Günlük: EU4 - Mihraklar
#1
Merhabalar ve Europa Universalis 4 için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bugünkü geliştirici günlüğünde sadece tek bir mekanikten bahsedeceğiz : Estates, henüz duyurusunu yapmadığımız bu yeni DLC'nin amiral gemisi mekaniklerinden biri olacak. Oyuncular tarafından sürekli bir şekilde dile getirilen hususlardan birisi şüphesiz ki barış döneminde oyunu derinleştirecek mekanikler, iç politikalar. Estates özellikle bu konularda oyuna büyük katkı sağlayacak, Europa Universalis 4'te iç politika mekanikleri dizayn etmek bir hayli zor çünkü oyun savaş ve diplomasiden oluşuyor ve Victoria tarzı iç politika mekanikleri eklemek Europa Universalis'in yapısına ters bir hamle olur. Estates adını verdiğimiz bu mekanik ile iç politika mekaniklerini istediğimiz gibi Europa Universalis'in yapısını bozmadan eklediğimizi düşünüyoruz. 

Estates (DLC İçeriği)
Estates mekaniği oyuna belli bölgelerde kontrolü eline almış "mihraklar" ekliyor. Yarı askeri bir yapısı bulunan ve ülkenin yönetimine etki edebilen bu mihraklardan en bilinenleri din sınıfı, asilzadeler ve şehirliler. Bunların hepsi oyunda bulunuyor ve bunlardan ayrı olarak bazı özel ülkelere has mihraklar da bulunabiliyor, örneğin doğu teknoloji grubunda olup bozkır toprakları kontrol eden ülkeler bu topraklarda Kazaklara sahip oluyorlar, Müslüman ülkeler Osmanlıdaki millet kavramına benzer bir biçimde Dhimmi sınıfına sahip oluyorlar. Her mihrakın bir etki seviyesi, sadakati ve yönettiği topraklar var. Her ne kadar örneğin Kazakları mihrak olarak nitelemenin biraz yanlış olduğunu farketsek de Estates mekaniğini sadece 3 mihraktan oluşturmamız çok daha zayıf bir mekaniğin ortaya çıkmasına sebebiyet verirdi.

Topraklar
Ülkeler, topraklarının kontrolünü herhangi bir mihraka verebilirler. Bu durum o mihrakın ülkeye olan sadakatini arttırırken ülke içerisindeki etkisini de yükseltir. Her mihrak sahip olduğu bölgeyi de etkiler, ancak bir mihrak tarafından yönetilen topraklar minimum otonomi değerine sahip olurlar. Her mihrak rastgele her toprağı kontrol edemez, örneğin Şehirliler sadece belli bir gelişmişlik seviyesini aşmış olan bölgelerde üstün olabilir, Kazaklar sadece bozkır topraklarda bulunabilir. Belli mihraklar, örneğin Asilzadeler, ülkenizin denizaşırı topraklarında kontrol sahibi olmayı arzulayabilir ve bu istekleri yerine getirilmediğinde size olan sadakati hızlı bir şekilde azalabilir.

Görsel


Etki Gücü
Etki gücü, bir mihrağın sizin ülkenizin politikasına olan etki kabiliyetini gösterir. Bu etki, size pozitif yansıyabildiği gibi bu mihraklar size sadık değillerse ülkenizin için büyük problemlerin başlangıcı olabilir. Önemli mihraklar ülkenizde ne kadar çok etkiye sahipse, ülkenizde gelişen olaylarda o derecede söz sahibi olurlar. Örneğin sıkı Katolik bir ülkede Din sınıfı daha güçlenir. Aynı zamanda mihraklar bir toprağın kontrolünü ele geçirerek de etki alanlarını arttırabilirler.

Görsel


Sadakat
Sadakat, isminden de anlayacağınız gibi mihrakların ülkenin o anki yönetimine olan bağlılığını gösteriyor. Bir mihrağın size olan bağlılığı, onlara kontrol edebilmeleri için bölge tayin etmenizle yükseliyor (günümüzde bu durum ihalelerle işliyor). Sadık ve etki gücü yüksek bir mihrak, ülkeye ciddi etkilerde bulunabiliyor, örneğin güçlü ve sadık Asilzadeler, ülkenizin savaş kapasitesini çok yüksek miktarlara kadar çıkarabilirken güçlü ve sadık Şehirliler, İmparatorluğunuz genelinde şehirlerin gelişmesini çok daha ucuza getirebilmenizi sağlayabiliyor. Size tavır almaları durumunda ise tam tersi etkiye sahip oluyorlar, Asilzadeler size asker sağlamayı reddederken şehirliler sizin geliştirme projelerinize katkı sağlamayı reddediyorlar. Ülkenizi bataklığa sürüklemenin yanı sıra bu mihraklar baskın olduğu bölgelerde size karşı olan isyan riskini yükseltebiliyor ve hatta yönetimi ele geçirmek adına size isyan dahi organize edebiliyor. 

Görsel


Çetecilik
Size ne kadar sadık olurlarsa olsunlar, ülkeniz içerisinde fazla güçlenmiş bir mihrak zaman içerisinde ülke yönetimine direkt bir tehdit oluşturmaya başlar. Etki gücü %90'ı aşan mihraklar, yönetime ülkenin kontrolünü o mihrağa kaptırma tehlikesi oluşturur ve ülkenin kontrolünü bir mihrağa kaptırmanız genellikle ülke için kötü gidişatın ilk durağıdır. Örneğin Asilzadeler yönetimi ele geçirmeleri halinde kendilerine verebildikleri kadar otonomi verecek, ülkenin genel gidişatını umursamayacaklardır. Şehirliler darbe yapmaları halinde ülkenizi sayısız şehir devletinden oluşan gölge bir devlete dönüştürebilir. Bir mihrağın gücü ondan bölgeyi almanızla azalabilir, ancak tabi ki bu hamle onların sadakatini ciddi oranda düşürecektir. Sadakati düşmüş olan bir mihrak size karşı askeri yollara başvurabilir. Bu sebeple ülke içerisindeki mihrakları sadık ve yeterince zayıf tutmanız ülkenizin istikbali için en uygun olandır.

Görsel


Görsel


Etkileşimler
Ülke içerisindeki mihrakları bir nebze daha sadık hale getirmenin bir yolu da tabi ki onlarla diyalog içerisinde olmak, onların endişelerini ve tavsiyelerini dinleyip buna göre devleti yönetmek. Örneğin Call Diet seçeneğiyle ülkedeki Asilzadeleri bir toplantıya çağırabilir ve ülkenin yönetimi hakkında onların fikirlerini alabilirsiniz. Eğer şanslıysanız onların isteği sizin isteklerinizle kesişecektir. Ancak şanssızsanız onların istekleri sizin planlarınızla tamamen zıt olacaktır ve burada Asilzadeleri kızdırmakla planlarınızı değiştirmek arasında bir karar vermeniz gerekecek.

Modlanabilirlik
Mihraklara dair bahsetmek istediğim bir diğer husus ise modlanabilirlik, mihraklar fazlasıyla modlanabilir bir mekaik, istediğiniz gibi yeni mihrak ekleyebilir, bu mekaniğin neredeyse her bir özelliğini ayrı ayrı modlayabilirsiniz. Hangi topraklar hangi mihrağa verilebilir, kim sadık olduğunda ne bonus ekler bunların hepsi modlanabilir. Mihrakların isimlerini değiştirebilir, ülkelere has yapabilirsiniz, örneğin Polonya'da Asilzadeler Szlachta ismine sahip olabilir, Müslüman ülkelerde din sınıfı Ulema ismi alabilir.

Haftaya kültürlerden bahsedeceğiz.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Tahmin ettiğim gibi, eski Magna Mundi içeriği.
v5jjo8.gif
Ara
Cevapla
#3
Ahis de beylikler icin bir estate olabilir mi?
https://tr.wikipedia.org/wiki/Ahiler
Ara
Cevapla
#4
Ufak bir bugtan ötürü EUIV Haberler bölümüne üyeler mesaj atamıyordu, onu düzelttim bilginize.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#5
Dhimmi=Zımmi
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#6
Bu özellik süper olmuş sabırsızlıkla bekliyoruz. (Y)
Ara
Cevapla
#7
Şu an oynadığım Meiou & Taxes'de var olan Dhimmi'leri aktarıyorum.

Görsel

Görsel

Görsel


Tabi ki de Cizye çaktım ağızlarının ortasına :P (Bu arada 22 ziyaretçi nedir yuh)
AgEJOQ.jpg
[+] 1 üye House nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
M&T'den özellikler geliyor anladığım kadarıyla.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#9
Çok fazla anlayamadım ama yönetimin geliştirilmesini çok istiyordum çok güzel bir günlük olmuş .
Ara
Cevapla
#10
Wasteland'lere renk verme olayınıda M&T'den aşırmışlar demek ki.

MW95yQ.jpgMW95gN.jpg
AgEJOQ.jpg
Ara
Cevapla
#11
Wastelandlara renk verme olayı daha önceki sürümlerde vardı (Paradox'un teknik olarak bu işi mümkün yapmasıyla MT'de yapıldı yani) ancak Ironman'ı kırıyordu ve ülkenin ismi wasteland'ın üzerine doğru yayılmıyordu.
Cevapla
#12
Güzel olmuş din sınıfın etkileri özellikle ispanyanın siyasetini şekillendiren olaylardan ayrıca avrupanın erken feodalitesinin etkileride daha açık görülür ve avrupa frenlenebilir tabiki geç oyunda şaha kaldırır
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.