District mekaniği Civilization 6 ile birlikte seriye eklenen ve oyunda ciddi değişikliğe sebep olan yeni bir oyun mekaniğidir. Bu yeni oyun mekaniği oyuncuları şehir etrafındaki toprakları nasıl kullanacağını düşünmeye zorluyor.
Öncelikle şehirleriniz district inşa edebilmeleri için belirli sayıda popülasyona sahip olmalıdır. Şehirlerinizin inşa edebileceği district sayısını belirten oran (3*X)+1 pop = X+1 District
Yani;
District ile ilgili bazı bilinmesi gerekenler
Oyundaki bütün districtler standart hızda temel olarak aynı (54) üretim bedeline sahiptir (aqueduct, dam, government plaza ve spaceport hariç) teknoloji ve kültür araştırmaları yaptıkça bu değer artar. Tüm teknoloji ve kültür ağacını araştırdığınızda bu değer %900 oranında artar. District üretim bedeli siz üretmeye başladığınız anda sabitlenir ve artış göstermez. Siz üretimi durdurup başka şeyler üretseniz bile kaldığınız yerden devam ettiğinizde aynı üretim bedeli ile devam edersiniz.
Belirli bir district tipinde çok az sayıda üretim yaptıysanız ve üretim sayısı açısından diğer oyuncuların çok gerisindeyseniz üretim bedelinde %25 indirim alırsınız.
Holy Site, Campus, Harbor, Commercial Hub, Entertainment Complex, Theater Square, Industrial Zone ve Aerodrome specialty district olarak geçer. Bu districtler keşfettiğiniz district tipi ve ürettiğiniz district tipi oranınıza göre %40 üretim bedeli indirimi alır. Bu indirimi alabilmeniz için;
A: Teknoloji ve kültür ağacı üzerinde keşfettiğiniz distirct sayısı
B: Ürettiğiniz ve binalarını tamamladığınız district sayısı
C: Üretmeyi düşündüğünüz sıradaki district tipine ait sahip olduğunuz district sayısı
Eğer B>=A ve B/A>C ise %40 üretim bonusu kazanırsınız.
Örneğin Holy Site, Goverment Plaza, Campus ve Commercial Hub araştırmalarını yaptınız. 2 Campus 2 Holy Site ve 1 Goverment Plaza inşa ettiniz diyelim. Üreteceğiniz Commercial Hub
B(5)>=A(4) ve B(5)/A(4)>C(0) olduğu için %40 daha ucuza mal olucaktır.
Yani teknoloji ve kültür ağacında bazı araştırmaları pas geçmek size üretim bonusu sağlayabilir. Seçtiğiniz medeniyete göre bir araştırma planı yapmalısınız aşağıdaki link size bu konuda yardımcı olabilir
https://forum.strategyturk.com/konu-civi...on-rehberi
Oyunda üretebileceğiniz çevresel bonuslara sahip districtler
Kurmak istediğiniz bazı districtler çevresel faktörlerden bonuslar kazanır. Bu tarz bonuslara sahip specialty districtler aşağıda listelendirilmiştir
Districtlerin sahip olduğu çevresel faktörlere genel bakış
Öncelikle şehirleriniz district inşa edebilmeleri için belirli sayıda popülasyona sahip olmalıdır. Şehirlerinizin inşa edebileceği district sayısını belirten oran (3*X)+1 pop = X+1 District
Yani;
- (3*0)+1 = 0+1 (1 Popülasyon = 1 District)
- (3*1)+1 = 1+1 (4 Popülasyon = 2 District)
- (3*2)+1 = 2+1 (7 Popülasyon = 3 District)
District ile ilgili bazı bilinmesi gerekenler
- Bir districti inşa etmeye başladığınız andan itibaren artık başka yere taşıyamazsınız yada ortadan kaldıramazsınız. Bu yüzden nereye inşa edeceğinizi iyi düşünmelisiniz.
- Keşfedilmiş stratejik kaynaklar üzerine district inşa edemezsiniz.
- District inşa ettiğiniz toprakları artık vatandaş atayarak işleyemezsiniz. Bunun yerine atadığınız vatandaş specialist olarak görev yapar ve atadığınız districte özel bonus üretim yapar. (Örneğin campus'e vatandaş atarsanız +2 bilim üretir)
- Şehir merkezi de oyunda district olarak geçer. Şehir merkezi üzerinde bulunan toprak herhangi bir vatandaş atamanıza gerek kalmadan işlenir.
Oyundaki bütün districtler standart hızda temel olarak aynı (54) üretim bedeline sahiptir (aqueduct, dam, government plaza ve spaceport hariç) teknoloji ve kültür araştırmaları yaptıkça bu değer artar. Tüm teknoloji ve kültür ağacını araştırdığınızda bu değer %900 oranında artar. District üretim bedeli siz üretmeye başladığınız anda sabitlenir ve artış göstermez. Siz üretimi durdurup başka şeyler üretseniz bile kaldığınız yerden devam ettiğinizde aynı üretim bedeli ile devam edersiniz.
Belirli bir district tipinde çok az sayıda üretim yaptıysanız ve üretim sayısı açısından diğer oyuncuların çok gerisindeyseniz üretim bedelinde %25 indirim alırsınız.
Holy Site, Campus, Harbor, Commercial Hub, Entertainment Complex, Theater Square, Industrial Zone ve Aerodrome specialty district olarak geçer. Bu districtler keşfettiğiniz district tipi ve ürettiğiniz district tipi oranınıza göre %40 üretim bedeli indirimi alır. Bu indirimi alabilmeniz için;
A: Teknoloji ve kültür ağacı üzerinde keşfettiğiniz distirct sayısı
B: Ürettiğiniz ve binalarını tamamladığınız district sayısı
C: Üretmeyi düşündüğünüz sıradaki district tipine ait sahip olduğunuz district sayısı
Eğer B>=A ve B/A>C ise %40 üretim bonusu kazanırsınız.
Örneğin Holy Site, Goverment Plaza, Campus ve Commercial Hub araştırmalarını yaptınız. 2 Campus 2 Holy Site ve 1 Goverment Plaza inşa ettiniz diyelim. Üreteceğiniz Commercial Hub
B(5)>=A(4) ve B(5)/A(4)>C(0) olduğu için %40 daha ucuza mal olucaktır.
Yani teknoloji ve kültür ağacında bazı araştırmaları pas geçmek size üretim bonusu sağlayabilir. Seçtiğiniz medeniyete göre bir araştırma planı yapmalısınız aşağıdaki link size bu konuda yardımcı olabilir
https://forum.strategyturk.com/konu-civi...on-rehberi
Oyunda üretebileceğiniz çevresel bonuslara sahip districtler
Kurmak istediğiniz bazı districtler çevresel faktörlerden bonuslar kazanır. Bu tarz bonuslara sahip specialty districtler aşağıda listelendirilmiştir
Gereken Teknoloji:Writing Üretim Bedeli:54 Bakım Bedeli:1 Çevre Bonusları: Her dağ için +1 Her iki yağmur ormanı ve district için +1 Her Geotermal kaynak ve Reef için +2 | Gereken Teknoloji:Astrology Üretim Bedeli:54 Bakım Bedeli:1 Çevre Bonusları: Her dağ için +1 Her Doğa Harikası için +2 Her iki orman ve district için +1 | Gereken Civic:Drama and Poetery Üretim Bedeli:54 Bakım Bedeli:1 Çevre Bonusları: Her wonder için +2 Her iki disctrict için +1 | Gereken Teknoloji:Currency Üretim Bedeli:54 Bakım Bedeli:1 Çevre Bonusları: Her nehir ve harbor için +2 Her iki district için +1 Her iki district için +1 |
Gereken Teknoloji:Celestial Navigation Üretim Bedeli:54 Bakım Bedeli:0 Çevre Bonusları: Şehir merkezi için +2 Her deniz kaynağı için +1 Her iki district için +1 | Gereken Teknoloji:Apprenticeship Üretim Bedeli:54 Bakım Bedeli:1 Çevre Bonusları: Her quarry için +1 Her stratejik kaynak için +1 Her iki district, mine ve lumber mill için +1 Üzerine inşa edilen bazı binalar 6 tile çevredeki şehirleri etkiler | Gereken Civic:State Workforce Üretim Bedeli:30 Bakım Bedeli:1 Çevre Bonusları: Çevredeki tüm districtlere +1 bonus verir Bulunduğu şehirde +8 loyalty | Gereken Teknoloji:Bronze Working Üretim Bedeli:54 Bakım Bedeli:0 Çevre Bonusları: Çevredeki kaynaklardan bonus almaz Çevresine Zone of Control Uygular Bulunduğu tile üzerinde dost birimlere savunma bonusu verir |
Districtlerin sahip olduğu çevresel faktörlere genel bakış