State mekaniği 1.16 güncellemesi ile overseas mekaniği yerine gelmiştir. Bölgeler Territory ve State olarak ikiye ayrılırlar. Bölge haritasına bakmak için buraya tıklayabilirsiniz. State mekaniği geldikten sonra bir bölgeyi core yapma işlemi 2'ye ayrılmıştır.
1-) Bölgeyi territory core yapmak.
Bir bölgeyi ilk ele geçirdiğinizde core yapmak için faaliyete geçmeniz o bölgeyi territory core yapmaya başlamak manasına gelir.
Territory core'ların özellikleri:
Bir bölgeyi territory core yaptıktan sonra state yaparak o bölgenin verdiği dezavantajlardan kurtulabilirsiniz. Ancak bunun size bir maliyeti olacaktır. Her state olan bölge, state bakım maliyeti ödemenize sebebiyet verir.
State'lerin özellikleri:
Territory core olan bir bölgeyi state yaparken bakmanız gereken şey bölgenin state maliyeti ve getireceği gelirdir. O bölgeden kâr etmiyorsanız o bölgeyi state yapmamanız önerilir.
ilk rakamın maliyet, ikinci rakamın ise gelir olduğunu söyleyebiliriz. İkinci rakam - İlk rakam işleminin pozitif çıkması durumunda kâr elde edersiniz.
State bakım maliyeti şu şekilde hesplanır:
State sınırı
Her ülke varsayılanı 5 olmak üzere state sınırına sahiptir. Bazı etkenler bu sınırı arttırabilir.
+10 Ülke imparatorluk mevkisinde ise
+5 Ülke krallık mevkisinde ise
+8 Ülke Celestial İmparatorluk yönetim biçimine sahip ise
+5 Ülke monarşi yönetim biçimine sahip ise (Daimyo ve Celestial İmparatorluk dışında)
Ülke Cumhuriyet yönetim biçimine sahip ise (Özgür şehir dışında)
Ülke teokrasi yönetim biçimine sahip ise
+5 Yönetim idea grubu tamamlandığında.
+5 8. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+6 12. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+9 17. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+12 20. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+15 24. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+18 27. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+21 31. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
Umarım rehber yararlı olmuştur, rehber hakkında kafanıza takılan bir yer varsa yorum olarak yazabilir, ve buradan rehber taleplerinde bulunabilirsiniz. İyi oyunlar.
1-) Bölgeyi territory core yapmak.
Bir bölgeyi ilk ele geçirdiğinizde core yapmak için faaliyete geçmeniz o bölgeyi territory core yapmaya başlamak manasına gelir.
Territory core'ların özellikleri:
- Territory core yaparken bölgenin core maliyetinin yarısını ödemeniz gerekmektedir. Core olması için bir müddet beklemeniz gerekmektedir.
- Bölgeyi territory core yaparken o bölge Overextension dezavantajına sebebiyet verir.
- Bölge territory core olduktan sonra minumum %75 otonomiye sahip olur.
- Estate atayamazsınız.
- Kaybedildiğinde geri alabilmeniz için core bırakmaz.
Bir bölgeyi territory core yaptıktan sonra state yaparak o bölgenin verdiği dezavantajlardan kurtulabilirsiniz. Ancak bunun size bir maliyeti olacaktır. Her state olan bölge, state bakım maliyeti ödemenize sebebiyet verir.
State'lerin özellikleri:
- State yaparken core maliyetinin diğer yarısını ödemeniz gerekmektedir. Core yapmak için beklemenize gerek yoktur.
- Bölgeyi state yaparken bölge Overextension dezavantajına sebebiyet vermez.
- Bölge state olduktan sonra minumum otonomi değeri estate yok ise %0, var ise %25 olur.
- Estate atayabilirsiniz.
- Kaybedildiğinde geri alabilmeniz için core bırakır.
- Önceden core olan topraklar ele geçirildiğinde state yapılır ise otonomi anında minumum değere düşer.
- Vassal/PU devletlerin diplomatik olarak ilhak edilmesi sonucu gelen bölgeleri state'e dönüştürmek için core maliyeti ödenmez.
Territory core olan bir bölgeyi state yaparken bakmanız gereken şey bölgenin state maliyeti ve getireceği gelirdir. O bölgeden kâr etmiyorsanız o bölgeyi state yapmamanız önerilir.
Örnek olarak kârı 0.08 dukka olan state.
ilk rakamın maliyet, ikinci rakamın ise gelir olduğunu söyleyebiliriz. İkinci rakam - İlk rakam işleminin pozitif çıkması durumunda kâr elde edersiniz.
State bakım maliyeti şu şekilde hesplanır:
- Her gelişmişlik başına +0.007 dukka.
- Her başkent zaman uzaklığı başına +0.001 dukka.
- Başka bir kıtada olan bölge için +%25.
- Kabul edilmeyen bir kültür grubuna sahip bölge için +%25.
- Genişleme (Expansion) idea grubunu tamamlamak -%25.
State sınırı
Her ülke varsayılanı 5 olmak üzere state sınırına sahiptir. Bazı etkenler bu sınırı arttırabilir.
+10 Ülke imparatorluk mevkisinde ise
+5 Ülke krallık mevkisinde ise
+8 Ülke Celestial İmparatorluk yönetim biçimine sahip ise
+5 Ülke monarşi yönetim biçimine sahip ise (Daimyo ve Celestial İmparatorluk dışında)
Ülke Cumhuriyet yönetim biçimine sahip ise (Özgür şehir dışında)
Ülke teokrasi yönetim biçimine sahip ise
+5 Yönetim idea grubu tamamlandığında.
+5 8. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+6 12. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+9 17. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+12 20. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+15 24. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+18 27. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
+21 31. Yönetim teknolojisine ulaşıldığında.
Bölge = Area
Otonomi = Autonomy
Umarım rehber yararlı olmuştur, rehber hakkında kafanıza takılan bir yer varsa yorum olarak yazabilir, ve buradan rehber taleplerinde bulunabilirsiniz. İyi oyunlar.