Eski TW Oyunlarından Sevdiğiniz/Özlediğiniz Özellikler
#1
Merhaba biraz nostalji yapalım diye açtım bu konuyu, yeni oyunlar açıkçası eski oyunlardaki işe yarar ve sevilen özellikleri kaldırmalarına rağmen yerlerine pek içi dolu bir yenilik gelmedi. Şimdi durup durup eskiden şöyleydi böyleydi diye düşünürken buluyorum kendimi. Önceki oyunlara dair beğendiği ve yeni oyunlarda görmek istediği şeyler olanlar da paylaşmak isterler belki bunları.

Şöyle biraz geçmişe gidiyorum...

-Yeni oyunlarla biraz daha casual (merkez sağ  :xd: ) oyunculara yönelmek istedikleri açık. Micromanagement'ı azaltmak adına her şey neredeyse. Bu bazen işe yarıyor bazen de oyunun stratejik önemini azaltıyor bence. Mesela birimlerin savaş sonrasında eksilen askerlerinin tamamlanması. Retrain diye bir şey vardı eskiden, mesela orta büyüklükteki bir şehrinizde bir Phalanx Pikemen ürettiniz Makedonya ile, sonra gidip Dacia'ya saldırıp küçük bir kasabasını aldınız. Phalanx Pikemen'i oradan retrain edemezsiniz çünkü bunun için bir City Barracks gerekiyor, onun için de kasabanın nüfusunun artması (6000e ulaşması) sonra upgrade edilmesi ardından da bu şehir kışlasının inşası gerekiyor. 

Bence bu güzel bir sistemdi, sizi plana programa, strateji yapmaya itiyordu. Önemsiz bir şehri önemsiz bir orduyla fethetmek bir seçenek olabilir, veya bu ordudaki elit birimleri kullanmamak veya sadece kaçanları kovalamak için kullanmak ikinci bir yaklaşım olabilir. Önceden spyla fethedeceğiniz şehre bakıp nüfusu ne kadar, gelişmişliği ne düzeyde, nüfusu binaları ne alemde, ben burayı alırsam ne kazanırım, yeni bir ünite üretebilir miyim diye düşünüyorduk. Sonra ona göre hareket ediyorduk.

Sonra mesela özel bir birim üretirken, Fil ve Spartan Hoplites mesela, her ikisi için özel sourcelar gerekiyor. Fil için şehirde fil ticari kaynağının bulunması gerekliydi (böyle bir şey vardı  :xd:  ). Ancak o bölgede filler mevcutsa siz de fil basabiliyordunuz, sonra o zarar gördüğünde de yine aynı şekilde geri götürmek gerekiyordu. Spartan Hoplites sadece Sparta ve Syracuse'de çıkıyordu, Rome II'de nasıl bilmiyorum.

Bir de bütün bu şartları sağladıktan sonra retrain edilecek şehirde gerekli nüfusun bulunması lazımdı. Bunu da kalabalık şehirlerde peasant üretip köylerde disband ederek çözüyorduk.  :smile:

Daha sonra bu sistem Empire'da toplu bir para karşılığında, 2 turn'de, herhangi bir binaya veya gelişmişliğe ihtiyaç duymadan yapılacak şekilde ayarlandı. Rome II'de ise çok daha sadeleştirildi, elle yapılan bir şey olmaktan çıktı, foodun kısıtlığı olduğu ilk turnler hariç hiç fark edilmiyor bile. 

Rome II oynaya oynaya benim de işime gelmeye başladı yalan değil  :xd:  ama bence eski sistem bir strateji oyununa daha uygundu. Dediğim gibi bu benim kişisel düşüncem, çoğunluk yeni sistemi daha fazla benimsemiş olabilir.

-Başkenti istediğimiz yere taşıyabiliyorduk, şehir değiş tokuşu mümkündü. Yolları ayrıca inşa etmek mümkündü. 

-her bölgenin vergi oranı ayrı ayrı belirlenebiliyordu.

-çok önemli değil belki ama şehirleri savaş haritasında gezebiliyorduk.

-faction heiri ve dolayısıyla faction leader'i kendimiz belirliyorduk. Bence güzel bir roleplay unsuruydu bu. (Attila'da geri dönmüş galiba)

-map information: her şehrin nerede olduğu baştan belli değildi, sonraki oyunlarda şehirler nokta atışı nerede oldukları belli. Yine biraz spy kullanmaya, dikkat etmeye itiyordu bence.

-event'ler vardı, işle volkanik patlama, seller, salgınlar vs. (Rome II'de bir kez salgın gördüğümü hatırlıyorum)

-karşılaştırmalı grafikler vardı kim ne kadar güçlü vs.

-kuşatmada zarar verdiğimiz bina (mesela barracks) campaignde de harap oluyordu.

-orduları taşımak için donanma bulunması zorunluydu.

-farklı kültürler ve şehir seviyeleri ile kısıtlama olmayan bir bina sistemi bulunduğundan, kuşatmalarda farklı kombinasyonlar görmek mümkündü. Mesela Huge city ama tahta surları var, veya bir barbar köyü gibi layout u olan bir şehri aldıktan sonra taş surlar inşa etmek mümkündü.

Şimdilik bunlarla bitiriyorum, ileride aklıma geldikçe eklerim.
[+] 5 üye Vivec nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Oyun çıktığında tüm ülkelerle oynanabiliyordu.  :think:
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#3
Aynı şekilde oyun çıktığında askerler kanlarıyla birlikte geliyordu.Şimdi kan yerine hava doldurulmuş halde geliyorlar.Para verirsen kanla doluyor içleri :P
[+] 3 üye Royal Guard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Medieval 1 de prensesiniz ile başka bir ülke kralı evlenirse ve o ülkenin başka generali kalmazsa o ülkeyi topraklarınıza katıyordunuz. Bu çok güzeldi bence.
[+] 3 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Rtw'de Ordu basınca şehirden çıkan asker kadar nüfus eksiliyordu.
Rtw ve M2tw de general konuşmaları çok güzeldi.
[+] 1 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Nüfusa oranlı asker çıkarma, hala olsa keşke. para varsa en dandik cğfrafyada bile sürekli bişeyler üretebiliyorsunuz...
Ara
Cevapla
#7
Suikast videoları çok hoşuma gidiyordu. En azından biraz geriliyoduk.
[+] 3 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Eskiden diplomatlar ile anlaşma vs yapılıyordu artık görüntülü konuşmaya geçildi.
giphy.gif
Ara
Cevapla
#9
Öncelikle eski Fog of War sisteminden hoşlanmıyordum. İlk oynadığım Total War bu sistemi içermeyen Empire olduğu için olabilir ama sanki bir RTS oyunu gibi etrafı keşfetmek zor geliyordu. "Gerçekçilik" açısından bakarsak da M2TW'de şehirlerimizin sınırları içindeki toprakları bile göremiyorduk ve watchtower dikmemiz gerekiyordu. Bu durumu Stainless Steel gibi modlarda ülke sınırları içerisine watchtower dikerek ve Divide and Conquer'da watchtower'ların maliyetini 5 altın yaparak çözseler de, vanillada bu durumla karşılaşmak canımı sıkıyordu. Sonraki oyunlarda değiştiğine sevindim.

Özlediğim özelliklere gelirsek, Rome II'den beri generalsiz ordumuz olamıyor. Orduların başında illa general olması gerekiyor ve kafamıza göre birkaç birliği ayıramıyoruz. LegendofTotalWar, CA'in Rome II'den itibaren kullanılan oyun motorundan kaynaklanan bir bugdan dolayı bugı düzeltmek yerine bu özelliği hepten kaldırdığını söylemişti, 7 yıldır yok. Bu özelliğin olmaması ordularımızı yeterince bölemememize ve küçük ordularla savaşmak için bile mecburen koskoca 20 birimlik orduları gezdirmemize sebep oluyor. Gitgide Total War oyunlarının yapısı karakter temelli oldu ve özellikle Warhammer ve Three Kingdoms'ta iyi bir kahraman zafer ile yenilgi arasındaki fark olabiliyor. Yine de bu özelliğin geri dönmesini isterdim.

Deniz savaşlarından hoşlanırdım. Empire'da top atışiarıyla denize dökülen askerleri, havaya uçuşan tahta parçalarını izlemek keyif verirdi. Maalesef deniz savaşlarını uzun bir süredir göremiyoruz. Benim için çok şart değil ama tekrar görmek hoş olurdu. Yeni Total War oyunlarını sevsem de, serinin bazı konularda ilerlemek bir yana dursun gerilemesi üzücü. Bakalım gelecekteki Total War oyunları nasıl bir çizgide ilerleyecek?
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#10
(19-07-2020, 21:25)Attila the Hun : Öncelikle eski Fog of War sisteminden hoşlanmıyordum. İlk oynadığım Total War bu sistemi içermeyen Empire olduğu için olabilir ama sanki bir RTS oyunu gibi etrafı keşfetmek zor geliyordu. "Gerçekçilik" açısından bakarsak da M2TW'de şehirlerimizin sınırları içindeki toprakları bile göremiyorduk ve watchtower dikmemiz gerekiyordu. Bu durumu Stainless Steel gibi modlarda ülke sınırları içerisine watchtower dikerek ve Divide and Conquer'da watchtower'ların maliyetini 5 altın yaparak çözseler de, vanillada bu durumla karşılaşmak canımı sıkıyordu. Sonraki oyunlarda değiştiğine sevindim.

Özlediğim özelliklere gelirsek, Rome II'den beri generalsiz ordumuz olamıyor. Orduların başında illa general olması gerekiyor ve kafamıza göre birkaç birliği ayıramıyoruz. LegendofTotalWar, CA'in Rome II'den itibaren kullanılan oyun motorundan kaynaklanan bir bugdan dolayı bugı düzeltmek yerine bu özelliği hepten kaldırdığını söylemişti, 7 yıldır yok. Bu özelliğin olmaması ordularımızı yeterince bölemememize ve küçük ordularla savaşmak için bile mecburen koskoca 20 birimlik orduları gezdirmemize sebep oluyor. Gitgide Total War oyunlarının yapısı karakter temelli oldu ve özellikle Warhammer ve Three Kingdoms'ta iyi bir kahraman zafer ile yenilgi arasındaki fark olabiliyor. Yine de bu özelliğin geri dönmesini isterdim.

Deniz savaşlarından hoşlanırdım. Empire'da top atışiarıyla denize dökülen askerleri, havaya uçuşan tahta parçalarını izlemek keyif verirdi. Maalesef deniz savaşlarını uzun bir süredir göremiyoruz. Benim için çok şart değil ama tekrar görmek hoş olurdu. Yeni Total War oyunlarını sevsem de, serinin bazı konularda ilerlemek bir yana dursun gerilemesi üzücü. Bakalım gelecekteki Total War oyunları nasıl bir çizgide ilerleyecek?


mini & campaign mapteki keşfedilmemiş yerlerin yalnızca coğrafi özellik olarak görünmesi bence güzellik katıyordu. gerçi ben çok nostaljik yaklaşıyorum, yanlı olamam özellikle Rome I konusunda  :grinn:  15-16 sene önce oyun ilk çıktığı zamanlar haliyle ne İngilizcem ne Coğrafyam bu kadar iyiydi. Her oynayışımda yeni bir şehir görüyorum, yeni bir ülke görüyorum, çok heyecanlıydı. İlk Julii ile oynadığım zamanları hatırlıyorum, o zaman asyada hangi şehir nerede bilmiyorum, tarihi olarak da fikrim yok çocuğum neticede, a burda bu şehir mi varmış, bu ne, bu ülke kim, bu yeni ordular kimin vs. baya atmosferi değiştiriyordu.

irish1.jpg
-Good judgment does not guarantee exceptional talent.

-That is correct. But for one with talent and practice, there is no stronger weapon. To perform the best dance,
will she not try harder each time? The path of an artist is to fight oneself in order to beat others.
Ara
Cevapla
#11
Özlediğim tek bir şey var fanteziden çıkıp yeniden tarihe dönmeliler. Evet m3tw istiyorum.
Ara
Cevapla
#12
(28-07-2021, 00:37)unonimus : Fantezi>tarih.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#13
(05-02-2022, 16:30)unonimus :
(28-07-2021, 00:37)unonimus : Fantezi>tarih.
Bu replik tanıdık geldi. :smile:
Ara
Cevapla
#14
Eski Rome Total War'daki temiz ve düz haritayı istiyorum.
Son Total War oyunlarında haritadaki detay seviyesi biraz fazla geliyor bana.
Özellikle Napoleon TW'dan sonra ipin ucu kaçtı.
[+] 1 üye Bambukavak nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.