Günlük: Imperator - Makamlar ve Yasalar
#1
diaryimp.png
Imperator günlüklerinde bu hafta cumhuriyetlerdeki makamlardan ve yasalardan bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1116455/ :Merhaba, başka bir Imperator günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu hafta cumhuriyetteki makamlar ve yasalar hakkında konuşacağız. Senato hakkındaki günlüğü okumadıysanız buradan okuyabilirsiniz: https://forum.strategyturk.com/konu-gunl...to-sistemi

İlk önce ülkeyi yöneten kişiden bahsedelim, bunlara Roma’da Konsül deniyordu. Karakterlerinizin önemli olduğu, hangi özelliklere sahip olduğunu umursadığınız, zevkli bir oyun yapmak için Roma’da 5 yıl boyunca görev yapan sadece 1 konsül var.

“Aday” denilen, bundan sonraki seçimde başa gelecek konsül ise genellikle senatodaki en güçlü grubun, en popüler ve ünlü karakteridir.

Hükümette 8 makam bulunur ve karakterler siz değiştirene veya onlar ölene kadar makamlarında devam ederler. Her karakter değerine (askeri, dini vs) karşılık gelen 2 makam var, bu makamda bulunan karakterin ilgili değeri ne kadar fazlaysa ülkeye olan etkisi de o kadar fazla olur. Tüm makamlar karakterlerin ün kazanmasını sağlar ve bazıları karakterlere farklı bonuslar bile verebilir.
  • Censor - Karakterin her karizma değeri Censor’un partisi için +0,2 Senato Nüfuzu verir.
  • Praetor - Karakterin her karizma değeri +%1 Ticaret Geliri verir.
  • Tribunus Militum - Karakterin her askeri değeri +%1 Disiplin verir
  • Praefectus Militaris - Karakterin her askeri değeri +%1 Vergi Geliri verir.
  • Augur - Karakterin her dindarlık değeri +%5 Kehanet Gücü verir.
  • Pontifex - Karakterin her dindarlık değeri istikrar arttırma maliyetini %2 azaltır.
  • Tribunus Plebis - Karakterin her beceri değeri Özgür Kişilerin mutluluğunu %1 arttırır.
  • Vulnerarius - Karakterin her beceri değeri sağlığı 0,5 arttırır.
Makama atanılan birinin sadakati artar ama makamdan atılanların sadakati de büyük ölçüde düşer.

Yasalar
Cumhuriyetteki yasalar 8 kategoriye ayrılır ve her kategoride 4 yasa bulunur. Her kategoriden aynı anda sadece 1 yasa aktif olabilir. Yasaları değiştirebilmek için 250 hitabet gücü harcamanız ve senatonun bu değişikliği desteklemesi gerekir.
  • Yolsuzluk Yasaları - Yolsuzluğu ve huzursuzluğu etkiler.
  • Dini Yasalar - Kehanet Gücü ve Maliyetleri, Dini Grubun nüfuzu
  • Deniz Yasaları - Ticaret, Zenginlik, Korsanlar.
  • Entegrasyon Yasaları - Nüfus Mutluluğu, senatodaki Yurttaşlık ve Halkçı Gruplarının nüfuzu
  • Vatandaşlık Yasaları - Nüfus Terfi Maliyetleri
  • Toprak Reformları - Agresif Genişleme Etkisi, Huzursuzluk, Kölelerin Üretimi
  • Askeri Reformlar - Farklı Askeri Bonuslar
  • Seçim Reformları - Yolsuzluk, Konsül Görev Süresi

2018_08_27_1.jpg
Ekran Görüntüsü Metni :Lex Alexia Sentia Yasasını Geçir
Maliyeti: 250 Hitabet Gücü
Etkileri:
Özgür Kişi Terfi Maliyeti: -%20,00
Vatandaş Terfi Maliyeti: +%20,00

'Vatandaşlık Yasasını Geçir' senatoda 35 koltukluk desteğe sahip!
Yurttaşlık Grubu: 20 / 20
Askeri Grup: 0 / 20
Tüccar Grubu: 10 / 20
Dini Grup: 5 / 20
Halkçı Grup: 0 / 20

Senatoda çok fazla karşıt var.
Kölelerin serbest bırakılması Roma'da o kadar yaygınlaşmıştı ki serbest kalan kölelerin nasıl davranmaları gerektiği konusunda kısıtlamalar içeren ve vatandaşlık verilmedikleri için toplumda yükselmelerini engelleyen bir yasa geçirilmişti.

Monarşilerde ve kabilelerde farklı makamlar ve yasalar bulunur, isterseniz her ülke için farklı makamlar ve yasalar da modlayabilirsiniz.

Gelecek hafta askeri geleneklerden konuşacağız.
[+] 5 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Nedense içimde oyun gittikçe kötüleşiyor gibi bir his var.
Ara
Cevapla
#3
Her ülke için farklı makam ve yasalar modlanabilir (dic?) ne yazıkki yapımcılar dlc satmak için oyunu boş çıkaracaklar gibi.
[+] 1 üye birisi43 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Her sene seçim olup iki konsülün seçilmesi sistemini getirmemişler sanırım.
Ara
Cevapla
#5
Martin birkaç yıl sonra Stellaris'ten Imperator'a geçerse 2 konsül, 1 yıl sistemi gelebilir.
Ara
Cevapla
#6
Evet evet anladık siz şimdi boş boş şeylerle imperator romeyi çıkartıp dlc ile dolduracaksınız tebrikler.
[+] 1 üye Alduin nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Tipik PDX oyunu arayüz sıkıntıları göze çarpıyor, karman çorman sayfalar.
Cevapla
#8
Roma oldukça karışık bir yapı idi. Bu yüzden oyunun kompleksliği de oldukça fazla olacaktır. Sistemi oturtmaları için minimum 2 yıla ihtiyaçları var diye düşünüyorum. Tek beklentim bütün serilerin yapılarının, oyun dinamiklerinin birbirinin aynısı olmaması açıkçası.
Ara
Cevapla
#9
(27-08-2018, 11:54)zencefil : Nedense içimde oyun gittikçe kötüleşiyor gibi bir his var.

Nedense o his son iki günlükte bende de olmaya başladı.
300_b69ab634-c366-4d3d-9536-1dc2a8fdbfaa.png
Ara
Cevapla
#10
(27-08-2018, 15:58)GespensterPanzer : Roma oldukça karışık bir yapı idi. Bu yüzden oyunun kompleksliği de oldukça fazla olacaktır. Sistemi oturtmaları için minimum 2 yıla ihtiyaçları var diye düşünüyorum. Tek beklentim bütün serilerin yapılarının, oyun dinamiklerinin birbirinin aynısı olmaması açıkçası.
Oyunun şuana kadar bir kompleksliği görülmedi.
Ara
Cevapla
#11
(27-08-2018, 16:05)Justicar :
(27-08-2018, 15:58)GespensterPanzer : Roma oldukça karışık bir yapı idi. Bu yüzden oyunun kompleksliği de oldukça fazla olacaktır. Sistemi oturtmaları için minimum 2 yıla ihtiyaçları var diye düşünüyorum. Tek beklentim bütün serilerin yapılarının, oyun dinamiklerinin birbirinin aynısı olmaması açıkçası.
Oyunun şuana kadar bir kompleksliği görülmedi.

Görülmemesi çok normal çünkü PDX oyunlarının vanilla hali sadece bir iskelet oluyor ve çok kısa sürede sıkıyor. Bunun en büyük örneği bence stellaristi. Ön sipariş verip bir haftanın ardından bırakmıştım. Şimdi dönüp baktığımda sadece demo olarak değerlendirebilirim oyunun ilk halini. Bu can sıkıcı mı, evet! Soygun mu, bence evet! Ancak temel seviyede bakıldığında Roma'nın temel sistemlerinin, dinamiklerinin kısmen de olsa oyuna doğru aktarıldığını düşünüyorum. Oyunda göreceğimiz son halinin ise bu geliştirici günlüklerinden çok daha kompleks olmasını umut ediyorum.
Ara
Cevapla
#12
Ayrıntılar Kudüs'te saklı zaman dilimi bile buna göre tasarlanmış ve gerekmedikçe bahsetmeyecekler. Yahudi universaliste işler yolunda gitmiyor. Paradox oyuncularının değil de para babası Yorgoların sözü ile iş yaparsan çok afedersin babayı satarsın. Yaşanmışlığı da örnekleri de boldur.
Ara
Cevapla
#13
Konuşmak için henüz erken ancak mana puanlarının kullanımı EU'ya göre hissedilir derecede daha az olacak gibi gözüküyor, senatodaki nüfuzumuz ve sadakat gibi etmenler daha ağır basacak gibi gözüküyor, oyunu EU ve CK arasında bir yere oturttum kafamda, bakalım çıkınca nasıl değişecek düşüncelerim.

Öte yandan arayüzü beğendim, gayet basit ve anlaşılır durumda.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.