Günlük: EU4 - Anglikanizm ve Sanayileşme
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta DDRJake Anglikanizm ve Sanayileşme mekaniklerini tanıtıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1067260/ :Herkese merhabalar. Bir Salı günü daha Europa Universalis IV'ü bekleyen şeylerden bahsetmek üzere karşınızdayız. Geçtiğimiz hafta sizlere yeni görev sistemimizi tanıtmıştık. Bu günlüğe çok sayıda özellikle modlamayla alakalı soru geldiği için önümüzdeki bir günlükte bu yeni görev sistemini nasıl modlayabileceğinizden bahsedeceğiz.

Bugünkü günlüğümüzde ise 1.25 yamasıyla beraber çıkacak olan henüz duyurmadığımız Immersion Pack'in içeriklerinden bahsetmeye başlayacağız, bu içeriklerden bugünün konusu Anglikan Kilisesi ve Sanayileşme.

İlk olarak Anglikan Kilisesinden bahsedelim. Oyunun şu anki versiyonunda reformasyon başladığında ilk olarak Protestanlığın, ardından da Kalvinizmin (Reformed) yayıldığını görüyorsunuz. Önümüzdeki eklentiye sahip olanlar Britanya adalarında kendilerine 3. bir seçenek bulacak.

vjnbPz.jpg

Reformasyon başladıktan sonra Britanya'da yer alan güçlü bir devlet Anglikan mezhebini benimseyebilir, bu aşamada dilerseniz bir miktar para karşılığında bu mezhebi yayacak bir Reformasyon Merkezi oluşturabilirsiniz veya bunu yapmaktan kaçınabilirsiniz. Bu kurduğunuz yeni mezhep Hristiyan dinlerinin grubunda yer alıyor ve kendisine has belli başlı bonuslara ve özelliklere sahip oluyor.

1JMLEj.jpg

Anglikanizm dini development ucuzlaması ve sapkın mezheplere karşı misyoner gücü sağlarken, tıpkı Protestanlık gibi Ülke Adı + Kilisesi şeklinde kendinize has bazı seçeneklerden yararlanmanızı sağlıyor, ancak Protestanlıktan farklı olarak bu seçenekler size altın, merkantilizm veya istikrar seviyeis gibi anlık çeşitli kazançlar sağlıyorlar. Eğer Rights of Man eklentisine sahipseniz bu listede 2 ekstradan seçeneğe daha sahip oluyor, bu ekstra seçenekler sayesinde karınızı boşayıp kralınızın yerel bir soyluyla evlenmesini sağlayabiliyorsunuz.

Anglikanizm genellikle Britanya adalarında yayılıyor dolayısıyla Protestanlık ve Kalvinizm (Reformed) gibi hızlıca yayıldığını görmeyeceksiniz ancak dinine bağlı bir Britanya'nın Anglikanizmi Avrupa'da yaydığına tanık olabilir, başka ülkelerde Anglikan isyancılara denk gelebilirsiniz.

Şimdi gelin Sanayileşme mekaniğinden bahsedelim. Europa Universalis'e bu mekanikle birlikte gizli, sonradan açığa çıkabilen kaynaklar ekliyoruz. Örneğin dünyanın bazı tarihsel noktalarında belli bir koşulların gerçekleşmesiyle açığa çıkabilecek ticaret maddesi olarak kömür bulunacak. Bu bölgelerde yüksek gelişmişliğe ve bir miktar aydınlanmaya (son çağ) sahip olduğunuz vakit bölgedeki bu çılgın ticaret ürününü açığa çıkarabileceksiniz.

Lb1yDo.jpg

Peki kömür ne veriyor?
  • Bölge bazlı bonus olarak %20 eyalet gideri.
  • Ülke bazlı bonus ise ülke genelinde üretilen ürünlere %10 bonus.
  • Kömürün taban fiyatı 10 altın.
  • Kömür için Furnace isminde yeni bir fabrika inşa edebiliyorsunuz (ADM 21 istiyor), bu fabrika kömürün üretimini 2 katına çıkartmaktansa ülke genelindeki tüm üretimi %5 arttırıyor.
Anlayacağınız kömür oyunun ileri kısımlarında altın madenlerine verebileceğiniz bir karşılık olarak oyunda yer alıyor. Oyunda dünya genelinde yaklaşık 50 potansiyel kömür bölgesi mevcut. Aşağıda bu bölgeleri inceleyebilirsiniz (tam boyutta görüntülemek için tıklayın)

Görsel
Görsel


Tabi ki yeni Furnace (Ocak) binasını paylaşmazsak olmaz.

rOZ31m.jpg

Oyunda aynı zamanda hem bölge bazlı hem de makroinşaat arayüzünde fabrika listemelerinde değişiklikler yaptık, artık bu bölgelerde ticaret ürünü itibariyle zaten inşa edemeyeceğiniz fabrikayı görmeyeceksiniz.

Son olarak bir önceki geliştirici günlüğünde bazı şahin gözlü arkadaşlar Fransa'nın isminin anormal bir biçimde Britanya adalarına doğru uzadığını farketmiş. Sizleri bu değişiklikle ilgili açıklama yapması üzere Optimizasyon Büyücümüz Meneth'le baş başa bırakıyorum.

Meneth :Keskin gözlere sahip bazı arkadaşlar geçtiğimiz geliştirici günlüğünde bazı ülke isimlerinin artık denizlerin üstünden de sarkabildiğini farketmiş.

Endonezya'da birkaç oyun oynamış kişiler farkedecektir ki harita üzerinde ülke isminin güzel görünmesinin en büyük düşmanı deniz. Ancak artık yaptığımız değişikliklerle bu durumu çözmüş durumdayız.

Artık eğer bir ülke bir deniz bölgesinin etrafında (wastelandlar dahil) tüm toprakları kontrol ediyorsa oyun ülke ismi yazılması hususunda o deniz bölgesini o ülkenin bir toprağı olarak sayıyor.

Haritada sıkıntılı durumlara yol açmaması için deniz bölgesinin etrafındaki tüm bölgelerin kontrol edilmesinin yanı sıra bazı koşullarımız daha var:
  • İlgili deniz bölgesine kıyı en az 2 toprak olmalı.
  • Kıyı olan en az 2 bölge, ekstra olarak başka bölgelere sınır olmalı. Bu koşulu koymadığımızda Portekiz'in isminin Azor Adalarına doğru uzaması gibi absürtlükler yaşanabiliyordu.
Yaptığımız bu değişiklikler özellikle çok sayıda adadan oluşan devletlerin isimlerinin haritada daha güzel yazılmasıyla sonuçlanıyor.

Dolayısıyla bu geliştirici günlüğünü sizlere bu hususta çeşitli örnekler paylaşarak bitiriyoruz:

76MqDY.jpg

PlP0D5.jpg

Haftaya 1.25 yamasından ve beraberindeki eklentiden bilgiler paylaşmaya devam edeceğiz, takipte kalın.
[+] 9 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Kosovadaki Altın gitmiş Kömür gelmiş yanlış görmediysem haritada. Ama kömür de altın gibi değerli heralde 10 nedir :D
Ara
Cevapla
#3
İsim olayı çok iyi olmuş. Anglikanizm olayı müthiş. Sanayileşme de güzel. Ve Immersion Packin İngiltere'ye çıkacağı kesin artık.
Ara
Cevapla
#4
Base Price 10 ve İngiltere'de 3-4 tane var galiba. Anglikan'dan gelen dev costa Britanya'ya yeni eklenecek toprakları da sayarsak Güneş Batmayan İmparatorluk yolda demektir.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
(30-01-2018, 13:39)Aytaç : Kosovadaki Altın gitmiş Kömür gelmiş yanlış görmediysem haritada. Ama kömür de altın gibi değerli heralde 10 nedir :D

Fark ettiysen o resimde iki materyal birden var,altınların bir yere gittiği yok sadece kömür late gamede çıkacak.
Ara
Cevapla
#6
anadoluda kömür olmaması. bazı bölgeler kömürle stratejik öneme sahip olmuş olacak. sadece varlığı ile goods produced %10, üstüne fabrika kurup % 5 daha alıyorsunuz ..eder % 15 ..ingiltere için konuşursak ideasında da goods produced olan bir ülke ki, para demek ingiltere demek olacak ingiltere için..bu din bonuslarını ise muhtemelen piety biriktikçe , aynı katoliklikteki gibi , kullanabileceğiz. pek açıklanmamış sistem havada kalmış günlükte..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#7
(30-01-2018, 14:09)jax61 : anadoluda kömür olmaması. bazı bölgeler kömürle stratejik öneme sahip olmuş olacak. sadece varlığı ile goods produced %10, üstüne fabrika kurup % 5 daha alıyorsunuz ..eder % 15  ..ingiltere için konuşursak ideasında da goods produced olan bir ülke ki, para demek ingiltere demek olacak ingiltere için..bu din bonuslarını ise muhtemelen piety biriktikçe , aynı katoliklikteki gibi , kullanabileceğiz. pek açıklanmamış sistem havada kalmış günlükte..

Anglikanizm'in sistemi daha tamamlanmamış olabilir. Ya da bir sonraki günlükte daha detaylı birşeyler anlatmak istiyor olabilirler. Çünkü diğer konulara baya girmişler.
Ara
Cevapla
#8
Zonguldak'ta kömür yok, Türk düşmanı Paradox!1!!1
Ara
Cevapla
#9
nOLlW0.jpg

dünya kömür rezervleri haritasıymış bu
şu siteden   alınmıştır. üstteki haritaya göre paradox çok da sallamasyon yerleştirmemiş kömür rezervlerini. türkiyede de elbette kömür var ama çok da sanayii değeri olmayan kömür demek ki..sürekli rus kömürü kullandığımıza göre..yine de eklenebilirdi.nedense batı afrika da es geçilmiş. belki de oyuna altın madenlerini dengelemek için konuldugu için eklenmemiş olabilir.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#10
Anglikanizm çok iyi olmuş. İngilterenin protestanlığa geçişi çok kötüydü. Ama bence pack İngiltereye çıkmayacak. Çıkacak ıpnin ülkesini packı açıklamadan vermezler bence.
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Anglikanizm oyunda olmasını istediğim bir mezhepti gelmesine sevindim ama bonusları yetersiz gözüküyor ekleme yapılsa daha hoş olur gibi.
Ara
Cevapla
#12
850 saat civarı oynadım hiç İngiltere açmadım. Dlc gelsin de bir İngiltere yapalım bu bahaneyle.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
[+] 1 üye Zebercet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Anglikanizm çok yetersiz değil mi? Protestan varken neden bunu seçelim?
[+] 3 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Adadan dışarı koloni dışında adım atmayacaklar için dev cost mevzusu güzel ben sevdim zaten kafamda adaya kapanmak üzerine bir gameplay canlanıyor İngiltere deyince arkaplanda da dünyanın dört bir yanına koloni atmak.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
[+] 1 üye Zebercet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
(30-01-2018, 19:36)Zebercet : 850 saat civarı oynadım hiç İngiltere açmadım. Dlc gelsin de bir İngiltere yapalım bu bahaneyle.

albendende o kadar yalnızben bir iki oyun açtım ama tekrar açıcam
Ara
Cevapla
#16
En sinir olduğum olaydan birisini yine tekrar ediyorlar.

Ana oyunda olması gereken özellikleri dlc adı altında ısıtıp ısıtıp önümüze koyuyorlar.Yapılan değişiklikler güzel ama kömürün dlc altında gelecek olması baya absürt bir durum.
"c" tuşum çalışmıyor copy-paste yapıyorum.Lütfen "c"leri büyük yaz demeyiniz, iyi forumlar :)
[+] 1 üye Aragramir nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Anglikanizm harbiden çok dandik duruyor. Bununla sınırlı kalırsa üzülürüm. Consorta 2 tane özellik gömmek nedir ya? Kimin umrunda consort?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#18
Yalnız DLC'lerin çoğu var olan özellikleri, başka isimler altında birbirine bağlıyor. Çoğu mekanik oyun başında yazılan şeyler ve birçok olay arasında bağımlı hale getirmişler, bu iyi ancak yeni mekanikler getirilmemesi ise kötü. Gerçi oyun da neredeyse beş yılını dolduracak, EU5 için saklıyor olabilirler.
Ara
Cevapla
#19
(01-02-2018, 00:43)Gandhi : Yalnız DLC'lerin çoğu var olan özellikleri, başka isimler altında birbirine bağlıyor. Çoğu mekanik oyun başında yazılan şeyler ve birçok olay arasında bağımlı hale getirmişler, bu iyi ancak yeni mekanikler getirilmemesi ise kötü. Gerçi oyun da neredeyse beş yılını dolduracak, EU5 için saklıyor olabilirler.

Oyuna yeni başlayan birisi için şu anki mekanikler bile çok karmaşık gelebiliyor. Daha fazla mekanik eklemek yeni oyuncuları azaltacağı için daha basit olan buton universalise döndürüyorlar oyunu.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#20
Cradle of Civilization aldım 8 mb indirme yaptı adamlar bayağı bayağı buton satıyor sahiden. Ama oyunu bunca yıl sonra harıl harıl oynatan da bu değil mi zaten bugün Eu5 çıkmış olsa bu kadar başarılı olabilir mi. Her şeyden önce en azından Eu4'ün bütün dlclerinin dahil olduğu büyüklükte bir Eu5 olmalı ki adamlar satış yapabilsin. Bana kalırsa 5 sene bile gideri var hala yılda iki tane 20 dolarlık adam akıllı dlc çıkarsınlar alalım. Sadece CoC ile 150 saat oynadım şimdiden.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.