Sohbet: Panzer Campaigns - Genel Sohbet: Ordu Karargâhı
(09-04-2022, 17:51)unonimus : France '40 güncellemesi tamamlanmaya yakın.

Soldaki orijinal senaryodan, ortadaki Gold'la eklenen senaryodan, sağdaki yeni eklenecek senaryodan:
Blog-109-6.png
Blog-109-8.png

Blog-109-5.png

Bazı yükseltiler de düzeltildi. Eski senaryolarda bazı yükseklik konturlarını öyle yapmışlardı ki akarsular Ordu'nun derelerine özenmiş gibi gözüküyordu.

Yol ve demiryollarının ırmaklara paralel olduğu durumlarda demiryolları bazı yerlerde fazladan köprü olmaması için ırmaktan uzaklaştırıldı.

Muharebe düzeninde şunlar yapıldı:
  • Alay ve tugay karargâhları eklendi.
  • Açıklık ve tutarlılık amacıyla birlik unsurlarının adlandırması yenilendi.
  • Mevcutlar milletten millete ve birlikten birliğe tutarlılığın sağlanması için düzenlendi. (Tabur/bölük karargâhları hesaba katılmadı, ağır silah bölükleri hesaba katıldı.)
  • Kale garnizonları savaşçı mevcuda göre düzenlendi (böylece Fransız kalelerindeki aşçılar veya imamlar atış hesabına katılmayacak).
  • Moraller düzeltildi.
  • Birkaç hava ve deniz birliği haricinde çift birlikler silindi.
  • Hava birlikleri artık ordu gruplarına bağlı.
  • Pek çok hata düzeltildi ve gözden kaçan birlikler eklendi.

1940'ta yaptıklarından dolayı kendilerine nişan verilmiş alaylara +1 mahiyet verildi. Kırılgan Moralli Millet kuralı bütün Fransızlar için geçerli oldu (Eskiden bazı Fransız birlikleri kırılgan moralli millet kuralı onlara etkimesin diye ayrı milletten (Oyunda o da French diye yazsa da esasında oyun onları Güney Koreli zannediyordu.) yapılmıştı. A ve B mahiyetli birlikler bu kuraldan etkilenmediği için ve yüksek mahiyetli birliklerin sayısı arttığı için bazı birlikleri ayrı milletten yapmanın anlamı kalmadı. U.N.). Fransız zırhlı birliklerinin mahiyeti büyük oranda C'den D'ye indirildi. Fransız tank mürettebatının koordinasyonu zayıfmış. Eğitimleri kötü değilmiş tabiî ama tank komutanları aynı zamanda nişancılık yapıyormuş ve emirler çoğu zaman radyodan verilemiyormuş.

Soldaki birinci dalga, ortadakiler ikinci dalga, sağdakiler üçüncü dalga:

Blog-109-38.png

Bazı hudut birlikleri bölükten de ufak birliklere bölündü.

Épinal Kalesi'ndeki birlikler (evet o topları hâlen kullanıyorlardı):

Blog-109-16a.png

Polonya tanksavarları sadece 25 milimlik toplar değil, 47 milimlik toplar da kullanıyormuş.

Blog-109-17.png

Geç dönem senaryoları için yeni muharebe düzenleri oluşturuldu. Oralardaki geçici ve birleşik birlikler esas muharebe düzeninden bu sayede silindi.

Hollanda'nın kuzeyi eklendi.

Gold'daki Prucha senaryosundaki gibi bunda da büyük zafer için ya tarihsel gitmeniz, ya Paris'i almanız ya da Maginot'yu arkadan dolanmanız gerekiyor. Maginot'nun arkasını dolanmanız için o taraftaki manevra alanı artırıldı.

İki tarafa da strateji seçenekleri eklendi. Birkaç örnek:

Blog-109-21.png

Yeni tahkimat eklendi. FWWC'de olan kale mekaniği PzC'ye port'landı.

FORT: Kuvvetli, modern veya modernize edilmiş, betonarme olan ve gelişmiş galerileri bulunan tahkimat. Maginot ouvrage'ları, Westwall B-Werke, Liège'deki modern veya modernize edilmiş tahkimat ve Metz tahkimatı bunlardandır. Liège ve Maginot'daki garnizona kalenin normalde verdiği savunmanın üstüne bir de fazladan savunma verilmiştir. Buraları normal topçu veya çoğu hava birliğiyle pek dövemezsiniz. Çare 8,8'ler ve kuşatma topları.

Fort: 19. yüzyıl sonu ve 20. yüzyıl başı beton kaleleri ile bazı kargir kaleler. Kuşatma toplarının yanısıra uçaklarla da dövülebilirler.

PILLBOX: Kuvvetli tahkimat. Betondan, üstüne araları da düzgünce tahkimli.

BUNKER: Orta derece kuvvetli tahkimat. Birbirine düzgünce tahkimli ama tahkim edilen kısımlar odundan. Ya da betondan ama birbirine düzgünce tahkimli değil.

Bunker: Zayıf tahkimat. Aradaki tahkim kesikli ve beton yok gibi bir şey ya da beton olsa bile aralar tahkim edilmemiş. Ayrıca bazı çağdışı kargir ya da toprak kaleler için de kullanıldı.

Hayır, tahkimat eklendi diye oyun otomatik olarak Alman oyuncusu/oyuncuları için zorlaşmıyor.

Köprü yıkma kuralları (normal kurallar da, tuzaklısı da) bu senaryo için yetersiz kalıyordu. Gold'daki gibi bunda da iki ayrı versiyon olacak. Elle köprü yıkımlı senaryolar için 10-11-12 Mayıs'ta sırf köprüyü yıkmak için sabit ve 1 turluğuna kalacak ufak (4 kişilik) birlikler olacak. Köprüyü yıkabilmeleri için hücum değerleri yüksek olsa da (800 [yazıyla sekiz yüz]) saldırı menzilleri 0 olduğu için ateş edemezler. Köprüyü yine de yıkamazlarsa veya siz yıkmalarını istemezseniz sonrasında oraya istihkâm birliği yollayıp başka zaman yıkabilirsiniz.

Harekât öncesi Hollanda'da Almanlar tarafından tutulan köprülere ufak Alman birlikleri eklendi.

Sabitlikten çıkma tarihleri tamamen düzenlendi.

Hava desteği düzenlendi. Stratejiık bombardıman uçakları gibi bazı uçaklar taktik destekte veya cepheye çok yakın hedefleri bombalamakta kullanılmadıkları sürece müsait olmaktan çıkarıldı. Bazı Müttefik uçakları gece uçağı.

Ordu düzenlemeleri iki tarafa da eklendi.

Büyük senaryo haricinde de yeni senaryolar eklendi.

Bazı anakronistik ya da yanlış birlik resimleri değiştirildi. Meğer buradaki bazı resimler canlandırmacılarmış (normalde tarihsel fotoğrafları renklendirirlerdi). Canlandırmacı resimleri eski senaryolarda (_alt dâhil) hâlen kullanılıyor. Çok anakronistik olanlar haricindekileri isterseniz Prucha senaryolarında kullanabilirsiniz (Çok anakronistik olanlar onlarda da değiştirildi.).

Topçular:

Blog-109-37.png

Piyade:

Blog-109-34.png

Uçaksavar ve havanlar:

Blog-109-35.png

Bu sene 4.01 yamalarıyla gelecek. Japan '45'in büyük senaryosu da 4.01 ile yenilenecek.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 3 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Panzer Campaigns - Genel Sohbet: Ordu Karargâhı - Yazar: unonimus - 17-06-2022, 18:09



Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.