Günlük: EU4 - Ordu Profesyonelliği
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta DDRJake yeni ordu profesyonelliği mekaniğini tanıtıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...7.1041610/ :Merhabalar, yine bir Salı günü Europa Universalis IV geliştirici günlüğü ile karşınızdayız. Geçtiğimiz hafta sizlere ordu talimi mekaniğinden bahsetmiştik, bugün tam olarak da kaldığıumız yerden devam edip ordunuzu nasıl profesyonel bir orduya dönüştürebileceğinizden bahsedeceğiz.

1.23 yamasının yanında çıkacak olan henüz duyurmadığımız eklentiyle ordunuz bir profesyonellik seviyesine ship olacak, bu seviye hem birim arayüzünden hem de askeriye arayüzünden görüntülenebilecek.

MvqVG9.jpg

Bir ordunun profesyonellik seviyesi bu ordunun 'modern', kalıcı ordulara olan yakınlığını ifade ediyor. Ordunun profesyonellik seviyesi aşağıdaki şekillerde arttırılabiliyor:
  • Ordu talimi (eğer forcelimit'inizin tamamı talim yapıyorsa yıllık 1 artış sağlanıyor)
  • Askeri binaların inşaatı (seviye başı 0.5)
  • General almak (general başı 1)
Buna zıt olarak, aşağıda belirtilen eylemler ordunuzun profesyonellik seviyesini azaltıyor:
  • Askeri binaları yıkmak (seviye başı 1)
  • Paralı asker kullanmak (birim başı 0.25)
Profesyonellik 0 ila 100 arası değişebiliyor ve 100'e ulaştığında verdiği bonuslar şu şekilde oluyor:
  • %10 fazladan şok hasarı.
  • %10 fazladan ateş hasarı.
  • %20 fazladan hız.
Buna ek olarak düşük profesyonelliğe sahip olmanızın da iyi yönleri var, bu bonuslar 0 profesyonellikte geçerli oluyor ve 50 profesyonelliğe ulaşana kadar belli bir oranda etkisini gösteriyor:
  • Paralı asker maliyeti -%15
  • Paralı asker limiti +%15
Oyundaki her ülke ya çok düşük ya da 0 profesyonellik seviyesiyle başlıyor. Ordunuzun profesyonellik seviyesi yaptığınız hamlelerin yanı sıra eventler, decisionlar ve modifierlarla da pozitif veya negatif olmak üzere etkilenebiliyor. 

Oyun içerisinde sahip olduğunuz ordu profesyonelliği seviyesi birim arayüzünde bazı değişikliklerle sonuçlanıyor ve kazandığınız her 20 profesyonellik için çeşitli özellikler elde ediyorsunuz. Gördüğünüz gibi 0 ila 19 profesyonellik arasındayken birim ekranını daha yırtık, eskimiş bir tarzda.

1gz6RG.jpg

Ordunuzun profesyonelliği arttıkça bu arayüzün daha kaliteli bir hal aldığını görebileceksiniz.

bGNVmn.jpg

Ordu profesyonelliği yükseldikçe kullanılabilen yeni özellikleri tanıyalım.
  • 20 - Supply Depot özelliği
  • 40 - Refill Garrison özelliği
  • 60 - Terhis edilmiş askerler direkt olarak manpowerınıza eklenir.
  • 80 - General edinme maliyeti yarıya düşer.
  • 100 - Rezervleriniz %50 daha az moral hasarı alır.
Supply Depot (Erzak Deposu)
Bu özellik yeni birim arayüzünden kullanılabilen bir özellik, ufak bir MIL puanı karşılığında bölgede bir erzak deposu kuruyorsunuz. Bu eyleminiz sonrasında bölgenin besleyebildiği ordu büyüklüğü %50 artıyor. Eğer bu toprak işgal edilirse bu erzak deposu da yıkılıyor. Eğer hiçbir işgale uğramazsa bu depodan 2 sene boyunca yararlanabiliyorsunuz.

Refill Garrison (Garnizon Doldurma)
Bu özellik bir miktar manpower karşılığında bir kaledeki garnizonu anında tam seviyeye çıkartmanızı sağlıyor. 

60 profesyonelliğe sahip olduğunuzda terhis edilmiş askerlerin direkt olarak manpowera döndüğünü göreceksiniz. 80 puanda ise maddelerde de anlaşılabileceği gibi, artık bir general almanız 50 değil 25 MIL puanı harcıyor olacak. 

100 puana ulaştığınızda normalde pasif moral hasarı alan rezervlerin %50 daha az hasar aldığını göreceksiniz, bu özellik savaşlarda fark yaratabilecek bir özellik.

Önemli Not
Bu günlükte bahsedilmiş tüm bonuslar, özellikler ve değerler test aşamasındadır ve ileride uygun görülmesi durumunda değiştirilebilir. Aynı zamanda tüm bu özellikler modlanabilir özelliklerdir ve modcularımız bu sistemlerin üzerinde değişiklik yapabilir.

Bu günlükle birlikte ordu talimi ve ordu profesyonelliği mekaniklerini tamamlamış olduk. Haftaya sizlere EU4'te bu zamana kadar pek dokunulmamış bir sistemde ve bu sistemin İslam dünyası üzerindeki etkilerinden bahsedeceğiz. Son olarak yoğun talep üzerine sizlere bir başka bölgeden yeni ticaret ürün haritasını paylaşmak isterim:

r2P0LN.jpg

Tüm bunlara ek olarak bazı yeni bölgesel modifierlarımız da var:

3qyO22.jpg

Bu haftalık bizden bu kadar, haftaya görüşmek üzere!
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Hele şükür son 2 günlükten Eu4 için kara ordusu derinliği geliyor. Birde hafif-ağır piyade/süvari çeşidide gelse tam olacak.
Ara
Cevapla
#3
Bayagi dopdolu bir gunluk olmus.HOi4 gunlukleri ile kiyasliyorum da arada daglar var.
[+] 2 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Oyuna tecrübe sistemi de eklenebilir. Savaşta atılan zarların etkisini artıran bir modifier olarak geçer. Oyunun geçtiği dönem geniş bir zaman zarfı olduğundan bu tecrübeler kalıcı olmaz yavaşça azalabilir.
Ara
Cevapla
#5
Erzak deposu ve garnizon doldurma olayı kullanışlı olacaktır.
Paralı asker basmanın bu profesyonellik puanlarını azaltacağı söyleniyor. Fakat bunun yanında %100 doldurana ekstra bonuslar vermesi de güzel. Umarım gelecek olan yenilikleri, ek paket çıkartarak onlara bağlamazlar.
"Ordu profesyonelliği sistemi" ülkelere göre değişiklik gösterebilecek bir sistem gibi. Bu ordu profesyonellik seviyesinin bir takım eventler ile artması/azalması bir sakat sanki. Düşünsenize; -100 ordu profesyonelliği kaybettiren bir eventin geldiğini. Kime, ne kadar etki eder bilmem ama, illa ki bu tarz olaylarla karşılaşırız, hiç hoş olmaz.
Ara
Cevapla
#6
Bende resimler gözükmüyor,düzeltebilir misiniz ?
Ara
Cevapla
#7
oyuncuların kafasını daha fazla nasıl karıştırıp oyunun içine nasıl edebiliriz DDRjake ? ahan işte böyle johan ..umarım mutlusundur..

çayın anavatanlarından sayılabilecek seylan ve hindistanda hiç çay olmaması???? wtf
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#8
Erzak deposunu sevdim çok kullanışlı olacak. Peki haftaya açıklanacağı bahsedilen olay ne tahminleri alalım. Bu zamana kadar pek dokunulmamış ve İslam dünyasını etkileyen bir şey deniyor. Benim aklıma coğrafi keşifler ile değişen ticaret rotaları geldi.
Ara
Cevapla
#9
Papalık ve ya KRİ gibi bir sistem?
Ara
Cevapla
#10
belki halifelik olabilir ..islam dünyası üzerindeki dediğine göre tüm mezhepleri kapsayacak bir mekanik olmalı..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#11
(29-08-2017, 16:15)Belendithas : Bende resimler gözükmüyor,düzeltebilir misiniz ?

Bazı üyeler görüntüleme sorunu yaşadığı için halihazırda günlüklerdeki Paradoxplaza görsellerini hizliresim'e yüklüyoruz, hizliresimdeki görselin görüntülenememesi için bir sebep yok gibi gözüküyor.
Cevapla
#12
(29-08-2017, 16:22)jax61 : oyuncuların kafasını daha fazla nasıl karıştırıp oyunun içine nasıl edebiliriz DDRjake ? ahan işte böyle johan ..umarım mutlusundur..

çayın anavatanlarından sayılabilecek seylan ve hindistanda hiç çay olmaması????  wtf

Çay Türkiye'de 1930lu yıllardan sonra yetişmeye başlıyor.
Ara
Cevapla
#13
Halife mekaniği olabilir belki. İslam Dünyası'nı genelleyecek başka bir sistem gelmiyor aklıma.
Ara
Cevapla
#14
Bu arada günlüğü yorumlamam gerekirse, profesyonellik mekaniğini beğenmedim.

EU4'ün zaman aralığına profesyonel orduların etkileri paralı askerlerin etkilerinden çok daha azdır. En basitinden Burgonya Dükü'nü Fransa'nın "profesyonel askerleri" değil, Fransa için çalışan İsviçreli paralı askerler öldürmüştür. Oyunda paralı asker kullanımını ordunun efektifliği açısından negatif bir hale getiren bu mekanik o açıdan içime sinmedi.
Cevapla
#15
Dumana katılıyorum. Bunun yerine paralı asker sistemi tamamen yenilenmeliydi. Şuanki hali oldukça basit ve saçma. P2W mekaniklerinden bir başkası olmuş.
Ara
Cevapla
#16
Islam için gelen mekanik bencede halifelik gibi.Osmanlı için Memlugu bir kerede fethetmemizi sağlayacak birşey gelse keşke. 35 kere aynı şehirleri teker teker fethedip anlaşmada 2 toprak alıp bırakmak sıkıyor beni :P
Ara
Cevapla
#17
Paralı asker nerf yemiş gibi gözükse de profesyonelliği sıfıra dayayınca %15 bakım ücreti azaltılması veriyor.Bunu adm ve innotive ile de birleştirince %65 gibi bir ucuzluk elde ediliyor.Bunu kullananları da mutlaka görürüz.Profesyonelliği sıfırlayıp fazla paralı asker ve daha ucuza paralı askerlerle erken ve orta dönemde rush atılan oyunlar görebiliriz.
Bu oyuna derinlik katıyor mu hayır bence.Yine bir özelliği 0 a alıp hızlıca asker basıp harita boyamaya dönecek gibi duruyor.Oyuna bir derinlik veya önemli bir katkısı yok gibi.
Ara
Cevapla
#18
Tamam da fazladan paralı asker alabiliyorum, profesyonelliğim düşük vs. diye de arayüzü yırtık pırtık yapmak nedir. Bildiğin "ordun kalitesiz" mesajı vermiyor mu bu durum?
Cevapla
#19
Nasıl İslam alemini kapsayan bir halifelik olacak ki? Mezhep farklılıkları var.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
Ara
Cevapla
#20
(29-08-2017, 17:39)Sübaşı : Islam için gelen mekanik bencede halifelik gibi.Osmanlı için Memlugu bir kerede fethetmemizi sağlayacak birşey gelse keşke. 35 kere aynı şehirleri teker teker fethedip anlaşmada 2 toprak alıp bırakmak sıkıyor beni :P

Eskiden vardı, tüm Mamlük için claim geliyordu ve tek antlaşmada hepsini alıyordun 44 sınırının :)
[+] 1 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.