İleti Sayısı: 510
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
27-06-2019, 20:28
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 20:38, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
1) Imperator:Rome oyununuz fazlaca olumsuz eleştiri aldı. Bu durum henüz duyurulmamış olan oyunlarınızda ve hala yeni yamalar çıkartılan oyunlarınıza ne gibi etkisi oldu? Özellikle duyurulmamış oyunlarınızın tasarımında radikal etkileri oldu mu?
2) Victoria III bekleyişimiz kaç on yıl daha sürecek :)
English :1) Imperator: Rome received a lot of negative criticism. Did this affect any unannounced and/or current games? Especially, did it cause any substantial effect on your unannounced games?
2) How many decades more until we get Victoria III :)
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 20:30
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 20:40, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:05)yafeshan : Would you explain the development cycle for a dlc in Paradox please? Especially where do you get the ideas, how influential are the suggestions in official forums? How do you test them and decide to implement them?
Paradox'daki DLC gelistirme surciini aciklayabilir misiniz. Ozellikle dlc iceriklerine resmi forumdaki tavsiyelerin etkisi ne kadardir, nasil testler yapiyorsunuz nasil uygulamaya geciyorsunuz?
It starts with the Game Director saying "I wanna do this". In my case that's DDRJake and he usually gets a sense of what he wants to do from the forum and other social medias. I then get started on writing down all our crazy ideas into something feasible we can do with our resources at hand, a lot of those crazy ideas being inspired by suggestions from the forum. If I am "stuck" I'll usually scroll through or search around to get other people's opinion. Design is presented to the team and they start dividing up the work and organizing who does what when. As things get implemented we the entire team sit and play with the features to make sure "it feels right" and do any changes as we feel appropriate and we keep doing that until we get to the code freeze date where we lock in and say "Alright done, no big changes anymore" to avoid any nasty suprises..
Çeviri :Oyun direktörünün "şunu yapmak istiyorum" demesiyle başlıyor. Benim örneğimde bu kişi DDRJake ve genellikle forumlarda veya diğer sosyal medya alanlarında zaman geçirerek ne istediğine karar veriyor. Ardından bu husustaki tüm çılgın fikirlerimizi listeleyip, elimizdeki kaynaklar neticesinde yapılabilir olanları öne çıkartıyoruz, bu çılgın fikirlerin büyük bir kısmı forumdaki önerilerle şekilleniyor. Eğer "duvara toslarsak", daha fazla aramalar yapıp diğer kişilerin fikirlerine danışıyoruz. Oluşturduğumuz tasarım ekibimize sunuluyor ve bu ekip takımlara ayrılarak bu tasarımı gerçeğe dönüştürmek adına organize oluyor. Mekanikler oyuna eklendikçe tüm ekip olarak oturup ortaya çıkan işi deniyoruz ve "doğru hissettirdiğinden" emin oluyoruz, ardından herhangi bir son dakika sürpriziyle karşılaşmamak adına "Tamamdır, daha fazla büyük çapta değişiklik yapmak yok" dediğimiz kod kilitleme tarihine kadar gerekli olduğunu düşündüğümüz değişiklikleri uyguluyoruz.
Aşağıdaki 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Voidian
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 20:05)Sezar : Ilk sorum Taytay'a.
Bir Turk olarak Paradox firmasina nasil girdiniz? Ne tur egitimler aldiniz? Eminim Turkiye'den bircok muhendis sizin gibi boyle oyun firmalarinda caismanin hayallerini kuruyordur. Bizlere bu konuda yol gosterebilirseniz seviniriz. Forumumuza geldiginiz icin cok tesekkur ederim.
Ikinci sorum Groogy'ye
Bizim gibi hardcore Eu4 oyunculari ,DDRJake'nin oyuna basitce butona bas bonusu al mantigindan hic memnun degildir ve oyunu gittikce kalitesiz hale getirdigini dusunuyorlar. Firma olarak bu elestirilerin farkinda misiniz? Farkindaysaniz bu konuda birsey yapmayi dusunuyor musunuz? Tesekkurler.
English :My first question is for Taytay.
How did you enter Paradox as a Turkish developer? What kind of education did you have? I'm sure a lot of engineers like you are dreaming about working in a game company such as Paradox. We would be glad if you could kinda guide us. I like to also thank you for coming to our forum.
My second questions is for Groogy.
Hardcore EU4 gamers such as ourselves are not happy with DDRJake's "press the button and get the bonus" logic and also think that the game is getting worse. Do you aware of these criticisms as Paradox? If you are, are you planning on doing something about this? Thanks.
Yeditepe Üniversitesi bilgisayar mühendisliği mezunuyum. Uzun bir süre oyun dışı yazılım geliştirmesi yaptım ama bir yerden sonra oyun alanına yönelmek istedim. İlk peak games ile kısa bir maceram oldu, ondan sonra bir kaç yıl Taleworlds de çalıştım ve şimdi de 2 yıldır buradayım.
Genel olarak benim için en büyük avantaj yaptığım kişisel ve profesyonel projeler oldu. Bir iş başvurusunda "şunu şunu" yaptım deyip projelerizi gösterirseniz ve bunlarda şirketin zaten yaptığı şeylere benziyorsa büyük avantajınız oluyor.
I graduated as a computer engineer from Yeditepe University. For a long while I worked on non-game related software. But after some time I decided to settle on games. Initially I started working at Peak Games for a brief time and then I joined Taleworlds and worked for a couple years. And now I am at Paradox for last two years.
I think my biggest advantage was personal and professional projects I did. When you are able to tell "I did this and that" in an interview and those stuff is already related to stuff that company does, it is a huge plus for you.
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 20:33
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 20:44, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:05)Sezar : Ilk sorum Taytay'a.
Bir Turk olarak Paradox firmasina nasil girdiniz? Ne tur egitimler aldiniz? Eminim Turkiye'den bircok muhendis sizin gibi boyle oyun firmalarinda caismanin hayallerini kuruyordur. Bizlere bu konuda yol gosterebilirseniz seviniriz. Forumumuza geldiginiz icin cok tesekkur ederim.
Ikinci sorum Groogy'ye
Bizim gibi hardcore Eu4 oyunculari ,DDRJake'nin oyuna basitce butona bas bonusu al mantigindan hic memnun degildir ve oyunu gittikce kalitesiz hale getirdigini dusunuyorlar. Firma olarak bu elestirilerin farkinda misiniz? Farkindaysaniz bu konuda birsey yapmayi dusunuyor musunuz? Tesekkurler.
English :My first question is for Taytay.
How did you enter Paradox as a Turkish developer? What kind of education did you have? I'm sure a lot of engineers like you are dreaming about working in a game company such as Paradox. We would be glad if you could kinda guide us. I like to also thank you for coming to our forum.
My second questions is for Groogy.
Hardcore EU4 gamers such as ourselves are not happy with DDRJake's "press the button and get the bonus" logic and also think that the game is getting worse. Do you aware of these criticisms as Paradox? If you are, are you planning on doing something about this? Thanks.
Yes we are very much aware of the criticism and we've taken it to heart. I do want to say me and Jake hold equal responsibility for this, like some of the insults thrown at us say "it's lazy design".
I wouldn't say the game is getting worse though, but I do agree these kind of mechanics feels disappointing after you've been hyping yourself up for new super cool content.
Çeviri :Evet gelen eleştirilerin farkındayız ve önemsiyoruz. Jake ve ben bu konuda eşit bir sorumluluğa sahibiz, bazı kişiler bunun için "tembel bir tasarım" ifadesini kullanıyor.
Oyunun kötüye gittiğini düşünmüyorum, ancak bu tarz mekaniklerin yeni havalı bir içerik için heyecanlandıktan sonra hayalkırıklığı yarattığına katılıyorum.
İleti Sayısı: 1,909
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
49
27-06-2019, 20:33
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 20:51, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
Eu4'deki idea sistemindeki metaları her ne kadar gidermeye çalışsanız da istisnalar dışında gideremiyorsunuz. Örnegin orta avrupadaki bir ülkeyle espionage idea almak veya isveç ile maritime veya naval idea almak güçlü komşularından dolayı pek mantıklı gelmiyor. Oyun espionage ve diplomatic idea alinarak rpg yapılmaya pek müsait olmadigi icin bir örnegin ekonomic idea kadar iş görmemekte. Ekonomic ideasini iyi bir ekonomisi olmasina ragmen alınmasının sebebi policyden gelen +5 disiplin bonusu.
Ülkenin konumu, tarihteki işlevi farketmeksizin oyuncular bir yerden sonra metalaşmış en iyi askeri idealar ve policyler alarak olabildiğinde bonus topluyor. Çünkü komşulari kadar disiplinli, moralli askerlerini yoksa ne kadar rpg yapsalar dahi alinan bir savaş ilaninda tüm emek boşa gidiyor.
Belki idea sistemi değişebilir diye düsünmekteyim. Veya idealar değiştirilerek ülke veya cografya bazinda karma idea grupları getirilebilir diye düşünmekteyim. Bu konu hakkindaki fikrinizi merak ediyorum.
English :Any work that has been done in EU4 to get rid of metas seems to have been largely unsuccessful. For example, it doesn't make sense for a Central European nation to pick Espionage or for Sweden to pick Maritime or Naval ideas because of their strong neighbors. As the game is not suitable for any role-playing by picking up Espionage or Diplomatic ideas, it makes more sense to just pick Economic for example. Also, the player is picking the Economic idea just for the +5 discipline bonus, even when they have good economies.
At some point, players start to use the best military ideas and policies that have been in the meta for so long, without showing any regard for the country's geographic location and history. Because it doesn't matter how good are they at role-playing, as long as they don't have troops that have more discipline and morale as their neighbors, all the role-playing have no meaning.
I'm thinking that maybe the idea system might change. There could be a system where the idea groups are available for the geographic areas. I am wondering about your thoughts on this.
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 20:34
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 20:45, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:07)Voidian : Her gelen güncellemede oyuna yeni topraklar ekleniyor ve bu da oyuncunun daha çok admin puanı harcaması ve daha çok agrresive expansion yemesi gibi sebeplerden genişleme odaklı oynayan oyuncular için oyunu dolaylı olarak daha zorlaştırıyor. Bu istenilen bir sonuç mu yoksa bir yan etki mi?
English :With every patch we see there are new provinces being added, this causes player to spend more ADM to core and more AE to gain, eventually leads to game being more difficult for expansionist players. Is this intended result, or unintended side-effect?
A little bit of both, it's a side-effect but it is intended. It is something we are paying close attention to.
Çeviri :Her ikisinden de biraz, bir yan etki olduğu doğru, ancak istediğimiz bir etki. Yakından takip ediyoruz.
Aşağıdaki 2 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi:2 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Aytaç, Voidian
İleti Sayısı: 45
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
1
27-06-2019, 20:35
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 20:51, Düzenleyen: Duman.)
Selam.
Benim sorum mekanikten ziyade biraz daha estetik odaklı olacak. Daha önce böyle bir talep oldu mu bilmiyorum fakat EU4 için dinamik sınırlar oluşturma hakkında bir düşünceniz var mı? Örneğin Orta Asya şehirleri fazla köşeli ve sınırlar asimetrik duruyor, bu durum gerçekçilikten ziyade puzzle görünümü veriyor. Şehirlerin köşeli sınırlarını, ait olduğu devlet sınırlarına simetrik olarak uyacak şekilde değiştirebilecek bir mekanik tasarlamanız mümkün müdür?
Çeviri :Hello.
My question is focusing on aesthetics instead of mechanics side of the game, I don't know if it's suggested before but do you have any plans to create possibility of dynamic borders in EU4? For example in Central Asia borders are too angled and that causes borders to look asymmetrical, it causes a look that is not realistic and more puzzle-like. Is it possible to have a mechanic that creates city borders that are symmetrical to owner's borders?
İleti Sayısı: 1,433
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
27-06-2019, 20:37
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:00, Düzenleyen: Awake.)
Bir gazeteci olarak Victoria 2 ve bazı eventler dışında Paradox oyunlarında basına dair bir şey olmaması üzerine düşünüyordum, zira EU IV'ün geçtiği zamanda basın 30 Yıl Savaşları'nı ve Fransız İhtilali'ni direk olarak etkiledi.
1. EU IV için basın ve gazetecilik akımları üzerine mekanikler yaratmanız mümkün mü? Bunun unrest mekaniklerini geliştireceğini ve ülkeyi yönetme biçimimizi derinleştireceğini düşünüyorum.
English :As a journalist, i've been thinking about how Paradox games doesn't have anything related to press but Victoria 2 and some events in other games. In EU IV timeline press directly affected Thirty Years' War and French Revolution.
1. Is there a possibility to add mechanics based on press and journalism movements for EU IV that would (IMO) improve the unrest mechanics and deepens how we govern our countries?
•
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 20:07)perverende : Merhaba,
Oyunlarınız içinde en çok HOI serisini seven birisi olarak HOI4 konusunda hayal kırıklığına uğradım. Mikro yönetimi azaltmak gayesiyle oyunlarınıza derinlik katan mekanikleri kaldırıyorsunuz veya daha sonra eklentiler ve yamalarla geri getiriyorsunuz. Bu politikanız sebebiyle yeni çıkardığınız oyunlarınız yüzeysel bir hal almaya başladı. Bu konuda geliştiriciler olarak ne düşünüyorsunuz?
English :Hello
As a player who loves the HOI series most I must say I am disappointed with HOI4. With the purpose of decreasing the micro, you are removing mechanics that creates depth in game, then you bring them back with expansions or patches. I believe because of this your newer games feels more shallow. What do you think about this matter?
HOI3 tecrübem pek fazla olmadığı için yeterli şekilde cevaplayamayacağım malesef :( Bana göre HoI4 yeterince mikro içeren bir oyun, açıkçası çekişmeli geçen mp oyunlarından baya zevk alıyorum. Sadeleştirmeye gittiğimiz yerler genel olarak insanların şikayet ettiği konular diye biliyorum.
I won't be able to answer properly since my HOI3 experience is limited :( But I think HoI4 contains enough micro management. I for example deeply enjoy mp games that goes stormy. As far as I know the stuff that we decided to simplify is the stuff that people complain about.
Aşağıdaki 2 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi:2 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Gurt, Aytaç
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 20:39
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 20:57, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:07)perverende : Merhaba,
Oyunlarınız içinde en çok HOI serisini seven birisi olarak HOI4 konusunda hayal kırıklığına uğradım. Mikro yönetimi azaltmak gayesiyle oyunlarınıza derinlik katan mekanikleri kaldırıyorsunuz veya daha sonra eklentiler ve yamalarla geri getiriyorsunuz. Bu politikanız sebebiyle yeni çıkardığınız oyunlarınız yüzeysel bir hal almaya başladı. Bu konuda geliştiriciler olarak ne düşünüyorsunuz?
English :Hello
As a player who loves the HOI series most I must say I am disappointed with HOI4. With the purpose of decreasing the micro, you are removing mechanics that creates depth in game, then you bring them back with expansions or patches. I believe because of this your newer games feels more shallow. What do you think about this matter?
I'm not part of HOI4 core team(I've helped out from time to time) and the series is not one I play as much as other Paradox games. But I do want to comment on that I don't agree that micro in itself gives depth. Micro is the illusion of depth but in my opinion what it does is require a lot of energy to play and it was very demanding of you without actually giving you depth through having to make long running decisions that affect your actual strategy. It becomes an endurance game, not strategy game.
We are Armchair Generals are we not? Not Armchair Bureaucrats :D
Çeviri :Ben HOI4 ana ekibinde değilim (arada bir yardım ediyorum) ve seriye diğer Paradox oyunlarına olduğum kadar aşina değilim ancak bu konuda bir yorum yapmak isterim. Mikronun oyuna derinlik kattığına inanmıyorum. Mikro bana kalırsa bir derinlik iluzyonu yaratıyor, ancak oyuncuya herhangi bir gerçek derinlik sunmadan, ana stratejinizde uzun vadeli kararlar vermenizi gerektirmeden çok fazla enerji harcamanızı gerektiriyor. Böylelikle oyun bir strateji oyunundan ziyade, bir dayanıklılık oyununa dönüşüyor.
Bizler koltuk generaliyiz değil mi? Koltuk bürokratı değiliz. :D
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 20:39
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 20:58, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:09)Gurt : Single oyun oynarken mod kullanıyor musunuz? Kullanıyorsanız hangi modlar ve neden?
English :Do you use any mods while playing in singleplayer? If so, which ones and why?
Waifu Universalis best mod! <3
Çeviri :Waifu Universalis en iyi mod! <3
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 20:09)Gurt : Single oyun oynarken mod kullanıyor musunuz? Kullanıyorsanız hangi modlar ve neden?
English :Do you use any mods while playing in singleplayer? If so, which ones and why?
Evet. Oyunu oynamaktan çok genel olarak modları incelemek için yüklüyorum. Özellikle daha teknik çok bilgi isteyen modlar hep ilgimi çekiyor. Kişisel olarak HoI4 u mümkün olduğu kadar modlanabilir yapmaya çalıştığımdan modları ve mod discordlarını takip ediyorum.
Yes. Generally I install/play mods to examine them rather than playing. I am especially interested in mods that requires more technical knowledge. Personally I want to make HoI4 as moddable as possible and thus I follow mods and their discords.
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 20:42
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:02, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:10)mdmusti : My first question is why there is no Turkish language support. I mean a lot of Turkish players plays paradox games.
In EU4, Can you think Ottoman overhaul or rework? Ottomans are far more behind the updates among great powers.
And in ck2, i ask the question in paradoxplaza thread. I havent receive any reply yet. I am asking again: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...t-25483055
Çeviri :İlk sorum neden Türkçe desteği olmadığına yönelik, oyunu çok sayıda Türk oyuncu oynuyor.
EU4'te Osmanlı'da değişiklikler görecek miyiz? Diğer büyük güçlere nazaran geri kalmış durumda.
CK2'de Plaza'da bir soru sordum ancak yanıt alamadım, dolayısıyla tekrar soruyorum: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...t-25483055
First on CK2, I can't answer for the devs on that team but it is hard to give everyone attention, we also have to make games during the day :)
On localisation I answered similarly before and don't want to force poor Duman to translate again.
Ottomans is a fun country and they've gotten a lot of love in the games 5 years it's been out. But in that time we've learned so much as well. For instance I want to revisit Janissaries at some point.
English :İlk olarak CK2'deki geliştiriciler adına bir cevap veremem ancak herkese ilgi göstermek zor olabiliyor, keza gün içerisinde oyun geliştirmekle de meşgul oluyoruz. :)
Çeviri hususunda benzer bir soruyu daha önce cevapladım ve zavallı Duman'ı tekrardan yormak istemiyorum.
Osmanlı eğlenceli bir ülke ve kendisine oyun çıktıktan sonraki 5 sene içerisinde hatrısayılır bir miktarda sevgi gösterdik. Ancak bu süre zarfında bazı edindiğimiz yeni dersler de mevcut. Örneğin Yeniçerilerde bir değişiklik yapma konusunda istekliyim.
Aşağıdaki 2 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi:2 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Duman, Voidian
İleti Sayısı: 1,039
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
6
27-06-2019, 20:44
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:05, Düzenleyen: Duman.)
Victoria 2 mekanikleri alışması uzun süre alan ve kolay olmayan bir oyundu. Fakat eğer victoria 3 geliştirilirse, victoria 3 daha yüzeysel bir oyun mu olacak? yani mekanikleri çok mu kolaylaştırılacak? herkes oynayabilsin diye? yoksa daha detaylı ve zorlu mekanikler bizi mi bekliyor olacak?
Açıkçası yeni çıkan paradox oyunlarının kolay olmasından hoşnutsuzum. Umarım daha derin mekanikli grand strategy oyunlarının çıkması dileğiyle.
English :Mechanics of Victoria 2 are difficult to get used to, and it was overall not an easy game. If we ever see Victoria 3 one day, should we expect it to be more casual? Should we expect easier mechanics to it can reach to larger player base? or we will see more detailed and difficult mechanics?
To be honest I don't like the fact that newer Paradox games are relatively easier. I hope to see more grand strategy games with more in-depth mechanics.
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 20:47
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 20:59, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
(27-06-2019, 20:21)Aytaç : Eu4 multilerinde sürekli olarak aynı ideaların kullanılması durumu söz konusu. İdealar daha önce birkaç sefer büyük veya küçük çaplı değişiklikler alsa da bu durum önemli ölçüde değişmemişti.
Önümüzdeki dönemde yeniden idea değişikliği görebilir miyiz? Ve bu değişiklikler multilerdeki idea seçimlerini etkiler düzeyde mi olur?
English :Same national ideas keep getting picked in EU4 multiplayer games. Ideas did receive some big and small changes but this problem did not considerably change.
Are we going to see another national idea change? If so, will these changes also take multiplayer into account ?
When we balance these things we always take both singleplayer and multiplayer into account. And sadly this is a fine knife edge balance we need to juggle. Because when players have a choice of "what things do we pick" there will always develop an established meta no matter what. Look at other games with competitive environment and a lot more available choice to the player, you'll still have a "do meta or die" mentality.
However I want to point at when we released information on what idea picks were actually getting picked a lot of people, including people saying they mainly play multiplayer, tell each other "how can you ever pick X over Y???" so there is still some division on what to actually pick. For instance most popular idea pick of all by a huge margin is Exploration.
Çeviri :Böyle şeyleri dengelediğimizde hem singleplayer'ı hem de multiplayer'ı göz önüne alıyoruz. Maalesef bunu dengelemek oldukça zor. Çünkü oyuncular "Neleri alabiliriz?" diye bir seçeneğe sahip olduğunda her zaman belirli bir meta oluşacak. Oyunculara daha fazla seçim şansı tanıyan diğer rekabatçi oyunlara baktığımızda bile hala "metaya uy ya da öl" mentalitesi ile karşılaşıyorsun.
Yine de hangi ideaların daha çok seçildiği ile ilgili bilgiler yayınladığımızda multiplayer oynayan çoğu insan "X varken nasıl Y'yi seçebilirsin?" diye soruyordu. Yani hala neyin seçilmesi gerektiği hakkında bir tartışma var. Örneğin en çok seçilen idea da çok büyük bir farkla Exploration (Keşif).
Aşağıdaki 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Voidian
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 20:06)Wayfear : Hearts of Iron 4 için soracağım ;
Casusluk sistemi oyuna eklenecek mi bunun hakkında bilgi alabilir miyiz?
AI paraşütçü kullanmayı ne zaman öğrenecek?
1.8 Husky yaması tahminimce İtalya ile ilgili olacak acaba güneydeki balkan devletlerine Focus Tree görebilecek miyiz?
Şimdidien teşekkür ederim.
English :I am asking about Hearts of Iron 4,
Is the espionage system going to be added, can we get some information about this?
When will the AI learn how to use the paratroopers?
I'm guessing that the 1.8 Husky patch will be about Italy, I wonder that are we going to see any new focus trees for the Southern Balkan states?
Thank you in advance.
"Bir sonraki dlc de ne olacak" gibi sorulari cevaplayamam.
AI konusunda iyileştirme planlarımız mevcut ama şu anlık paratroopers bunun bir parçası değil. Amacımız AI ı iyi yapmak olduğu kadar eğlenceli yapmaya da çalışmak ve genel olarak oyuncularımız, özellikle yeni oyuncular, paratrooper lara karşı savunma yapmaktan çok memnun olmayacaktır. Eğer bir gün paratrooper eklenecekse daha yüksek zorluk seviyelerine gelmeli diye düşünüyorum.
I am not able to answer questions like "What is going to happen in next DLC".
We have plans to improve AI in general but paratroopers is not part of it at the moment. Our objective is making AI good and fun and generally I don't think defending against paratroopers would be fun for players, especially newbies. If we are going to add an AI that is able to use paratroopers, imo that shouldn't part of normal difficulty.
Aşağıdaki 1 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Voidian
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 20:14)napolyon94 : Hey, do you have any plan to add costum nation mechanic into HoI4 in the future?
Moreover, do you have any plan to focus Middle East in hoı4.
Çeviri :HoI4'e gelecekte custom ülke mekaniği eklemeyi düşünüyor musunuz?
Ek olarak, Ortadoğuya odaklanmaya yönelik planlarınız var mı?
Örnek verebilir misin? Genel olarak focus tree ler ve ülkelere özel decision lar yeterince customization sağlıyor diye düşünüyorum.
Can you give me some examples? I think focus trees & country specific decisions gives you enough stuff to customize your nations.
İleti Sayısı: 4,788
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
61
27-06-2019, 20:53
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:06, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
1. Oyun/dlc çıkışı esnasında gelenekselleşmiş bir alışkanlığınız/toteminiz/parti şekliniz var mı?
2. Tarihsellik mi daha önemli yoksa oynanış mı? Birini daha öne çıkarmak adına diğerinden taviz verdiğiniz bir örnek verebilir misiniz?
3. Paradox oyunları dışında hangi oyunlara ilgi gösteriyorsunuz?
English :1. Do you have any good luck charms/traditions/a certain way to party about game/DLC releases?
2. Which one is more important, gameplay or faithfulness to history? Can you give an example where you had to make a drastic compromise between the two?
3. What games are you interested in besides the Paradox ones?
•
İleti Sayısı: 19
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
0
1. Are you considering adding spy mechanics to Hoi 4? In old games, the mechanics of stealing blueprint were fun.
2. Do you plan to bring Hoi 4 to a system in which we can see the ideologies and classes of the people in the country, like Vic 2, and strive to fulfill the wishes of the people?
3. Do you intend to include the money in Hoi 4?
4. Do you consider removing the mana points in EU 4 and introducing a different system?
5. There will be a question about CK2. Maybe it comes to other games. Do you intend to bring the mechanics and system of the spies trained by us as a duke, general or council member in a different dynasty to the CK2 game? It is also a credibility system to uncover spies in our own country.
Alıntı:Çeviri:
1. Hoi 4'e casus mekaniği eklemeyi düşünüyor musunuz? Eski oyunlardaki blueprint çalmak eğlenceliydi.
2. Hoi 4'e, Vic 2'deki gibi ülkenin içindeki halkın ideolojilerini, sınıflarını görebildiğimiz, halkın isteklerini yerine getirmek için uğraştığımız bir sistem getirmeyi planlıyor musunuz?
3. Hoi 4'e parayı dahil etmeyi düşünüyor musunuz?
4. EU 4'teki mana puanlarını kaldırıp, daha farklı bir sistem getirmeyi düşünüyor musunuz?
5. CK2'yle alakalı bir soru olacak. Yetiştirdiğimiz casusları, farklı bir ülkede bir dük, bir general, bir konsey üyesi olarak atama sistemini CK2'ye getirmeyi düşünüyor musunuz? Aynı zamanda kendi ülkemizdeki casusları da ortaya çıkartmak için bir güvenirlik sistemi.
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 20:55
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:10, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:25)Ferreke : -Eu4te sürekli yeni toprak bölünmeleri görüyoruz bu daha ne kadar devam edicek
-sizde eu4te son yamalarda bazı ülkelere haddinden fazla güçlü görev ağacı verildiğini düşünüyor musunuz
-hoi4ün tek oyunculu modunu daha zevkli yapıcak şeyler düşünüyor musunuz
-yeni bir oyun üzerinde çalışıyor musunuz
-imperator rome neden insanlarca beğenilmedi ve bunu telafi etmek için bir şeyler düşünüyor musunuz
English :-We keep seeing provinces getting split up in EU4. How long will this kind of work continue?
-Do you think that in recent patches some countries got more powerful mission trees than they deserve?
-Are you considering any new things to make HoI4 singleplayer more fun?
-Are you working on a new game?
-Why do you think Imperator: Rome was not received well, do you think of anything that would make the game better?
Splitting provinces in EU4 is probably continue as long as we think it's feasible and as long as people like it. Of course we are also looking into the problem of more states means that we need higher max state count or for instance Merchant Republics being locked to 20 provinces.
On powerful mission tree's and what nations deserve. Nah not really. People who love the nation will say the missions are to weak, people who don't will say they are too strong. However I am together with the Content Designers trying to figure out how can we do more interesting things than "Here's some claims". Which hopefully would make both sides happy.
On new game, well we said we were announcing something on PDXCon so I hope we are working on something otherwise it's going to be quite awkward :D
Imperator taught us a lot of lessons. Some about hype and expectation management, making sure we communicate what a game is and is not. But for me as a player of Imperator what I miss are all of the small things that has been added in older games that make the experience feel more whole and now you can't live without. Might sound silly but things like unconditional surrender, more extensive macro builder, those kind of stuff.
Çeviri :Bölgeleri bölmek bunun yapılabilir olduğunu düşündüğümüz ve oyuncular bundan memnun olduğu müddetçe devam edecek. Tabi ki daha çok bölge, daha çok eyalet, bu da daha yüksek eyalet limiti demek veya Tüccar Cumhuriyetleri'nin 20 bölge meselesi gibi hususlar var, bunları da takip ediyoruz.
Ülkelerin haddinden daha güçlü görev ağaçlarına sahip olduğu hususunda ise pek sanmıyorum. Bir ülkeyi seven oyuncular görevlerini her zaman zayıf, sevmeyenler ise görevlerini güçlü bulacaktır. Ancak basitçe "buyur sana hak iddiası"ndan daha ilginç görevler bulma konusunda İçerik Tasarımcılarıyla birlikte hareket ediyorum. Umuyorum bu iki tarafı da mutlu edecektir.
Yeni oyun hususunda ise, PDXCON'da bir oyun duyuracağımızı söylemişitk. Dolayısıyla umuyoruz ki gerçekten duyuracağımız bir oyun vardır yoksa biraz sıkıntılı bir durum yaşanabilir.
Imperator'dan çok sayıda ders aldık. Bu derslerin bir kısmı çıkış öncesi heyecan ve beklenti yönetimiyle ilgili, bir oyunun ne olduğu ve ne olmadığı konusunda daha iyi iletişim kurulmasıyla alakalı. Benim için Imperator'daki asıl eksiklik daha önceki oyunlarımıza zaman içerisinde tam hissettirmek için eklediğimiz ve artık bu eklemeler olmadan yapamadığımız şeyler. Komik gelebilir ama koşulsuz teslimiyet, daha geniş bir makro yönetim arayüzü tarzı şeylerden bahsediyorum.
|