Günlük: EU4 - 1.29 "Manchu" Yaması: Curçenler, Mançular ve Moğollar
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Mançu, Curçen ve Moğollara dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1239791/ :Tekrardan merhabalar. Eylül ayında çıkacak olan 1.29 "Manchu" yaması için kaleme alınmış 2. geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere Mançulardan, Moğollardan, görevlerden ve haritalardan bahsediyor olacağız. Konuya girmeden evvel geçtiğimiz günlüğe gelen olumlu yorumlardan dolayı müteşekkir olduğumuzu belirtmek isterim. Oyuncuların Mandate mekaniklerinde yapılan değişiklikleri olumlu bir biçimde karşılayacağını tahmin ediyorduk, ancak yaptığımız bu sürpriz duyuruya bu kadar güçlü bir karşılık almayı beklemiyorduk. Umuyoruz ki bugünkü geliştirici günlüğünü de tatmin edici bulacaksınız.

İlk olarak Mançulardan başlayalım. 1.29 "Manchu" yaması ile 1444 haritasında artık Mançu yok. Bunun yerine haritada Curçenler var:

upload_2019-9-3_13-12-21.png

Curçenler Mançuların atalarıydı, 12. ila 13. yüzyıllar arasında Çin'in kuzeyine hükmeden Jin hanesini kurdular. Evenki kültürünün bir parçası olarak güney komşularıyla pek bir kültürel bağa sahip değiller ve Curçen bir hanenin Çin imparatorluğunu elinde tutması oldukça zor.

upload_2019-9-3_13-12-46.png

Curçenler farklı klanlara bölünmüş durumdalar. İleride Qing hanesini kuracak olan Jianzhou klanı ve Haixi'ler yerleşik hayata geçmiş durumda ve Ming ile iyi ilişkilere sahip. Kuzeydeki komşularından farklı olarak Feodalizmi benimsemiş durumdalar ve Ming'e haraç ödüyorlar. Jianzhou aynı zamanda Paektu Dağını kontrol ediyor, bu bölge hem Curçenler hem de Koreliler için kutsal bir bölge ve bu sebeple Jianzhou bölgesine sahip olan ülke doğru dine ve kültüre sahip olması durumunda prestij ve doğru inançtakilere karşı hoşgörü bonusu elde ediyor. Udege, Donghai ve Yeren gibi ülkeler güneydeki daha "medeni" klanlara oranla daha düşük bir gelişmişlik değerine sahip ve kuzeydeki yeni Evenki kabileleri olan Nivkh ve Solon ile baş etmek durumundalar.

Zannediyorum aklınızdan "Mançu yaması dediler adamlar Mançuları silmiş haritadan olaya bak" gibi düşünceler geçiyordur. Mançu kimliği Curçenlerin Nurhaci ve varisleri tarafından birleştirilmesi sonrası ortaya çıkmış bir kimlik. Dolayısıyla artık Mançu'yu kurduğunuzda dünyadaki tüm Curçen topraklar bir anda Mançu kültürüne dönüşecek:

upload_2019-9-3_13-13-0.png

Mançu kurmak 1.29 "Manchu" yamasıyla birlikte artık biraz daha zor. Bazı kilit bölgeleri almaya çalışmaktansa Curçen veya Mançu kültüründe 20 core toprağa sahip olmanız gerekiyor. Mançu kültürünün Curçen kültürüne oranla çok büyük bir avantajı var, o da Çin kültür grubunda olması. Bu da Mandate sıkıntısı yaşamaksızın Çin İmparatorluğunu elinizde tutabilmenizi sağlıyor. Mançu kurduğunuzda aynı zamanda dilerseniz Curçen idealarından Mançu idealarına geçebiliyorsunuz - bu ideaları daha sonra tanıtacağız.

Şimdi gelelim Curçen/Mançu/Qing görev ağacına:

upload_2019-9-3_13-13-14.png

Eskisi gibi Curçenlerin görev ağacı rakiplerini domine edip topraklarını birleştirme görevleriyle açılışı yapıyor. Erken bir Horde Unity bonusu elde etmek adına Jianzhou dağlarına sunak inşa etmek isteyebilirler. Sekiz Sancağı Yükseltme görevi tahmin edebileceğiniz üzere 8 adet Banner birimine sahip olmanızı istiyor ve bunun karşılığında size Kore ve Moğolistan'ın önemli bir kısmında kalıcı hak iddiaları sağlıyor.

Görev ağacının önemli bir kısmını Mançu istilası ve Çin'in fethi oluşturuyor. Mandate of Heaven görevinden sonra Qing hanesini kurmanız isteniyor. Bunu yapmak için ilk olarak Bypass the Great Wall görevini aşabilmeniz lazım. Mançu istilası esnasında duvarın bir kısmı Beijing'teki Li Zicheng'in kurduğu Shun hanesinin otoritesini reddeden general Wu Sangui'nin kontrolündeydi. Burayı nasıl aşacağınız tamamen oyunun nasıl şekillendiğiyle alakalı, eğer Shun veya zayıf bir imparator Shenyang bölgesini yönetiyorsa ve o ülkeyle savaştaysanız görevi tamamladığınızda aşağıdaki eventle karşılaşacaksınız:

upload_2019-9-3_13-14-9.png

Bu olay yaşandığında Wu Sangui Mançu ordusuna katılacak, bir generale dönüşecek ve kalenin kontrolünü elde edeceksiniz. Eğer istilacılar daha güçlü bir Çin'le karşılaşıyorsa hem Shenyang hem de Beijing'i daha geleneksel yöntemlerle almanız gerekecek. Her iki koşulda da 20 yıl boyunca %15 kuşatma becerisi bonusu elde edeceksiniz. Gerçek istila bundan sonra başlıyor, Liaoning ve North Hebei bölgelerini almanız Çin'i istila etme görevini tamamlayabilmenizi sağlayacak.

Artık vakit Mandate of Heaven'i ele geçirip Qing hanesini ilan etme vakti. Ming'ten Mandate'i almanız Beijing bölgesine Mukden Sarayını ekleyecek (yükleme ekranında gördüğünüz bina) bu bina da oyunun sonuna kadar Beijing'i kontrol etmenize bağlı olarak +0.05 Mandate ve -2 Ayrılıkçılık süresi sağlayacak. Bir diğer erken dönem Mandate kaynağı ise Establish Tributaries görevi, 10 haraçgüzar bulmanız durumunda net 20 Mandate artış elde edeceksiniz. Tüm bunlar Çin fethinin tamamlandığı anlamına gelmiyor, Kuzey Çin bölgesinde 25 bölgeye sahip olmak Green Standard Army görevini tamamlayarak ciddi bir miktar insangücü ve moral bonusu elde etmenizi sağlayacak. Bu görevi tamamladığınızda Ming ile savaştaysanız aynı zamanda Ming'in insangücü ve istikrar kaybetmesine sebep olacaksınız.

Kuzeyi ele geçirdikten sonra sıra güneye geliyor. Devastate a Metropolis görevi bu fethi hızlandırabilecek bir özelliğe sahip, Çin'de en az 25 gelişmişliğe sahip bir düşman bölgesinin yıkım seviyesini 20'ye çıkartmanız durumunda 20 yıllığına %20 kuşatma becerisi ve %20 warscore ucuzluğu bonusu elde edeceksiniz. Ardından Extinguish Ming görevinde Ming'i haritadan silerek Mandate'inizi güçlendirebileceksiniz.

Geçtiğimiz hafta sizlere Ming'i parçalayabilecek yeni bir felaketten bahsetmiştik. Güney Çin bölgesinde 20 toprak fethetmeniz Three Feudatory görevini tamamlayabilmenizi sağlayacak. Eğer Yue, Wu veya Dali haritada mevcutsa ve bunlar bağımsız veya Ming'in vasalı konumundalarsa Qing'e bağlanıp March olacaklar. Bu doğru zamanda hamle yapıldığında Qing için çok güçlü bir etki olabilir. Buna ek olarak eğer Wu Sangui hayattaysa ve görev üzerinden Dali'yi March olarak edinirseniz Dali Zhou'ya dönüşecek ve Wu Sangui ülkenin başına geçecek. Ming'e isyan bayrağı açıp Qing'e bağlanmayı tercih etmiş generalleri 1.29 "Manchu" yamasında yansıtma biçimimiz bu şekilde. 20 yıl sonrasında bu devletler aralarında müttefik olup Qing'e başkaldıracak, Güney Çin bölgesini tamamen kontrol etmeniz durumunda Revoke the Feudatories görevini tamamlamış olacaksınız.

upload_2019-9-3_13-14-22.png

Ming'in ve isyancı generallerinin ortadan kaldırılmasının ardından Qing gerçek anlamda Çin'e barışı getirme misyonuyla ilgilenebilir. Bunu yapmak için Çin'in tamamına hükmetmeniz, tam bir dini birliğe sahip olmanız ve ortalama huzursuzluk seviyesinin düşük bir oranda kalmasını sağlamanız gerekiyor. Tüm bunları gerçekleştirdiğinizde Harmonious Empire görevini tamamlıyorsunuz, bu da size oyunun sonuna kadar doğru inanç için +1 hoşgörü bonusu veriyor.

Bunların yanı sıra oyunda Qing Çin'inin idari gelişmesini yansıtmaya yönelik çeşitli görevler söz konusu, Konfüçyuscu bir yönetime geçmek, Yüksek Şura'yı reforme etmek, Dört Hazine Kütüphanesini kurmak gibi görevler Çin topraklarına hükmetmenizi kolaylaştırabilecek birtakım idari bonuslara sahip.

Son olarak Qing hanesi şüphesiz ki Çin sınırlarının en kapsamlı ve hızlı genişlemelerinden birini gerçekleştirmiş bir hane. Qianlong İmparatorunun 10 Büyük Seferi Vietnam'dan Burma'ya, Tibet'ten Asya'nın içlerine kadar Qing'in neredeyse tüm komşularını hedef aldı. Geçtiğimiz günlükte de bahsettiğimiz gibi İmparatorluğun etrafında haraç ödemeyen devletler olması artık Mandate kaybına sebep olmuyor, bu da hırslı bir Qing İmparatorunun sınırlarında genişlemek için seferlere çıkmasını daha makul hale getiriyor.

Şimdi gelelim Moğolistana.

upload_2019-9-3_13-14-38.png

1.29'da Moğolistan'ın durumu 1.28'e oldukça benzer. Batıda güçlü Oiratlar Moğolistan'ın kalbini vasal edinmiş durumda. 1.29 ile birlikte haritada çeşitli yeni bölgeler söz konusu. Bölgede özellikle askerlerin ilerleyişini yavaşlatabilen devasa topraklar bölünerek daha ideal bir oynanışın oluşturulmasını sağladığı gibi, bu durum hem Moğollistan'ın hem de Oirat'ın gelişmişlik seviyesinin yükselmesiyle sonuçlandı. Yeniden birleşmeyi başaran bir Moğolistan'ın Ming'e tehdit oluşturabilecek bir güç olması gerekir. Moğolistan artık 1444'te sadakatsiz değil, ancak en ufak bir yanlış hareket dahi onların bu fikirlerini değiştirmelerine sebep olabilir. Sadık Moğol askerler şüphesiz ki Tumu Krizi esnasında Oirat oyuncusuna faydalar sağlayacaktır.

upload_2019-9-3_13-14-50.png

Moğol görev ağacı Moğol, Korchin, Khalka ve Oirat kültüründeki tüm devletler tarafından ortak bir biçimde kullanılıyor. Tahmin edebileceğiniz üzere bu görev ağacı Cengiz Han'ın ve varislerinin fetihlerini konu alıyor. Bu hırslı sefere çıkmak için ilk olarak Ih Huree ve Qaraqorum bölgelerini kontrol etmeniz gerek, bu da Oiratların Moğolları entegre etmeleri veya Moğolların Oirat'ı yenmeleri anlamına geliyor. Bu görevi tamamladığınız vakit Qaraqorum bölgesi Kurultay etkisine sahip oluyor bu da Moğol olduğunuz ve bu bölgeyi kontrol ettiğiniz müddetçe size yıl başına +1 Horde Unity sağlıyor. Bunun ardından her Moğol kültüründen 5 toprağa sahip olarak Moğolları birleştirmeniz gerekiyor.

upload_2019-9-3_13-15-4.png

Moğolları birleştirdikten sonra önünüzde iki seçenek var, dilerseniz Cengiz Han'ın adımlarını izleyip tüm kabilelerin tek bir Moğol halkı olduğunu belirtebilir, ya da kabileleri tekrardan organize ederek tüm Moğol kültürlerini benimseyip oyunun sonuna kadar fazladan 3 kültür benimseme hakkı elde edebilirsiniz. Ardından fetihler başlıyor, birçok fetih görevinin çok fazla toprak alınmasını istediğini düşündüğümüz için 1.29 "Manchu" yamasıyla birlikte artık daha esnek tamamlama koşullarına sahip olma kararı aldık. Örneğin Reforging Great Yuan görevi Beijing ve Xuanhua kilit bölgelerinin yanı sıra tüm bölgenin fethi yerine Kuzey Çin'de toplam 20 bölgeye sahip olunmasını istiyor. Bu yaklaşımın görev ağacını daha akıcı hale getirdiğini düşünüyoruz.

Çin'in fethi elbette bir yerden sonra Kore'nin ele geçirilmesini beraberinde getirecek. Bunu da başardıktan sonra Cengiz Han'ın başaramadığını yapıp Japon Şogununu yenmeniz gerekecek. Eğer İlahi Rüzgar tarafından cezalandırılmazsanız bu sefer belki Japonya'ya çıkabilir ve Kyoto'yu kontrol edebilirsiniz, bunu yaptığınız vakit tüm Japonya üzerinde hak iddiası ve oyunun sonuna kadar +1 Prestij kazanacaksınız. Tıpkı Tatar görev ağacı gibi Orta Asya'nın fethi İran'ın istilasıyla sonuçlanacak, bu da March olarak İlhanlıları kurabilmenizi sağlayacak.

Tatarları yenilgiye uğratıp Rusları yenmek görev ağacının bir bölümünün sona ermesini sağlıyor ancak batıdaki fetihleriniz burada sonlanmak zorunda değil, keza Polonya üzerinde kalıcı hak iddiası elde edip oyunun sonuna kadar %15 warscore ucuzluğu elde ediyorsunuz. Eğer Moğol İmparatorluğunu yeniden birleştirmeyi başarırsanız Pax Mongolica görevi size kalıcı bir huzursuzluk ve istikrar maliyeti bonusu sağlıyor.

Şimdi favori değişiklikleriniz olan denge değişikliklerinden söz etmek üzere mikrofonu Groogy'e veriyorum:

upload_2019-9-3_13-22-37.png

Herkese merhabalar, ben Groogy. Bu bölgede yaptığımız önemli değişiklikler neticesinde doğudaki bazı dengeleri de yeniden ele almamız gerekti. Bu kapsamda eski Banner birliklerine odaklanıp bu yeni dünyada onların yerini tekrardan ele alma fırsatı bulduk. Banner birliklerinin işleyişi her zaman ciddi bir insangücü ve hazine kapasitesine sahip olmayan ülkeler için ucuz ve güçlü birlikler sunmaktı. Tabii ki bazı ekstra yöntemlerle bu işin etrafından dolaşabiliyordunuz, dolayısıyla bazı değişiklikler yapılması gerekti.

Bannerların disiplin bonusu %10'dan %5'e düşürüldü, normal birliklerin yarı hızında takviye alıyorlar ve gelişmişlik başına elde ettiğiniz Banner birlik sayısı artık daha düşük. Artık insangücü harcıyorlar ancak normal bir birliğin 4'te 1'i oranında. Dolayısıyla bir Banner birliği sadece 250 insangücü harcıyor.

Bu değişiklikler sonrasında paralı asker-vari özelliklerini kaldırdık - bu 0 güçteyken hasar almaları durumunda kaybolmayacakları anlamına geliyor. Aynı zamanda bakım maliyeti olarak %50 daha ucuzlar. Bu değişikliklerin amacı Bannerları oyunun erken döneminde, Qing kurma yolunda daha kullanışlı hale getirip oyunun sonuna kadar kullanmak istemeyeceğiniz bir birlik haline gelmelerini sağlamak. Hala güçlüler, ancak ata binen Space Marineler gibi değiller.

Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta Mançu geliştirici günlükleri üçlemesinin son bölümünü sizlerle paylaşacağız, önümüzdeki bölümün konusu Japonya, Kore ve Orta Asya. Takipte kalın.
[+] 5 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Yama güzel geliyor gibi. Özellikle birkaç yama önce Manchu kültürünün Çin grubundan çıkarılıp Evenki'ye eklenmesiyle büyük oranda zayıflamıştı. Yeni sistem ile birlikte Evenki Jurchenler ile başlayıp sonradan Manchu ile birlikte Çin grubuna tekrar dahil olması güzel bir yenilik olmuş. Manchu oynayıp tam alınması gereken "tat" alınamıyordu. Bu yama ile büyük oranda giderileceğini düşünüyorum. Ayrıca Moğollar için yapılan yenilikler de ilgi çekici.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#3
Banner nerfi hoş olmamış.
Ara
Cevapla
#4
atlı birliklerde -%50 reinf olmamış. Tek seferlik muharebelerde iyide sonrası için :(
Ara
Cevapla
#5
Yine değişik event ve mission kodlamaları var. Cidden köklü adımlar atmışlar arkaplanda. Umarım Avrupa yamasında bu adımların oyuna yansımasını da görürüz.
Manchu yaması ilginç evet ama sandboxtan çok campaign havasına sokuyor oyunu. Tartışmalı.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Orta Asya ve Curçen bölgesi için en çok eleştirdiğim olayı düzeltmişler. Koca parçalı topraklar arasında geçişlerin uzunluğu baya can sıkıncı bir hale gelmişti benim açımdan. Bunun dışında bannerlera gelen güncelleme iyi olmuş. Beğenmediğim olay ise son yamalardaki bu pax mongolia muhabbeti. Bu işin üzerinde aşırı derecede duruyorlar, anadolu çevre bölgelerin tekrar istilası gibi yeni durumlar eklemek aşırı zorlama olmuş. Oyunun başlama tarihi Moğol imp dağılma sürecinden 1.5 asır sonra başlıyor zaten, bu tarz fanteziler iyi durmuyor benim gözümde. Zorlama bir rum sultanlığı faciasından sonra birde bunun sürekli gündeme geliyor olması hoşlanmadığım bir durum haline geldi. Haritada koca bir Rum yazısı. Bu bir faciadan başka bir şey değil.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
Ara
Cevapla
#7
Tam okumadım lakin,
Umarım artık YZ'nin Qing kurduğunu görebiliriz. Ben 600 saatin üzerinde şu oyunu oynadım. Yemin ederim bir kere YZ'nin Qing kurduğunu görmedim.

Not:YZ Yapay Zeka demek.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
#8
şu başkent saçmalığını değiştirsinler yeminle okeyim bu yamaya sustum artık, tek isteğim bu, olmazsa artık ironman oynamayı bırakıp başkent modu kurarım
Ara
Cevapla
#9
(03-09-2019, 22:50)Najenda : şu başkent saçmalığını değiştirsinler yeminle okeyim bu yamaya sustum artık, tek isteğim bu, olmazsa artık ironman oynamayı bırakıp başkent modu kurarım

Başkent saçmalığı neydi?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#10
(03-09-2019, 22:52)altnkurt :
(03-09-2019, 22:50)Najenda : şu başkent saçmalığını değiştirsinler yeminle okeyim bu yamaya sustum artık, tek isteğim bu, olmazsa artık ironman oynamayı bırakıp başkent modu kurarım

Başkent saçmalığı neydi?

Başkenti taşımak için devinin %50 sinin o kıtada olması gerekiyor, başkenti avrupaya taşımazsan ticaret şirketi kuramıyorsun, ticaret şirketi olmayınca ekonomi sıkıntı, corruption dezavantajını yiyorsun, state yapmaya başlayınca adm uçup gidiyor fetih yapamıyorsun, state yapsan da bir limiti var ve toprakları razelemen gerektiği için topraklar state yapmaya değmiyor, oyunun ortasında askerlere harcadığın paranın iki katını corruptiona ödemeye başlıyorsun ki düpedüz saçmalık.bildiğin ucu bucağı gözükmeyen eziyetli bir yol gibi 1.28 de horde oynamak, başkenti avrupada olanlar dışında.
Ara
Cevapla
#11
Alıntı:Tatarları yenilgiye uğratıp Rusları yenmek görev ağacının bir bölümünün sona ermesini sağlıyor ancak batıdaki fetihleriniz burada sonlanmak zorunda değil, keza Polonya üzerinde kalıcı hak iddiası elde edip oyunun sonuna kadar %15 warscore ucuzluğu elde ediyorsunuz. Eğer Moğol İmparatorluğunu yeniden birleştirmeyi başarırsanız Pax Mongolica görevi size kalıcı bir huzursuzluk ve istikrar maliyeti bonusu sağlıyor.

Bana çok saçma geldi bu olay. Yani böyle bonuslar verip ülkeyi saglamlastirmalarını sağlıyorsun ama dirilttiğin mogol imp böyle bonuslara sahip oluyorsa neden yıkıldı? Sen oyunda gerçekteki gibi bir veraset savası çıkaramıyacagına göre böyle geniş sınırlara sahip ve dolayısıyla ciddi bir askeri güce ve ekonomiye sahip bir ülkeyi nasil yenilebilir yapacaksın ki? Zaten mogol imp formlamış birisinin daha da başarmak istiyecegi bir şey kalacagını zannetmiyorum? Ülkeyi stabil hale getirmeyi zorlaştırırsan daha çok zevk alınacagını düşünmekteyim.
[+] 2 üye Mabella nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
Bu yamadaki kültürel dönüşüm mekaniği muhtemelen oyunun geneline yayılacak yani artık oyunda İtalian, german, russian, arabian, spanish nation gibi uluslaşmış toplulukları göreceğiz. Böylece bu uluslar daha da güçlenmiş olarak ortaya çıkabilecekler diye düşünüyorum.
[+] 1 üye Manwell nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Yeni okudum.
Bu ne biçim görevler? Resmen fantazi olmuş? Tıpkı Provence'in görevleri gibi. Galiba Avrupa yamasında da bol bol böyle fantazi görev ekleyecekler...
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
İştte nu qingin görevleri mingle aynı değil bu gümlük harika çok beğendim
[+] 1 üye baywatch06 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Merakla bekliyorum bu yamanın gelmesini. Artık asya kıtasında oynamak çok zevkli olacak.
Ara
Cevapla
#16
Ben de tam Tapınak Şovalyeleri ile Kudüs'ü kurtarıp, Osmanlı ve Memlük'ün içinden geçip Amerika'ya açılmaktan daha saçma ne yapabilirler diye düşünüyordum ki derdime derman oldular. Mandate sisteminden saniyede Moğol İmp. atladı adamlar şaşırdım valla,güzelim Bannerlerı da öldürmüşler. Fantezi dünyanız rengarenk... Kültür birleştirme sistemi çok güzel olmuş gerisi çöp.
[+] 2 üye Vakvakiyye nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Tarihsel arka plan konusunda haksızlık ediyorsunuz. Bu mandate işi tarihte, o bölgede yaşayıp Çin'i hakimiyeti almak isteyen hordalar için de geçerli bir mesele. Araştırmak isteyenler Yuan hanedanlığını incelerse ne dediğimi anlayacaklardır.Hatta benim, görevlerin fantezi kısmının fazla geri planda kalıp gereğinden fazla tarihsel senaryo tarzı olması hoşuma gitmedi.
Ara
Cevapla
#18
Fantezi seven visual novel oynasın.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 3 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#19
(07-09-2019, 17:15)unonimus : Fantezi seven visual novel oynasın.

O ne?
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.