01-02-2024, 23:19
(Son Düzenleme: 08-03-2024, 14:07, Düzenleyen: Caine. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.6 yamasında gelecek olan oyun deneyemi geliştirmelerinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...6.1622790/ :Merhaba 1.6 ile oyuna ekleyeceğimiz oyun deneyimi geliştirmeleri odaklanacak olan bu Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz. Bu güncellemenin geliştirmeleri temel olarak üç alana odaklanıyor: Diplomasi, Yan Bilgi Paneli ve Nüfus Verileri paneli ve bunların üzerine ilave bazı hata düzeltmeleri ve geliştirmeler.
Diplomasi
"Diplomatik Hamle Başlat" açılır penceresi, herhangi bir Ülkenin sizin yanınızda veya karşınızda olma olasılığı hakkında bir fikir edinmeyi çok daha kolay hale getirecek şekilde düzenlendi. "Ülke için Karşılaştırmalı Tercih" bilgi kutusu da geliştirildi. Artık bilgi kutusunun ilk seviyesinde size daha fazla bilgi veriyor ve bu da yapay zekanın karar verme sürecine hangi unsurların etki ettiğini daha net hale getirecek.
Bir Ülke için bilgi kutusu, daha ayrıntılı bilgileri, daha fazla veri ve daha net bilgi sıralaması içerecek şekilde baştan aşağı yenilendi.
Ülke ayrıntıları panelinin düzeninde küçük bir değişiklik yapıldı, bu da hem Ülkenin size karşı Tavırını hem de mevcut Stratejilerini aynı ekranda görmeyi mümkün kılıyor. Bu faktörler yapay zekanın karar verme sürecinde önemli olduğundan, daha kolay erişilebilir olmaları bir Ülkelerin davranışını daha anlaşılır hale getirmeye yardımcı olacaktır.
Diplomasi Harita Moduna, o Ülke ile devam eden anlaşmalarınızı, size karşı tutumlarını ve ilişkilerini (+ olası değişim oranlarını) gösteren simge eklendi.
Diplomatik Paktlar, bozulmalarına neyin neden olabileceğini daha açık bir şekilde belirtmek için yeniden düzenlendi. Bu değişiklik "Pakt bozuldu" bildirimlerine de yansıtılarak daha kolay anlaşılır hale getirildi.
Yan Bilgi Paneli Değişiklikleri
Yan Bilgi Panelinde artık sekmeler var (Sabitlenmiş / Ekonomi / Politika / Diplomasi / Askeri / Tümü). Yan Bilgi öğelerinin çoğunda tasarım değişikliği yapıldı ve çoğu şimdi bazı ek bilgiler gösteriyor. Ayrıca Ülkeler için sıralamalarını, size karşı tutumlarını ve ilişkilerini gösteren yeni bir Yan Bilgi öğesi ekledik.
Bu değişikliklere ek olarak, artık Politik Hareketler, Diplomatik Oyunlar vb. öğeleri kaldırabiliyorsunuz, böylece Yan Bilgide gösterilenler üzerinde daha fazla kontrol sahibi olabiliyorsunuz. Ayrıca Nugget'ın "Notifications not over Outliner" modunun yaptığına benzer şekilde Bildirim akışını Yan Bilgi Panelinin soluna taşıma seçeneği de ekledik.
Bildirimler artık size daha fazla bilgiyi bir bakışta sunmak için renk kodlu hale getirildi.
Daha önce Nüfus Paneli olarak bilinen Nüfus Verileri Paneli
Bir önceki Geliştirici Günlüğünde Nüfus Panelini tanıtmıştık (forum kullanıcısı Buladelu'nun önerisi üzerine bu panelin adı "Nüfus Verileri" olarak değiştirilmiştir). O zamandan bu yana Okuryazarlık, İş Memnuniyeti ve İhtiyaçları da tabloya ikinci bir "sayfada" sütunlar olarak ekledik. Çıkar Grubu üyeliğinin görselleştirilmesine ilişkin sıkça dile getirilen öneri ne yazık ki uygulama zorlukları ve performans kaygıları nedeniyle ileri bir tarihe ertelenmek zorunda kaldı. Elbette hangi nüfusun bir Çıkar Grubunun parçası olduğunu daha önce olduğu gibi Nüfus sekmesinden ve ilgili Çıkar Grubu ayrıntıları panellerinden görebilirsiniz. Gelecek güncellemeler için benzer ekranları diğer merkezi veri türleri için de uygulamanın uygulanabilirliğini araştırıyoruz; Binalar, Eyaletler, Ülkeler ve Ürünler şu anda planlamanın en erken aşamalarında.
Radikaller, Sadıklar, Yaşam Standardı, Siyasi Güç ve Çıkar Grupları sütunları gösteriliyor
Okuryazarlık, İş Memnuniyeti ve İhtiyaçlar için sütunlar gösteriliyor.
Çeşitli Geliştirmeler
Sol taraftaki panellerin kaydırılma konumları artık kaydediliyor ve paneller açılıp kapatılırken ya da paneller arasında gezinirken kaldığınız yerden devam ediyor, böylece daha az gereksiz kaydırma gerekiyor.
Hammadde Kıtlığı Harita Simgeleri artık orta yakınlaştırma seviyesinde Eyalet başına toplanarak genel harita karmaşasını azaltıyor.
Hem Ülkenizdeki tüm Birimleri Yükseltmek için hem de bir Ordudaki belirli bir Birim Grubu içindeki tüm Birimleri Yükseltmek için bir "Tümünü Yükselt" butonu eklendi.
İstihdam bilgi kutusu, bir Binanın neden işe alım yapabildiğini veya yapamadığını daha açık bir şekilde anlatan şekilde yeniden düzenlendi.
İş Niteliklerini görüntüleme şeklimizde de bazı önemli değişiklikler yaptık. Önceden, Vilayet Panelinde belirli bir meslek için tüm Nitelikleri, bu Niteliklere sahip olan Nüfusların gerçekten o Mesleği yapma şansları olup olmadığına bakılmaksızın gösterirdik. Örneğin, Kapitalistleriniz Makinist niteliğine sahip olabilir, ancak işlerini bırakıp fabrika sahibinden fabrika işçisine geçiş yapmaları pek olası değildir. Bu karışıklığa ek olarak, bir bina inşa ederken veya bir Üretim Yöntemini değiştirirken 'Yetersiz Nitelikler' uyarısı yalnızca Köylüler ve İşsizler arasındaki Niteliklere bakardı, yani tahminleri pratikte genellikle bu şekilde gerçekleşmezdi.
1.6'da artık her zaman 'İstihdam Edilebilir Nitelikler' olarak adlandırdığımız bir şeyi gösteriyoruz; bu, aşağıdaki kriterleri karşılayarak tanımlanan, makul ölçüde bir işe girebilecek nüfusların sahip olduğu Niteliklerdir:
- Halihazırda söz konusu nüfus türü değil
- İşsiz veya iş arayan
- Köle değil
- Bir devlet binasında veya sübvansiyonlu bir binada çalışmıyor
- Eğer çalışıyorsa, nüfus türündeki değişikliği bir düşüş olarak görmez (yani, Aristokratlar için Çifçilik niteliği, ücret ağırlığına ve mevcut işyerlerinin ne kadar iyi maaş verdiğine bağlı olarak muhtemelen dikkate alınmayacaktır)
Bunun anlamı, inşa edilecek bir binanın doldurulması için yeterli Niteliğe sahip olmadığına dair bir uyarı aldığınızda, bu uyarıya gerçekten güvenilebileceğinizi ve hangi Mesleklerin sanayileşme çabalarınız için bir engel olduğunu belirlemede faydalı olacaktır.
Üretim Yöntemlerini değiştirme bilgi kutusu artık eskisinden daha fazla faktörü hesaba kattığı için (İstihdam değişiklikleri, Verim, Vilayet Etkenleri ve diğerleri) çok daha doğru tahminlere sahip, ayrıca birkaç hata düzeltildi.
İnşaat İşlemleri artık iki liste moduna sahip: "Özet" (şu anda 1.5'te oyunda olan) ve Vilayet Etkenlerini, İstihdam, Üretim Yöntemleri ve Üretim ve Tüketim Malları için Yerel Fiyatlar gibi ek bilgiler içeren yeni "Tam" mod.
Birimleri Aktar paneli, oyuncularımızdan gelen birçok istek üzerine 1.5'te mevcut olana kıyasla bazı ekstra işlevler kazandı. İlk ve en önemlisi, artık tek bir tuşa basarak Birimlerin ve Komutanların tamamını veya yarısını diğer tarafa taşıyabilirsiniz. Elbette transferlerinizi ayarlarken daha ayrıntılı olmak isteyebilirsiniz, şimdi bunun için ek araçlar sunuyoruz:
- Metin kutusu (istediğiniz sayıyı hemen yazın)
- Kaydırıcı + Ok düğmeleri (sayıyı istediğiniz yere kaydırın)
- Tüm bireysel Birimlerin bir listesi (gerçekten titiz olmak ve birimleri tek tek seçmek/seçimini kaldırmak istiyorsanız)
Oyunumuzda çoğu listenin uygun faktörlere göre sıralanabilir ve/veya filtrelenebilir olmasını istiyoruz; bu, özellikle 10'dan fazla girdisi olan listelerde tam olarak istediğiniz şeyi bulmanıza yardımcı olmak için bizim için giderek daha fazla bir standart haline geliyor. Birim Aktarma penceresinde, seçilen Ordudaki belirli bir Vilayete ait Birimleri alabilmeniz için bir filtre ekledik.
Kişisel günlerimizden birinde nihayet Bilgi Kutusu Kullanıcı Deneyiminin Kutsal Kase'si olarak adlandırılan Bilgi Kutusu içinde Tablolar. Bu uygulama 1.6 itibariyle yalnızca iki yerde kullanılıyor, ancak belirli bilgi türlerini daha net bir şekilde sunmayı çok daha kolay hale getirdikleri için gelecekte bunları daha sık kullanmaya başlayacağız.
Kapanış Fikirleri
Oyunun genel kullanıcı deneyimi üzerinde yüksek olumlu etkiye sahip bazı iyileştirmeler içerdiğinden, 1.6 için kalite geliştirmeleri üzerinde çalışmak hem gerçekten eğlenceli hem de ödüllendirici oldu. Benim için en önemli nokta ya Nüfus Verileri panelinin nihayet şekillendiğini görmek (çok uzun zamandır "bir sonraki yama" için planladığımız özelliklerden biriydi) ya da Diplomatik Oyuna Başla tahminlerini araç ipuçlarından açılır panele nasıl taşıyacağımızı çözmek oldu.
Bu haftalık bu kadar! İki hafta içinde Alex göç mekaniğinde yapılacak değişiklikleri ve bunların oyun performansı üzerindeki etkilerini tartışacak.