Civilization VI - Antik Çağ Askerî Birimleri
#1
civ6-birim-rehberi.jpg

Antik Çağ -> Klasik Çağ

Bu rehberde Antik Çağ'daki askerî birimlere dair bilgi vereceğiz.

Scout_Civ6.png
Scout - İzci

İzciler antik çağın keşif birimleridir, hiç bir teknolojik araştırma gerektirmeden eğitilebilirler. Gathering Storm eklentisine sahipseniz Skirmisher, değilseniz Ranger birimine geliştirilirler.
  • Üretim Maliyeti: 30 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 120 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 10 image.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Tribal Village aktif ettiğinde 5, doğal harika buduğunda 10 tecrübe puanı kazanır.
  • Endüstriyel Çağ'da Ranger birimine dönüştürülebilir. Eğer Gathering Storm eklentisine sahipseniz Orta Çağ'da Skirmisher birimine dönüştürülebilir.
Okihtcitaw_Civ6.png
Okihtcitaw

Cree özel birimi, izcinin yeri alır.
  • Üretim Maliyeti: 40 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 160 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 20 image.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Terfi alarak başlar.

Warrior_Civ6.png
Warrior - Savaşçı

Savaşçılar antik çağın savaş birimleridir, hiç bir teknolojik araştırma gerektirmeden eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 40 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 160 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 20 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Anti Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü kazanır.
  • Bakım maliyetleri yoktur.
  • Klasik Çağ'da Kılıçlı birimine yükseltilebilir.

Eagle_Warrior_Civ6.png
Eagle Warrior

Aztek özel birimi, savaşçının yerini alır. Hiç bir teknolojik araştırma gerektirmeden eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 260 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 28 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Anti Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü kazanır.
  • Yendikleri düşman birliklerini ele geçirerek İşçiye dönüştürürler.
  • Klasik Çağ'da Kılıçlı birimine yükseltilebilir.

Slinger_Civ6.png
Slinger - Sapancı

Antik çağ menzili birimi. Hiç bir teknolojik araştırma gerektirmeden eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 35 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 140 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 5 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 15 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 1 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım maliyetleri yoktur.
  • Aynı çağdaki okçu birimine yükseltilebilir.

Archer_Civ6.png
Archer - Okçu

Antik çağ menzili birimi. Archery teknoloji araştırıldıktan sonra eğitilebilir, sapancının yerini alır.
  • Üretim Maliyeti: 60 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 240 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 15 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 25 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 2 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Orta Çağ'da Crossbow yükseltmesi yapılabilir.

Pitati_Archer_Civ6.png
Pítati Archer

Nubia özel birimi, okçunun yerini alır. Archery teknoloji araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
  • Üretim Maliyeti: 70 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 280 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 17 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 30 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 2 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Orta Çağ'da Crossbow yükseltmesi yapılabilir.

Spearman_Civ6.png
Spearman - Mızraklı

Mızraklılar antik çağ anti-süvari birimlerdir. Bronze Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 260 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 25 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Süvari birimlerine karşı +10 Savaş Gücü kazanır.
  • Orta Çağ'da Kargılı birimine yükseltilebilir.

Hoplite_Civ6.png
Hoplite

Yunanistan özel birimi, mızraklı yerine geçer. Bronze Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 260 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 25 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Süvari birimlerine karşı +10 Savaş Gücü kazanır.
  • Yanında başka bir Hoplite birimi daha varsa +10 Savaş Gücü ile savaşır.
  • Orta Çağ'da Kargılı birimine yükseltilebilir.

Heavy_Chariot_Civ6.png
Heavy Chariot - At Arabası

At Arabaları antik çağ ağır süvari birimlerdir. Wheel teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 260 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 28 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Tura başladığı alan orman veya tepelik değilse +1 Hareket Puanı kazanır.
  • Orta Çağ'da Şövalye birimine yükseltilebilir.

War-Cart_Civ6.png
War Cart

Sümer özel birimi, at arabasının yerini alır. Hiç bir teknolojik araştırma gerektirmeden eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 55 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 220 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 30 image.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Bakım maliyeti yoktur.
  • Tura başladığı alan orman veya tepelik değilse +1 Hareket Puanı kazanır.
  • Anti-süvari birimlere karşı dezavantajı yoktur.
  • Zone of Control'den etkilenmez.
  • Orta Çağ'da Şövalye birimine yükseltilebilir.

Maryannu_Chariot_Archer_Civ6.png
Maryannu Chariot Archer

Mısır özel birimi, Wheel teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 120 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 480 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 25 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 35 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 2 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Tura başladığı alan orman veya tepelik değilse +2 Hareket Puanı kazanır.
  • Orta Çağ'da Crossbow yükseltmesi yapılabilir.

Galley_Civ6.png
Galley - Kadırga

Antik Çağ savaş gemisi , Sailing teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 240 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 25 image.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Sadece kıyı bölgelerinde hareket edebilir.
  • Rönesans Çağı'nda Caravel yükseltmesi yapılabilir.

Viking_Longship_Civ6.png
Viking Longship

Norveç özel birimi, kadırganın yerini alır. Sailing teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 260 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 30 image.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Kıyı bölgesindeyken yanındaki sivil birimleri ele geçirebilir veya toprakları yağmalayabilir.
  • Kıyı bölgelerinde +1 Hareket Puanı
  • Rönesans Çağı'nda Caravel yükseltmesi yapılabilir.

Galley_Civ6.png
Bireme

Fenike özel birimi, kadırganın yerini alır. Sailing teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 240 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 30 image.png
  • Hareket Puanı: 4 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Dört alan etrafındaki dost ticaret gemileri yağmalanamaz.
  • Rönesans Çağı'nda Caravel yükseltmesi yapılabilir.

Battering_Ram_Civ6.png
Battering Ram - Koç Başı

Antik Çağ destek birimi. Masonary teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 240 Civ6Gold.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Bir şehir veya Encampment yanına konuşlandırılırsa etraftaki tüm yakın dövüş birimleri duvarlara daha çok hasar verir.
  • Endüstriyel Çağ'da Medic yükseltmesi yapılabilir.
[+] 3 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Tam yeri değil ama soracağım. Özel birimler geliştirildikleri zaman kendilerine has özelliklere sahip olmaya devam ediyor mu?
Bu arada yazı için teşekkürler :)
Ara
Cevapla
#3
(22-02-2019, 17:06)birisi43 : Tam yeri değil ama soracağım. Özel birimler geliştirildikleri zaman kendilerine has özelliklere sahip olmaya devam ediyor mu?
Bu arada yazı için teşekkürler :)

Bildiğim kadarıyla hiç bir özellik geliştirilen birime geçmiyor.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.