom verir (gördüğüm en erken AI' ın Danzig or War eventi). 8 ocak 1939 günü sabah 05.00 da alman birlikleri reddedilen ultimatom üzerine Polonyaya girer. Polonya sadece 16 gün sonra tamamen teslim olacaktır. Paşa için bu savaş' ın önemi hayatidir.Türkiye' ye kıyasla nispeten daha az modern fakat sayıca 2 kat daha büyük filolara sahip olan Polonya göklerde sıfır çekmişti. Genelkurmay ile paylaşılan raporlar dikkate alınır. Alüminyum ve kauçuk tedariğinde yaşanan sıkıntılar kısa vakitte çözlür, artık vakit tam devir üretim vaktidir. AK-98T sadece bir revizyondur ve çağı yakalayacak yeni nesil bir uçak zorunludur.




rudel1.jpg 
Stuka yada yerel ismiyle bizdeki Doz-36 Danzig semalarında 15 Ocak 1939

     Fakat Genelkurmay işi ihaleye açmaya niyetlidir. çeşitli İtalyan ve Amerikan firmalar davet edilir ve istenen bazı kriterler için bir avcı uçağı istenir. Sadece Locked Martin düzgün bir model ile ihaleye katılır. Aslen P-39' u baz alan LM prototipi kabul edilir ve 220 adet sipariş edilir. Fakat Amerikan hükümeti Almanya' ile yapılan chrome ticaretini durdurmasını Ankara'dan ister. Savaştan uzak kalmaya çalışan Amerika her türlü ekonomik yaptırımı almanlara dayatmaya çabalamaktadır. Ankara reddeder ve LM P-39' lar iptal edilir. İş yükü yine efsanevi 7.Hangar takımına kalır.
Sadece 78 gün süren araştırma geliştirme, 2 adet prototipin 25 Nisan 1939 günü hava kuvvetlerine gösterimi ile sona yaklaşır. Yeni uçak AK-99 olarak isimlendirilir.

     German-Turkish_Treaty_of_Friendship_and_...ession.jpg
Türk-Alman Ticaret ve Gümrük Birliği Antlaşması 18 Şubat 1939

     AK-99 bir önceki modellere kıyasla çok ciddi değişimler geçirdi. Zırh oranı korunurken motor teknolojisinde yaşanan enjeksiyon atılımı ortaya çıkarılan gücü katladı. AK-99 642 km/saat hızı ile Avrupa' nın en hızlı olmaya adaydı. Arttırılan menzil ile 950 km mesafelere -ki bu TC için Adriyatik, Kırım ve Basra demek- operasyon yapmaya izin veriyordu. Genelkurmay alelacele üretim için sıkıştırırken CATA yeni üretim bandı için gerekli ekipman ve eğitimi sağlamakta güçlük çekti. AK-99 oldukça düşük bir verim ile seri üretime geçti. Genelkurmay hava kuvvetlerine talimat üstüne talimat veriyordu. Paşa' ya Urfa pistinde filonun çoğunluğu ile pratik ve teorik çöl tatbikatı yaptırma emri verildi. Artık herkes biliyordu, Musul' un ana vatana katılma vakti gelmişti.

02.jpg
AK-99 askeri makamlara tanıtılırken / 25 Nisan 1939
[+] 6 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
RE: Türkiye ile Havacılık Hikayesi 1936-1943 - Yazar: napolyon94 - 13-09-2016, 15:34



Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.