23-04-2024, 20:14
Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu yazıda salgınlara dair bilgiler veriliyor.
(Paylaşılma tarihi: 27 Şubat 2024)
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...h.1625227/ :Crusader Kings III için kaleme alınmış 146. geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Ben Matthew, Legends of the Dead'de programcıyım. Çok beklenen Salgın mekaniğinden Kara Vebaya kadar ölüme dair her şeyden bahsediyor olacağız.
Vizyon geliştirici günlüğünde bahsedildiği üzere, uzun süredir Salgınları oyuna eklemek istiyorduk ve yapmak istediğimiz şey bu mekaniğin CK2'den daha büyük ve daha iyi olmasıydı.
Salgınlar basit bölgesel hastalıklardan kıtasal salgınlara kadar oyunun etkili bir parçası olmalı, sadece ölümle sonuçlanması değil, aynı zamanda bu salgınları atlatanların hükümdarlığınıza olan güvenini test etmeli.
Yerleşim bulunan her baronlukta bir salgın patlak verebilir, salgının başlamasına sebep olabilecek faktörler aşağıdaki gibidir:Bir salgın patladığında, 3 farklı kategoriden birine sahip olur: Küçük, Büyük ve Kıyametvari.
- Kontluğun gelişmişliği
- Bölgenin arazisi
- Bina sayısı
- Ticaret merkezi ve pazarlar gibi binalar
- Kültür dönemi
- Yakında salgın olup olmaması
- Oyun kuralları
Salgının kategorisi salgının ne hızda yayıldığını, yayılma ihtimalini ve salgının ne kadar kalıcı olacağını belirler.
Her salgın, bulunduğu toprağa hastalığa dair bir özellik bırakır, bölgede bulunan karakterler de hastalanma ihtimaliyle karşılaşırlar.
Salgınlar dinamik isimlendirmeye sahiptir, bazıları bölgenin kültürüne göre isimlendirilirken, bazıları hükümdarın ismiyle adlandırılabilir. Nihayetinde gerçekten meşru bir hükümdar olsaydı tanrı onu salgınla cezalandırmazdı, değil mi?
Salgınlar harita üzerinden incelenebilir, hem normal harita modunda bir efekt olarak, hem de kendi harita modunda renkle incelenebilir.
Haritayı yakınlaştırdığınızda salgın efekti kaybolurken, ölümün kol gezdiği topraklar gri ile gösterilir.
Ülkenizde veya yakın topraklarda salgın olduğunda yeni arayüz unsuruyla bunun bilgilendirmesini alacaksınız, tıkladığınızda (veya salgın haritasına geçtiğinizde) mevcut salgınlar hakkında çeşitli bilgilere erişebileceksiniz.
Harita üzerinde salgına tıklamanız durumunda salgının yayıldığı bölgelerdeki, vasal ve diğer bağımsız hükümdarların topraklardaki ilerlemeyi görebilirsiniz.
Burada aynı zamanda salgının hangi topraklarda yayılma ihtimali olduğunu ve bunun yüzdesini görebilirsiniz.
Komşu bir toprağa veya 2 deniz bölgesi mesafesinde bulunan topraklara yayılma ihtimali bölgelerin gelişmişliğinden binalara, kültürel geleneklerden daha önceki bir salgın sebebiyle bağışıklığa sahip olup olmaması gibi birçok farklı faktör doğrultusunda şekillenir.
Bölgelerde hastalığın yayılması demişken, burada her bölgenin yüzdesel olarak ne kadar hastalıklı olduğunu da görebiliyorsunuz. Farklı eşiklerin geçilmesinde bölgeye ve bölgenin sahibine farklı etkiler oluşur.
Maksimum hastalık oranı Hastalık Direncine göre belirlenir, bunu binalarla salgın başlamadan yükseltebilirsiniz.
Saray Hekiminizi Salgını Kontrol Altına Almakla görevlendirerek bu direnci yükseltebilir, karar alarak başkentinizin kapılarını kapatabilirsiniz.
Legends of the Dead ile birlikte oyuna salgın olarak rastlanabilen 3 yeni hastalık ekleniyor: kızamık, kanlı ishal (dizanteri) ve kutsal ateş (çavdar hastalığı)
Daha önce bahsedildiği üzere kızamık özellikle çocukları etkiler, bu sistem çocuklar ve yaşlılar için farklı etkiler şeklinde işler. Birçok hastalık genellikle yaşlılar için daha ölümcüldür.
Elbette bu sistemin modlanabilirliğinden bahsetmeksek olmaz. Farklı salgınlar oluşturabilir, onların nasıl yayılacağını belirleyebilir, karakterleri nasıl etkilediğini belirleyebilir, haritada nasıl bir efekte sahip olacağını belirleyebilirsiniz.
Hem salgınlar hem de destanlar nasıl işlediklerine dair birçok farklı oyun kuralına sahip.
Salgınlar arasında Kara Veba farklı bir yere sahip, o sebeple onun için ayrı bir başlık açalım.
Kara Veba
Kara Vebadan bahsetmeden ortaçağ tarihinden bahsetmek mümkün değildir.
7 yıl içerisinde Avrupa nüfusunun yarısının ölümüne sebep olan Kara Veba 14. yüzyılda Avrupa, Kuzey Afrika ve Orta Doğu topraklarına musallat oldu. Gencinden yaşlısına, erkeğinden kadınına, soylusundan çiftçisine herkes kendisini vebanın merhametine bıraktı. Salgınları tasarlarken Kara Vebaya hakkını vermemiz gerektiğini biliyorduk.
Bu büyük oranda dengelemeyle alakalı bir durumdu. Bir yandan Kara Veba mevcut mekanikler doğrultusunda hareket etmeli, oyuncuya başa çıkması için alışık olmadığı araçlar sunulması bir fayda sağlamazdı zira bu veba dahi oyunda karşılabilecek nice salgınların en korkutucusu. Öte yandan Kara Vebanın ekranda belirmesiyle bir korku duygusu oluşturması gerektiğinin de farkındaydık.
Bu sebeple salgının nasıl yayıldığına odaklandık. Filmlerdeki canavarlar gibi işin önemli kısmı canavarın kendisi değil, canavarın ortaya çıkış biçimidir. Salgınla başa çıkmak başka, salgının bir fırtına gibi yaklaştığını tecrübe etmek, yıkımın adım adım geldiğine tanık olmak başka bir tecrübedir.
Kara Veba başladığında oyuncunun da bu şekilde düşünmesini istiyoruz. Kara Veba geldikten sonra yapabileceğiniz çok bir şey yok.
Kara Veba mekaniksel anlamda çok büyük salgınlarla aynı şekilde işliyor, en önemli farkı - eğer inanılmaz derecede şanssız değilseniz (veya devasa bir imparatorluk yönetmiyorsanız) - ilk olarak topraklarınızda patlak vermediği müddetçe fırtınanın yaklaştığına dair uyarılar alacak olmanız.
Kara Veba yaklaşırken özel olaylarla hazırlıklar yapabileceksiniz, toplumu sakinleştirebilecek, saray hekiminizle otopsiler yaparak salgına dair bilgiler edinebileceksiniz.
Bu olaylara dair daha fazla bilgi paylaşmayacağım ancak Kara Veba tecrübeli bir oyuncunun elinde zamana karşı bir yarışa dönüşebilir, elinizdeki bütün seçenekleri iyi değerlendirerek salgını atlatmanız mümkün.
Kıyametvari tüm salgınlar gibi, salgının ülke üzerinde çok büyük etkileri olacak. Gelişmişliği yüksek bölgeler daha fazla etkilenirken, salgınlar hanedanların soylarının kurumasına sebep olabilecek. Kara Vebanın etkileri oldukça ölümcül ve oyun genelinde oyuncuya karşı en büyük sabit tehdit olduğunu söylemek mümkün.
Cenazeler
Elbette salgın ölüm getirir, ölüm ise kaybettiğiniz dostlarınız ve aile üyeleriniz için cenazeler düzenleyeceğiniz anlamına gelir.
Legends of the Dead ile birlikte oyuna yeni cenaze etkinlikleri ekleniyor.
Son 5 yılda hayatını kaybetmiş herhangi bir aile üyeniz için cenaze töreni düzenleyebilirsiniz. Bu cenaze törenlerinde "Anma" varsayılan niyet olarak belirlenir, bu sayede bir miktar stres kaybedebilirsiniz.
Etkinlik Planlayıcısında cenazeniz için en uygun yerleri seçebilir, tapınak olarak baronlukları tercih etmeniz durumunda fazladan dindarlık kazanabilirsiniz.
Farklı tören seçenekleriyle daha fazla altın harcayarak daha fazla bonus elde etmeniz mümkündür, bu bonuslar dindarlık, meşruiyet ve stres kaybına odaklanır.
Cenazelerin ilk aşaması defin töreni öncesindeki bekleme aşamasıdır. Bu aşamada merhumun yakınları birlikte geçirdikleri iyi anıları yadederler.
Defin aşamasına gelindiğinde cümleler genellikle inancınızın ilkeleri doğrultusunda şekillenir, her zaman karakterin defnedileceği anlamına gelmez.
Etkinlik boyunca diğer konukların neler yaptığına dair çeşitli haberler alırsınız.
Cenazeler genellikle dindarlık ve meşruiyet kazandırır.
Son olarak, ana eklentiyle birlikte oyuna yeni hastalık grafikleri de ekliyoruz, bunları ayarlardan açıp kapatabiliyorsunuz.
Hastalıklarla nasıl başa çıkacağınızı size bırakmak isterim fakat bir tavsiye verecek olsaydım bu saray hekimine sahip olmanız olacaktır. Karakter çizim ekibindeki arkadaşlarımız saray hekimleri için oyuna yeni giysiler ekledi.