Civilization VI - Bilgi Deposu
#1
59fwv5.png
Oyunun duyuruluşundan çıkış tarihine kadar bu konuyu güncel tutarak sizleri bilgilendireceğiz.

Şehirler / Bölgeler / Arazi
  • Artık şehirler tek bir tile kaplamıyor, birden fazla tile'a genişleyebiliyor.
  • Her şey artık haritada görünebilir halde, yaptığınız geliştirmeler ve inşaatlar şehrinizin içinde görülebiliyor.
  • Her şehir belli bölgelerden oluşuyor.
  • Toplam 12 bölge türü bulunuyor, bu bölgelerin hepsinin ayrı bir amacı, farklı araziler içni farklı bonusları mevcut.
  • Bölgeler bedava kurulamıyor, bir bölgeye bina yerleştirmek için o bölgeyi satın almanız gerek.
  • Şehirler halen 36 hex'e kadar kontrol edebiliyor ancak şehirlerin ihtiyacı olan işgücü yeni bölge sisteminden dolayı azaltılmış.
  • Deniz olan yerlere limanlar kurulabiliyor ancak liman kurduktan sonra oraya başka bir şey kuramıyorsunuz.
  • Şehir tile limitleri eski oyunla aynı.
  • Bölgelerde çeşitli ek binalar bulunabiliyor (örneğin kutsal binalar kiliselere dönüşebiliyor)
  • Bölgeler bulundukları arazilerden çeşitli bonuslar elde edebiliyorlar (örneğin kampüs bölgesi dağlık arazide olursa bonusa sahip oluyor)
  • Bölgeler ve yapılan geliştirmeler fazladan housing değeri veriyor bu da nüfus sınırınızı yükseltiyor. Vakit ilerledikçe ve tarlalar anlamını yitirmeye başlayınca o tarlaları da kırsal evlerin bulunduğu alanlara dönüştürüp daha çok nüfusun barınmasını sağlayabiliyorsunuz.
İnşaatçılar
  • Oyunda artık işçi yok. Onun yerine görevini tamamladığında yokolan inşaatçılar var.
  • İnşaatçılar görevlerini anında yerine getiriyorlar.
  • Çin'in inşaatçıları wonderları hızlıca kurabiliyor.
Görünüm ve Arazi
  • Mutluluk seviyesi o tile'daki rahatlama sağlayan binalarla ve etrafındaki tile'ların görünüm değeriyle belirleniyor.
  • Nehirler, kayalıklar, ormanlık araziler, kıyılar ve doğal harikalar bölgenin görünüm değerini yükseltiyor.
  • Kayalık araziden asker alınamıyor veya asker çıkartılamıyor.
Kaynaklar
  • Oyunda bu zamana kadar varolacağını belirtilmiş kaynaklar : Pirinç, At, Buğday, Koyun, Turunçgil, Çay, Domuz, Balık, Yengeç, Muz, Fildişi, Kahve, Boya, Balina, Koton, Mermer, Taş, İnci, Geyik, Bakır.
Harikalar
  • Wonderlar artık haritada görünüyorlar ve hepsi kendi tile'ına sahip oluyor.
  • Wonderlar için arazi koşulları mevcut.
  • Wonder videoları geri döndü, bazılarında gece-gündüz geçişi mevcut.
  • Başka bir oyuncunun veya yapayzekanın ülkesini izlerken wonder'ın inşa edilişini görebileceksiniz.
  • Stonehenge'in taş olan bir yerde inşa edilmesi gerekiyor.
  • Colossus'un kıyıda inşa edilmesi gerekiyor.
  • Büyük Denizfenerinin kıyıya inşa edilmesi gerekiyor.
  • Piramitlerin çöle inşa edilmesi gerekiyor.
Doğal Harikalar
  • Doğal harikalar birden fazla tile'ı kaplayabiliyor.
  • Great Barrier Reef (2 tile)
  • Pantanal (4 tile)
  • Crater Lake (1 tile)
Bilim
  • Her teknolojinin kendine has mini görevi bulunuyor bu görevi tamamlamanız halinde teknolojinin araştırma hızı yükseliyor. Örneğin kıyıya bir şehir kurmak deniz teknolojilerine avantaj sağlayabiliyor.
  • Taş ustalığı teknolojisi için taş blokları ve taşocağı gerekiyor, ancak bunu isterseniz taşınız olmadan yapabilirsiniz, eğer taş ocağına erişiminiz varsa onu çalıştırarak teknoloji bonusunu elde edebilirsiniz ve taş ustalığı teknolojisinin yarısı araştırılmış olur.
  • Teknoloji bonuslarına ''Eureka anları'' deniyor.
  • Eureka anları araştırdığınız teknolojinin yarısını bonus olarak veriyor.
  • Eureka anına sahip olabilmek için mevcut bir araştırma yapmanız gerekmiyor.
Kültür
  • Sosyal Politikalar yerini Yurttaşlık Yasalarına bırakmış durumda. 
  • Eureka anları aynı zamanda yurttaşlık yasalarını da etkiliyor.
  • Yeni kart mekaniği ile oyun esnasında yurttaş yasası kardı elde edebiliyor ve kullanabiliyorsunuz. 
  • Seçebileceğiniz kartlar sahip olduğunuz yönetim biçimine göre değişiyor.
  • Teknolojiler gibi her yurttaşlık yasasının da kendisine has bir yan görevi mevcut. Bazılarını oyunu oynarken elde edebilirsiniz bazıları için ise ayrı bir şekilde uğraşmanız gerekecek.
  • Yurttaşlık Yasalarında ilerleyerek farklı yönetim biçimlerini açabileceksiniz.
  • Yurttaşlık Yasalarında ilerleyerek kart olarak elde edebileceğiniz yeni politikaları açabileceksiniz.
Politikalar
  • Oyun içerisinde tıpkı yurttaşlık yasaları gibi politika kartları elde edebileceksiniz.
  • Yeni poltiikalar açtıkça kart olarak elde edebileceğiniz şeylerin sayısı artacak.
  • Çeşitli politika türleri var : Askeri, Ekonomik, Diplomatik, Vahşi.
  • Yurttaşlık yasalarıyla politikalar arasında kartları değiştirebileceksiniz veya satıp altın elde edebileceksiniz.
Yönetim
  • Belli başlı bonusların yanı sıra her yönetim biçiminin sahip olabileceği farklı politika slotları mevcut.
  • Oyuna Chiefdom olarak başlıyorsunuz, chiefdomun 1 askeri slotu ve 1 eekonomik slotu mevcut.
Savaş
  • Destek birimleri artık başka birimlerin yanına verilebiliyor, örneğin piyadenin yanına tanksavar verebiliyorsunuz.
  • Benzer birimler daha etkili olabilmeleri için birleştirilebiliyor (Corp)
  • Bu birleştirme işlemi oyunun orta döneminden itibaren mümkün olabiliyor.
  • Üç birimin birleşmesiyle Army oluşturulabiliyor.
  • Birimlerin belli bir formasyonu mevcut. Sürekli birlikte hareket ediyorlar.
  • Bombardıman uçakları geliştirmeleri ve bölgeleri kullanılamaz hale getirebiliyor.
  • Savaş tecrübesi artık birimleri geliştirmek yerine askeri teknolojilere etki ediyor.
  • Barbarlar artık gözcü birimler üretebiliyor ve rahatsız etmek üzere yerleşim yerleri arayabiliyor.
  • Hava savaşı mekanikleri tamamen baştan yapılmış, ancak şimdilik herhangi bir net bilgiye sahip değiliz.
Diplomasi
  • Oyunun diplomasi sistemi oyun ilerledikçe daha önem kazanır vaziyette.
  • Yeni "dedikodu" sistemiyle başka civler hakkında bilgi edinebiliyorsunuz.
  • Diplomasi basit bir şekilde hediyeler göndererek, ticaret yaparak veya savaş ilan ederek başlıyor. Oyunun ileri dönemlerinde daha rsmi bir biçimde konsolosluklar açılabiliyor.
  • Oyunda savaş açmanın birden fazla yolu bulunacak.
  • Eğer sebepsiz yere sürpriz bir savaş ilanında bulunursanız +%50 Savaş Çığırtkanı değerine sahip olacaksınız.
  • Diplomasi ekranında her lidere farklı olarak onla ilişkinizi nasıl geliştireceğinize dair ipuçları bulunacakç.
Şehir Devletleri
  • Her şehir devletinin tarihsel arkaplanına göre çeşitli bonusları ve yetenekleri olacak.
  • Influence olayı kalkmış, artık şehir devletlerine envoy göndererek etkinizi yükselteceksiniz.
  • Şehir devletine gönderdiğiniz envoy sayısına bağlı olarak farklı derecelerde farklı bonuslar elde edebileceksiniz.
  • Şehir devleti görevlerini tamamlamanız halinde ekstradan envoy elde edebileceksiniz.
  • Her şehir devletinin yapmak istediği çeşitli hususlar olacak, örneğin yakındaki bir barbar kampını yoketmek veya onlarla ticaret rotası oluşturmak.
  • Bu hususlardan 1-2 sini gerçekleştirmeniz halinde o şehir devletiyle olan ilişkilerinizde artış göreceksiniz, 3.yü yapmanızla birlikte şehir devleti müttefiğiniz haline gelecek. 
  • Bir şehir devletinin müttefiği olduktan sonra onun birliklerini para karşılığı kullanabileceksiniz.
  • Oyuncular savaşta oldukları şehir devletlerine dahi envoy göndererek şehir devletinin bağlılığını etkileyebilecek.
  • Envoylar savaş ilan edilmedikçe şehir devletlerinden geri çekilemeyecek.
Yapayzeka
  • Söylenene göre yapayzekada büyük geliştirmelerde bulunulmuş.
  • Yapayzekanın performansını yükseltme adına multithread'a geçilmiş.
  • Her yapayzeka hükümdarının tarihsel kişiliklerine göre sevdiği ve nefret ettiği şeyler bulunuyor, örneğin Roosevelt onun kıtasında savaş çıkartılmasından nefret ediyor.
  • Yapayzekanın kişiliği oyunun içerisinde değişikliğe uğrayabiliyor.
  • Her yapayzeka ülkeseinin bir bilinen ve bir de gizli iki hedefi bulunuyor.
Diğer
  • Din, Arkeoloji, Ticaret Rotası, Casusluk ana oyunda bulunacak.
  • Great Work mekaniği çok daha "muhteşem" bir şekilde geri dönüyor.
  • Turizm ve kültürel zafer puanları mekanikleri geri dönüyor.
  • Yollar otomatik bir şekilde oluşuyor.
  • Rakiplerinizle sahip olduğunuz ticaret rotası casusluğun ilkel bir seviyesi gibi onlar hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlayabiliyor.
  • Kıtaların isimleri otomatik olarak oluşturuluyor.
  • Birimler farklılık açısından otomatik olarak oluşturulmuş isimlere sahip olabiliyor.
  • Eğer bir birimin 1 tile hareket hakkı kaldıysa ve gideceği tile'a gitmek 2 hareket hakkı harcıyorsa o birim hareket edemiyor.
  • Great Person alacak kadar puan biriktirdikten sonra bir sonraki Great Person için seçim yapmanız gerekiyor, bu Great Personların farklı bonusları bulunuyor. Eğer sıradaki great person'un işinize yaramadığını düşünüyorsanız beklemeniz daha mantıklı.
  • Great Person puanları şehir şehir değil, civ seviyesinde toplanıyor.
[+] 5 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Sanki Civ IV'de küresel ısınma vardı, o gelse fena olmaz.
Ara
Cevapla
#3
Ordu olayıyla yurttaşlık yasaları merak uyandırıcı
Siyasette muhabbet... Hepsi yalan, palavra... 
Doğru sözü “Kül Tegin” kitabesinde ara... 
Ara
Cevapla
#4
(13-06-2016, 19:21)Moses : Sanki Civ IV'de küresel ısınma vardı, o gelse fena olmaz.

Civ I, II ve III'te vardı ama onun için kirlilik gibi bir mekanik lazım.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#5
Diplomasi ve yapay zeka benim en önem verdiğim durum şu anda.
Tek bir alana birden fazla birim koyma ve kombinasyon yapabilme fikrini sevdim.
Ara
Cevapla
#6
ClHbY4qUsAA3Ylu.jpg

Artık birimlerinize isim verebiliyorsunuz.
Cevapla
#7
Oyuna yeni kazanma şekli eklenmiş, dini zafer.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#8
Bana sadece grafikler değişmiş gibi geliyor, doğru dürüst yeni mekanik göremedim. Duman sen ne düşünüyorsun?
Ara
Cevapla
#9
Civ5 oynama sürem çok yüksek olmadığı için yorum yapmak istemem. Bölüm Aedileleri veya tecrübeli oyuncular daha iyi değerlendireceklerdir.
Cevapla
#10
Civ6'nın müziklerini Civ4'ün müziklerini yapan kişi yapacak.

400x300.fitandcrop.jpg
Cevapla
#11
Cl16TNmWYAALCZG.jpg

Eğer izlediyseniz, Civilization VI fragmanını Sean Bean'in seslendirdiğini farketmiş olabilirsiniz.

Ambargonun kaldırılmasından sonra yayınlanan videolar ile Sean Bean'in bir teknoloji araştırdıktan sonra gelen ekrandaki alıntıları da seslendirdiğini görmüş olduk.

Bakalım Sean Bean burda da ölmeyi başarabilecek mi?
Ara
Cevapla
#12

(40. dakika)

Civilization VI'da harita döndürülebilecek.
Cevapla
#13
Birliklerde 4 adam çok az civ5 te 7 8 adamlı bir grafik vardı. Şu birlikleri birleştirince grafiksel olarak da birleşip büyüyorlar mıdır
Ara
Cevapla
#14
Gemiler birlesince cogalmiyor. Birlikler de cogalmiyordur.
Ara
Cevapla
#15
wlfk72wxf3jx.png

Diğer uygarlıkların teknolojik gelişimini buradan görebileceksiniz.
Cevapla
#16
En merak ettiğim Turn süresi.
Ara
Cevapla
#17

Geliştiriciler din mekaniklerini tanıttı.
Cevapla
#18
Şu ana kadarki herhalde en ilginç bug, güneşin batıdan doğup doğudan batması. :D
Cevapla
#19
Aynı oyunda aynı uygarlık için 1'den fazla lider bulunabiliyor. Yani Gorgo ve Perikles aynı mapta olabiliyor.
Cevapla
#20
Belli ki Atina-Sparta savaşları senaryosu yapmışlar.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.