Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: HoI4 - Kısa Sorular & Kısa Cevaplar
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Evet tankların büyük önemi var fakat konsola instantresearch yazıp tank sanayisini fullemeden tank çok üretilmiyor yani yetişmiyor mesela 30 birim üretecem ama üretilen tank sayısı yeterli değil anca 1940'lı yıllara falan denk geliyor.
Bu hafif-orta-agir tankların farkları nedir ? Hangisini ne zaman nerde kullanmak daha mantıklı olur ? 
Ben ilk dönemlerde piyade tümeni ve hafif tank tümenleri ile başlıyorum. Orta tanklar açılıp biraz depolara orta tank dolunca orta tank üretmeye başlıyorum. Piyadeler daha kuvvetli olsun diye piyade tümenlerine küçük küçük hafif tank taburları ekliyorum. Ağır tank açtığımda ise ayrı üretim yapmak çok fazla tank gerektirdiği için onlarida piyade tümenine ufak ufak ekliyorum. 
Piyade tümenlerimde piyade taburlarından başka 3-4 topcu taburu 1-2 tanksavar taburu 1-2 hafif belki ilerleyen dönemde 1-2 de ağır tank oluyor.
Tank tümenlerim ise ilk dönemde hafif tank +motorize ilerleyen dönemde orta tank + motorize eğer fabrikalar ve hammaddeler yeterliyse orta tank + mekanize şeklinde yapıyorum.
Piyade ve tank tümenlerinden başka tümen kullanmıyorum. 
Bugüne kadar hep single player oynadım ve hangi devleti alırsam alayım ilk dönemde çok güçlü birliklerim oluyorken ileri yıllarda birliklerim düşman karşısında çok zayıf kalıyor.
Muhtemelen ileri yollar için yaptığım askeri düzenlemeler çok hatalı. Bu tümenlere taburlari nasil yerlestirsek etkili oluruz ?
(16-02-2018, 21:49)Sübaşı : [ -> ]Bu hafif-orta-agir tankların farkları nedir ? Hangisini ne zaman nerde kullanmak daha mantıklı olur ? 
Ben ilk dönemlerde piyade tümeni ve hafif tank tümenleri ile başlıyorum. Orta tanklar açılıp biraz depolara orta tank dolunca orta tank üretmeye başlıyorum. Piyadeler daha kuvvetli olsun diye piyade tümenlerine küçük küçük hafif tank taburları ekliyorum. Ağır tank açtığımda ise ayrı üretim yapmak çok fazla tank gerektirdiği için onlarida piyade tümenine ufak ufak ekliyorum. 
Piyade tümenlerimde piyade taburlarından başka 3-4 topcu taburu 1-2 tanksavar taburu 1-2 hafif belki ilerleyen dönemde 1-2 de ağır tank oluyor.
Tank tümenlerim ise ilk dönemde hafif tank +motorize ilerleyen dönemde orta tank + motorize eğer fabrikalar ve hammaddeler yeterliyse orta tank + mekanize şeklinde yapıyorum.
Piyade ve tank tümenlerinden başka tümen kullanmıyorum. 
Bugüne kadar hep single player oynadım ve hangi devleti alırsam alayım ilk dönemde çok güçlü birliklerim oluyorken ileri yıllarda birliklerim düşman karşısında çok zayıf kalıyor.
Muhtemelen ileri yollar için yaptığım askeri düzenlemeler çok hatalı. Bu tümenlere taburlari nasil yerlestirsek etkili oluruz ?

1)Hafif tanklar, orta tanklara gore cok daha az maliyetli ve hizli ama anti-tank silahlarina karsi da dayaniksizdir. Oyun basi kimsede anti-tank olmadigi icin hafif tank uretilebilirse de oyunun orta doneminden sonra cop olmaktadir. Sanayisi az olan ulkelerde uretilebilir yine de. Sanayi iyi ise orta tank tan sasmamak lazim. Tek bir tank turevi kullanmani tavsiye ederim. Sonuc olarak tankin asil amaci cephenin altindan ve ustunden hatti yarip dusman ordusunu cevreleyecek bir sekilde kusatmaktir.

2)Tumen olusturken combat width(cw) a gore olusturmalisin.Yani tumen kaliplarin CW`nin 20 katlari sekilde olmali. En populer kullanilan tumen kaliplari ya 20 CW dir yada 40 CW. Ornek verirsek her piyade 2 CW kaplarken her topcu 3 CW kaplar. En standart kaliplardan biri o yuzden 7 Infantry (7x2) + 2 Artilery (2x3) = 20 CW dir.
Infantry miktari 6 yapilip anti-tank da eklenebilir. 6 INF(6x2) + 2 ART(2x2 +2(2x1) Anti-tank seklinde  toplamda yine 20 cw oluyor. Tumenlerin onune tank birliklerinin de cikmasiyla islevsiz hale geliyor olabilir. Birde support birlikleri de onemli. Tumen kalibinda en az 2-3 support birligi olmali ve artilerry+recon+engineer olmasini tavsiye ederim.

Tabii bu yukarida yazdiklarim cok genel gecer seyler. Ulkeden ulkeye hatta gittigin kara doktrinine gore bile tumen dizilimleri degisebilir. Umarim soruna cevap olmustur.
Hafif ve orta tankın maliyeti neredeyse aynı, sadece kaynak olarak tungsten lazım, tungsten bulmakta zorlanıyorsanız hafif tanka geçin. Fakat En son model Light III bile 30 armour değerine sahip ki 5.seviye modifiye ile bile pek artmıyor, 35 gibi bir değeri oluyordu.
(16-02-2018, 22:21)Sezar : [ -> ]
(16-02-2018, 21:49)Sübaşı : [ -> ]Bu hafif-orta-agir tankların farkları nedir ? Hangisini ne zaman nerde kullanmak daha mantıklı olur ? 
Ben ilk dönemlerde piyade tümeni ve hafif tank tümenleri ile başlıyorum. Orta tanklar açılıp biraz depolara orta tank dolunca orta tank üretmeye başlıyorum. Piyadeler daha kuvvetli olsun diye piyade tümenlerine küçük küçük hafif tank taburları ekliyorum. Ağır tank açtığımda ise ayrı üretim yapmak çok fazla tank gerektirdiği için onlarida piyade tümenine ufak ufak ekliyorum. 
Piyade tümenlerimde piyade taburlarından başka 3-4 topcu taburu 1-2 tanksavar taburu 1-2 hafif belki ilerleyen dönemde 1-2 de ağır tank oluyor.
Tank tümenlerim ise ilk dönemde hafif tank +motorize ilerleyen dönemde orta tank + motorize eğer fabrikalar ve hammaddeler yeterliyse orta tank + mekanize şeklinde yapıyorum.
Piyade ve tank tümenlerinden başka tümen kullanmıyorum. 
Bugüne kadar hep single player oynadım ve hangi devleti alırsam alayım ilk dönemde çok güçlü birliklerim oluyorken ileri yıllarda birliklerim düşman karşısında çok zayıf kalıyor.
Muhtemelen ileri yollar için yaptığım askeri düzenlemeler çok hatalı. Bu tümenlere taburlari nasil yerlestirsek etkili oluruz ?

1)Hafif tanklar, orta tanklara gore cok daha az maliyetli ve hizli ama anti-tank silahlarina karsi da dayaniksizdir. Oyun basi kimsede anti-tank olmadigi icin hafif tank uretilebilirse de oyunun orta doneminden sonra cop olmaktadir. Sanayisi az olan ulkelerde uretilebilir yine de. Sanayi iyi ise orta tank tan sasmamak lazim. Tek bir tank turevi kullanmani tavsiye ederim. Sonuc olarak tankin asil amaci cephenin altindan ve ustunden hatti yarip dusman ordusunu cevreleyecek bir sekilde kusatmaktir.

2)Tumen olusturken combat width(cw) a gore olusturmalisin.Yani tumen kaliplarin CW`nin 20 katlari sekilde olmali. En populer kullanilan tumen kaliplari ya 20 CW dir yada 40 CW. Ornek verirsek her piyade 2 CW kaplarken her topcu 3 CW kaplar. En standart kaliplardan biri o yuzden 7 Infantry (7x2) + 2 Artilery (2x3) = 20 CW dir.
Infantry miktari 6 yapilip anti-tank da eklenebilir. 6 INF(6x2) + 2 ART(2x2 +2(2x1) Anti-tank seklinde  toplamda yine 20 cw oluyor. Tumenlerin onune tank birliklerinin de cikmasiyla islevsiz hale geliyor olabilir. Birde support birlikleri de onemli. Tumen kalibinda en az 2-3 support birligi olmali ve artilerry+recon+engineer olmasini tavsiye ederim.

Tabii bu yukarida yazdiklarim cok genel gecer seyler. Ulkeden ulkeye hatta gittigin kara doktrinine gore bile tumen dizilimleri degisebilir. Umarim soruna cevap olmustur.

Ben CW yi yüksek yaparsam daha sağlam olurlar diye piyade tümenlerini 40 ve tank tümenlerni 20 CW olacak şekilde hazırlamaya çalışıyordum. Destek bölüğü olarak saha hastanesi,mühendis ve sinyal bölüğü ekliyodum. Birliklere zaten topçu tümeni eklediğim için bide destek topçusu eklemedim.
Bundan sonra bu şekilde denemeye çalışırım.
Tankı da 40 yap . 20 ler kağıt gibi .
1. Mefo bills nedir?
2. Bazı generaller 24 birim alırken bazıları nasıl 72 alıyor?
3. Bu haritada müttefiklerimiz için koyduğumuz savun ve saldır ikonları neden bir süre sonra kayboluyor bunlar sadece multi için mi?
(12-03-2018, 09:25)Semavi7 : [ -> ]1. Mefo bills nedir?

Almanya'da savaş başlayana kadar consumers goodsa giden fabrikaları azaltıyor.
(12-03-2018, 09:25)Semavi7 : [ -> ]1. Mefo bills nedir?
2. Bazı generaller 24 birim alırken bazıları nasıl 72 alıyor?
3. Bu haritada müttefiklerimiz için koyduğumuz savun ve saldır ikonları neden bir süre sonra kayboluyor bunlar sadece multi için mi?

1)90 günde bir yapılan -20 consumer goods veren giderek artan oranda pp maliyeti olan bir Alman decisionu.

2)72 meselesi bir kere Amerika ile bana da oldu ama oyun hatasıydı sanırım başlanıgçta general sayfasında o generalin kapasitesi 72 gözüktü sonra başka bir orduya atadığımda 24 e düştü tekrar ilk hale döndürdüğümde ise 24 te kaldı. Sen hangi ülkeyle nasıl yaptın 72 kapasiteyi.

3)Mini Map direk mp için hatta mp adına çıkarılan tek yenilik resmen ağzımıza çalınan bir parmak bal. YZ tepki göstermiyor.
(12-03-2018, 23:29)Adm : [ -> ]
(12-03-2018, 09:25)Semavi7 : [ -> ]1. Mefo bills nedir?
2. Bazı generaller 24 birim alırken bazıları nasıl 72 alıyor?
3. Bu haritada müttefiklerimiz için koyduğumuz savun ve saldır ikonları neden bir süre sonra kayboluyor bunlar sadece multi için mi?

1)90 günde bir yapılan -20 consumer goods veren giderek artan oranda pp maliyeti olan bir Alman decisionu.

2)72 meselesi bir kere Amerika ile bana da oldu ama oyun hatasıydı sanırım başlanıgçta general sayfasında o generalin kapasitesi 72 gözüktü sonra başka bir orduya atadığımda 24 e düştü tekrar ilk hale döndürdüğümde ise 24 te kaldı. Sen hangi ülkeyle nasıl yaptın 72 kapasiteyi.

3)Mini Map direk mp için hatta mp adına çıkarılan tek yenilik resmen ağzımıza çalınan bir parmak bal. YZ tepki göstermiyor.

Almanya ile yaptım. Bug değil bence çözücem onu bu akşam :up:
72 kapasite garnizon atayınca oluyor .
Az önce bir Almanya oyunu deneyeyim dedim. Savaş başladıktan sonra kimseyle, özellikle petrol ve kauçuk ticareti yapamıyorum. Oyunda malum stok yok dolayısıyla savaştan önce alıp bir kenara da koyamıyorum. Erkenden tüm kaynakları al deseniz bu sefer de yeterli fabrika yok ki orduyu da erkenden kurayım. Bu sıkıntıyı nasıl aşıyorsunuz?
Bol bol rafineri yapman lazım. Ayrıca rafineri üretimini arttıran teknolojiler ve teknoloji bonusu veren focuslar var onları da tamamlayabilirsin.
(13-03-2018, 20:49)perverende : [ -> ]Az önce bir Almanya oyunu deneyeyim dedim. Savaş başladıktan sonra kimseyle, özellikle petrol ve kauçuk ticareti yapamıyorum. Oyunda malum stok yok dolayısıyla savaştan önce alıp bir kenara da koyamıyorum. Erkenden tüm kaynakları al deseniz bu sefer de yeterli fabrika yok ki orduyu da erkenden kurayım. Bu sıkıntıyı nasıl aşıyorsunuz?
Rafineriler ile. Bol bol yap kimseye ihtiyacın olmasın. Benimde bir sorum var. Bu tümen genişliğini kaç yapmak lazım? Alman oyunu açtım. 20 yaptım batıda herşey iyiydi fakat rusyada ilerliyemedim. 4 adet 24 tümenli ordum vardı piyade üç tanede 10 tümenli tank ordum vardı. 20 az mı geldi acaba? Piyade 7 piyade 2 top tankta 3 tank 4 motor. 2 km top. Az mı bunlar? Havada bende.
Combat Width dan en fazla verimi 40 yaparak alabilirsin. 14 Piyade 3 top 3 anti-tank guzel bir tumen dizilimi bence.
Cevaplar için teşekkür ederim. O zman bir soru daha. Savaş esnasında cephede değişiklik olduğunda yani ileri veya geri cephe değiştiğinde benim yapayzeka cephedeki tüm orduları ordan oraya dağıtıp duruyor. Güya düşmanı engellemek için karşılamaya gidiyor ama taa en soldakini en sağa götürüyor. Bunu nasıl engelleyebilirim?
(14-03-2018, 01:40)Sezar : [ -> ]Combat Width dan en fazla verimi  40 yaparak alabilirsin. 14 Piyade 3 top 3 anti-tank guzel bir tumen dizilimi bence.

Zırhlı birlikleri nasıl yapmak lazım?
(14-03-2018, 09:25)Semavi7 : [ -> ]
(14-03-2018, 01:40)Sezar : [ -> ]Combat Width dan en fazla verimi  40 yaparak alabilirsin. 14 Piyade 3 top 3 anti-tank guzel bir tumen dizilimi bence.

Zırhlı birlikleri nasıl yapmak lazım?

Almanya ile oynarken Piyadelerini sadece savunma amacıyla kullanmalısın. 8 İnf 1 arty 1 AA başlayıp, Barbarossa öncesi 18 İnf 1 arty 1 AA sayısına çıkabilirsin. Piyade tümenlerinin maliyetini olabildiğince düşük tut, kaynaklarını hava gücüne ve zırhlılara kanalize et.
(14-03-2018, 09:53)Adm : [ -> ]
(14-03-2018, 09:25)Semavi7 : [ -> ]
(14-03-2018, 01:40)Sezar : [ -> ]Combat Width dan en fazla verimi  40 yaparak alabilirsin. 14 Piyade 3 top 3 anti-tank guzel bir tumen dizilimi bence.

Zırhlı birlikleri nasıl yapmak lazım?

Almanya ile oynarken Piyadelerini sadece savunma amacıyla kullanmalısın. 8 İnf 1 arty 1 AA başlayıp, Barbarossa öncesi 18 İnf 1 arty 1 AA sayısına çıkabilirsin. Piyade tümenlerinin maliyetini olabildiğince düşük tut, kaynaklarını hava gücüne ve zırhlılara kanalize et.
Zırhlıları nasıl dizmeliyim? Ben 3 tank 4 mot. 2 mot. topçu koydum. Birde piyade de 1 topçu az değil mi millet hep yardırmış. Ben bayadır oynamıyordum. En son Almanya oyunumda bu dizilimler ile (7 piyade 2 topçu) Rusları delip geçmiştim bu sefer milim ilerliyemedim.
(14-03-2018, 10:09)Semavi7 : [ -> ]
(14-03-2018, 09:53)Adm : [ -> ]
(14-03-2018, 09:25)Semavi7 : [ -> ]
(14-03-2018, 01:40)Sezar : [ -> ]Combat Width dan en fazla verimi  40 yaparak alabilirsin. 14 Piyade 3 top 3 anti-tank guzel bir tumen dizilimi bence.

Zırhlı birlikleri nasıl yapmak lazım?

Almanya ile oynarken Piyadelerini sadece savunma amacıyla kullanmalısın. 8 İnf 1 arty 1 AA başlayıp, Barbarossa öncesi 18 İnf 1 arty 1 AA sayısına çıkabilirsin. Piyade tümenlerinin maliyetini olabildiğince düşük tut, kaynaklarını hava gücüne ve zırhlılara kanalize et.
Zırhlıları nasıl dizmeliyim? Ben 3 tank 4 mot. 2 mot. topçu koydum. Birde piyade de 1 topçu az değil mi millet hep yardırmış. Ben bayadır oynamıyordum. En son Almanya oyunumda bu dizilimler ile (7 piyade 2 topçu) Rusları delip geçmiştim bu sefer milim ilerliyemedim.

Güncel düzen 5 Mech/Mot 11 M/H Tank 2 SPA 2 SPAA ama rakip hava üstünlüğü yok ise AA koymasan da olur. Zırhlı tümenlerde 40 with altına hiç düşme, piyade erken oyunda 20 olabilir ama Fransa seferinden sonraki hazırlık aşamasında 40 yapılmalı. Mekanize tümeni kullanıyorsan onları 20 with kullanabilirsin. Sık sık bahsi geçen bol topçulu piyade tümenlerin işe yaramasın tek nedeni yznin aşırı derecede yetersiz olması, oysaki oyun 2. Dünya Savaşı dinamiklerini gayet iyi yansıtıyor. Dişli bir rakibe karşı 1. Dünya Savaşı taktikleri normalde pek etkili olmuyor, Expert Ai modu ya da Mp oynamanı şiddetle tavsiye ederim.