Bu rehberde Crusader Kings II'nin en önemli kısımlarından biri olan eğitimi inceleyeceğiz.
Yetenekli hükümdarlara sahip olmamız için oyundaki eğitim mekaniğinin nasıl işlediğini bilmemiz gerekir.
Bu konudaki eğitim mekaniklerine erişebilmek için oyunun Conclave eklentisine sahip olmanız gerekir.
Karakterlerin yaşam süresini çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik olmak üzere özelliklerini farklı şekillerde geliştirebileceği 3 oyun içi periyodda inceleyebiliriz.
Birinci Aşama: Çocukluk (6-11 Yaş)
6 yaşına basmış her karakter için bir çocukluk odağı belirlemeniz gerekir. Bu odağı 6 yaşından önce de belirleyebilirsiniz ancak herhangi bir fark yaratmayacaktır. Bu süre zarfında seçtiğiniz odağa göre çeşitli eventler alırsınız ve bu eventler ergenlik döneminde farklı özelliklere evrilebilecek olan birtakım çocukluk özellikleri sağlar. Eğer çocuk yapayzeka kontrolündeyse çocukluk odağı seçilmiş çocuğun bu özellikleri alma şansı %75'tir, eğer çocuk direkt olarak oyuncunun kontrolündeyse o zaman gelen eventlerdeki seçimlerinize göre bu özellikler belirlenir. Genel olarak kolaylıkla istediğiniz çocukluk özelliğini elde edebilirsiniz. İlk olarak bu çocukluk odaklarının hangi çocukluk özellikleri sağlayabileceğini inceleyelim
Humility (Tevazu): Tevazu odağına sahip çocuklar Timid (Çekingen) ve Affectionate (Şefkatli) çocukluk özelliklerine sahip olabilirler.
Etiquette (Görgü): Görgü odağına sahip çocuklar Playful (Şakacı) ve Indolent (Tembel) çocukluk özelliklerine sahip olabilirler.
Struggle (Mücadele): Mücadele odağına sahip çocuklar Rowdy (Kaba) ve Willful (Kararlı) çocukluk özelliklerine sahip olabilirler.
Pride (Övünç): Övünç odağına sahip çocuklar Haughty (Kibirli) ve Brooding (Düşünceli) çocukluk özelliklerine sahip olabilirler.
Duty(Yükümlülük): Yükümlülük odağına sahip çocuklar Conscientious (Sorumlu) çocukluk özelliğine sahip olabilir.
Thrift (Tutumluluk): Tutumluluk odağına sahip çocuklar Curious (Meraklı) ve Fussy (Titiz) çocukluk özelliklerine sahip olabilirler.
Faith (İnanç): İnanç odağına sahip çocuklar Idolizer (Idolcü) çocukluk özelliğine sahip olabilir.
Heritage (Miras): Miras odağı için öncelikli bir çocukluk özelliği bulunmamaktadır ve çocukla ebeveynler aynı kültürde ve dindeyse bu odak seçilemez.
Çocuk karakter seçtiği çocukluk odağı ne olursa olsun çocuklukla ilgili herhangi bir eventle karşılaşabilir, ancak seçtiği çocukluk odağının desteklediği çocukluk özelliklerini sağlayan eventlerle karşılaşma olasılığı 5 kat daha yüksektir. Bunun yanı sıra Timid (Çekingen) ve Rowdy (Kaba) çocukluk özellikleri aynı çocukta birlikte bulunamazlar, dolayısıyla Timid olan çocuk Rowdy olmasını sağlayan eventi, Rowdy olan çocuk Timid olmasına sebep olacak eventi alamaz.
Bu çocukluk odaklarıyla elde edilen çocukluk özellikleri karakterin biçimlenmesinde çok büyük önem taşımaktadır, dolayısıyla çocukluk odağını doğru seçtiğinize emin olmalısınız. Çocukluk odağı bir kere seçildikten sonra değiştirilemez.
Son olarak eğer çocuk hapsedilmişse çocuğa yine kendisine çocukluk özelliği sağlayan farklı eventler gelir, bu eventler aracılığıyla Indolent (Tembel), Affectionate (Şefkatli) ve Timid (Çekingen) özellikleri beraberinde çocuğun sağlığına zarar veren çok sayıda etkiyle birlikte elde edilebilir. Eğer çocuk karakter ev hapsindeyse o zaman kendisini hapseden karakter tarafından eğitiliyor olarak gözükür ve normal eventleri almaya devam eder.
İkinci Aşama: Ergenlik (12-15 Yaş)
İkinci aşama içerisinde sahip olduğunuz çocukluk özellikleri normal özelliklere dönüşmeye başlar. Her çocukluk özelliğinin evrilebileceği 3 normal özellik mevcut olmakla birlikte çocuğun eğitmeninde bulunması durumunda devreye girebilecek gizli bir 4. seçenek bulunur. Çocuk için seçilmiş olan eğitim odağının bu süreç esnasında herhangi bir etkisi bulunmaz, bu eğitim odağı sadece 3. aşamada kendisini gösterir.
Örnek vermek gerekirse Pride çocukluk odağından elde edilen Haughty (Kibirli) özelliği Proud (Gururlu), Arbitrary (Keyfi) ve Cruel (Zalim) özelliklerine dönüşebilir, bu dönüşme eylemi tamamiyle rastgele bir şekilde gerçekleştikten sonra eğer çocuğun eğitmeni Ambitious (Hırslı) ise eğitmene bir event gider ve çocuğun oyun tarafından belirlenmiş 3 olasılıktan biri yerine Ambitious olmasını sağlayabilir. Bunun üzerine çocuğa ayrı bir event gider. Gelin hangi çocukluk özelliğinin rastgele bir şekilde hangi normal özelliklere dönüşebileceğini ve eğitmenin hangi özelliğe sahip olması durumunda müdahale ederek kendi özelliğini yansıtabileceğini inceleyelim.
Timid (Çekingen) çocukluk özelliği Humble (Mütevazi), Shy (Utangaç) veya Craven (Korkak) özelliklerine dönüşebilir.
- Eğer eğitmen Content (Hoşnut) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özelliğini yansıtabilir.
- Eğer eğitmen Charitable (Hayırsever) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özelliğini yansıtabilir.
- Eğer eğitmen Cruel (Zalim) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özelliğini yansıtabilir.
- Eğer eğitmen Gregarious (Konuşkan) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özelliğini yansıtabilir.
- Eğer eğitmen Brave (Cesur) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özeliğini yansıtabilir.
- Eğer eğitmen Proud (Gururlu) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özelliğini yansıtabilir.
- Eğer eğitmen Ambitious (Hırslı) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özelliğini yansıtabilir.
- Eğer eğitmen Temperate (Ilıman) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özelliğini yansıtabilir.
- Eğer eğitmen Just (Adil) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özelliğini yansıtabilir.
- Eğer eğitmen Patient (Sabırlı) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özelliğini yansıtabilir.
- Eğer eğitmen Diligent (Gayretli) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özelliğini yansıtabilir.
- Eğer eğitmen Kind (Kibar) özelliğine sahipse müdahale edip kendi özelliğini yansıtabilir.
Son olarak eğer çocuk hali hazırda mevcut özelliğin potansiyel sonuçlarından biriyle ters düşecek bir özelliğe sahipse o özellikten o sonucu elde edemez, örneğin çocukta Affectionate, Ambitious ve Greedy özellikleri mevcut ve çocuğun eğitmeni Charitable özelliğine sahip. Affectionate'den gelen özellik bu durumda Content olamaz çünkü çocuk hali hazırda Ambitious. Bu sebeple çocuk Kind veya Trusting olabilir, bunun gerçekleşmesi durumunda eğitmen Charitable özelliğini yansıtmak isterse bu durumda çocukta hali hazırda Greedy olduğu için hem üzerine yansıtılan özellik kaybolur hem de ona ters düşen Greedy özelliği silinir.
Üçüncü Aşama: Yetişkinlik (16 Yaş)
Çocuk 16 yaşına bastığında bir eğitim özelliğine sahip olur. Çocuk her zaman kendisi için seçilmiş eğitim odağıyla alakalı bir özelliğe sahip olur. Kaçıncı seviye özelliğe sahip olacağı çocuğun diğer özellikleriyle birlikte belirlenir, çocukluk özellikleri eğitim odaklarını pozitif veya negatif olmak üzere etkileyerek bu seviyeyi etkiler.
Diplomacy (Diplomasi) eğitim odağı için pozitif çocukluk özellikleri Affectionate (Şefkatli) ve Curious (Meraklı)
- Willful (Kararlı) ve Fussy (Titiz) çocukluk özellikleri bu eğitim odağını negatif etkiler.
- Idolizer (Idolcü) ve Timid (Çekingen) çocukluk özellikleri bu eğitim odağını negatif etkiler.
- Indolent (Tembel) ve Haughty (Kibirli) çocukluk özellikleri bu eğitim odağını negatif etkiler.
- Affectionate (Şefkatli) ve Rowdy (Kaba) çocukluk özellikleri bu eğitim odağını negatif etkiler.
- Brooding (Düşünceli) ve Playful (Şakacı) çocukluk özellikleri bu eğitim odağını negatif etkiler.
Özellikler | 1. Seviye Eğitim Özelliği Olasılığı | 2. Seviye Eğitim Özelliği Olasılığı | 3. Seviye Eğitim Özelliği Olasılığı | 4. Seviye Eğitim Özelliği Olasılığı |
---|---|---|---|---|
0 p, 0 n | 18% / 6% / 2% | 26% / 27% / 16% | 27% / 31% / 28% | 18% / 34% / 52% |
0 p, 1 n | 29% / 13% / 4% | 39% / 35% / 25% | 20% / 28% / 30% | 9% / 22% / 39% |
0 p, 2 n | 58% / 38% / 21% | 34% / 45% / 50% | 6% / 12% / 20% | 0% / 2% / 7% |
1 p, 0 n | 6% / 2% / 0% | 26% / 17% / 9% | 40% / 38% / 31% | 26% / 42% / 58% |
1 p, 1 n | 12% / 4% / 1% | 34% / 24% / 15% | 35% / 39% / 35% | 17% / 31% / 57% |
1 p, 2 n | 37% / 20% / 8% | 44% / 47% / 42% | 16% / 26% / 35% | 2% / 5% / 13% |
2 p, 0 n | 0% / 0% / 0% | 9% / 4% / 2% | 54% / 44% / 34% | 36% / 49% / 63% |
2 p, 1 n | 0% / 0% / 0% | 13% / 8% / 4% | 58% / 51% / 41% | 27% / 40% / 54% |
2 p, 2 n | 3% / 1% / 0% | 36% / 26% / 17% | 53% / 58% / 59% | 7% / 13% / 22% |
İpuçları ve Öneriler
- Çocuk için eğitim odağını her zaman çocuğum tüm özelliklerini gördükten sonra, 15 yaşında seçin.
- Çocuk odağında kararsız kalırsanız veya çabuk karar vermeniz gerekiyorsa (örneğin multiplayerda) seçenekler arasındaki en güvenlisi Thrift.
- Vassallarınızın çocuklarını eğitirken Humility seçin, böylelikle Content'e sahip sizi seven vassallara sahip olabilirsiniz.
- Pride ve Etiquette oldukça tehlikeli seçenekler.
- Müdahale etme olasılığına göre eğitmen seçerken her zaman mevcut özelliğin yerine daha iyisini koyacak özelliğe sahip birini seçmeye çalışın.
- Yetenekli eğitmenler seçmeye dikkat edin.
- Basitçe eğer çocuğun yüksek Martial değerine sahip olmasını istiyorsanız Struggle seçeneğini seçebilirsiniz.
- Çocuğun yüksek Learning değerine sahip olmasını istiyorsanız Faith seçeneğini seçebilirsiniz.
- Doğru hamleler yapıp sürekli 14 yaşında aksi özelliklere sahip çocuklar göndererek eğitmenlerin hayatını karartabilirsiniz.
- Eğitim mekaniğiyle ilgili ipuçları ve önerilerinizi paylaşın bu kısma ekleyelim.
Tüm bunların yanı sıra eğer Way of Life eklentisine sahipseniz odaklar aracılığıyla çok sayıda yeni özellikler edinebilirsiniz.