Günlük: Total War Saga: Troy - Bronzu Kırmak: Troy'da Silah Tasarımları
#1
Ekran_Alnts.PNG

Bir şey kesin ki, silahlar olmadan hiçbir Total War oyunu var olmazdı.
Bu hafta Total War Saga: TROY'un sanat departmanından sorumlu isimlerden Nikolay Toshev ile Troy'daki silahların nasıl yapıldığı hakkında konuştuk.

En Garde


İlk önce biraz Nick'ten bahsedelim.

Age of Empires II'yi oynadığından beridir kendisi bir strateji tutkunu. Aynı zamanda tarihe olan merakını da AoE II'ye bağlıyor kendisi. Oyun sektöründeki ilk işleri ise Roma temalı şehir kurma oyunlarında çalışmak oldu. "CA'ye katıldığımda ilk işimin CA Sofya Şubesinin Rome II eklentilerindeki liderleri tasarlamaktı. Ve o kadar hakim olduğum bir konuydu ki bu." diye anlatıyor eski işinin etkisini Nick.

Troy'a gelecek olursak kendisi; Agamemnon, Menelaus, Aeneas dahil olmak üzere bir sürü Amazon ve Aka biriminin tasarımını yaptı. Aynı zamanda oyundaki aydınlatmadan sorumluydu ve görsellik ile ilgili bir sürü işe de el attı.

Çarpışma Başlasın


"Creative Assembly'de yapılan çoğu şey gibi Troy'un silahlarını tasarlarken de ilk önce kısa bir yol haritası oluşturduk kendimize." diyor Nick. Örnek olarak ise hangi silah tipinin hangi karakter ya da birlik için tasarlanmasına karar verilmesini gösteriyor.

"Ondan sonra referans alabileceğimiz o zamandan kalma gerçek silahlar aramaya başladık." Nick açıklamaya devam ediyor ardından. "Bazı kahramanlar için soylu ve kralların mezarlarından çıkan adak silah ve mücevherlerin abartılı süslemelerini örnek aldık. Daha sıradan birliklerin silahları için ise sade bir tasarım tercih ettik. Yine de silahların farklı varyasyonlarını da tasarlayıp modelledik ki bir birlikteki herkes tıptatıp aynı silahı kullanmasın.

Araştırmaları ilerledikçe takım oldukça fazla kaynak materyal buldu. "Zırhların aksine Bronz Çağı'ndan kalma bir sürü iyi muhafaza edilmiş silah bulunuyor. Bu sayede de Bronz Çağı hakkındaki tarih kitaplardan bol bol faydalanabildik." Nick ayrıca otantik kılıç, balta başı ve "güzel" savaş çekici modellerini incelemek için müzeler de gezmiş.


"Peki -tamamen güvenli bir ortam altında- gerçek silahları eline alıp denemek silahları Troy'a aktarırken işine yaradı mı?" diye sorduk. Nick de "Elbette" diye cevap verdi.

Tarihi silahların çeşitli kalitedeki yeniden yapımlarını elimize alıp denedik. Ve bir kere dengesiz bir kılıcın tadını aldığınız zaman estetik anlayışınız çok daha basit ve pratik modellemelere doğru kayıyor. Ayrıca ses tasarımı için alınan bronz silahları deneme fırsatına da ulaştık. Oldukça bilgilendirici bir deneyim olmasının yanında ne kadar eğlenceli olduğundan bahsetmiyorum bile.

Savaşa Uygun


"Total War oyunları için silah tasarlamanın başka zorlu yanları neler?"

Nick'e göre: "Bana göre bir silah tasarlarken elde etmeniz gereken ürünün kabul edilebilirliği çok dar bir alanda bulunuyor. Eğer bir tasarım çok basitse sıkıcı ve kolay unutulur, çok ayrıntılıysa da çok sahte olur. İkisinin arasını tutturmak gerçekten de zor. Tarihi Total War serilerinde silah tasarımlarını olabildiğince gerçekçi tutmaya çalışıyoruz. Ama kamerayı da unutmamamız lazım. Bu yüzden bası mızrak ve okları olduğundan daha kalın tasarlıyoruz. Çünkü uzaktan daha iyi seçiliyorlar.

"Peki her şey gerçekçi olmalı takıntısı nereden geliyor?" Diye sorduk. "Ortalama bir video oyunu belirli bir gerçekçilik barındırsa da alışılmadık tasarımlara da yeri gelince izin vermiyor mudur?"


"Bu tamamen anlatmak istediğiniz hikayeyi nasıl bir oynanışla sunacağınıza bağlı." Sonra açıklamaya başlıyor. "Cesur ve iç güdüsel şiddet gerçekçi silahlar gerektiriyor. Bunun üstüne stilize savaşlar daha çok abartılı silahlar türleri istiyor. Video oyunlarında fiziksellikle sınırlandırılmıyorsunuz. Yani abartılı tasarımlar söz konusu olunca hiçbir sınırınız olmuyor. Gerçekten de."

Konusu açılmışken Nick tasarladığı en garip silahı da söylüyor. "Jüpiter gezegeninin tamamını bulunduran bir savaş çekici."

Son Model

"Troy'da üstünde bütün bir gezegen olan silahlar bulunabilir. Peki Nick, senin favori silahın hangisi?"

"Sarpedon'un baltası. Balta gerçek bir silahtan esinlenilerek meslektaşım Mira Katzunova tarafından tasarlandı. Baltanın bir leopar gibi gözükmesi ve klasik Girit desenlerinin benekleri andırması beni benden alıyor. Böyle çift taraflı tasarımların gerçek bir hayranıyım.


"Peki Nick video oyunları için tasarım yapmak isteyenler için herhangi bir önerin var mı?"

"Eğer tarihi bir oyun için tasarım yapacaksınız beklenenden de küçük yapın. Gerçek balta, savaş çekici ve benzeri silahlar şaşırtıcı derecede küçük. Sonuçta kafatasınızdaki küçücük bir delik, en az büyük bir tane kadar ölümcül. Tarihi silahlar da öyle. Daha büyük silahlar fantezi oyunları için daha uygun olabilir. Fantezide silahlar karakterin bir uzantısıdır. Karakter ne kadar güçlüyse silah da o kadar çılgın bir şeydir.

Son

Eğer Total War: TROY'un nasıl hayat bulduğu hakkında daha fazla yazı okumak isterseniz TROY'daki Ses Tasarımı hakkındaki yazımızı da okuyabilirsiniz.

Yeni bir günlüğe kadar görüşmek üzere!
Ara
Cevapla
#2
İlgi çekici bir röportajmış.
[+] 1 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Acaba yukarıdaki görseller Türkiye'deki bir müzede mi çekilmiş? Çanakkale'de bu tarz bir müze olduğunu hatırlamıyorum. Belkim başka şehirlerden..
Ara
Cevapla
#4
(02-02-2021, 19:19)elefsar : Acaba yukarıdaki görseller Türkiye'deki bir müzede mi çekilmiş? Çanakkale'de bu tarz bir müze olduğunu hatırlamıyorum. Belkim başka şehirlerden..

Belirtilmemiş. Ama Ses bölümünde Bulgaristandan bile  kayıt alıp vize almaya üşendikleri için Türkiye’den önceden alınmış sesleri kullandıkları düşününce biraz zor bir ihtimal. Tabi adam kafasına göre vize alıp gelmiş de olabilir bilemiyorum.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.