Günlük: CoH3 - Muharebe Grupları
#1
coh3-banner.png

Company of Heroes 3 geliştirici günlüklerinde bu yazıda muharebe gruplarına dair bilgiler veriliyor.

https://community.companyofheroes.com/co...ttlegroups :Company of Heroes 3'te muharebe grupları, serinin 1. oyunundaki Komuta Doktrinleriyle serinin 2. oyunundaki Komutanların devamı niteliğinde bir özellik. Çok oyunculu modda muharebe grupları ana ordulara özel seçenekler, birimler, geliştirmeler ve yetenekler sunuyor. Maç başlamadan önce oyuncular 3 farklı muharebe grubu belirliyorlar. Maçın başlamasıyla beraber oyuncular belirledikleri 3 muharebe grubundan maçın geri kalanı boyunca kullanacakları muharebe grubunu kilitleyebiliyorlar. Bir muharebe grubu kilitlendikten sonra başka bir muharebe grubuna geçilemiyor.

Her muharebe grubu 10 muharebe grubu yeteneğine ve 2 farklı alt kola sahip. Serinin 1. oyununda olduğu gibi, Komuta Puanları kazanarak bu ağaç üzerinden yeni yetenekler aktifleştirebiliyorsunuz.

gameplay%20trailer%20selects_Sub_09-1.gif

Gerekçe
Serinin birinci oyunundan bu yana Komutan sisteminin ana ordulara farklılık katmasını, oyuncuların Komutan bazında belirlenen farklı oynanışlarla farklı taktikler ve stratejiler benimseyebilmesini sağlamayı amaçladık. Muharebe grubu adını verdiğimiz bu sistem, Komutan sistemiyle aynı amaç doğrultusunda oyuncunun deneyebileceği farklı strateji sayısını arttırma amacı taşıyor. Aynı muharebe grubundan farklı şekillerde yararlanabilmeniz, muharebe gruplarının tekrar tekrar oynanabilirliğini arttırıyor zira farklı koşullara sahip olduğunuz farklı bir maçta, muharebe grubu ağacındaki farklı yetenekleri açabiliyorsunuz.

Kilit Noktalar
  • Her muharebe grubunda iki alt dala ayrılmış şekilde 10 yetenek / birim / geliştirme yer alıyor.
  • Maç başlamadan önce oyuncu 3 muharebe grubu belirliyor.
  • Maç esnasında oyuncu, belirlediği 3 muharebe grubundan birini kullanmak üzere kilitleyebiliyor.
  • Maç esnasında oyuncu Komuta Puanları kazanarak muharebe grubu yeteneklerini açabiliyor.
  • Muharebe grubu yeteneği açıldıktan sonra, bu yeteneği istediğiniz zaman kullanabiliyorsunuz.
Muharebe Grubu Seçimi
Muharebe grubu seçimi, CoH2'deki Komutan seçimine benzer bir şekilde işliyor. Yukarıda da bahsettiğimiz üzzere, maç başlamadan evvel 3 muharebe grubu belirliyorsunuz, maç başladıktan sonra bu 3 muharebe grubundan birini kilitliyorsunuz. Kilitledikten sonra daha önce belirlediğiniz diğer 2 muharebe grubuna geçiş yapamıyorsunuz ve sadece kilitlediğiniz muharebe grubunun yeteneklerinden faydalanabiliyorsunuz.

gameplay%20trailer%20selects_Sub_03.gif

Komuta Puanları
Daha önceki iki Company of Heroes oyununda olduğu gibi, maç esnasında Komuta Puanları kazanabiliyorsunuz. Company of Heroes 3'te bu puanları serinin ilk oyununa benzer bir şekilde harcanabilir bir kaynak olarak yansıtmayı tercih ettik.

Komuta Puanları (Command Points - CP) maç esnasında birliklerin tecrübe kazanmasıyla elde ediliyor. Birlik sahip olduğu türe göre farklı şekillerde tecrübe kazanabiliyorlar fakat öncelikli yol her zaman muharebe. Cephedeki her birliğin kazandığı tecrübe oyuncunun Komuta Puanını arttırıyor, limite ulaştığınızda muharebe grubu açabilir hale geliyorsunuz. Oyun içerisinde Komuta Puanı kazanmaya başlamak için muharebe grubu kilitlemiş olmanız gerekmiyor.

Muharebe Grubu Yetenekleri
Muharebe grubu yeteneği aktif veya pasif bir oyuncu yeteneği, birimler veya birlikler için aktif veya pasif geliştirmeler ve hatta cephede faydalanabileceğiniz başlı başına yeni bir birim türü dahi olabilir. Örneğin aşağıda gördüğünüz Amerikan Hava Muharebe Grubunda, "Medical Supply Drop" isimli yetenek aktif bir oyuncu yeteneğiyken, "Paratroopers" faydalanabileceğiniz yeni bir birim, "LMG/Bazooka Equipment Package" ise Paraşütçü birlikleriniz için pasif bir geliştirme.

Mevcut Muharebe Grubu Sistemi
Her muharebe grubu 2 alt kola sahip, bu kolların her biri farklı güçlü noktalar barındırıyor. Her iki kolda da birini seçtiğinizde diğerinden yararlanamayacağınız seçenekler mevcut. Aşağıda Amerikan Hava Muharebe Grubunu görüyorsunuz:

001.jpg

Oyuncunun sol ve sağ olmak üzere iki kol arasında bir tercihte bulunması gerekiyor. Soldaki kolu tercih etmesi durumunda, dilerse hemen "Medical Supply Drop" yeteneğini aktifleştirebilir, bu durumda "Paradrop .50cal HMG"yi seçemez hale gelir VEYA 1 Komuta Puanı biriktirmeyi bekleyip "Paradrop .50cal HMG"yi seçebilir ve bu durumda "Medical Supply Drop"u seçemez. Bunlardan birini seçtikten sonra yeterli Komuta Puanına sahip olmanız durumunda bir sonraki yeteneğe gelirsiniz. Soldaki ağaçta "Paradrop Anti Tank Gun" ile "Munitions Supply Drop" arasında bir tercihte bulunulması gerekiyor.

Fark edeceğiniz üzere her zaman bir yeteneği seçmeniz başka bir yeteneği seçemeyeceğiniz anlamına gelmeyebiliyor. Soldaki kolda "P47 Rocket Strafe" ve sağda "Paratroopers"ta böyle bir durum söz konusu değil. Bunun sebebi bazı yeteneklerin ve birimlerin çok çekici olmaları sebebiyle oyuncunun çoğu zaman gerçek bir tercihte bulunmaması.

Farklı muharebe grubu yetenekleri farklı Komuta Puanı maliyetine sahip olabiliyor. Yukarıdaki örnekte "Paradrop .0cal HMG"nin 1 puana mal olduğunu, öte yandan "Medical Supply Drop"un ise puan harcamadan açılabildiğini görüyorsunuz. 0 puana mal olsa dahi, oyuncu "Medical Supply Drop"u açtığında "Paradrop .50cal HMG"yi açamaz hale geliyor. Böylelikle muharebe gruplarında hem daha anlamlı hem de daha esnek yollar oluşturabiliyoruz.



Özet
Muharebe grubu sistemi, CoH1'deki Doktrin ve CoH2'deki Komutan sistemlerinin üzerine inşa edilmiş bir sistem:
  • Çok oyunculu maçlarda 3 muharebe grubu belirliyorsunuz, maç esnasında birini kilitleyip diğer ikisini eliyorsunuz.
  • Her muharebe grubu 2 kola ayrılıyor, yeterli Komuta Puanına sahip olmanız durumunda bu kollarda yetenek aktifleştirebiliyorsunuz.
  • Her iki kolda da birini seçtiğinizde diğerini seçemez hale geldiğiniz seçenekler bulunuyor.
  • Farklı muharebe grubu yeteneklerinin farklı Komuta Puanı maliyeti olabiliyor. Bazı rotalar diğerlerinden daha hızlı ilerlenebilirken, diğer rotalar uzun vadede daha etkili olabiliyorlar. Bazı başlangıç yetenekleri puansız dahi açılabiliyor, böylelikle oyuna başladığınız gibi muharebe grubundan faydalanabiliyorsunuz.
Company of Heroes 3'teki muharebe grupları farklı oynanışları desteklemeyi amaçlıyor, ordunuzu ve oynayış biçiminizi bu farklı kararlar doğrultusunda nasıl şekillendirdiğinizi görmek için sabırsızlanıyoruz.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
1-2 değişiklik de olsa önceki oyunlardan pek farklı değil. İlk oyuna daha benzer yapmalarını sevdim.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.