İleti Sayısı: 3,318
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
56
27-08-2018, 11:08
(Son Düzenleme: 27-08-2018, 18:30, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
Imperator günlüklerinde bu hafta cumhuriyetlerdeki makamlardan ve yasalardan bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1116455/ :Merhaba, başka bir Imperator günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu hafta cumhuriyetteki makamlar ve yasalar hakkında konuşacağız. Senato hakkındaki günlüğü okumadıysanız buradan okuyabilirsiniz: https://forum.strategyturk.com/konu-gunl...to-sistemi
İlk önce ülkeyi yöneten kişiden bahsedelim, bunlara Roma’da Konsül deniyordu. Karakterlerinizin önemli olduğu, hangi özelliklere sahip olduğunu umursadığınız, zevkli bir oyun yapmak için Roma’da 5 yıl boyunca görev yapan sadece 1 konsül var.
“Aday” denilen, bundan sonraki seçimde başa gelecek konsül ise genellikle senatodaki en güçlü grubun, en popüler ve ünlü karakteridir.
Hükümette 8 makam bulunur ve karakterler siz değiştirene veya onlar ölene kadar makamlarında devam ederler. Her karakter değerine (askeri, dini vs) karşılık gelen 2 makam var, bu makamda bulunan karakterin ilgili değeri ne kadar fazlaysa ülkeye olan etkisi de o kadar fazla olur. Tüm makamlar karakterlerin ün kazanmasını sağlar ve bazıları karakterlere farklı bonuslar bile verebilir.- Censor - Karakterin her karizma değeri Censor’un partisi için +0,2 Senato Nüfuzu verir.
- Praetor - Karakterin her karizma değeri +%1 Ticaret Geliri verir.
- Tribunus Militum - Karakterin her askeri değeri +%1 Disiplin verir
- Praefectus Militaris - Karakterin her askeri değeri +%1 Vergi Geliri verir.
- Augur - Karakterin her dindarlık değeri +%5 Kehanet Gücü verir.
- Pontifex - Karakterin her dindarlık değeri istikrar arttırma maliyetini %2 azaltır.
- Tribunus Plebis - Karakterin her beceri değeri Özgür Kişilerin mutluluğunu %1 arttırır.
- Vulnerarius - Karakterin her beceri değeri sağlığı 0,5 arttırır.
Makama atanılan birinin sadakati artar ama makamdan atılanların sadakati de büyük ölçüde düşer.
Yasalar
Cumhuriyetteki yasalar 8 kategoriye ayrılır ve her kategoride 4 yasa bulunur. Her kategoriden aynı anda sadece 1 yasa aktif olabilir. Yasaları değiştirebilmek için 250 hitabet gücü harcamanız ve senatonun bu değişikliği desteklemesi gerekir.- Yolsuzluk Yasaları - Yolsuzluğu ve huzursuzluğu etkiler.
- Dini Yasalar - Kehanet Gücü ve Maliyetleri, Dini Grubun nüfuzu
- Deniz Yasaları - Ticaret, Zenginlik, Korsanlar.
- Entegrasyon Yasaları - Nüfus Mutluluğu, senatodaki Yurttaşlık ve Halkçı Gruplarının nüfuzu
- Vatandaşlık Yasaları - Nüfus Terfi Maliyetleri
- Toprak Reformları - Agresif Genişleme Etkisi, Huzursuzluk, Kölelerin Üretimi
- Askeri Reformlar - Farklı Askeri Bonuslar
- Seçim Reformları - Yolsuzluk, Konsül Görev Süresi
Ekran Görüntüsü Metni :Lex Alexia Sentia Yasasını Geçir
Maliyeti: 250 Hitabet Gücü
Etkileri:
Özgür Kişi Terfi Maliyeti: -%20,00
Vatandaş Terfi Maliyeti: +%20,00
'Vatandaşlık Yasasını Geçir' senatoda 35 koltukluk desteğe sahip!
Yurttaşlık Grubu: 20 / 20
Askeri Grup: 0 / 20
Tüccar Grubu: 10 / 20
Dini Grup: 5 / 20
Halkçı Grup: 0 / 20
Senatoda çok fazla karşıt var.
Kölelerin serbest bırakılması Roma'da o kadar yaygınlaşmıştı ki serbest kalan kölelerin nasıl davranmaları gerektiği konusunda kısıtlamalar içeren ve vatandaşlık verilmedikleri için toplumda yükselmelerini engelleyen bir yasa geçirilmişti.
Monarşilerde ve kabilelerde farklı makamlar ve yasalar bulunur, isterseniz her ülke için farklı makamlar ve yasalar da modlayabilirsiniz.
Gelecek hafta askeri geleneklerden konuşacağız.
İleti Sayısı: 1,154
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
Nedense içimde oyun gittikçe kötüleşiyor gibi bir his var.
•
İleti Sayısı: 908
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
Her ülke için farklı makam ve yasalar modlanabilir (dic?) ne yazıkki yapımcılar dlc satmak için oyunu boş çıkaracaklar gibi.
İleti Sayısı: 3,092
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
Her sene seçim olup iki konsülün seçilmesi sistemini getirmemişler sanırım.
•
İleti Sayısı: 3,318
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
56
Martin birkaç yıl sonra Stellaris'ten Imperator'a geçerse 2 konsül, 1 yıl sistemi gelebilir.
•
İleti Sayısı: 1,039
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
6
Evet evet anladık siz şimdi boş boş şeylerle imperator romeyi çıkartıp dlc ile dolduracaksınız tebrikler.
Aşağıdaki 1 üye Alduin nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Alduin nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• yusufbugra76
İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Tipik PDX oyunu arayüz sıkıntıları göze çarpıyor, karman çorman sayfalar.
•
İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Roma oldukça karışık bir yapı idi. Bu yüzden oyunun kompleksliği de oldukça fazla olacaktır. Sistemi oturtmaları için minimum 2 yıla ihtiyaçları var diye düşünüyorum. Tek beklentim bütün serilerin yapılarının, oyun dinamiklerinin birbirinin aynısı olmaması açıkçası.
•
İleti Sayısı: 981
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
(27-08-2018, 11:54)zencefil : Nedense içimde oyun gittikçe kötüleşiyor gibi bir his var.
Nedense o his son iki günlükte bende de olmaya başladı.
•
İleti Sayısı: 3,092
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
(27-08-2018, 15:58)GespensterPanzer : Roma oldukça karışık bir yapı idi. Bu yüzden oyunun kompleksliği de oldukça fazla olacaktır. Sistemi oturtmaları için minimum 2 yıla ihtiyaçları var diye düşünüyorum. Tek beklentim bütün serilerin yapılarının, oyun dinamiklerinin birbirinin aynısı olmaması açıkçası. Oyunun şuana kadar bir kompleksliği görülmedi.
•
İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
(27-08-2018, 16:05)Justicar : (27-08-2018, 15:58)GespensterPanzer : Roma oldukça karışık bir yapı idi. Bu yüzden oyunun kompleksliği de oldukça fazla olacaktır. Sistemi oturtmaları için minimum 2 yıla ihtiyaçları var diye düşünüyorum. Tek beklentim bütün serilerin yapılarının, oyun dinamiklerinin birbirinin aynısı olmaması açıkçası. Oyunun şuana kadar bir kompleksliği görülmedi.
Görülmemesi çok normal çünkü PDX oyunlarının vanilla hali sadece bir iskelet oluyor ve çok kısa sürede sıkıyor. Bunun en büyük örneği bence stellaristi. Ön sipariş verip bir haftanın ardından bırakmıştım. Şimdi dönüp baktığımda sadece demo olarak değerlendirebilirim oyunun ilk halini. Bu can sıkıcı mı, evet! Soygun mu, bence evet! Ancak temel seviyede bakıldığında Roma'nın temel sistemlerinin, dinamiklerinin kısmen de olsa oyuna doğru aktarıldığını düşünüyorum. Oyunda göreceğimiz son halinin ise bu geliştirici günlüklerinden çok daha kompleks olmasını umut ediyorum.
•
İleti Sayısı: 48
Üyelik Yılı: 2017
Ayrıntılar Kudüs'te saklı zaman dilimi bile buna göre tasarlanmış ve gerekmedikçe bahsetmeyecekler. Yahudi universaliste işler yolunda gitmiyor. Paradox oyuncularının değil de para babası Yorgoların sözü ile iş yaparsan çok afedersin babayı satarsın. Yaşanmışlığı da örnekleri de boldur.
•
İleti Sayısı: 1,433
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
Konuşmak için henüz erken ancak mana puanlarının kullanımı EU'ya göre hissedilir derecede daha az olacak gibi gözüküyor, senatodaki nüfuzumuz ve sadakat gibi etmenler daha ağır basacak gibi gözüküyor, oyunu EU ve CK arasında bir yere oturttum kafamda, bakalım çıkınca nasıl değişecek düşüncelerim.
Öte yandan arayüzü beğendim, gayet basit ve anlaşılır durumda.
•
|