Günlük: CK3 - Konsol Günlüğü #2 - Crusader Kings'in Keşif Tecrübesi
#1
zD5fF.gif

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...e.1515647/ :Naber millet! Başka bir hafta, başka bir geliştirici günlüğü

Crusader Kings serisinin en ilgi çekici özelliklerinden biri, oyuncuların eşsiz CK3 oynanışına kendilerini kaptırırken izledikleri keşif yolu. CK3, çizgisel bir yol izlemekten ziyade oyuncuların kendi amaçlarını ve görevlerini belirleyebildiği sandbox yapısı barındıran, RPG dönemeçlerine sahip bir Grand strateji oyunu. Her şey spesifik bir yöneticinizden ziyade hanenizin başarısına bağlı. Ölmek de, savaşları kaybetmek de başarısızlık değil...  Önemli nokta hanedanlığınızın çağlar boyunca devamlılığını sürdürebilmesi. Bu pek çok şekilde başarılabiliyor, nesiller boyunca askeri genişlemelerle kendi yolunuzu açarak, kan bağlarınızı ve müttefikliklerinizi evliliklerle güçlendirerek ya da karanlık hilelerle.

Ortaçağ döneminde gücünüzü kullanabilmek komplike bir iş ve CK3 oynanışının özünde yansıttığı bir özelliği. CK3'te sizi hedeflerinize götürecek en başarılı stratejileri keşfetmek için yaptığınız pek çok hamle deney gerektiriyor. Örneğin - gözlemlediğiniz bir düşmana savaş açmak için tamamlamanız gereken belli adımlar var. Bunlar genellikle dini liderinizin aracılığıyla Casus Belli'nin (Savaş sebebinin) elde edilmesi gibi. Bu adımlar ve diğer politik manevra yöntemleri Crusader Kings'in zengin oynanışının bir parçası ve keşfinizi sürdürürken kullandığınız rotalar oyunun zevk aldığınız bileşenleri.

CK3 düzeyinde karmaşık bir oyuna başlamak zor bir iş. Oynanışa yabancıysanız, size yardımcı olması için PC tutorial'ı gerekli düzeltmelerle konsol oyununa entegre edildi. Her zaman komüniteye oyunu oynayabilmesi için yeterli bilgi sağlamakla onları fazla detaya boğmak arasında bir denge var. Bu başlığın sebebi gelecekte bir şeylerin keşfedilmesi gerekeceğinden haberdar etmekti. Sonuç olarak, daha önce dediğimiz gibi, bir liderin ölmesi veya bir savaşı kaybetmek oyunun sonu değil... Başlangıcı. Hanedanlığınızı güvene almak ana görev, fakat ayrıca oyuncunun kendi hedeflerini ve yollarını belirlemesi için bir esneklik bulunuyor.
Ara
Cevapla
#2
Ben böyle boş bir günlük görmedim. Dikkate alınması gereken tek kısmı "Oynanışa yabancıysanız, size yardımcı olması için PC tutorial'ı gerekli düzeltmelerle konsol oyununa entegre edildi." sanırım, o da çok aman aman büyük bir haber değil.
[+] 1 üye pistoltr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Topluluk da aynı fikirde görünüyor.

unknown.png
IbnE9P2.gif
[+] 3 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Ayrıca belirtmek gerek ki oyunda hanedanını yüzyıllar boyunca ayakta tutmak hiç zor değil. Çok matah bir olay gibi bahsetmişler. Şu oyuna ne zaman gerçekten zorluk derecesi gelecek.. Oyun bizi genel hatlarıyla hiç köşeye sıkıştırmıyor veya bir duruma mecbur etmiyor.
[+] 1 üye Hopsin nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
(20-03-2022, 18:24)Hopsin : Ayrıca belirtmek gerek ki oyunda hanedanını yüzyıllar boyunca ayakta tutmak hiç zor değil. Çok matah bir olay gibi bahsetmişler. Şu oyuna ne zaman gerçekten zorluk derecesi gelecek.. Oyun bizi genel hatlarıyla hiç köşeye sıkıştırmıyor veya bir duruma mecbur etmiyor.
Belki benim beceriksizliğimden kaynaklanıyor olabilir ama küçük ülkeler ile ya da Müslüman - Türk İzlanda gibi fantaziler yapınca hayatta kalmak hiç kolay olmuyor. Bizansta Müslüman - Roma kültürüne sahip bir isim yarattım onda da adam seni din değiştir diye rezil edip bırakıyor.
Ara
Cevapla
#6
Oyunun kolay olduğu noktasında arkadaşlara katılıyorum. Oyunda savaşlar çok yavan geçiyor. Genelde ispanya da kastilya yı alıyorum. 3 tahtı birleştirden sonra yapacak bir şey kalmıyor harita boyamak dışında. Kimse beni rahatsız etmiyor ne Fransa ne de müslümanlar. Ayrıca din mekaniği de oyunda tam olarak oturtulmuş değil. Haçlı seferlerinin çoğu zaman mantığı kalmıyor. Oyuna biraz daha ruh lazım.
Ara
Cevapla
#7
(20-03-2022, 22:24)MarcussCrassuss :
(20-03-2022, 18:24)Hopsin : Ayrıca belirtmek gerek ki oyunda hanedanını yüzyıllar boyunca ayakta tutmak hiç zor değil. Çok matah bir olay gibi bahsetmişler. Şu oyuna ne zaman gerçekten zorluk derecesi gelecek.. Oyun bizi genel hatlarıyla hiç köşeye sıkıştırmıyor veya bir duruma mecbur etmiyor.
Belki benim beceriksizliğimden kaynaklanıyor olabilir ama küçük ülkeler ile ya da Müslüman - Türk İzlanda gibi fantaziler yapınca hayatta kalmak hiç kolay olmuyor. Bizansta Müslüman - Roma kültürüne sahip bir isim yarattım onda da adam seni din değiştir diye rezil edip bırakıyor.

Yok brom gerçekten bende en küçük birimden dahi oynadım. Oyun kolay. Çünkü bir üstteki arkadaşın dediklerine ilaveten bazı kilit noktaları gerçekleştirmek gerçekten çok kolay. Onları yaptığın zaman rahat rahat büyüyorsun. Küçük takılayım desen bu seferde içerik eksikliğinden dolayı canın sıkılıyor. Royal court bir nebze can suyu oldu fakat biraz daha zamanı var tabi bu oyunun. CK 2 hiç oynamadım fakat şöyle bir cümle görmüştüm; ''CK 2'de yüzyıllar boyunca ufacık bir devlet olarak bile takılsan event'dan dolayı ilerleyemiyorsun. Binlerce olay oluyor. Zaten büyümekte kolay değil.'' 

Tabi CK 3'de bu seviyeye erişecektir. Hatta daha üstüne. Fakat en azından artık şu zorluk olayına bir çekidüzen verseler ve oyuncunun tercihine bıraksalar iyi olur.
bu seviyeye erişecektir. Hatta daha üstüne. Fakat en azından artık şu zorluk olayına bir çekidüzen verseler ve oyuncunun tercihine bıraksalar iyi olur.
Ara
Cevapla
#8
İşin komik yanı bu konunun açtığı konuşmalarda bahsedilenlerin "konsol geliştirici günlüğü" adı altına hiç uymaması. :(
Ara
Cevapla
#9
Konsolda strateji oyunu oynayan kac kisi vardir? Sacma sapan islerle ugrasmak yerine yeni dlc ve patchlerle ugrassinlar. Yeni bir oyunun eskisine gore icerik bakimindan eksik olmasi zaten bir rezillik. Ck severler tam donanimli bir oyun oynamak icin neden 2025 2026 lari beklemek zorunda?
[+] 1 üye casaryus96 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Konsolda bu kadar metin tabanlı, event okutan, karakter arama arayüzüyle ön filtreyle karakter arattıran bir oyun çok zor.

Paradox daha önce Stellaris için konsol ve mobil versiyonlar denedi, konsola "business" olarak bakıp "çok az bir gayretle mevcut oyunu portlayalım, oradaki oyunculara da erişelim" diye düşünüyor olabilirler.
Cevapla
#11
Metinleri kim okuyordu ki :xd:  ?

Şaka bir yana, ben de konsolda olan strateji oyunlarında öyle çok metin içeren bir oyun hatırlamıyorum. Mamafih, klavye ve fare dışında bir şeyle düzgün oynanamayacak oyunlar harici oyunların PC'de çıkıp konsollara gelmemesi için bir sebep yok (parasızlık müstesna).
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.