27-02-2017, 02:06
(Son Düzenleme: 02-10-2017, 01:41, Düzenleyen: napolyon94.)
Dolu dolu bir bölümü sizlere sunarım. İyi okumalar dilerim :)
Savaşın ilk 60 günü geride bırakıldığın Genelkurmay Kara ve Deniz kuvvetlerinden birer savaş raporu ister. Cephede yaşanan olumsuzluklar ve eleştirileri şüphesiz ana karargahta irdelemek istemektedir.
Deniz Kuvvetleri raporu hayli basittir. Çin donanmamız için bir rakip değildir, Sarı deniz savaşında ufak filosunu tamamen kaybetmiştir. Fakat Sarı deniz savaşı bile uçak gemilerinin gücünü kanıtlamıştır. Klasik uzun menzil top bataryalarının biri bile ateşlenmeden IJN Kaga ve IJN Akagi düşman gemilerinin işini 200 km menzil de bitirmişlerdir. Donanma uçak gemileri yönünden tatmin edici olsa da sahip olduğumuz uçak envanteri ciddi bir sıkıntı teşkil etmektedir. Yeni nesil donanma avcı uçakları A5M' lerin üretimi hayli yavaştır, eski A1M ve A4M' lerin yerini doldurmaktan uzak, hatta kayıplarını bile karşılayamamaktadır. Donanma hava çarpışmalarında , hava kazalarında ve uçak arızalarında ciddi bir miktarda uçak kaybetmiştir. Öyle ki Suya inmek üzere olan IJN Asakura ve IJN Hiryu gemileri hangarlarını bir süre dolduramayacaktır. Öte taraftan Deniz uçakları için daha fazla doktrin araştırılması büyük bir zorunluluk taşımaktadır.
Kara Kuvvetleri raporu ise pek iç açıcı değildir. En başta personel eksikliği yüzünden cephede irili ufaklı boşluklar yaşanmaktadır. Mevcut lojistik olanaklar geniş çaplı operasyonların icra edilmesini engellediği gibi daha fazla personeli silah altına almayı da engellemektedir. Bir diğer önemli nokta ise motorize ve tank birliklerinde olmuştur. Kara Kuvvetleri tankların ve motorize birimlerin bu çatışma da etkilerini tayin edebilmiş ve bu konuya daha fazla eğinilmesi gerektiğini şiddetli bir dil ile ifade etmiştir. En başta kara kuvvetlerinin elinde sadece 3 tank ve 2 motorize tümen bulunmaktadır. Motorlu taşıt üretimi ihtiyaçları karşılamaktan uzaktır. Kara Kuvvetleri uzayacağı tahmin edilen Çin seferi için en az 4 motorize tümen daha talep etmektedir. Tank tümenlerin de mevcut hantallıklar en büyük şikayet konusudur. Tank tümenlerinin bir an önce motorize piyadeler ile desteklenmesi ve sayılarının ikiye katlanması istenir. Mevcut Type-94 hafif tankları ise ihtiyaçları karşılamaktadır. Fakat üretim hattı yine cepheyi beslemekten uzaktır. Diğer problem ise piyade tümenlerinin ekipman zayıflığıdır. Deniz piyadelerinin aksine piyade tümenlerinde topçu unsurları yoktur. Sadece 15 tümen' de istikham ve keşif bölükleri bulunurken diğer 35-40 tümende durum çok daha vahimdir. Kara uçakları içinse özellikle yeni avcı uçağı Nakajima Ki-27 üretim hattı kaybedilen uçakları telafi edememiş ve mevcut filolar daralmaya gitmiştir. Öyle ki 2 ay da Japonya 260 gibi korkunç boyutta uçağını envanterden silmiştir. Bu sayıya donanmanın uçakları da dahildir.Japonya zafere yürümek istiyorsa ordusunu önce beslemeli ardından modernize etmelidir.
Japon Genelkurmay' ının reaksiyonu ise olanaklar çerçevesindedir. Donanma için modernize ve genişletilmiş filolar 6 ay içinde yerini getirilecektir. Kara kuvvetleri için ise tank ve motorize tümenlerin sayıları ve içerikleri için bir değişim mümkün değildir. Fakat Genelkurmay piyade tümenlerinin hızla topçu unsurlarına kavuşması ve iyileştirilmesi için gerekli adımları 3 ay içerisinde atacaktır. Yine Kara uçakları içinde mevcut filoların ihtiyaçları karşılanacaktır. Lojistik imkanlar kısmen artacak olsa da 1938' in ilk 4 ayın da Kara Kuvvetleri büyük operasyonlardan kaçınmalıdır.
Ordu Aralık Boyunca genel bir savunma düzenine geçme emri alır. Yılbaşından önce Nanking ve Shangai' in alınması dışında başka bir büyük harekat söz konusu değildir. Bu yüzden Maraşel Terauchi Çin seferi birliklerini tek komuta altına toplamak için tüm cepheye atanır.
En hayati malzemeler olan piyade ekipmanlarında lojistik hatlarımız pamuk iplikleri gibidir. Ana karada ki bir avcı filosunun terhis edilmesi ile göklerde ki uçaklarımız malzeme yönünden biraz rahatlamışlardır. Tank tarafında eksiklerimiz yine oldukça fazladır.
2 ay süren çatışmalar da iki tarafın ekipman kayıpları tahmini olarak böyledir. Görüleceği üzere ordumuz mükemmel bir lojistik planlamaya sahiptir. Kötü lojistik yüzünden verilen kayıplar neredeyse sıfırdır. Diğer taraftan ordumuz elinde ki ekipmanın kıymetini en iyi şekilde bilerek operasyonlarını icra etmiş, devlet malına sahip çıkmıştır.
Donanmanın yeni nesil gemileri araştırması ve tecrübe kazanması için çeşitli subaylarımız ve gemi planlamacılarımız ile yeni tasarımlara yelken açıyoruz.
Kuşatma altında ki 2 tümenimizi kurtarmak ve Nanking' i almak için harekata başlıyoruz. Çatışarak kaybedilen her gün bizi zaferden uzaklaştırmakta.
Yeni askeri fabrikalarımız ile uçak üretim hatlarımız bir miktar şahlanıyor. Japonya 30 askeri fabrikasından 11' ini uçak üretimi için dönüştürüyor, verimliliğin artışı ayları bulacak.
Güney' deki köprü başını ordumuz değerlendiremedi ve ciddi miktarda düşman unsuru bizi denize dökmek için toplanıyor. 1. ve 4. Harp Filolarını kıyıdan topçu desteği sağlaması için bu bölgeye sevk ediyoruz.
14 Aralık Günü Nanking' i hiçbir direniş ile karşılaşmadan ele geçiriyoruz. Kuşatılan birimlerimiz son 5 gün içerisinde kurtarıldı. Hedef Shangai!
27 Aralık günü şehir zayıf bir savunma ile birliklerimize teslim oluyor. Burada yanlışlık ile bir Amerikan sivil gemisi batırıyoruz. Hemen diplomatik bir özür dilense de bu Amerikan kamoyun da ciddi bir nefreti bize karşı doğuruyor.
Cephe hattının gerisinde artan bir partizan hareketi mevcut. Bunun için Partizanla Mücadele Süvarileri oluşturuyoruz. Ekipman durumumuz bu kadarına el vermekte.
Çin dengimiz bir ülke olmasa da savaş isteyen bir topluma savaş ekonomisi uygulamanın bir dert olacağını sanmıyoruz. Halkın boğazından kısıp daha fazla silaha yatırım yapıyoruz. Her şey bu bataklıktan kurtulmak ve asıl düşmanlarımıza odaklanmak için.
Batan Sivil Gemi UNS Decoy Yüzünden ABD' de bize karşı propaganda faliyetleri hız kazanıyor. Bu nefret çok büyük yıkımlara sebep olacak. Sular kızışıyor.
Güney köprü başları olan limanlara karşı ciddi düşman taarruzları başlamış durumda. Çok ufak yüzdeler ile kazansak ta birliklerimiz sağlam hırpalanıyor. Kuzey' de kalan 2. ve 1. Deniz piyade kolorduları Güney Cephe'sine çekildi.
Genelkurmay taahhüt ettiği tümen modernizasyonunu uyguluyor ve birliklere topçu alayları dağıtılıyor.
Çinli partizanların yaptığı sabotaj eylemleri yüzünden çok ciddi zararlara uğruyoruz. Bu yüzden işgal topraklarında ki yönetimi en acımasız seviyeye çekiyoruz ki cezalarını çeksinler.
Almanya Avusturya' yı ilhak etti, yada birleştirdi. Her ne derseniz deyin, dünya bu olaya ciddi tepki gösterdi. Görünen o ki Batı' nın ilgisi Çin ile olan savaşımız değil, Hitler ve Almanya' sı üzerine.
Üstün deniz mühendislerimiz donanmamız için en üstün torpidoları hazırlamaya gayret ediyorlar. Uzun menzil torpidolar ile düşman gemilerine koca okyanusları dar edebiliriz.
Şubat ayının sonlarında mevcut kış şartlarına rağmen Güney grubuna destek olmak ve birleşmek için Kuzey' den ileri hucuma emir veriyoruz. Önemli miktarda daha toprağı daha işgal ediyoruz.
Plan 101 kapsamında 1937 için geciken gemilerden IJN Hiryu haziran ayından önce denize inmesi beklenmiyordu. Fakat tersane işçilerimizin üstün gayretleri ile 23 Şubat 1938 günü 4.harp filosuna katılarak görev hayatına başlayabildi. Bu 4 aylık kazanım ile Plan 101 tekrar saat gibi işlemekte. Artan tersane sayısına rağmen 1938 üretim hedefleri çok daha yüksek. Plan kapsamında ki tüm destroyer ve denizaltı siparişleri verildi ve 7. uçak gemisi IJN Zuiho' da kuru havuzda üretime başlandı. Kongo sınıfı gemilerden öğrenilen tecrübeler ile yeni nesil savaş gemisi Nagasaki Sınıfı' na onay verildi ve o tasarım da Şubat ayı ile birlikte yeni IJN Wakara gemisin de hayat bulmaya başladı. 1938 için hedeflenen yeni nesil ağır kruvazörler olacak olan Shogun sınıfı için araştırmalar sürmekte. Shogun yapıma başladığında tüm dünya denizlerinin en hızlı ve ateş gücü yüksek kruvazör tasarımı olacak. Deniz Bakanlığı özellikle bu yeni tasarım ile oldukça ilgileniyor.
Savaş başlayalı 5 ay oldu ve 28 bin evladımızı pirinç tarlarında kaybettik. Fatura her gün daha da ağırlaşıyor.
Bazı zayıf tümenler daha iyi ekipmanlar ve ağır silahlar ile takviye ediliyor. Ordumuzun niteliği kademeli olarak yükselmekte.
Yer yer düşman çok güçlü karşı taarruzlar da bulunuyor. Onları güç bela durdurabiliyoruz. Düşman her ay daha fazla üstümüze hücum ediyor. Tüm bu düşman taarruzları için yer yer kısmi savunma hatları inşa edilmesi hususunda hararetli tartışmalar yaşanmakta.
Çin hükümetine askeri desteğe devam eden Almanya' ya bir ultimatom verilmesi için hazırlıklara başlıyoruz.
Bazı düşman tümenlerini motorize birimler ile kuşatıp yok etmek için Nanking' in batısında kısıtlı Operasyon Z' yi başlatıyoruz. Bu operasyon tamamiyle başarısız oluyor ve tek bir karış ilerleyemeden toprağa oturuyoruz.
Kısıtlı bir kazanım olarak nehrin güneyini kontrol altına almaya çabalıyoruz.
Geçici Başbakan Tojo' nun yayınladığı 15 numaralı kararname ile Nanking' in batısına 300 km boyunca uzanan bir savunma hattı projesine onay veriliyor. Düşmanın bu noktada ki stresini azaltmak için bir çözüm olsa da Japonya' nın kısıtlı iş gücünü haftalarca meşgul edecek bir proje.
Japon Ordusu haftalardır yaptığı savunma savaşlarını sisteme dökebilmeyi başarıyor ve mevcut doktrinini güncelliyor. Artık birliklerimiz daha organize ve daha makro savunmalar icra ediyorlar.
11 Mayıs 1938' de Cephe hattı. Savaş giderek sakinleşmekte ve Yamamato' nun tabiri ile bataklığın içine batmış durumdayız. Çin ordusunun baskısı giderek artıyor.
7.bölümün sonu, bir sonraki bölüm görüşmek üzere..
Deniz Kuvvetleri raporu hayli basittir. Çin donanmamız için bir rakip değildir, Sarı deniz savaşında ufak filosunu tamamen kaybetmiştir. Fakat Sarı deniz savaşı bile uçak gemilerinin gücünü kanıtlamıştır. Klasik uzun menzil top bataryalarının biri bile ateşlenmeden IJN Kaga ve IJN Akagi düşman gemilerinin işini 200 km menzil de bitirmişlerdir. Donanma uçak gemileri yönünden tatmin edici olsa da sahip olduğumuz uçak envanteri ciddi bir sıkıntı teşkil etmektedir. Yeni nesil donanma avcı uçakları A5M' lerin üretimi hayli yavaştır, eski A1M ve A4M' lerin yerini doldurmaktan uzak, hatta kayıplarını bile karşılayamamaktadır. Donanma hava çarpışmalarında , hava kazalarında ve uçak arızalarında ciddi bir miktarda uçak kaybetmiştir. Öyle ki Suya inmek üzere olan IJN Asakura ve IJN Hiryu gemileri hangarlarını bir süre dolduramayacaktır. Öte taraftan Deniz uçakları için daha fazla doktrin araştırılması büyük bir zorunluluk taşımaktadır.
Kara Kuvvetleri raporu ise pek iç açıcı değildir. En başta personel eksikliği yüzünden cephede irili ufaklı boşluklar yaşanmaktadır. Mevcut lojistik olanaklar geniş çaplı operasyonların icra edilmesini engellediği gibi daha fazla personeli silah altına almayı da engellemektedir. Bir diğer önemli nokta ise motorize ve tank birliklerinde olmuştur. Kara Kuvvetleri tankların ve motorize birimlerin bu çatışma da etkilerini tayin edebilmiş ve bu konuya daha fazla eğinilmesi gerektiğini şiddetli bir dil ile ifade etmiştir. En başta kara kuvvetlerinin elinde sadece 3 tank ve 2 motorize tümen bulunmaktadır. Motorlu taşıt üretimi ihtiyaçları karşılamaktan uzaktır. Kara Kuvvetleri uzayacağı tahmin edilen Çin seferi için en az 4 motorize tümen daha talep etmektedir. Tank tümenlerin de mevcut hantallıklar en büyük şikayet konusudur. Tank tümenlerinin bir an önce motorize piyadeler ile desteklenmesi ve sayılarının ikiye katlanması istenir. Mevcut Type-94 hafif tankları ise ihtiyaçları karşılamaktadır. Fakat üretim hattı yine cepheyi beslemekten uzaktır. Diğer problem ise piyade tümenlerinin ekipman zayıflığıdır. Deniz piyadelerinin aksine piyade tümenlerinde topçu unsurları yoktur. Sadece 15 tümen' de istikham ve keşif bölükleri bulunurken diğer 35-40 tümende durum çok daha vahimdir. Kara uçakları içinse özellikle yeni avcı uçağı Nakajima Ki-27 üretim hattı kaybedilen uçakları telafi edememiş ve mevcut filolar daralmaya gitmiştir. Öyle ki 2 ay da Japonya 260 gibi korkunç boyutta uçağını envanterden silmiştir. Bu sayıya donanmanın uçakları da dahildir.Japonya zafere yürümek istiyorsa ordusunu önce beslemeli ardından modernize etmelidir.
Japon Genelkurmay' ının reaksiyonu ise olanaklar çerçevesindedir. Donanma için modernize ve genişletilmiş filolar 6 ay içinde yerini getirilecektir. Kara kuvvetleri için ise tank ve motorize tümenlerin sayıları ve içerikleri için bir değişim mümkün değildir. Fakat Genelkurmay piyade tümenlerinin hızla topçu unsurlarına kavuşması ve iyileştirilmesi için gerekli adımları 3 ay içerisinde atacaktır. Yine Kara uçakları içinde mevcut filoların ihtiyaçları karşılanacaktır. Lojistik imkanlar kısmen artacak olsa da 1938' in ilk 4 ayın da Kara Kuvvetleri büyük operasyonlardan kaçınmalıdır.
Ordu Aralık Boyunca genel bir savunma düzenine geçme emri alır. Yılbaşından önce Nanking ve Shangai' in alınması dışında başka bir büyük harekat söz konusu değildir. Bu yüzden Maraşel Terauchi Çin seferi birliklerini tek komuta altına toplamak için tüm cepheye atanır.
En hayati malzemeler olan piyade ekipmanlarında lojistik hatlarımız pamuk iplikleri gibidir. Ana karada ki bir avcı filosunun terhis edilmesi ile göklerde ki uçaklarımız malzeme yönünden biraz rahatlamışlardır. Tank tarafında eksiklerimiz yine oldukça fazladır.
2 ay süren çatışmalar da iki tarafın ekipman kayıpları tahmini olarak böyledir. Görüleceği üzere ordumuz mükemmel bir lojistik planlamaya sahiptir. Kötü lojistik yüzünden verilen kayıplar neredeyse sıfırdır. Diğer taraftan ordumuz elinde ki ekipmanın kıymetini en iyi şekilde bilerek operasyonlarını icra etmiş, devlet malına sahip çıkmıştır.
Donanmanın yeni nesil gemileri araştırması ve tecrübe kazanması için çeşitli subaylarımız ve gemi planlamacılarımız ile yeni tasarımlara yelken açıyoruz.
Kuşatma altında ki 2 tümenimizi kurtarmak ve Nanking' i almak için harekata başlıyoruz. Çatışarak kaybedilen her gün bizi zaferden uzaklaştırmakta.
Yeni askeri fabrikalarımız ile uçak üretim hatlarımız bir miktar şahlanıyor. Japonya 30 askeri fabrikasından 11' ini uçak üretimi için dönüştürüyor, verimliliğin artışı ayları bulacak.
Güney' deki köprü başını ordumuz değerlendiremedi ve ciddi miktarda düşman unsuru bizi denize dökmek için toplanıyor. 1. ve 4. Harp Filolarını kıyıdan topçu desteği sağlaması için bu bölgeye sevk ediyoruz.
14 Aralık Günü Nanking' i hiçbir direniş ile karşılaşmadan ele geçiriyoruz. Kuşatılan birimlerimiz son 5 gün içerisinde kurtarıldı. Hedef Shangai!
27 Aralık günü şehir zayıf bir savunma ile birliklerimize teslim oluyor. Burada yanlışlık ile bir Amerikan sivil gemisi batırıyoruz. Hemen diplomatik bir özür dilense de bu Amerikan kamoyun da ciddi bir nefreti bize karşı doğuruyor.
Cephe hattının gerisinde artan bir partizan hareketi mevcut. Bunun için Partizanla Mücadele Süvarileri oluşturuyoruz. Ekipman durumumuz bu kadarına el vermekte.
Çin dengimiz bir ülke olmasa da savaş isteyen bir topluma savaş ekonomisi uygulamanın bir dert olacağını sanmıyoruz. Halkın boğazından kısıp daha fazla silaha yatırım yapıyoruz. Her şey bu bataklıktan kurtulmak ve asıl düşmanlarımıza odaklanmak için.
Batan Sivil Gemi UNS Decoy Yüzünden ABD' de bize karşı propaganda faliyetleri hız kazanıyor. Bu nefret çok büyük yıkımlara sebep olacak. Sular kızışıyor.
Güney köprü başları olan limanlara karşı ciddi düşman taarruzları başlamış durumda. Çok ufak yüzdeler ile kazansak ta birliklerimiz sağlam hırpalanıyor. Kuzey' de kalan 2. ve 1. Deniz piyade kolorduları Güney Cephe'sine çekildi.
Genelkurmay taahhüt ettiği tümen modernizasyonunu uyguluyor ve birliklere topçu alayları dağıtılıyor.
Çinli partizanların yaptığı sabotaj eylemleri yüzünden çok ciddi zararlara uğruyoruz. Bu yüzden işgal topraklarında ki yönetimi en acımasız seviyeye çekiyoruz ki cezalarını çeksinler.
Almanya Avusturya' yı ilhak etti, yada birleştirdi. Her ne derseniz deyin, dünya bu olaya ciddi tepki gösterdi. Görünen o ki Batı' nın ilgisi Çin ile olan savaşımız değil, Hitler ve Almanya' sı üzerine.
Üstün deniz mühendislerimiz donanmamız için en üstün torpidoları hazırlamaya gayret ediyorlar. Uzun menzil torpidolar ile düşman gemilerine koca okyanusları dar edebiliriz.
Şubat ayının sonlarında mevcut kış şartlarına rağmen Güney grubuna destek olmak ve birleşmek için Kuzey' den ileri hucuma emir veriyoruz. Önemli miktarda daha toprağı daha işgal ediyoruz.
Plan 101 kapsamında 1937 için geciken gemilerden IJN Hiryu haziran ayından önce denize inmesi beklenmiyordu. Fakat tersane işçilerimizin üstün gayretleri ile 23 Şubat 1938 günü 4.harp filosuna katılarak görev hayatına başlayabildi. Bu 4 aylık kazanım ile Plan 101 tekrar saat gibi işlemekte. Artan tersane sayısına rağmen 1938 üretim hedefleri çok daha yüksek. Plan kapsamında ki tüm destroyer ve denizaltı siparişleri verildi ve 7. uçak gemisi IJN Zuiho' da kuru havuzda üretime başlandı. Kongo sınıfı gemilerden öğrenilen tecrübeler ile yeni nesil savaş gemisi Nagasaki Sınıfı' na onay verildi ve o tasarım da Şubat ayı ile birlikte yeni IJN Wakara gemisin de hayat bulmaya başladı. 1938 için hedeflenen yeni nesil ağır kruvazörler olacak olan Shogun sınıfı için araştırmalar sürmekte. Shogun yapıma başladığında tüm dünya denizlerinin en hızlı ve ateş gücü yüksek kruvazör tasarımı olacak. Deniz Bakanlığı özellikle bu yeni tasarım ile oldukça ilgileniyor.
Savaş başlayalı 5 ay oldu ve 28 bin evladımızı pirinç tarlarında kaybettik. Fatura her gün daha da ağırlaşıyor.
Bazı zayıf tümenler daha iyi ekipmanlar ve ağır silahlar ile takviye ediliyor. Ordumuzun niteliği kademeli olarak yükselmekte.
Yer yer düşman çok güçlü karşı taarruzlar da bulunuyor. Onları güç bela durdurabiliyoruz. Düşman her ay daha fazla üstümüze hücum ediyor. Tüm bu düşman taarruzları için yer yer kısmi savunma hatları inşa edilmesi hususunda hararetli tartışmalar yaşanmakta.
Çin hükümetine askeri desteğe devam eden Almanya' ya bir ultimatom verilmesi için hazırlıklara başlıyoruz.
Bazı düşman tümenlerini motorize birimler ile kuşatıp yok etmek için Nanking' in batısında kısıtlı Operasyon Z' yi başlatıyoruz. Bu operasyon tamamiyle başarısız oluyor ve tek bir karış ilerleyemeden toprağa oturuyoruz.
Kısıtlı bir kazanım olarak nehrin güneyini kontrol altına almaya çabalıyoruz.
Geçici Başbakan Tojo' nun yayınladığı 15 numaralı kararname ile Nanking' in batısına 300 km boyunca uzanan bir savunma hattı projesine onay veriliyor. Düşmanın bu noktada ki stresini azaltmak için bir çözüm olsa da Japonya' nın kısıtlı iş gücünü haftalarca meşgul edecek bir proje.
Japon Ordusu haftalardır yaptığı savunma savaşlarını sisteme dökebilmeyi başarıyor ve mevcut doktrinini güncelliyor. Artık birliklerimiz daha organize ve daha makro savunmalar icra ediyorlar.
11 Mayıs 1938' de Cephe hattı. Savaş giderek sakinleşmekte ve Yamamato' nun tabiri ile bataklığın içine batmış durumdayız. Çin ordusunun baskısı giderek artıyor.
7.bölümün sonu, bir sonraki bölüm görüşmek üzere..