HoI4 günlüklerinde bu hafta geliştirilen amiral özelliklerinden ve modlama yeniliklerinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1117516/ :Herkese merhaba. Bugün amiral özelliklerinden ve bazı modlama yeniliklerinden bahsedeceğiz. Bu günlüğün modlamadan daha da detaylı bahsettiği ekstra bir kısmı var, onu da İngilizce olarak buradan okuyabilirsiniz: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...y.1117668/
Amiral Özellikleri (Traits)
Man the Gun ile oyunun denizle ilgili olan tarafını geliştirirken amirallere de özellikler ve yeni yetenekler vermek istedik. Tüm özellikleri göstermeyeceğiz çünkü daha bahsetmediğimiz şeyleri de içeriyor, o yüzden ayrıntılar için biraz daha sabretmelisiniz.
Generallere Waking the Tiger’da yaptığımız gibi amirallerin becerileri ve kişilikleri daha iyi yansıtılsın diye beceri seviyelerini 4’e ayırdık: Saldırı, Savunma, Manevra ve Koordinasyon. Savunma ve saldırının ne işe yaradığı belli zaten. Manevra ise filo pozisyonu ve hareketi ile ilgili daha taktiksel bir beceri. Koordinasyon da daha çok düzen ile alakalı, görevleri ve muharebeler dışında kalan şeyleri etkiliyor.
Amirallere kişilik özellikleri yanında kazanılabilir özellikler de ekleyeceğiz. Career Officer ve Battleship Adherent gibi bazı kişilik özellikleri generallerde olanlarla aynı olacak. Amirallarinizi tasarlamak için kullanabileceğiniz özellikler de bulunuyor. Son olarak da kazanılabilen arazi özellikleri var, bunlar farklı deniz arazilerinde yardım ediyor (daha sonraki bir günlükte bahsedeceğiz). Amiraller her seviye atlamada ağırlıklı olarak güçlü olduğu beceriler arasında 3 puan kazanıyor. Ayrıca generaller gibi her 2 seviye atlamada bir atanabilen özellikler açılıyor. Atanabilen özellikler ve amiral ekranı Man the Guns’da yer alacak, kişilik ve kazanılabilen özellikler ise bedava yamayla gelecek. Aynı Waking the Tiger’daki general özellikleri gibi.
Tüm özellik ağacı:
Gördüğünüz gibi çoğu özellikler öncelikle kazanılabilen özelliklere bağlı.
Güçlü savaş gemilerine odaklanmak istiyorsanız Ironside, uçak gemileri için Air Controller, yağmacılar için Blockade Runner, Concealment Expert ve Silent Hunter gibi özellikler var. Flyswatter ve Fleet Protector ile hafif gemileri geliştiren yollar da var. Bu son dediklerim önemli çünkü hafif gemiler oldukça daha önemli hale gelecek.
Modlama
Modcuların kullanabileceği birkaç güzel scripting yenilikleri ekledik. Burada daha kısa tanımlar ve örnekler kullanacağım ama daha detaylıca okumak isteyenler buradan okuyabilir: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...y.1117668/
Array’ler (Sıra/Dizin)
Programlamayı bilen kişiler zaten arrayler ile aşinadır. Bilmeyenler de array’leri bilgilerin saklandığı kaplar gibi düşünebilir. HoI4’te bunlar ülkeler ve eyaletler gibi variable (değişken) bulunduruyor.
Array desteği var olan variable sisteminin bir uzantısı. Variable koyabileceğiniz her yerde (ülkeler, eyaletler, birlik liderleri vs) array’leri de koyabilirsiniz. Variable kullandığınız çoğu şeylerde ve daha fazlasında array kullanabilirsiniz. Örneğin:
Kod:#create an example array with 3 countries, named "array_example"
add_to_array = { array_example = GER }
add_to_array = { array_example = ITA }
add_to_array = { array_example = TUR }
# calculate total pp of these 3 countries
set_temp_variable = { sum_pp = 0 }
for_each_scope_loop = {
array = array_example
add_to_temp_variable = { sum_pp = political_power }
}
if = {
# do they have more than 100 pp?
limit = { check_variable = { sum_pp > 100 } }
# remove 33 pp
for_each_scope_loop = {
array = array_example
add_political_power = -33
}
#pp spent, now do business
}
Burada Almanya, İtalya ve Türkiye’nin bir tür pakt kurduğunu düşündüm ve toplam pp’leri 100’den fazlaysa bir etkinin gerçekleşmesini istiyorum.
Oyunda ayrıca “oyun değişkenli array” de olacak. Örneğin ülke scope’unda düşmanları kullanmak o ülkenin düşmanlarınız erişmenizi sağlayacak. Bunların tam listesi diğer linkte bulunabilir.
Meta-Etkiler ve Meta-Tetikler
Bunu EU4’den aldık ama daha farklı ekledik. Bunlar sayesinde modcular dinamik olmayan etkileri/tetikleri variable olarak kullanabilirler. Açıklamak biraz zor o yüzden bu koda göz atın:
Kod:add_equipment_to_stockpile = {
type = infantry_equipment_2
amount = eq_amount
}
Burada miktar dinamik ve variable kullanılarak belirlenebilir. Ama bu modcuların bir variable’ı ekipman türü olarak kullanmalarınaizin vermiyor. İnfantry_equipment_2 bir variable’de saklanıp burada kullanılamaz.
Ama meta-etkiler ila her şey mümkün. Şimdi önceki etkinin ekipman türünü ve seviyesini eq_type ve eq_level’da saklanan bir değişken olarak ayarlayalım.
Kod:set_temp_variable = { eq_type = 1 }
set_temp_variable = { eq_amount = 10 }
set_temp_variable = { eq_level = 2 }
meta_effect = {
text = {
add_equipment_to_stockpile = {
type = [EQ_TYPE]_[EQ_LEVEL]
amount = eq_amount
}
}
EQ_LEVEL = "[?eq_level|.0]"
EQ_TYPE = "[This.GetEquipmentName]"
}
# scripted localization
defined_text = {
name = GetEquipmentName
text = {
trigger = {
check_variable = { eq_type = 0 }
}
localization_key = "infantry_equipment"
}
text = {
trigger = {
check_variable = { eq_type = 1 }
}
localization_key = "artillery_equipment"
}
# give all equipment an index here
}
Bu kod ile [EQ_TYPE] “artillery_equipment” ile ve [EQ_LEVEL] “2”ile değiştiriliyor. Sonra buna dönüşüyor:
Kod:add_equipment_to_stockpile = {
type = artillery_equipment_2
amount = eq_amount
}
Size böylece 10 artillery_equipment_2 veriyor. Bu kadar basit bir şey için çok karışık olduğunu düşünebilirsiniz ama bu karışık yerlerin sadece bir kere yazılması yeterli olacak.
Dinamik Modifier’lar
Şu anda oyundaki modifier’lar sadece statik değerlere sahip olabilir ve bunlarda variable kullanamıyorsunuz. Dinamik modifier ile variable kullanabileceksiniz.
Kod:dynamic_modifier_example = {
political_power_factor = pp_factor_variable
}
Gördüğünüz gibi statik değer gibi variable kullanabiliyorlar. Daha sonra bunu scope’a da ekleyebilirsiniz:
Bu modifier ile ülke 0.15 yani %15 daha fazla pp kazanacak.Kod:set_variable = { pp_factor_variable = 0.15 }
add_dynamic_modifier = { modifier = dynamic_modifier_example }
Modifier’lara süre sınırı da getirebilirsiniz, böylece belli bir gün sonra otomatik olarak silinebilirler. Dinamik modifier simgeleri de verebileceksiniz. Örneğin:
Burada Türkiye’nin iki dinamik modifier’ı var. Simge de belirlerdiğimiz için national spirits listesinde gözüküyor. Bunların ikis de aynı ama birisinin İtalya, diğerinin Fransa ve “Fuel Capacity” bu scope’lardan okunuyor. Süre sınırı da eklendiği için 2 gün sonra biteceğini görüyorsunuz.
Ek Scriptlenebilir Arayüz Özellikleri
Modcular bu özelliği oldukça yaratıcı şekilde kullanıyor ve Atölye’de bunları kullanan gerçekten ilginç modlar var. Bazı bugları düzeltmekten başka dinamik listeler de ekledik. Böylece modcular kendi listelerini oluşturabilir ve tanımladıkları array’ler ile doldurabilir. Daha önce gösterdiğim bu ipucu arrayler kullanarak yaratılmıştı:
Daha normal bir örnek:
Aşağıdaki liste ülkenin müttefikleri kullanılarak yaratılıyor. Almanya için 2 tane var, İtalya ve Türkiye. Bu listeyi yaratırken bunların scope’unu da değiştiriyor.
Yukarıdaki liste ise ilk olarak boş. “Add Item” tuşuna bastığınızda ise array’e rastgele ülkeler ekliyor ve listeyi buna göre güncelliyor.
Gördüğünüz bayraklar da başka bir dinamik liste. Listenin içinde liste yapabileceğinizi göstermek için bu örneği verdim.
Bugünlük bu kadar. Modlama ile daha fazla ilgileniyorsanız ilk paragraftaki linke göz atmayı unutmayın.