İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Dan Lind oyunun hava muharebe sisteminde yapılan değişiklikleri tanıtıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1022579/ :Herkese merhabalar, Hearts of Iron IV için çıkacak olan Death or Dishonor eklentisi ve beraberindeki 1.4 Oak yamasına dair yazılan bu günlükte sizlere oyunda yamayla birlikte yapılacak olan hava muharebe değişikliklerinden bahsedeceğim. Geçtiğimiz haftasonu PDXCON'a katılmış olanlarınız bu yeni hava muharebe sistemine dair bir şeyler öğrenmiş olabilir ancak bu günlük detaylı bir şekilde nelerin, neden değiştiğini açıklayacak.
Eski Sistemin Sıkıntıları
Oyunun hava muharebesi yönüne baktığımızda iki büyük sıkıntı görüyoruz, bunlardan birincisi şeffaflık üzerine diğeri ise kontrol. Şu anki sistem size sadece çok uzun zaman aralığında bir bilgi sağlıyordu ve anlık olarak ne gerçekleştiğini tam olarak ifade edemiyor, mevcut durumu geliştirmek için neler yapabileceğinize dair size ipuçları sunmakta yetersiz kalıyordu. Aynı zamanda teker teker uçakları seçip organize edip çok sayıda hava üssü penceresi kullanarak tüm bu işleri yapmak sıkıcı ve yorucu olabiliyordu.
Peki bunları giderebilmek adına ne yaptık? Aşağıdaki ekran görüntüsünde yaptığımız birçok değişikliği görebilirsiniz.
İlk olarak çalışacağından emin olduğumuz bir değişiklik yapmak istedik, artık uçaklar birimlere daha benzer şekilde hareket ediyor. Haritada onları tıpkı birimler gibi görüntüleyebiliyorsunuz, farklı üsler arası hareket ettirebiliyor, tıpkı birimlerinize verebildiğiniz gibi görevler verebiliyorsunuz. Bunun yanı sıra yeni hava muharebesi arayüzü yukarıda bahsettiğimiz birçok problemin üstesinden geliyor.
Uçak Arayüzü
Aynı zamanda uçakların görüntülenebildiği arayüzde de geliştirmelerde bulunduk, hava üssü penceresi artık yok. Onun yerine artık herhangi bir hava üssüne tıkladığınızda solda bu pencereyle karşılaşacaksınız, tıpkı herhangi bir birime tıkladığınızda kara birimlerinin listelenmesi gibi. Aynı zamanda bu yeni arayüzde farklı havaüslerinde bulunan farklı uçaklara aynı emri aynı anda vermeniz daha kolay.
Bu listede aynı zamanda uçak birliklerine dair bunların güçleri, türleri, görevleri gibi çeşitli bilgileri de tek bakışta görebiliyorsunuz.
Bu birlikleri bir başka hava üssüne göndermek bunlara tıklayıp ardından hava üssüne sağ tıklayarak kolaylıkla gerçekleştirilebiliyor. Uçakların tam olarak nerede olduğunu, yolun ne kadarını tamamladığını da görebiliyorsunuz.
Hava Görevleri
Hava birliklerinizin listesinin üstünde görev paneli bulunuyor. Herhangi bir birliğe görev vermek için görevler ikonuna tıklayıp bu görevin nerede gerçekleştirileceğini haritada sağ tıkla belirlemeniz yeterli.
Daha önceden de olduğu gibi bu hava birlikleri sadece gerçekleştirilebilecekleri görevleri yerine getiriyor, bu demek oluyor ki bir hava birliğinde farklı türde uçaklar varsa hem hava üstünlüğünü sağlamayı hem de bombardımanı seçebiliyorsunuz, bunu seçtiğinizde o birlikteki fighterlar hava üstünlüğü görevini yerine getirirken, aynı birlikteki bombardıman uçakları bombardıman görevini yerine getiriyor.
İlk görselde farketmiş olabileceğiniz bir diğer şey ise, artık hava haritamodunda kullanılan farklı sembollere sahip olduğumuz. Bu sembollerden hangi tarafın hava desteği aldığını, renk renk durumun nasıl gittiğini görebiliyorsunuz. Birimlerin üstünde + sembollü yeşil bir uçak varsa hava desteği alıyorlar demek.
Hava Muharebe Penceresi
Farketmiş olabileceğiniz üzere, hava birliklerini seçmeniz otomatik olarak hava bölgesi penceresinin açılmasına sebebiyet vermiyor. Çünkü yaptığımız değişikliklerle bu pencereyi yeni hava muharebe penceresi haline getirdik.
Bu yeni pencerede son çıkış ve son gün olmak üzere 2 farklı klasmanda bilgi alabiliyorsunuz. Pencerenin üst kısmı eski hava bölgesi penceresini andıran bilgilerle dolu, aşağıda ise yeni hava muharebe arayüzünü görüyorsunuz.
Buradaki bilgiler hava üstünlüğü görevlerince farklı olarak sergileniyor, bu kısımda fighterlarla düşman fighterları savaşıyor. Diğer, daha alt kısımda kalan kısımda ise bombardıman veya yol kesme görevlerine dair bilgiler bulunuyor. Bilgileri farklı görevlere göre filtreleyebiliyorsunuz veya düşman görevleriyle kendi görevlerinizi farklı farklı inceleyebiliyorsunuz.
Yukarıda 2 yeni ikon farkedebilirsiniz, bu ikonlar hava tespiti ile alakalı. Çok önemli bir değer olduğu için tooltiplerden görülmesi yerine daha görünebilir bir yere koymak istedik. Bu hususla ilgili çok sayıda denge değişikliklerimiz de oldu ancak her şey yapım aşamasında olduğu için rakamlara çok aldanmanız önerilmez.
Son olarak disruption değeri mevcut, disruption çeşitli sebeplerden yerine getirilememiş görevleri ifade ediyor, örneğin fighterlar tarafından önleri kesildiyse veya fazla hasar aldılarsa burada sayılıyor.
Radar
İlk ekran görüntüsünde yeşil daireler farketmiş olabilirsiniz, artık radar menzilleri daha açık bir şekilde görülüyor. Bunun için isterseniz bunu görüntülemeyi ayrıca açıp kapatabilir, isterseniz mouse'ınızı herhangi bir radarın üstüne getirerek görebilirsiniz.
Yeni harita ikonlarını merak ediyorsanız aşağıdaki gibi.
Bir oyunu geliştirirken çoğu zaman, süreniz tükendiğinde ilk başta planladığınız şeylerin yarısını gerçekleştirebildiğinizi görüyorsunuz. Dolayısıyla bunu da oyunun hava sistemindeki geliştirmelerin sadece küçük bir kısmı olarak görebilirsiniz. Gelecekte bu konuya tekrar eğileceğiz, ancak şu ana kadar başardıklarımızdan oldukça mutlu olduğumuzu söylemek mümkün.
Haftaya sizlere Yugoslavya'dan bahsedeceğiz.
İleti Sayısı: 1,120
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
10
çok güzel ve detaylı değişimler olmuş beklenen hava mücadelelerindeki gerçekçiliği arttırmış açıkcası ben beğendim bu seferki güncellemeyi
İleti Sayısı: 1,959
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
39
Hava Geliştirmeleri geçen günlükte yaptığım küçümsemeden hayli ileri görünüyor. Hava ekranında beğendiğim değişimler;
-Hava filolalarına tıpkı bir tümen gibi isim verebiliyoruz.
-Hava filolarını tıpkı kara tümenleri gibi kontrol edebiliyoruz.
-Artık hele şükür kaldırdığımız CAS lerin ne kadar işe yaradığını görebiliyoruz.
-Hava da uçakların nereye gidip geldiğini görmek te güzel olacak. Özellikle bir noktadan diğer bir noktaya aktarma yaparken.
-Yeni hava birimlerinin sembolleri de hayli yerinde. Eski hoi ler gibi artık uçakları daha fazla harita da hissedebiliyoruz.
Beğenmediğim noktalar ise;
-Hava araştırmaları sayısı artmalı,1936-1940-1944 olarak 3 farklı avcı uçağı yerine bence her 2 yılda bir yeni avcı uçağı modeli olmalı.
-Hava birimlerinin modifikasyonları zırhlı birimlerinde ki kadar ektili değil. O kadar xp harcıyorsunuz elinize geçen 2-3 agility oluyor.
-En kötüsü ise koca Fransa 2 parça hava sahasından meydana geliyor. Hava sahalarının sayısı en az 2 ye katlanmalı. Tıpkı Black Ice modunda ki gibi.
1,4 bir çok sıkıntıya ilaç olacak gibi görünüyor. Artık bir çıkış tarihi verseler güzel olacak. Ramazan boyunca 1.4 ile oynarım diye düşünürken sanırım Haziran 20'si gibi ancak çıkacak bu sürüm ve paket.
İleti Sayısı: 1,154
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
Optimizasyon ne alemde ben asıl onu merak ediyorum.
•
İleti Sayısı: 47
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
gfx harici yeni bir şey yok.AI geliştirmeleriyle ilgili bir şey de yok.pasifik savaşları resmen unutulmuş halde.
•
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Bence bu dlc oyunun çıkış yıl dönümünde çıkar. Ayrıca Napolyon94 çok haklı Fransa en az 6 hava bölgesinden oluşmalıydı. Neden benim avcılarım hayvan kadar sahaya yayılmaya çalışsın?
•
İleti Sayısı: 448
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
11
18-05-2017, 08:51
(Son Düzenleme: 18-05-2017, 08:54, Düzenleyen: Lehr.)
Bu oyun Hoi 4 değilde Hoi 1 olsaydı bu gelişmelere kardeşim adamlar yapmış helal olsun diye bilirdim de oyunun evveliyatını biliyorum ondan dolayı mutlu olamıyorum
Hoi3 te bombardıman uçaklarını istediğin bir noktaya yoğunlaştırabilirdin çok fazla düşman varsa biraz mikro ile rotasını kendin düzenlerdin Berlin i bombalamak isteyen Berlin'i bombalardı şimdiki gibi bölgeye gönderdim nereye denk gelirse diye bir durum yoktu o uçaklar kalktı mı Berlin in bombalanacağı bilinirdi.
Uçaklarına 1 saat 1 gün 1 hafta 1 ay 1 yıl kararı sana kalmış görevler verebilirdin önemli bir harekat a mı başlayacaksın düşmanın mevzileri nin yumuşatılması mı gerekiyor 2 ya da 3 gün önce geçmek istediğin yere günde 5 saat 6 saat bombardıman yapardın saldırı günü gelince taaruz 5 te mi başlayacak 5-7 arası ya da her neyse bir yakın hava desteği ayarlardın altını çizerek söylüyorum noktasal olarak da yapabilirdin 2 saat düşmanı bombaladın dönen uçaklara bu sefer hadi aslanlarım şimdi cephe gerisine gidinde bu bölgeye hareket eden birliklere saldırın diye ana hedefinin arkasındaki 2 3 şehre işaretleyip yollardın aynı zamanda taktik bombardıman uçaklarını cephenin daha da içlerine lojistik hatlara saldırıya yollardın. Savunmadaysan savaş uçaklarınla bombacılara karşı güvenlik çemberleri yapardın arkada önemli şehirlerinin üstünde ufak filolar gezdirirdin.
Hoi4 e bakacak olursak gönderdim uçakları Fransa'ya bişeyler yapıyorlar durumundasın, uçak bir yerlerde ama nerede bilmiyorsun anca savaş alanı penceresinde görecen aa hava üstünlüğüm var diyecen sonra köşede görecen evet 80 uçak varmış diyecen falan.
Hoi 3 de görselin azdı ama hava kuvvetlerinin ne kadar kuvvetli olduğu potansiyelinin ne olduğu savaşa ne kadar etki ettiğini bire bir hissederdin bu oyunda görsel olarak haz alıyorsun ama elindeki gücün ne yaptığının farkında değilsin şimdi hikaye yazıyorum 2 satır 3 satır hava harekatı yazıyorum çünkü uçaklarımın nerede ne yaptığından haberim yok
Orduda bir tabir vardır Sağmal İnek diye yarı yolda ikmalini yapmak için kullanılan araçlar ya da birliklerdir mesela tanker uçak tanker denizaltı gibi falan bizde paradox un sağmal inekleri oluyoruz maalesef adamlar ihtiyacı olduğu zaman pat diye 1 dlc ateşliyor yollarına bakıyor yok odak ağacı getirdim yok Macaristan a postal getirdim Romanya ya kep getirdim bere getirdim 1 komutan koydum kardeşim 3. oyunda olan casusluk sistemin nerede ? Direniş kuvvetleri teşkil ederdik nerede ? Yok ama muhtemelen gelecek ve görev bilincinde olan bir sağmal inek olarak paşa paşa parayı sayıp alacam dlc leri.
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Evet aynen katılıyorum. Ben hoi3'te sırf hava gücüm ile hatları yardığımı bilirim. Burdaki sistem çok basite indirgenmiş. Sanki oyun 100 sene mi sürüyor zaten toplasan 10 senen var o kadar az zamanda da mikro fazla olacak ki oyun biraz uzun sürsün. Oyun açıyorum bir haftada günlük 3 saatle bitiyor kampanya. Ayrıca oyun çıkalı bir sene oldu ne geldi geçen seneki haline? Hiç ufak tefek şeyler. Şimdi steam zammada geldi ooohhh mis. Bu hava değişikliklerinin ikinci dlc ile gelmesi lazımdı.
Aşağıdaki 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Lehr
İleti Sayısı: 120
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
Ben de çok şey yazmak isterdim ama Lehr gereken herşeyi yazmış.
Tek ekleyeceğim şey bu haliyle bile berbat bir makjaydan öteye geçmemiş hava savaşları.
İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Dan Lind twitterdan paylaşım yapmış, Carrierlerden bahsetmeyi unutmuşuz şeklinde.
Üsse sahip filolar gibilermiş.
•
İleti Sayısı: 47
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
burada böyle yazıyoruz ama plaza da fanboylar öve öve bitiremedi bu saçma dlc'yi.
•
İleti Sayısı: 1,154
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
Plazada bardağın %90 lık boş tarafını gören hiç kimse yok mu?
İleti Sayısı: 120
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
(19-05-2017, 01:17)zencefil : Plazada bardağın %90 lık boş tarafını gören hiç kimse yok mu?
Orası çocuk parkından farksız
•
|