İleti Sayısı: 26,428
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
22-08-2017, 15:03
(Son Düzenleme: 22-08-2017, 15:10, Düzenleyen: Duman.)
Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta DDRJake değişiklikten geçen bölgelerde ve İtalya'da yeni ticaret ürün haritasını gösteriyor ve yeni ordu talimi mekaniğini tanıtıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...7.1040675/ :Herkese merhabalar, bu haftanın Europa Universalis IV geliştirici günlüğüne hoş geldiniz.
Geçtiğimiz 3 hafta boyunca Trin Tragula sizlere Yakın Doğu, Anadolu, Kafkasya ve İran bölgesinde yaptığımız değişikliklerden bahsetti. Bunlara ek olarak aynı zamanda oyuna eklediğimiz yeni 5 ticaret ürününü tanıttık, bunlar Gems (değerli taş), Paper (kağıt), Glass (cam), Incense (tütsü) ve Livestock (besi hayvanı). Oyunculardan gelen yoğun talep üzerine özellikle değişimden geçen bölgeleri ticaret ürünleri haritamodunda göstermek istedim.
Arabistan'da gördüğünüz gibi güney kıyısında tamamen tütsü üretiliyor, eskiden yün üretilen birçok yerde artık besi hayvanı bulunuyor.
Timur'un topraklarında çok sayıda farklı ticaret ürünü mevcut, bazı topraklarda değerli taşlar ve kağıt da bulunuyor.
Diğer bölgelere nazaran Anadolu'da ticaret ürün değişikliği daha az ancak dünyanın arzuladığı şehir İstanbul'da artık cam üretimi yapılıyor.
Ek olarak Avrupa'da özellikle İtalya'da yapılan ticaret ürün değişikliklerini görebilirsiniz. Halihazırda zengin olan bu bölge, bazı bölgelerde cam, bazı bölgelerde ise kağıt elde etti. Bu ürünlerin hepsi kendisine has bazı eventlere sahip ve fiyatları zaman içerisinde bu eventler aracılığıyla değişebiliyor. İlerideki geliştirici günlüklerinde farklı bölgelerin de ticaret ürün haritasını paylaşabiliriz.
Bu harita değişiklikleri ve ticaret ürünleri 1.23 yamasıyla birlikte tüm oyunculara bedava bir şekilde sunulacak. Bu 1.23 yaması henüz duyurmadığımız bir eklentiyle birlikte geliyor, dolayısıyla bu eklentiyi satın almasanız dahi hem yenilenmiş bir harita hem de yeni ticaret ürünleri elde edeceksiniz.
Bugün sizlere aynı zamanda henüz duyurmadığımız bu eklentideki mekaniklerden birini, Ordu Talim mekaniğini tanıtmak isterim. Oyunda şu anda eğer savaşmıyorsanız ve isyan gibi de bir derdiniz yoksa asker bakım ücretini 0'a çekip, ordunuzun bu esnada çimen yiyip boş durmasını izliyorsunuz, ta ki tekrar savaşmak gerekene kadar. Ordu talimi ile ordunuzu savaş veya isyan gibi durumlar için önceden eğitebiliyorsunuz, böylelikle ordularınız savaşta çok daha etkili oluyor.
Komutana sahip her ordu talim yapabilir, bu talim esnasında ordunuzun morali azalacak ve her (paralı asker olmayan) birim özel bir talim seviyesine sahip olacak. Bu seviye savaşta ordunuzun daha iyi bir performans göstermesini sağlayacak. Talim yapmadıkları zaman boyunca bu talim seviyesi yavaş yavaş azalacak, aynı zamanda birimin hasar alması durumunda yeni askerlerin orduya katılması bu seviyeyi azaltan unsurlardan biri.
Talim seviyeniz %100 olduğunda ordunuz aşağıdaki bonuslara sahip olacak:- %10 fazladan shock hasarı.
- %10 fazladan fire hasarı.
- %10 shock hasarına direnç.
- %10 fire hasarına direnç.
Ordu talimi paralı askerlere herhangi bir bonus vermeyecek.
Dediğimiz gibi talim yapabilmesi için ordunun başında bir komutan olması gerekiyor, ancak bu talim esnasında komutanınız da bundan faydalanabilir, ekstradan pip elde edebilir, dolayısıyla artık 0-0-1-0 bir general çıkarttığınızda bu generalin kendisini geliştirmesi mümkün. Komutanın kendisini geliştirmesi toplam forcelimitinizle talim yapılan ordunun oranı arasında belirleniyor.
Talim yapan ordular, ekonomi sekmesindeki ordu bakım maliyeti ayarınız ne olursa olsun tam bakım ücreti harcıyor ve bu süreç sonuç olarak daha iyi, profesyonelliğe daha yakın bir ordu elde etmenizi sağlıyor. Haftaya tam olarak da bundan bahsedeceğiz, takipte kalın.
•
İleti Sayısı: 6,801
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
17
•
İleti Sayısı: 43
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
Talim işi güzel düşünülmüş, adam akıllı ordu besleyen ülke ile savaş zamanı paralı askere bel bağlayan ülke arasında bir fark olmalıydı zaten.
•
İleti Sayısı: 343
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
1
güzel bir mekanik ve dlc!
"c" tuşum çalışmıyor copy-paste yapıyorum.Lütfen "c"leri büyük yaz demeyiniz, iyi forumlar :)
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
22-08-2017, 15:29
(Son Düzenleme: 22-08-2017, 15:31, Düzenleyen: altnkurt.)
TotalWar'daki birim seviyesi muhabbetine dönmüş. Pek sevdiğimi söyleyemem.
CKII HOI4 EU4 gibi oyunların arasındaki farklılıkları diğer oyunlara eklenti diye yediriyorlar gibi duruyor. Hoş bir şey değil.
Sic Parvis Magna
Aşağıdaki 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Revolver
İleti Sayısı: 2,160
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
28
Ordu talimi olayını beğenmedim.
•
İleti Sayısı: 2,840
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
•
İleti Sayısı: 5,903
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
Ordu bakım maliyetini azaltmayı sevmiyodum zaten,benim için direk buff olmuş bu.
•
İleti Sayısı: 2,138
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Bence ordu mekanikleri tamamen değişmeli. Mesela 15 ve 16. yy'larda Avrupa'da doğru düzgün düzenli ordu yok. 17. yy'da sonra başlamış düzenli ordu işi. Osmanlı desen öyle küçük bir kuvvet başkentte var ama ordunun çoğu taşrada. Bunlar oyuna yansıtılmalı. Bu özellikte gereksiz olmuş bence olsa ne olur olmasa ne olur?
Aşağıdaki 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• altnkurt
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
(22-08-2017, 17:22)Semavi7 : Bence ordu mekanikleri tamamen değişmeli. Mesela 15 ve 16. yy'larda Avrupa'da doğru düzgün düzenli ordu yok. 17. yy'da sonra başlamış düzenli ordu işi. Osmanlı desen öyle küçük bir kuvvet başkentte var ama ordunun çoğu taşrada. Bunlar oyuna yansıtılmalı. Bu özellikte gereksiz olmuş bence olsa ne olur olmasa ne olur?
Bahsettiğin ordu mekaniği CKII'de var.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 1
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
0
Ordu mekanikleri efsane olmuş.HOI4'e benzerlik olmuş.Eh.Boş durmasından iyidir.Buna özel bir mekanik getirseler,Orduları eğittikçe gelen bir mekanik.O gelen mekaniğinde özellikleri olmalı vb.
•
İleti Sayısı: 784
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
10
En temel DLC'lerden birisi olacağa benziyor.
•
İleti Sayısı: 4,728
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
52
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
(22-08-2017, 18:58)Xepluper : En temel DLC'lerden birisi olacağa benziyor.
En temel olacak kısmı neresi?
Sic Parvis Magna
İleti Sayısı: 26,428
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
22-08-2017, 20:13
(Son Düzenleme: 22-08-2017, 20:14, Düzenleyen: Duman.)
Her DLC şuraya yeni butonlar eklenip duruyor, 0 DLC ile oyuna girildiğinde bu kısım nasıl gözüküyor onu merak ediyorum. Benzer durum gemi arayüzü için de geçerli. Oradaki butonların da büyük bir kısmı DLC butonuydu.
•
İleti Sayısı: 2,840
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Şuanda 0 dlc böyle gözüküyor. Burdan hesap edin işte.
•
İleti Sayısı: 382
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
6
(22-08-2017, 17:22)Semavi7 : Bence ordu mekanikleri tamamen değişmeli. Mesela 15 ve 16. yy'larda Avrupa'da doğru düzgün düzenli ordu yok. 17. yy'da sonra başlamış düzenli ordu işi. Osmanlı desen öyle küçük bir kuvvet başkentte var ama ordunun çoğu taşrada. Bunlar oyuna yansıtılmalı. Bu özellikte gereksiz olmuş bence olsa ne olur olmasa ne olur?
Ben de bu konuda haklı olduğunuzu düşünerek birkaç ekleme yapayım. Osmanlı'nın en iyi dönemlerinde en elit askeri birimi 10-15 binlik yeniçerilerdi. Askerlerin gerisi ise sefere çıkarken güzergahtan orduya katılırdı. Şarlken veya V. Karl (Ki o dönem Kanuni ile birlikte dünyanın en güçlü adamı) seferlerde paralı askerlere dayalı ordusunu kullanabilmek için borç para alırdı. İtalya'da ise Condottieri ve Machiavelli'nin paralı askerlere olan eleştirisi aklıma geldi.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
•
İleti Sayısı: 53
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
1
Aşağıdaki 1 üye Najenda nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Najenda nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Xepluper
İleti Sayısı: 1,140
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
5
(22-08-2017, 19:27)altnkurt : (22-08-2017, 18:58)Xepluper : En temel DLC'lerden birisi olacağa benziyor.
En temel olacak kısmı neresi?
Oyun zevki açısından kastediyor sanırım. Bana da öyle geliyor mesela, Third Rome ne kadar opsiyonelse bu o kadar olmazsa olmaz olacak gibi.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
•
İleti Sayısı: 3,113
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
22
(22-08-2017, 19:02)GaulTurk : Başarılı.
•
|