Günlük: Stellaris - Müzik ve Ses Efektleri
#1
Strategyturk forumlarında çevrilmiş bir diğer Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz, bu günlüğün konusu Stellaris'in müzikleri.

Stellaris'te kullanılan müzikler adeta galaksiyi keşfetmeye değer kılıyor, yeni ofise geçmekle birlikte Stellaris mevcut bir ses ofisimizin bulunduğu ilk oyunumuz olacak ve oyuncularımıza bu farkı hissettirmek istiyoruz.

Soundtrack
Merhabalar benim adım Andres Waldetoft, aynı zamanda Jazzhole olarak da biliniyorum ve Paradox'ta müzisyen olarak çalışıyorum.

Stellaris projesini ilk duyduğumda heyecanlanıp müziklerinde nasıl bir rota izleyeceğimizi düşünmeye başladım. 80'lerde daha küçük bir çocukken odamda dinlediğim babamın kayıtları aklıma geldi, bu kayıtlarda Vangelis ve Mike Oldfield gibi kişilerin parçaları yer alıyordu ve bu parçalar Stellaris'in soundtrack'i için ilham kaynağı haline geldiler. Stellaris'te oyuncuların müzikleri dinlerken karşılarında sonsuz seçenekler olduğunu, her an her şeyle karşılaşabilecekleri duygusunu onlara hissettirme amacı güdüyoruz.

Müzikte istediğimiz tonu yakalamadan önce çok sayıda testler yaptık. Çalışmalarımızda özellikle sanki başka bir dünyadan gelen tonları kullanmaya, bunları organik sesler ve etnik enstrümanlarla birleştirmeye gayret gösterdik. Keşif ve macera duygusunu oyuncuya vermek için müziğin çok sakin ve durağan olmamasına özen gösterdik.



Umarız ortaya çıkardığımız yapımları beğeniyle karşılayacaksınız.



Sesler
Merhabalar, benim adım Björn Iversen. Paradox'ta Ses Direktörü olarak çalışıyorum ve Stelllaris'in yapımında yer aldım.

Öncelikle şunu belirtmek gerek, Bilim-Kurgu yapımlarında ses direktörü olarak yer almak her zaman zor ve riskli bir iştir çünkü insanlar yaptığınız işi çok büyük bilim kurgu klasikleriyle, Star Wars ile, Star Trek ile, Starcraft ile veya Mass Effect ile karşılaştıracaklardır. Çalışmaya başlamadan önce ekibe ne gibi bir ses efektleri istediklerini sordum, ardından kendi dokunuşlarımı da etkileyerek istediklerine yönelik ses efektleri oluşturmaya başladım.

Çalışma esnasında çok ilginç ses efektleri oluşturabilmek için arşivlere kadar indim, ofiste gördüğüm her kasaya, masaya, vurup ses çıkarabildiğim her şeye vurup güzel bir ses çıkaracak şeyleri denedim. Hatta eski ofisimizdeki asansörlerin iniş çıkış seslerini bile kaydettim.

Böylesi çılgın çalışmalar sonrası iyi bir ses bankası oluşturduktan sonra onları programa yükleyip teker teker onlara efektler uygulayarak istediğimiz tonda ve yapıda sesler elde etmek üzerine çalışmaya başladım. Bu çalışma esnasında Star Trek'in ikonik ses efektlerini de inceledim ve bir bakıma benim için ilham kaynağı oldu denebilir.

Sizler için ayırdığımız bazı ses efektlerini günlüğün sonundaki linkten indirebilirsiniz.

Ambiyans
Başlangıçtan beri bizim için en önemli hususlardan biri galaksinin geniş ve tamamen gizemlerle dolu oluşunu oyuncunun içinde hissedebilmesiydi. Dolayısıyla ben de ambiyansta kullanılmak üzere derinlik hissiyatı veren tonlar kullandım. Oyun içerisinde isterseniz gemilere zoomlayabilir, isterseniz uzaklaşıp tüm galaksiyi görebilirsiniz ve bu iki görünüşte de farklı ambiyansa sahip olacaksınız. Gemilere yaklaştığınızda uzay gemilerinin motorundan çıkan sesi duyabilirken, gezegenlere baktığınızda gezegenin sesini duyabileceksiniz, her ne kadar uzayda ses olmasa da bunlar oyuncu için önemli detaylar.

Arayüz
Belki de ses efekti oluşturması en zor alanlardan birisi arayüz. Çünkü oyuncu oyun içerisinde sürekli bir biçimde arayüz ile meşgul olacak, dolayısıyla buradan çıkan sesleri sürekli bir şekilde duyacak. Oyuncuların bıkmaması için bu sesleri düzgün ve birbirinden farklı yapmak zorundaydık. İlk başlarda daha dijital sesler kullanırken ileriki dönemlerde daha organik seslere de yer verdik. Hatta bir yerden sonra kazoo* ile sesler çıkartıp bunları oyuna eklemeye başlamaya karar verdim, ancak bu ofis genelinde pek iyi karşılanmadı.

Silahlar
Her ne kadar derin ve sakin ses tonlarını tercih etsek de mesele savaşa gelince daha sert seslere ihtiyacınız var. Bu seslerde önem verdiğimiz husus sizin savaşa ne kadar yakın olduğunuza göre bu sesin alçalıp yükselmesi, eğer savaşı yakın bir şekilde takip ediyorsanız hangi uzay gemisindeki hangi türden silahın ateşlendiğini anlayabileceksiniz öte yandan eğer uzaktan bakıyorsanız savaş sesi o kadar da anlaşılır olmayacak.

Sesli Haberler
Stellaris'te çeşitli olaylar meydana geldiğinde sesli bir şekilde uyarı alacaksınız. Bu uyarı için denemelerde bulunup Voice Over sanatçısını işe aldık. Belki de böyle bir sistemin uygulandığı ilk Paradox oyunu Stellaris olacak. Bu ses aynı zamanda size oyunu öğretecek, oyundaki alarmları size söyleyecek. Örneğin bir bilim geminiz verdiğiniz görevi tamamladığında bu ses ile haberdar olacaksınız.

SFX
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Müziği baya hoş
  • Zafer esnasında uyguladığım taktikleri herkes görebilir, ancak kimsenin göremediği, zafer yolunu açan stratejilerimdir.

https://www.youtube.com/watch?v=ZjHt3KW6S4g

Ara
Cevapla
#3
Aklıma Animusic geldi ne yalan söyleyim :P .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#4
Haftanın konusu ne?
Ara
Cevapla
#5
İlginç bir şekilde haftanın konusu 'Stellaris' şeklinde açıklanmış.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.