Günlük: HoI4 - Yükleme Ekran Sanatı ve Fazlası
#1
hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun sanatsal yönüne değiniliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...e.1495818/ :Selamlar HOI takipçileri,

Pek forumda takılan biri değilim, o yüzden beni bir çoğunuz tanımaz. Ben Hearts of Iron 4'ün Sanat Lideriyim.

Bugün karşınıza oldukça özel bir geliştirici günlüğü ile geldim. Birazdan göstereceğim çalışmalar, sizler için 2D sanatçımız tarafından yükleme ekranlarına hazırlandı. Umarım sizler için ilginç ve keyifli bir okuma olur.

Lafı fazla uzatmadan, sizleri sanatçımızla baş başa bırakıyorum.



Yükleme ekranı için Krojanty Savaşı - Bir Sanatçının Yolculuğu

NSB_Wallpaper_2_4k.png

(Bu görsel bir 4K PNG'dir. İsterseniz duvar kağıdı olarak kullanmaktan çekinmeyin.)

Peki bir sanatçı nereden başlar?

Her şeyden önce, epik görünümlü bir yükleme ekranı oluşturmak için bir araca ihtiyacımız var. Sanatçımızın kullandığı aracın adı PureRef. Bu araç, resimlerinizi takip eder ve düzenleyip, özelleştirmenizi kolaylaştırır. Ve tabiki en önemlisi çizimlerinizde photoshop yapmanızı sağlar.

Şimdi! Araçlar yerinde, sanatçı hazır ve "Polonya süvarileri, sabahın erken saatlerinde dinlenmekte olan Alman askerlerine saldırıyor" diyerek masaya oturuyor.
Google zamanı!

Askeri sahne çizimler konusunda uzman olan Jersy Kossak resimlerine aşina olabilirsiniz. Bu, sanatçımızın bulduğu ve daha sonra kullanmak üzere PureRef'e koyduğu ilk görüntülerden biriydi.

Bir destan, bir efsane, Krojanty Savaşı:
1a.png

Destansı ve havalı ama çok kusurlu. Ancak daha başlangıçtayız!

Daha fazla araştırma yapmak, sanatçımızı yeniden çekilmiş bir filme yönlendirdi. Tabi ki hala doğru noktaya ulaşmış değiliz ancak pozlar, ruh hali ve kompozisyon için iyi durumda. Ayrıca bu filmin yalnızca fragramanı elinde mevcuttu ancak bu durum sanatçıyı durdurmadı.

Bolca görüntü toplandı, tek bir pişmanlık duyulmadan.
epic_light.png
Bu görselin ışığı çok iyi ^

great_poses.png
Bu ise pozlar için harika referanslar içeriyor ^

Elbette sanatçımız tek bir kaynağa bağlı kalamaz. Tekrar google'a gitme vakti ve gelişip büyüyen koleksiyonları için yeni ve daha canlı görseller bulma zamanı.

more_great_poses.png
Daha fazla poz ve muhteşem görünen atlar ^

Birbirinden ilginç açılar, pozlar, havaya ve ışıklara sahip görsellerin bulunduğu PureRef ile sanatçımız “Thumbnailing” adı verilen bir şeyin üzerinde çalışmaya başladı.

"Thumbnailing" aslında, sanatçımızın topladığı referans materyalin yardımı ve rehberliği ile çizilen, havalı görünen bir savaşı tasvir eden yükleme ekranı için hızlı, kolay görüntülenebilir örnekler anlamına gelir.

Enteresan bir bilgi, thumbnail (thumb: başparmak, nail: tırnak) kelimesinin kökeni, insan başparmağındaki tırnağın boyutunu ifade ediyor ve bu kelime 17. yüzyıldan bu yana küçük resimler için kullanılıyor.

Biraz kaba... biraz doğru, ama yine de öyle.

Bunlar, Podcat ve Archangel85 için seçtikleri thumbnailler!

thumbnails.png

Evet. Gerçekten çirkinler. Ancak bunları oluşturmak zaman almıyor, mesele bu. Thumbnaillar üzerinde çalışmanın bir kaç yolu vardır ve sanatçımız genellikle gri tonlamaları kullanır. Mesele bir sahnedeki akışı hızlıca anlatabilmek. Örneğin, daha siyah kısımlar sahnenin önemli noktalarıdır ve ilk olarak bu kısma bakmanızı isteriz. Öte yandan daha gri tonlar o kadar da önemli değildir. 

Ayrıca burada sanatçımızın ekip ile daha rahat iletişim kurabilmek için A-B-C-D seçenekleri verdiğini görüyoruz. Buradaki önemli ipucu yapılacak en doğru temsil görseli için ekip ile doğru iletişim kurmamızın gerektiği.

Böylece Yapım Aşamasına (WIP) geçebiliriz. 

Paylaşacağımız ilk WIP, Podcat ve Archangel85'in birlikte hazırladığı ilk 'temiz' thumbnaildir. Hareketin yönü soldan sağa doğru olacak şekilde aktarılıyor çünkü bu şekilde okuyoruz ve görüntünün derinliğini arttırmak için ön plana bir süvari daha ekliyoruz. 

WIP_1.png

WIP serimizin bir sonraki aşaması renkler! Görselin, temsil ettiği olaya uygun olmasını isteriz. Peki neler biliyoruz? Süvarilerin, sabahın erken saatlerinde saldırıya başladığını biliyoruz. Alman askeri kampının, orman yakınında olduğunu biliyoruz. Süvarilerin ne taraftan geldiğini biliyoruz. Ancak hangi duygu daha destansıydı?

Sanatçımız, aralarından seçim yapabileceğimiz iki renk tipi belirledi: 

WIP_2.png
^ Sabahın havalı bir tonu ile zaman daha doğru temsil edilmiş

WIP_2.5.png
^ Bu ise, daha romantik tarzda ancak bu görsel ile devam etmeyi seçtik. Bu görselde, günün saati yanlış olsa bile tasvir etmek istediğimiz şeyle daha uyumlu hissettirdi. Bu görsel daha fazla HOI hissettiriyor.

Sanatçımız, görselin tonlamaları ve yansıttığı ruh hali üzerinde biraz daha çalışarak daha elde tutulur şeyler ortaya çıkaracaktır. Şimdilik bunlar bulanık, lekeli ve düz görsellerdir.

WIP_3.png

Bu aşamada sanatçımız arka plana daha fazla dram ekleme yönünde hareket etmiştir. HOI sanat lideri manzarayı daha iyi göstermek için yardımcı bir boya ile yeni bir ufuk çizgisi ekledi.

Bu noktada çizerlerimiz sayıları bir anda katlanan askerlere farklı özellikler eklemeye başlıyor (uzaktan takip ettiğinizde, çiğnemeyecekleri lokmayı ısırdıklarını fark eden çizerlerimizin çıkarttığı üzgün sesleri duyabiliyorsunuz). Fakat İsveç'te dediğimiz gibi, “Skam den som ger sig!” (Vazgeçmekten utan).

WIP_4.png

Ve evet... Doğru gördünüz. Bu teçhizatlar, bu periyotta mı kullanılmıştı? O sandıklar gerçekten kullanılmış mı? O çılgın büyük çadırların nesi var? Neden beyazlar? Ne garip…
Yani evet. Sanatçılarımızın hüzünlü sesleri bir kez daha PureRef'lerinde topladıkları görsellerin dönemi yansıtma konusunda pek de iyi olmadıkları fark edilince duyulmaya başlandı. Bazı şeyleri yeniden yapmaları gerektiğini fark ettiler.

Sanatçıların “kill your darlings” ile yaşamalarının bir sebebi var. Acı, ama gerçek. Yine de iyi yönünden bakmak gerekiyor. Bazen bir şeyi düzeltmenin en iyi yolunun baştan başlamak olduğunu anlamanız gerekir. Burada ki olay tamamen böyle değil tabi ki. Ancak yine de görsel, tek tek yeniden boyandı.

Sanatçımızın yardımına koşup, ona referans görseller sağlayan Jamor'a teşekkürlerimi sunuyorum.

Şimdi başka bir kısma geçiyoruz! Gürültülü arka plan öğeleri fazla dikkat dağıtıcı olması sebebiyle çıkartıldı.
Thumbnailing'i hatırlıyor musunuz? Evet, o büyük patlamalar aniden gelişen gösteriyi çalmıştı. Bırakalım atlar gösterimizin yıldızı olsun! Bu aşamada karakterimiz daha belirgin oldu ve artık arka plan daha estetik görünüyor. 

WIP_5.png

Ve artık görseli oluşturan parçaların bir araya geldiği kısma geldik! Destansı görünüyor ve görsele baktığınızda kahramanca yaşanacak bir savaşı hissedebiliyorsunuz. Bu nedenle bu yeni hazırladığımız görselin eski yükleme ekranlarındaki görsellerin yansıttığı duygulara benzemesi için biraz geçmişe yolculuk yapalım!

Sanatçımız, bir çok eski yükleme ekranını ele alarak, kullanılan fırça darbelerini, dokuları ve renkleri inceledi.

study_old_loading_screens.png

Ve görselimize geri dönelim! Artık eski görsellere benzetmek için görsele daha fazla doku ekliyoruz, ayrıca ön ve orta plana ek olarak kampın çevresine daha fazla detay ekleniyor. 

WIP_6.png

Şimdi, birazda görüntünün tamamını daha iyi dengeleyebilmek için zemini yükseltiyoruz. Ve bu aşamada sanatçımız, baş sanatçı ve sanat yönetmeni ile birlikte görüntünün değerlerini kontrol etti.

Muhtemelen bu aşamanın daha önce yapılması gerekiyordu, ancak bazen bazı şeyleri sizi rahatsız edinceye kadar unutursunuz. Neyse ki en azından aklımıza geldi.

Örneğin sahra mutfağının en karanlık kısmı biraz fazla karanlıktı, bu sebeple görselde daha uygun görünmesi için çizerlerimiz o kısmı bir miktar aydınlattı.

Bu aşamada sanatçımız resim üzerinde yapılan çalışmalara fazla teknik yaklaşmayarak kontrastları ayarlayarak daha doğal bir hale getirdi. Görüntünün ön planında olan şeyler daha karanlık olması gerekirken daha gerideki şeylerin aydınlatılması gerekemektedir.

Sahadaki yemek alanı ile ilgili örnek doğal durmaması ile ilgiliydi. Karartı seviyesi ön plandaki süvari ile aynıydı.

Siyah ve Beyaz tonlar üzerinde oynamalar yaparak sahneyi, renkler tarafından aldatılmadan daha hızlı bir şekilde gözden geçirebiliyoruz. Gri skala filtresini açıp kapatabilmek, görüntüye yeni bir perspektif ve ışık verecek harikalar yaratabilir.

WIP_7.png

Son kısım olarak 'Son Dakika Düzeltmelerine' başlıyoruz!!

Sanatçımız görselin kalan %10'luk kısmını tamamlamak için kolları sıvadı. Eğlenceli gerçek, genellikle bir görselin son %10'luk kısmı, işin en uzun ve en sıkıcı kısmı olarak bilinir.

Bu kısımda, görselde bulunan karakterlere daha fazla canlılık ve detay katılıyor, ayrıca çizimin arka planına ve ışığa ince ayar yapılıyor.

load_KrojantyBattle_small.png

Referans görsellerin toplanmasından thumbnail oluşturmaya kadar tüm görselin oluşması yaklaşık üç haftamızı aldı.

Sanatçımız gerçekten büyük bir iş başardı ve farkında mısınız bilmiyorum ama ortaya ilk defa bu kadar büyük bir sanat eseri çıkardı?!

Sanatçılarımızın HOI'deki çalışmaları genel olarak bakmayı ve tıklamayı sevdiğiniz simgeler ve butonlardan oluşturmaktır. Bu yüzden bu çalışma onlar için gerçek bir meydan okumaydı. Ancak en azından bu çalışmadan keyif aldılar (kabul etmek gerekirse biraz acı çektiler ama dürüst olalım... acı çekmiyorsa sanatçı nedir ki?) ve oluşturdukları yükleme ekranından memnun kaldılar ki umarım sizde memnun kalırsınız. 

Ancak henüz sizleri bırakmadan sanatçımızın size özel hazırladığı bir meme'i sunmam gerek.
(sanatçı sanatçıdır, yazılımcı değil)

HOI_artist_meme.png



Şimdi tamamen farklı bir şeye geçiyoruz.

İşte No Step Back'de göreceğiniz yeni portrelerden birkaçı.

portrait_SOV_aleksandr_vasilevsky.pngportrait_SOV_aleksandr_yegorov.png
portrait_SOV_andrey_grechko.pngportrait_SOV_andrey_yeryomenko.png
portrait_SOV_blyukher.pngportrait_SOV_filipp_golikov.png
portrait_SOV_grigory_semyonov.pngportrait_SOV_leonid_govorov.png
portrait_SOV_vasily_primakov.pngportrait_SOV_maks_reyter.png
portrait_SOV_patriarch_meletius.pngportrait_SOV_pavel_rybalko.png
portrait_SOV_ramon_mercader.pngportrait_SOV_semyon_budyonny.png
portrait_SOV_semyon_timoshenko.pngportrait_SOV_vasily_kuznetsov.png
portrait_POL_maria_koszutska.png

Geldiği yerde bunlardan daha çok var ;)

image%20(2).png

Ek olarak bazı yeni gelecek odak ve başarı simgelerine bir göz atın: 

image.png

image%20(1).png

Pekala millet şimdilik bu kadar. 

No Step Back oynamak için sizlerinde en az bizim kadar heyecanlı olduğunuzu umuyoruz.

Ve unutmadan son bir şey:

No Step Back yayınları bu hafta başlıyor, bu hafta yeni odak ağaçları iş üstündeyken göz atacağız. İlk yayın bugün (27 Çar) 16:00 CEST'de, normal HOI haftalık yayın aralığında!

feature-Stream.gif
[+] 3 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Bahsedilen film hangisi bilen var mı?
Ara
Cevapla
#3
(01-11-2021, 16:21)Semavi7 : Bahsedilen film hangisi bilen var mı?

Krojanty Charge
[+] 2 üye Athule nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.