Günlük: Stellaris - Robot Değişiklikleri
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward robotlarda yapılan değişikliklerden bahsediyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1036193/ :Herkese merhaba, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün sizlere 1.8 Čapek yamasıyla birlikte robotlar üzerinde yapılan değişikliklerden bahsedeceğiz. Bu günlükte bahsedilen her şey bedava yamanın bir parçası.

Robot Modelleri
1.8 ile birlikte Robot, Droid ve Synthleriniz için gen modlamaya benzer bir süreçle farklı modeller üretebileceksiniz. Machine Templates teknolojisini araştırarak ilk robot trait puanınızı elde edeceksiniz. Araştırmalara devam ettikçe daha fazla puan elde edebilecek, bu puanları kullanarak daha farklı traitler içeren modeller oluşturabileceksiniz. Basit biyolojik traitlerden farklı olarak robot nüfuslar kendilerine has traitlere sahip, bu traitlerin bazıları daha basit kalan robotlarda kullanılamıyor. Bu şekilde bir şablon oluşturduktan sonra o ülkedeki robotik nüfus için kullanılabilir hale gelecek, aynı zamanda daha önceki robot nüfusunuzu bu yeni modele geçirebileceksiniz.

2017_07_20_2-png.286215

2017_07_20_5-png.286218

Robot modellerinin yanı sıra bu şekilde trait değişimi sonrası portre değişikliği özelliğini oyuna ekledik. Şablon değişimi esnasında bu portre değişebilecek, bu mekanik tamamen modlanabilir olacak. Bundan gelecekteki geliştirici günlüklerinde daha ayrıntılı bahsedeceğiz.

2017_07_20_4-png.286220

Son olarak bu yeni traitler genel olarak robot nüfusları ve bu nüfuslardan oluşan sentetik imparatorlukları güçlendirdiği için bazı denge değişiklikleri yapıp 1.8 öncesi diğer ascensionları da güçlendireceğiz.

Robot Üretimi
Aynı zamanda robot nüfusu nasıl inşa ettiğiniz üzerinde de bazı değişikliklerde bulunduk. Robot nüfuslar artık kendilerine has 'Build Pop' ekranı üzerinden üretilecek, burada farklı robot modellerini görebilecek, isterseniz çoklu üretim yapabileceksiniz. Eğer yukarıdaki seçeneği işaretlediyseniz robot üretimi için üreteceğiniz modeli seçip üretim yapılacak kısma 1 kere tıklamanız yeterli olacak. Bunun tamamen bir arayüz değişikliği olduğunu ve robotların nasıl üretildiği kısmında herhangi bir değişiklik içermediğini hatırlatalım.

2017_07_18_2-png.286212

AI Poliçesi & Teknolojiler
AI poliçesinin çalışma prensibi çeşitli tutarsızlıklar içeriyordu. Ülkenizde AI'i yasakladığınızda robot çalışanlar da üretemiyordunuz, ancak gidip yapayzeka araştırmaları yapabiliyor ve bunu uzay geminizde kullanabiliyordunuz. Bu gibi tutarsızlıkları gidermek ve daha çok robot kullanımını sağlamak için AI poliçesi robotlara has olmaktan çıkarıp yapayzeka geliştirmesi üzerine odakladık. Gelişmiş yapayzeka araştırmasının yeni adı Pozitron yapayzekası ve artık kendi başına tehlikeli bir teknoloji değil (etkisi %10'dan %5'e düştü). Bu araştırmayı yapana kadar AI poliçesine sahip olmayacaksınız ve bu zamana kadar herhangi bir anlam da içermeyecek, ancak bu teknolojiyi araştırdıktan sonra aşağıdaki etkilere sahip bir poliçeniz olacak:

Yasaklı: Bu poliçede gelişmiş yapayzekayı yasaklıyorsunuz, robotlar ve droidler etkilenmiyor. Bunun bir sonucu olarak combat computer olarak kullanmak üzere gelişmiş savaş yapayzekası da araştıramıyorsunuz. Synthler araştırılabiliyor ve üretilebiliyor, ancak üretim esnasında 'akılları' siliniyor. Bu sebeple herhangi bir mutluluk değerine sahip olmuyorlar ve basitçe droidlerin bir üst versiyonlarından ibaret oluyorlar.

Hizmetçi: Yapayzekaya müsaade ediliyor ancak bu şekilde gelişmiş yapayzekaya sahip robotlar türünüzün birer malı olarak görülüyorlar ve bu robotların hakları oldukça kısıtlı oluyor. Robotlar ve droidlerde herhangi bir farklılık omlazken, synthler araştırılabiliyor ve üretilebiliyor ancak synthlerin enerji ve araştırma üretimi normalden daa kötü oluyor. Synthler aynı zamanda factionlara da katılamıyorlar.

Vatandaş: Üst düzey yapayzekaya her türlü hak tanınıyor. Robotlar ve droidler için yine bir fark yok. Synthler ise ülkenizin birer vatandaşı gibi ve factionlara katılabiliyorlar. Ancak Synthlerin birinin malı olmasıyla alakalaı bazı traitler etkilerini yitiriyor ve yeni şemalara eklenemez hale geliyor.

2017_07_20_3-png.286216

2017_07_20_1-png.286214

Manuel Demonte
Son olarak farkettiğiniz gibi artık yapayzekayı yasaklamak robotları yoketmediği için oyuna tekrardan manuel olarak robotları yoketmenizi sağlayan bir seçenek ekledik. Bu seçeneği vatandaş hakkına sahip olmayan robotlara, droidlere ve synthlere karşı kullanabiliyorsunuz ve eski tanıdığınız 'yokediş' mekaniğiyle benzer bir süreci başlatıyor.

2017_07_19_1-png.286213

Bu haftalık bu kadar, haftaya sizlere savaş dengesinden, gemi parçalarından ve yaptığımız diğer değişikliklerden bahsedeceğiz.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Stellaris - Robot Değişiklikleri - Yazar: Duman - 20-07-2017, 16:17



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.