Günlük: Vic3 - 1.5.0 Açık Betası Çıkışı
#1
banneran.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.5.0 Açık Betasındaki değişikliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...g.1597818/ :Nihayet o gün geldi! Dawn of Wonder ve 1.4 güncellemesinden hemen sonra, şimdi Açık Beta'daki 1.5 sürümüne çok erken bir bakış başlattık. Bu güncelleme elbette isteğe bağlıdır ve Steam betalarından 1.5-beta'ya geçerek erişebilirsiniz. Açık Beta süresince elbette geri bildirimlerinizi doğrudan Victoria 3 Discord sunucusunun Açık Beta bölümünde dinleyecek ve tartışacağız.

Henüz yapmadıysanız, geri dönüp #92 ve #93 numaralı Geliştirici Günlüklerini ve bunun yanı sıra Şirketler ve Askeri İyileştirmeleri buradaki değişiklik günlüğünde yaptığımızdan daha ayrıntılı olarak ele aldıkları için okumanızı tavsiye ederim. Açık Beta'ya katılmayı seçerseniz, her beta sürümünden ne beklemeniz gerektiğini daha derinlemesine ele aldığı için #93'ün ilk bölümünü okumanız özellikle önemlidir.

Ayrıca, ilk sürümle ilgili bilinen ve bazıları oyununuzu ciddi şekilde etkileyebilecek bir dizi sorun var ve bunların farkında olmalısınız. Size kolaylık sağlamak için burada tekrarlayacağım, ancak her zaman yaşayan belgeye başvurmayı unutmayın, çünkü daha fazlasını buldukça Açık Beta yapısının en önemli sorunlarını yansıtacaktır.



Sevgili Victorialılar!

Açık Beta sürümümüz için geri bildirim zamanı geldi. Ancak daha önce 1.5 Açık Beta'mızdaki bazı bilinen sorunları tanıtmak istiyoruz.

Aşağıda listelenmeyen 1.5 Açık Beta'da herhangi bir sorunla karşılaşırsanız, lütfen bildirin!

Öncelikle savaş sırasında karşılaşabileceğiniz engeller ve istismarlar hakkında bazı notlar:
  • Komutan Emirleri biraz elden geçiriliyor, çünkü artık bireysel komutanların davranışlarını (ne yaptıklarını) temsil ederken, konumu (nerede yaptıklarını) oluşumları tarafından belirlenecek. Bunun şu anda belirgin olmayabilecek birkaç sonucu var:
    • "Beklemede Kal" Emri hiçbir işe yaramıyor ve gelecekteki beta sürümlerinde kaldırılacak, şu anda bunu atamak için hiçbir neden yok
    • En az bir Generalin İlerleme emri olmadığı sürece oluşumlar ilerlemeyecektir. Cepheye gönderdiğiniz bir oluşumun ilerlemediğini ve savaşlar yarattığını fark ederseniz, saldırıya liderlik etmesini istediğiniz Generallerin gerçekten İlerleme emrine sahip olduğundan emin olun. Bu, Karakter panelinden ya da Formasyon panelinden yapılabilir.
    • Tüm Donanma Emirleri şu anda işe yaramaz, gelecekteki beta sürümlerinde elden geçirilecekler
  • Deniz İstilaları şu anda çok sezgisel olmayan bir kullanıcı deneyimi akışına sahip ve istismar edilmesi çok kolay. Her ikisi de gelecekteki beta sürümlerinde geliştirilecektir. 1.5.0'da bir Deniz İstilası düzenlemek için aşağıdaki adımları izleyin:
    • Askeri mercek -> Donanma sekmesinden Deniz İstilası Planla'ya tıklayın
    • İstila etmek istediğiniz eyaleti seçin
    • Açılır pencerede bir filo ve terhis edilmiş bir ordu seçin
    • Statik pembe metni dikkate almayın, çünkü bunlar gelecekteki beta sürümlerinde eklenecek bilgiler için yer tutuculardır
    • Deniz istilasını onaylayın
    • Filo şimdi hedef devletin kıyısındaki deniz düğümüne gidecektir
    • Bu arada ordu da harekete geçecek.
    • Filo ulaştığında ve ordu harekete geçtiğinde, bir çıkarma savaşı başlayacaktır; mevcut yapıda muhtemelen hiçbir direniş olmayacak ve savaş hemen kazanılacak, devlet fethedilecek ve bir cephe oluşturulacaktır
    • İstila artık kazanılmıştır ve ordu cepheye atanacaktır. Cepheyi ilerletmek istiyorsanız ordudaki en az bir Generalin İlerleme emrine sahip olduğundan emin olmayı unutmayın.

Açık Beta 1.5 güncelleme 1 ve 2'de görünecek olan Emirler ve Deniz İstilaları ile ilgili birçok iyileştirme planlanmaktadır. Mekaniğin mevcut versiyonu, savaşları sürdürmenize ve sonuçlandırmanıza olanak tanıyacak yeterli işlevselliği sağlamaya yöneliktir.

Dikkat edilmesi gereken diğer sorunlar şunlardır:
  • Moral Kaybı savaşlarda doğru çalışmıyor, bu da savaşların sonuçlanmasının aşırı uzun sürmesine neden oluyor.
  • Askeri sekmesinde iki 'Topçu' bölümünün olması görünür bir sorun.
  • Oyuncuya ait olmayan Formasyonların isimlerini değiştirmek mümkündür.
  • Formasyon penceresinde 'Garnizonlu' seçeneğinin üzerine gelindiğinde 'Orduyu Seferber Et' konsepti görüntülenir.
  • Bazı durumlarda 'Oyunu Yükle' menüsündeki bayraklar yanlışlığa neden olacak şekilde değiştirilir.
  • Bir 'Karargah'ta Ordu oluşturmak, Ordu oluşturma için harita etkileşimini kapatmaz, bu da hiçbir ordunun oluşturulmadığı izlenimini verebilir
  • Mevcut Durumlarda Filosu Olmayan Amiraller için Güncelliğini Yitirmiş Önemli Eylem.
  • Çevrilmemiş ana menü metninin farkındayız, ana menüdeki temel bilgiler yalnızca İngilizce olarak mevcuttur.
  • Deniz İstilası Planlayıcısı Arayüzü çok sayıda (pembe) yer tutucu metin içermektedir. Bu geçici metinde açıklanan işlevsellik, örneğin seyahat süresi ve verimlilikle ilgili hesaplamalar yanlıştır.
  • Bir Deniz İstilası sırasında geçiş halindeki bir Filo bölündüğünde, bölünen filo orijinal Deniz İstilası ile aynı yolda devam eder.
  • Formasyon panelinde bazı kırpmalar var.
  • Formasyonların sağ tıklama menüsünde - İstasyon komutu formasyon/filo menülerinde mevcuttur, ancak sağ tıklama menüsünde gri renktedir.
  • Ayrıca Deniz İstilalarında ve Askeri Birim Türü örneklerinde yerelleştirilmemiş araç ipuçlarımız olduğunu fark edebilirsiniz.
  • Daha büyük savaşları gözlemlemek ve Deniz Düğümlerine tıklamak oyunun performansını düşürebilir.


Çok oyunculu oturum şu anda çok dengesiz ve bazı sorunlar nedeniyle oynamamanızı tavsiye ediyoruz:
  • Çok oyunculu oturumlarda MacOS barındırma, senkronizasyonların bozulmasına neden olur.
  • Çok oyunculuda yeni bir oyuna başladıktan kısa bir süre sonra Senkronizasyon Dışı olma ihtimali yüksek.



Değişiklik Listesi Açık Beta 1.5.0
Değişikliklerin tam listesi aşağıdadır. Ağır bir şekilde yeniden işlenen birkaç mekanik nedeniyle, aşağıdaki değişiklik listesinin her zaman bu yeni mekaniklere uyum sağlamak için yapılan arayüz değişiklikleri gibi şeyleri içermediğini unutmayın.

features.jpg
  • Artık 4 adede kadar komutan ve istenilen sayıda birim içeren Askeri Oluşumlar oluşturulabilir. Askeri Oluşumlar askeri güçlerinizin konumunu belirlerken, komutan Emirleri de o konumdaki davranışlarını belirlemeye devam eder.
  • Şirketler: Artık her ülkenin teknoloji ve yasalarla artan sayıda şirket yuvası var. Bir şirketin bir dizi ilişkili bina türü vardır ve ülkesindeki bu bina türlerinin verimini ve inşaat hızını artırır. Bir şirketin binaları küresel ortalamaya kıyasla yüksek üretkenliğe sahipse, şirket zaman içinde Refah kazanacak ve özel bir bonus değiştiricinin kilidini açacaktır. Tüm ülkelerde mevcut olan ve ilgili bina türlerini inşa edebilen bir dizi temel şirket vardır. Kültür ve coğrafi sınırlar gibi belirli koşullara sahip ülkelere özgü şirketler gelecekteki beta güncellemelerinde eklenecektir.
  • Pazarın bir Devletteki malların fiyatını etkileme derecesi artık Pazar Erişimi Fiyat Etkisi değiştiricisi ile sınırlandırılmıştır. Bu, yerel üretim ve tüketimin artık bir eyaletteki bir malın fiyatını belirlerken her zaman önemli olacağı ve yerel sinerjiler ve tedarik zincirleri için fırsat yaratacağı anlamına geliyor.
  • Diplomatik bir oyundaki bir katılımcının, istenen bir sallanma karşılığında iki taraftan birine destek sunması artık mümkün ('ters sallanma')
  • "Diplomatik Oyun Başlat" etkileşimi "Diplomatik Talepte Bulun" olarak değiştirildi. Bu, bir ülkenin diğerinden tek bir savaş hedefi talep etmesine olanak tanır ve reddedilirse bu savaş hedefi için diplomatik bir oyun başlatır. Talep aşamasını atlamak ve hemen bir diplomatik oyun başlatmak mümkündür (örneğin birden fazla talepte bulunmak istiyorsanız kullanışlıdır).
  • Seferberlik Seçenekleri, ordularınızın seferber edildiğinde ne kadar ekstra mal tüketmesini istediğinizi, ordunun etkinliğine göre değişecek şekilde yapılandırmanıza olanak tanır. Şu anda bunlar yalnızca ordu terhis edilirken açılıp kapatılabilir, gelecekteki güncellemelerde bu, bir ceza karşılığında mobilize haldeyken de mümkün olacaktır. Kullanıcı arayüzünün çok basit olduğunu ve bir makyaj alacağını unutmayın. Şu anda, henüz icat edilmemiş mobilizasyon seçenekleri görünmüyor ve hangi teknolojilerin hangi seçeneklerin kilidini açacağına dair henüz herhangi bir gösterge yok.
  • İşgal artık başarılı savaşların bir sonucu olarak bir eyalette (eyaletler yerine) kazanılıyor veya kaldırılıyor. Tüm eyalet işgal edilene kadar cephe hattı hareket etmeyecek.
  • Diplomatik bir oyunda bir müttefiki (başlatıcı ise İttifak, hedef ise İttifak veya Savunma Paktı) kendi tarafınıza çekmek için kullanılabilen Müttefiki Çağır etkisi eklendi. Bu etki ek bir kabul puanı sağlamaz ancak müttefike de hiçbir şey vaat etmez.
  • Savaş Birimleri artık bir gruba ait birden fazla türden biri olabilir (örneğin Piyade, Topçu, Süvari; Hafif Gemiler, Büyük Gemiler, Destek Gemileri)
  • Hizmetler, Elektrik ve Ulaşım artık fiyatları tamamen yerel üretim ve tüketime göre belirlenen ve piyasa fiyatının hiçbir rol oynamadığı yerel mallardır
  • Artık bir yükümlülüğe çağıran bir salınım teklifini reddetmek mümkündür, ancak bunu yapmak yükümlülüğü ilgili tüm cezalarla birlikte reddedecektir
  • Diplomatik Oyun desteği karşılığında bir ülkenin Öznesi olmayı teklif etmenize (ve sonuç olarak bir ülkenin sizin Özneniz olmasını teklif etmenize) olanak tanıyan Özne Ol salınımı eklendi
  • Diplomatik Oyun desteği karşılığında Deneklerinizden birini transfer etmenize (ve sonuç olarak bir ülkeye Deneklerini size transfer etmesini teklif etmenize) olanak tanıyan Denek Transferi salınımı eklendi
  • Diplomatik Oyun desteği karşılığında Eyaletlerinizden birini transfer etmenize (ve dolayısıyla bir ülkeye eyaletini size transfer etmesini teklif etmenize) olanak tanıyan Eyalet Transfer salınımı eklendi
  • Diplomatik Oyun desteği karşılığında bir ülkeye Ticaret Anlaşmaları, Gümrük Birlikleri ve Bankrolling gibi belirli Diplomatik Paktlar teklif etmenize olanak tanıyan ve kabul edilmesi halinde 5 yıllık zorunlu bir süreye sahip olan Diplomatik Pakt salınımı eklendi. Bunun sonucunda ortaya çıkan Bankroll paktları, zorunlu süreleri yürürlükteyken herhangi bir Yükümlülük oluşturmaz.
  • Savaşlar artık Cephelerden ayrılmıştır. Artık cephe hattında gerçekleşmeleri gerekmiyor; Cephe yok edildiğinde yok edilmeyecekler. Ayrıca, bir Cephe başka bir Cepheyle birleştirilerek yok edilirse, tüm savaşları (aktif ve sona ermiş) diğer cepheye aktarılır.
  • Çeşitli ülkelerdeki Çıkar Grupları için benzersiz onay-etkinleştirilmiş özellikler
  • Oyuncu artık bir özne ülkeyi, öznenin ülke panelinden mevcut yasasından farklı bir yasayı yürürlüğe koymaya zorlayabilir (erken işlevsellik, daha sonra geliştirilecek)
  • Ordular savaşlar sırasında terhis edilebilir, bu da en yakın karargaha dönmelerine ve seferberlik tüketimlerini 4 ay boyunca kademeli olarak azaltmalarına yol açar
  • Oyuncu her bir oluşumu yeniden adlandırabilir

improvements.png
  • Bir Cephe'nin bitişik bir çift düşman tiyatrosuyla tanımlanması yerine, şimdi her Cephe tarafının kendi tiyatro seti var. Her tarafta, her tiyatro en az bir düşman tiyatrosuna komşu olmalıdır ve aynı tarafta başka tiyatrolar varsa, o taraftaki her tiyatro da bir müttefik tiyatrosuna komşu olmalıdır.
  • Komutanları ve birimleri aynı türden oluşumlar arasında transfer edebilirsiniz, bu da aynı konumda değillerse hedefle otomatik olarak buluşmak için seyahat eden geçici bir oluşum yaratacaktır
  • Demiryollarına yeni Deneysel Trenler PM'si eklendi ve mevcut PM'ler yeniden dengelendi.
  • Yeni Üzüm Bağları binası eklendi
  • Tersaneleri sivil veya askeri gemi türleri üreten iki ayrı binaya ayırın
  • Bir oyuna tarafsız bir düşman özneye karşı savaş hedefi eklemek artık hedeflenen öznenin oyunda düşman tarafın bir parçası olmasını da zorunlu kılıyor, böylece savaş hedefine uygun şekilde itiraz edilebiliyor
  • Ordu ve Filo oluşumları için Karargahta İstasyon harita etkileşimi eklendi
  • Patlayıcı üreten yeni bina Patlayıcı Fabrikası eklendi
  • Kimyasal Tesislerden Çıkarılan Patlayıcılar
  • Hayvancılık Çiftlikleri artık temel Üretim Yöntemi olarak Et ve Gübre üretiyor, Kumaş artık ikincil bir Üretim Yöntemi
  • Özgürleştirilecek ülkenin onay açılır penceresindeki bir seçim listesinden seçileceği Ülke Özgürleştir Diplomatik Oyunlarını başlatmak artık mümkün
  • Radikal poplar artık daha çok muhalif çıkar gruplarına, Sadık poplar ise daha çok hükümet çıkar gruplarına yönelmektedir.
  • Dilekçeler artık yalnızca potansiyel olarak bir siyasi hareket tarafından desteklenebilecek yasalar için verilebiliyor
  • Sokak lambaları artık etkinleştirildiğinde az miktarda altyapı üretiyor
  • Et Paketleme (eski adıyla Vakum Konserve) artık sadece balık yerine et ve balık tüketiyor
  • Gelenekselcilik artık -%15 Devlet Pazarına Erişim Fiyat Etkisi veriyor
  • Borsa artık %10 Devlet Pazarı Erişim Fiyatı Etkisi veriyor
  • Alman/İtalyan birleşme adayı artık birleşme olay zincirlerinin bir parçası olarak ilhak ettikleri ülkelerin birleşme statüsünü devralıyor (ancak savaş hedefini devralmıyor)
  • Almanya'yı oluşturmak için gereken eyalet sayısı 23'e çıkarıldı; bu da Prusya'nın çeşitli küçük ülkelere ek olarak Fransa ya da Avusturya'dan bir eyalet alması gerektiği anlamına geliyor
  • Gayrimeşru hükümetler artık yasaların yürürlüğe girmesini tamamen engellemek yerine yalnızca bir Siyasi Hareketin desteğini alan yasaları yürürlüğe koyabilir
  • Özne olmak/talep etmek ve bağımsızlık istemek için diplomatik eylemler kaldırıldı (bunlar artık diplomatik talepler yoluyla yapılıyor)
  • Çiftçilik artık Tarımdan tamamen ayrı bir yapı grubu, tıpkı Plantasyonlar gibi
  • Tarımsal verimi etkileyen değiştiriciler ve durum özellikleri, uygun olan yerlerde çiftlik ve tarlaları da etkileyecek şekilde revize edildi
  • Ülke başına maksimum komutan sayısı, Oluşum başına maksimum 4 sınırlaması lehine artık kaldırılmıştır
  • Buğday ve Mısır Çiftliklerinden Bağcılık Üretim Yöntemi Kaldırıldı
  • Belirli eyaletler için Şarap potansiyeli eklendi
  • Bir pazardaki ticaret yollarının maksimum potansiyel ithalat ve ihracatı artık BUY_SELL_DIFF_AT_MAX_FACTOR tanımıyla çarpılır, böylece yerel tüketimi/üretimi olmayan ihraç/ithal edilen mallar her zaman taban fiyata takılıp kalmaz
  • Ordu oluşumları için Cepheye Konuşlanma harita etkileşimi eklendi
  • Savaş Birimleri artık Formasyon panelinden dağıtılabilir
  • Filo oluşumları için Deniz Düğümüne Konuşlanma harita etkileşimi eklendi
  • Sömürgeci sömürü yasası artık tüzel kişiliği olmayan eyaletlerdeki üretim hacmini %10 düşürürken, madencilik, plantasyonlar, kauçuk ve tomruk üretimini %20 artırıyor
  • Dongola ve Mavi Nil artık Nil Nehri devlet özelliğine sahip
  • Otomatik formasyon yeniden konumlandırma: Bir formasyon, konuşlandığı cephe yok edildiğinde otomatik olarak yeniden konumlanacaktır. Bu durumda, önce yeniden konuşlanmak için bir cephe arayacak ve bu başarısız olursa kendini konuşlandırabileceği bir Karargah arayacaktır. Bir oluşum, konuşlandığı karargâh yok edildiğinde de otomatik olarak yeniden konumlanacaktır.
  • Dongola'dan Sahra çölü cezaları kaldırıldı
  • Bazı kışkırtıcı yasa olaylarını, popülist figürler olarak konumlarına daha iyi uyacak şekilde yeniden bağlamsallaştırdı.

balance.jpg
  • Zorlu araziler için altyapı cezaları ekleyen çok sayıda eyalet özelliği ya sadece bu tür arazilerin çoğunlukta olduğu ya da bu araziler tarafından açıkça bölünmüş eyaletlerde bulunacak şekilde değiştirildi
  • Altyapı cezaları olan ve herhangi bir devlet için uygun görülmeyen bazı devlet özellikleri başka özelliklere dönüştürülmüş veya kaldırılmıştır
  • Nüfus ihtiyaçlarının yeniden ayarlanması, böylece daha iyi mallar mevcut olduğunda nüfusun temel malları satın alma olasılığının azalması
  • Pirinç Çiftlikleri Artık İki Kat İstihdam ve Üretime Sahip
  • Tekstil Fabrikaları, Mobilya İmalatları, Cam Fabrikaları ve Kimya Tesisleri üzerindeki ikincil PM değerlerinin genellikle karlı olacak şekilde ayarlanması
  • Şirketleşmemiş Eyaletler artık -%10 eyalet erişim fiyatı etkisine sahiptir
  • Tersane inşa etme maliyetini düşürdü
  • Standartlaştırılmış Trenler (eski adıyla Buhar Motorlu trenler) PM artık Çelik Demiryolu Araçları tarafından açılıyor
  • Elektrikli Trenler artık daha yüksek altyapı sağlıyor, ancak aynı zamanda daha yüksek girdi maliyetlerine sahip
  • Dizel Trenler artık daha yüksek altyapı sağlıyor, ancak aynı zamanda daha yüksek girdi maliyetlerine sahip
  • Buharlı Trenler, Elektrikli Trenler ve Dizel Trenler için altyapı indirildi
  • Prusya, Fransa, Büyük Britanya ve ABD'nin başlangıç binaları, Üretim Yöntemleri ve Ticaret Yolları, Devlet Pazarı Erişim Fiyatı Etkisi değişikliklerinden sonra hemen kârsız olmayacak şekilde dengelendi
  • Geçimlik binaların ürettiği alkol miktarı azaltıldı
  • Demirleme yerleri artık sadece 20 konvoy üretiyor (50'den düştü)
  • Sanayileşmiş devletlerde aşırı hizmet üretimini azaltmak için ağır sanayiden kaynaklanan kentleşmenin azaltılması
  • Kentsel merkezlerde hizmet üretiminin (girdi mallarının yanı sıra) genel seviyesinin düşürülmesi
  • Sanat Akademileri, diğer kentsel binalardan çok farklı olmayacak şekilde 5 bin işgücüne sahip olacak şekilde değiştirildi
  • Çiftlik Hayvanlarının Üretebileceği Kumaş Miktarının Artırılması
  • Tekstil fabrikaları için Zanaatkar Dikiş üretim yöntemi lüks giysi çıktısı 20'den 30'a yükseldi.
  • Tekstil fabrikaları için Zanaatkar Dikiş üretim yöntemi giysi çıktısı -20'den -30'a değişti.
  • Tekstil fabrikaları için Zanaatkar Dikiş üretim yöntemi ipek girdisi 10'dan 20'ye yükseldi.
  • Tekstil fabrikaları kumaş girdisi için Zanaatkar Dikiş üretim yöntemi -10'dan -20'ye değiştirildi.
  • Tekstil fabrikaları için elastik üretim yöntemi lüks giysi çıktısı 35'ten 70'e yükseldi.
  • Tekstil fabrikaları giysi çıktısı için elastik üretim yöntemi -35'ten -70'e değişti.
  • Tekstil fabrikaları ipek girdisi için elastik üretim yöntemi 10'dan 40'a yükseldi.
  • Tekstil fabrikaları kumaş girdisi için elastik üretim yöntemi -10'dan -30'a değişti.
  • Tekstil fabrikaları kauçuk girdisi için Elastik Dikiş üretim yöntemi 10'dan 20'ye yükseldi.
  • Mobilya imalatçıları için Lüks Mobilya üretim yöntemi lüks mobilya çıktısı 20'den 30'a yükseldi.
  • Mobilya imalatçıları için Lüks Mobilya üretim yöntemi mobilya çıktısı -20'den -30'a değişti.
  • Mobilya üreticileri için Lüks Mobilya üretim yöntemi sert ağaç girdisi 10'dan 15'e yükseldi.
  • Mobilya üretimi için Lüks Mobilya üretim yöntemi ahşap girdisi -10'dan -15'e değişti.
  • Mobilya üreticileri için Hassas Aletler üretim yöntemi lüks mobilya çıktısı 40'tan 55'e yükseldi.
  • Mobilya üreticileri için Hassas Aletler üretim yöntemi mobilya çıktısı -40'tan -55'e değişti.
  • Mobilya imalatçılarının sert ağaç girdisi için Hassas Aletler üretim yöntemi 20'den 35'e yükseldi.
  • Mobilya üretimi ahşap girdisi için Hassas Aletler üretim yöntemi -20'den -25'e değişti.
  • Mobilya imalatçıları alet girdisi için Hassas Aletler üretim yöntemi 10'dan 15'e yükseldi.
  • Cam işleri için seramik üretim yöntemi porselen girdisi 25'ten 20'ye düştü.
  • Cam işleri porselen lass üretimi için Bone China üretim yöntemi 40'tan 55'e yükseldi.
  • Cam fabrikaları için kemik çini üretim yöntemi cam üretimi -20'den -55'e yükseldi.
  • Cam fabrikaları boya girdisi için Bone China üretim yöntemi 30'dan 50'ye yükseldi.
  • Kimyasal tesisler için Leblanc Süreci üretim yöntemi gübre çıktısı -15'ten -20'ye değişti.
  • Kimyasal tesisler için Leblanc Prosesi üretim yöntemi kömür girdisi 15'ten 20'ye yükseldi.
  • Kimyasal tesisler için Amonyak-soda Prosesi üretim yöntemi patlayıcı üretimi 40'tan 45'e çıktı.
  • Kimyasal tesisler için Amonyak-soda Prosesi üretim yöntemi gübre çıktısı -40'tan -45'e değişti.
  • Kimyasal tesisler için Amonyak-soda Prosesi üretim yöntemi kömür girdisi 15'ten 20'ye yükseldi.
  • Kimyasal tesisler için Vakum Buharlaştırma üretim yöntemi gübre çıktısı -30'dan -70'e değişti.
  • Kimyasal tesisler için Vakum Buharlaştırma üretim yöntemi kömür girdisi 15 ila 20 arttı.
  • Kimyasal tesisler için Vakum Buharlaştırma üretim yöntemi kükürt girdisi 30'dan 45'e yükseldi.
  • Kimyasal tesisler için Salamura Elektroliz üretim yöntemi gübre çıktısı -50'den -100'e değişti.
  • Kimyasal tesisler için Salamura Elektroliz üretim yöntemi kömür girdisi 15'ten 20'ye yükseldi.
  • Kimyasal tesisler için Salamura Elektroliz üretim yöntemi kükürt girdisi 30'dan 45'e yükseldi.
  • Silah endüstrileri için tüfek üretim yöntemi küçük silah üretimi 25'ten 30'a çıktı.
  • Silah endüstrileri için tüfek üretim yöntemi küçük silah üretimi 35'ten 50'ye çıktı
  • Silah endüstrileri küçük silah üretimi için tekrarlayıcı üretim yöntemi 50'den 70'e çıktı.
  • Silah endüstrileri hafif silah üretimi için Bolt Action Tüfek üretim yöntemi 75'ten 100'e çıktı.
  • Silah endüstrileri hafif silah üretimi için top üretim yöntemi -10'dan -15'e değişti.
  • Silah endüstrileri küçük silah üretimi için yivsiz tüfek üretim yöntemi -15'ten -25'e değişti.
  • Silah endüstrileri hafif silah üretimi için makaralı yükleyici üretim yöntemi -25'ten -35'e değiştirildi.
  • Silah endüstrileri için Geri Tepme Mekaniği üretim yöntemi eklendi.
  • Tomruk kampları için sert ağaç üretim yöntemi sert ağaç çıktısı 10'dan 20'ye yükseldi.
  • Tomruk kampları için sert ağaç üretim yöntemi odun çıktısı -10'dan -30'a değiştirildi.
  • Tomruk kampları için Odaklanmış Sertağaç Üretimi üretim yöntemi eklendi.
  • Cam Fabrikaları ve Kimya Tesisleri dengelendi, böylece sonraki üretim yöntemleri artık temel düzeyde kârlı hale geldi
  • Demiryolları için Kömür ve Motor girdilerinin düşürülmesi
  • Temel Demiryolu üretim yöntemleri için Nakliye çıktı mallarının düşürülmesi
  • Trenler için yolcu vagonu PM'leri etkinleştirildiğinde artık altyapıyı azaltmıyor
  • Amazonlar, Kongo ve Sibirya'da Artan Tomrukçuluk Potansiyeli
  • İmalat, Kamu ve Askeri binalar artık Tüzel Kişiliği Olmayan Devletlerde daha düşük iş hacmine sahip
  • Bavyera'ya yoğun tarımı kazandırdı
  • Yunanistan'a İtalya'da bir başlangıç ilgisi verdi

ai.jpg
  • Yapay zeka artık diplomatik bir oyunda bir tarafa destek sunmaya daha yatkındır, eğer zaten o tarafa meyilliyse
  • YZ'nin artık diplomatik bir oyunda kararsız bir ülkeyi, eğer o ülke zaten kendi tarafına meyilliyse, etkilemeye çalışması daha olasıdır
  • Yapay zeka şimdi aktif olarak karşı tarafta yer alan ülkeleri taraf değiştirmeye ikna etmeye çalışacak
  • Yapay zeka artık diplomatik açıdan ilgili güçlü ülkelere karşı sadece temkinli olsalar bile yükümlülüklerini yerine getirmeye daha fazla değer veriyor
  • Müttefikler artık Diplomatik Oyunlarda otomatik olarak destekçi olarak eklenmiyor, ancak müttefiklerine karşı daha yüksek bir destek puanına sahip oluyorlar
  • Diplomatik Oyunda hangi ülkenin hangi tarafı desteklemeye eğilimli olacağına dair tahminler artık her zaman doğru olmalıdır (kasıtlı olarak güvenilmez olmak yerine) ve ilk savaş hedefinin ilişkiler üzerindeki etkisini hesaba katar, ancak bir tarafa yönelmek hala o tarafı gerçekten desteklemenin garantisi değildir.
  • Yapay zeka artık başka bir devrimden kaçınmak için yapmadıkları sürece yasaları yürürlüğe koyarken devrimleri tetiklemeye daha az istekli
  • Yapay zeka artık arkasında devrimci bir hareket veya hükümet dilekçesi olan yasaları daha düşük başarı şansıyla çıkarmaya istekli
  • Yapay zekanın, sağladığı işgücü azaltımına aşırı değer biçmesi nedeniyle uygun limanlar yerine demirleme yerlerini etkinleştirmesine neden olan bir sorun düzeltildi
  • YZ'nin artık ülkelerinde kullanılmayan önemli bir potansiyele sahip oldukları mallar için kısıtlayıcı ihracat tarifeleri kullanma olasılığı daha düşük olacaktır
  • YZ'nin artık ülkelerinde kullanılmayan önemli bir potansiyele sahip olmadıkları mallar için kısıtlayıcı ithalat tarifeleri kullanma olasılığı daha düşük olacaktır
  • Yapay zeka artık birincil katılımcılardan biriyle ateşkes yaptığında oyunlara dahil olmaya daha az hevesli
  • Yapay zeka artık ekonomileri için önemli olan malların ithalatı veya ihracatı için ticaret rotaları oluşturmada daha iyi olmalıdır
  • Yapay zeka artık kauçuk gibi temel sanayi mallarını kendi pazarlarında yoksa ithal etmekte daha iyi olmalı
  • Yapay zeka, inovasyon sınırına çok yaklaşmadığı sürece artık üniversitelere daha fazla öncelik veriyor
  • Yapay zekanın altın rezervi ve gelir fazlası hedeflerini bazı harcama türleri için yanlış hesaplamasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Yapay Zekalı Büyük Güçler artık Parya ülkelere karşı "Cut Down Size" diplomatik oyunlarını başlatma ve bunlara katılma konusunda çok daha istekli
  • YZ'nin bir ülkenin özne olmasını veya bir ülkenin öznesi olmayı ne kadar istediğine ilişkin YZ strateji ağırlıkları eklendi
  • Hükümet dilekçelerindeki tutarsız tetikleyiciler düzeltildi, bu da yapay zekanın bunları takip etmesinde sorun yaratıyordu
  • Durumlara karşı yapılan hatalı is_adjacent kontrolü nedeniyle bazı yapay zeka stratejilerinin doğru çalışmamasına neden olan bir sorun düzeltildi


performance.png
  • Belle Epoque Günlük Girişinin değerlendirme hızını 20 kat artırarak genel Günlük Girişi güncelleme performansını %33 iyileştirir
  • Dünyadaki tüm karakterler üzerinde yineleme yapmayarak Garibaldi olay tetikleyicisinin performansı iyileştirildi


interface.jpg
  • Mesaj Ayarları penceresine Uyarılar ve Önemli Eylemler için bir mesaj ayarları sekmesi eklendi
  • Ülkeleri sallarken veya ülkelere destek sunarken araç ipuçları iyileştirildi
  • Bir ülkenin Diplomatik Oyunda sahip olduğu duruş, Sway Countries sekmesindeki ilgili araç ipuçlarına eklendi
  • Diplomatik Talepte bulunma/ Diplomatik Oyun başlatma araç ipucu ve onay kutusu artık oyundaki potansiyel taraflar ve destekçiler için daha konsolide ve faydalı bilgiler gösteriyor
  • Ordu ve Donanma oluşumları, rakamlara ve ülke kültürüne dayalı olarak oluşturulan bir isimle oluşturulur
  • Bir eyalette kıtlık olduğunda (ancak pazarda kıtlık olmadığında) önemli bir eylem eklendi.
  • Ön panel, komutanlar yerine Oluşumlar desteği ile güncellendi
  • Ön panele 'öne yakınlaştır' düğmesi eklendi
  • Eyalet panelinde yalnızca bir eyalette yerel olarak üretilen/tüketilen mallar için tüm ayrıntıları gösterin
  • Piyasada bulunan ancak devlet panelinde yerel olarak tüketilmeyen/üretilmeyen malların basit bir tablosunu gösterin
  • Hegemon nihai hedefi artık küresel nüfusun ne kadarını kontrol ettiğinizi gösteriyor
  • Basılabilen ve "seçili" kalan Yevmiye Girişi düğmeleri, basmaya yetkili olmadığınız düğmelerden ayırt etmek için artık bu şekilde görünüyor
  • Kavramlar, Etkinlikler ve Teknolojiler'deki bazı yazım hataları düzeltildi


art.png
  • Grafik varlıkları artık cephe hattı boyunca, orada oluşumlar mevcut olduğunda ekleniyor
  • Daha keskin portre ayrıntıları için portre çözünürlüğü yükseltme ayarı eklendi
  • Bayrak çözünürlüğü ve bayrak simgeleri için ölçeklendirme iyileştirildi, daha fazla ayrıntı korundu
  • Geliştirilmiş "Yakınlaştır" simgesi
  • Üretim Yöntemi simge renkleri artık işlevleriyle tutarlı olmalıdır

modding.jpg
  • Kodun performans etkisini değerlendirmek için modculara yönelik bir oyun içi kod profilleyicisi eklendi (ScriptProfiling.Enable, ScriptProfiling.Dump)
  • Savaş Tükenmesi artık herhangi bir faktör ve koşulla senaryolaştırılabilen bir senaryo değeridir
  • Tüm "building_input_" ve "building_output_" değiştirici türleri, binalar dışındaki bağlamlarda (birimler gibi) kullanımlarını desteklemek için artık "goods_input_" ve "goods_output_" olarak yeniden adlandırılmıştır
  • Yeni has_political_movement = <kanun türü> tetikleyicisi eklendi
  • Yeni tetikleyici can_potentially_get_political_movement = <kanun türü> eklendi
  • Bir ordu seferber edildiğinde veya terhis edildiğinde eklenen eylemler
  • ignore_government_support konsol komutu artık cannot_enact_laws değiştiricisini atlamanıza da izin veriyor
  • Yeni karşılaştırma tetikleyicileri global_population, total_population_share, total_population_including_subjects ve total_population_including_subjects_share
  • country_turmoil karşılaştırma tetikleyicisini ekler
  • enemy_occupation karşılaştırma tetikleyicisi ekler
  • enemy_contested_wargoals karşılaştırma tetikleyicisi ekler
  • size_weighted_lost_battles_fraction karşılaştırma tetikleyicisini ekler
  • Ek Savaş Tükenmesi karşılaştırma tetikleyicisi ekler
  • Savaş-Diplomatik Oyun bağlantısı ekler
  • front_battle_state_weight komut dosyası değeri, bir savaşın hangi durumda başlatılacağını belirlemek için eklendi (eyalet seçilmeden önce)
  • count_buildings`, `count_countries`, `count_markets`, `count_pops`, `count_potential_parties` ve `count_states` için konsol komutları eklendi


bugfixes.png
  • Kötü performans gösteren binaların çalışanları işten çıkarma döngüsüne takılıp kalmasına ve daha fazla çalışanı çekmek için ücretleri yükseltip tekrar işten çıkarmalarına neden olan bir hata düzeltildi.
  • Bir süredir var olan ticaret rotaları için ticaret rotası rekabetçilik payının doğru hesaplanmamasına neden olan ve ticaret rotalarının mantıklı bir neden olmaksızın küçülmesine yol açan bir sorun giderildi
  • Aynı mal için birden fazla ticaret yolunuz olduğunda ticaret yollarının seviye hedeflerini bazen yanlış ayarlamasına neden olan bir sorun giderildi
  • Savaş hedefleri için manevra maliyetiyle ilgili bazı sorunlar giderildi
  • IG Ajanda Günlük Girişinde ayarlanmamış kapsam hatasını düzeltin
  • 1000'den az kişinin öldüğü savaşlarda hemşirelik etkinlikleri artık ateşlenmeyecek
  • BIC ayrılma olayındaki küçük bir hata düzeltildi
  • Victoria komut dosyası efektlerinde OR ifadesi bulunmayan komut dosyası sorunu düzeltildi.
  • Çıkar grubu araç ipuçlarının doğru siyasi güç değerini göstermesi düzeltildi
  • Tersanelerin Bina Merceği'nde iki kez görünmesi sorunu düzeltildi

İlk sürümdeki her şey bu kadar olmalı, ancak yeni özellikler ve iyileştirmeler yapmaya devam ediyoruz!


future%20plans.png
  • İlki Eylül ayının ortalarında size ulaşacak olan gelecekteki Açık Beta güncellemelerinde dört gözle bekleyeceğiniz birkaç önemli nokta şunlardır:
  • Ordularınızın harita üzerinde yollar ve demiryolları boyunca ilerleyişini gösteren görseller
  • Geliştirilmiş ön cephe grafikleri
  • Askerlerin ve deniz savaşı mekaniğinin geri dönüşü (bu ilk sürüm için devre dışı bıraktık)
  • Geliştirilmiş Emirler, belirli komutanlar için daha fazla seçenek mevcut
  • Ülkenizin benzersiz özelliklerinden yararlanmanızı sağlayan Tarihi Şirketler
  • Daha Fazla Mobilizasyon Seçeneği ve yenilenmiş bir arayüz
  • Mobilize formasyonlar için Mobilizasyon Seçeneklerini geçici bir ceza ile ayarlamanızı sağlayacak Formasyon Organizasyonu metriği
  • Askeri Formasyon özelleştirmesinde iyileştirmeler
  • Birim Deneyimi, askeri kuvvetlerinizin gücünü zaman içinde artırmanızı sağlar
  • Oyun deneyiminizi çok daha keyifli hale getirecek bir sürü hata düzeltmesi, geliştirilmiş kullanıcı deneyimi akışları ve kararlılık iyileştirmeleri
  • Ve elbette, Discord'da toplayabildiğimiz kadar çok öneriniz!


Bir sonraki Geliştirici Günlüğü Güncelleme 1'in hemen öncesinde yayınlanacak olup, şu anki planlanan tarih 14 Eylül'dür. Bu günlükte, yayınlandığından bu yana neler olduğunu ve bir sonraki güncellemede neler görmeyi bekleyebileceğinizi daha ayrıntılı olarak ele alacağız.


O zamana kadar Discord'da görüşmek üzere!
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.