Günlük: Vic3 - Karakterler
#1
banneran.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta Karakterler ve özellikleri hakkında bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1537695/ :Yeniden hoş geldiniz! Geleneksel İsveç yaz tatilinin sona ermesiyle Victoria 3 ekibi işe geri döndü ve bu da geliştirici günlüklerinin yeniden başlaması anlamına geliyor. Bugün Lider İdeolojileri, Özellikler, Popülerlik ve daha fazlası ile Karakterlerin çeşitli yönlerine bir göz atacağız.

İmparatorluk ve Kraliyetin Apostolik Majesteleri, Tanrı'nın Lütfuyla Avusturya İmparatoru, Macaristan, Bohemya, Dalmaçya, Hırvatistan, Slavonya, Galiçya, Lodomeria ve İlirya Kralı; Kudüs Kralı vb.; Avusturya Arşidükü; Toskana ve Krakov Büyük Dükü; Lorraine, Salzburg, Styria, Carintia, Carniola ve Bukovina Dükü; Transilvanya Büyük Prensi, Moravya Uçbeyi; Yukarı ve Aşağı Silezya, Modena, Parma, Piacenza ve Guastalla, Auschwitz, Zator, Teschen, Friaul, Ragusa ve Zara  Dükü; Kyburg, Gorizia, Gradisca, Habsburg ve Tirol'un Prens Kontu; Trento ve Brixen Prensi; Yukarı ve Aşağı Lusatia ve Istria'nın uç beyi; Hohenems, Feldkirch, Bregenz, Sonnenberg vb. Kontu; Trieste, Cattaro ve Windic March Lordu; Sırbistan Voyvodalığının Büyük Voyvodası vb.
DD53_1.png

Entelijansiya için Liberal ve Silahlı Kuvvetler için Jingoist gibi Çıkar Grubu İdeolojileri, bazı özel örneklerin dışında çoğunlukla sabitlenmiştir. Çıkar Grupları, mevcut siyasi tarihin ruhunu yansıtmaktan ziyade yaygın sınıf çıkarlarını temsil eder, bu nedenle Çıkar Gruplarının İdeolojilerinin bu sınıfların çıkarları ile uyumlu olmasını sağlamaya özen gösterdik. Köylü Halkın Özel İdeolojisi örneğin, Serfliğe, Borç Köleliğine ve Köylü Vergilerine karşı çıkmak. Ve onların bu konularda tutumlarını değiştirdiklerini hayal etmesi çok zor.

Piyasa Liberalleri, Menkul Kıymetler Borsasını araştırdıktan sonra ortaya çıkabilir ve sıkı bir şekilde kontrol edilen ekonominizi veya tarım ekonominizi sarsmak istediklerine karar verebilirler.
Görsel

Bununla birlikte, Çıkar Grubu Liderlerinizin İdeolojileri, toplumun o kesiminde hüküm süren siyasi zamanın ruhunu temsil eder. Her karakter, ulusunuzun maddi ve politik koşullarını yansıtan çok çeşitli faktörler tarafından belirlenen kendi kişisel İdeolojisi ile birlikte gelir. Bu faktörlerin birkaç örneğini listeleyeceğim:
  • Faşist liderlerin, savaşı kaybettikten sonra Savaş Tazminatı ödeyen ülkelerde ortaya çıkması daha olasıdır.
  • Radikal liderlerin, birleşik devletlerde yüksek kargaşa sahip mutlak monarşilerde ortaya çıkma olasılığı daha yüksektir.
  • Komünist liderlerin, büyük şehir merkezlerine ve alt tabakalar için düşük yaşam standartlarına sahip ülkelerde ortaya çıkma olasılığı daha yüksektir.
  • Sosyal Demokratların durumdan memnun Çıkar Gruplarından çıkma olasılığı daha düşüktür. Öfkeli Çıkar Grupları daha radikal sosyalizm biçimlerine yönelecektir.
  • Ülkenizde Devlet Dini yasası olduğunda ve Dindar Çıkar Grubu güçlü olduğunda teokratların ortaya çıkması daha olasıdır.
  • Piyasa Liberallerinin, büyük şehir merkezleri olan ve Gelenekselcilik ve Merkantilizm gibi pek de “modern” olmayan ekonomik yasaları olan ülkelerde ortaya çıkma olasılığı daha yüksektir.

Bay Marx, sanatçılarımız tarafından özene bezene yaratılmış birkaç tarihi şahsiyetten biridir. Sosyalizmi araştırdıktan kısa bir süre sonra ülkenize gelebilir ve Sendikalar için Çıkar Grubu Lideri olabilir.
DD53_3.png

Üstteki Bay Marx veya onun da üstündeki Kayser gibi bazı karakterler özel olarak tanımlanmış bir tarihsel görünüme sahiptir. Oyun çıkış yaptığında bu gibi önceden tasarlanmış karakterler sınırlı sayıda olacak ancak hem başlangıç tarihinde bulunan karakterlere hem de oyunun ilerleyen bölümlerinde ortaya çıkabilecek karakterlere daha fazla tarihsel DNA eklemeye devam etmeyi umuyoruz. Benzer şekilde, başlangıçda birçok ülkede (özellikle oyuncular arasında popüler olmasını beklediğimiz ülkelerde) tarihsel Çıkar Grubu Liderleri ve Komutanları vardır ancak hepsinde değil. Oyun çıkışından sonra belirli bölgelere derinlemesine dalış yaparak bu alanda da ilerlemeyi umuyoruz. Tarihsel karakterlerin tanımlanmadığı durumlarda oyun, yukarıda açıklanan faktörlere dayalı olarak uygun bir İdeolojiye sahip rastgele bir karakter oluşturacaktır.

Oyun 1836'nın ötesine geçtikçe çeşitli tarihi figürler ortaya çıkabilir. Bir karakterden beklediğiniz her şeyi, örnek olarak dinlerini, etnik kökenlerini ve özellikleri gibi şeyleri tanımlayabiliriz ancak burada yapabileceğimiz biraz daha fazla şey var. ABD Başkanı Abraham Lincoln'ü örnek alarak, Çıkar Grubu lideri olabileceği en erken tarihi 1847 olarak belirledik (Temsilciler Meclisi'ne ilk girdiği ve ulusunun siyasi sahnesine çıktığı ilk zaman). Bir karakterin ortaya çıkması için uygun olduğunda hem ülke düzeyinde hem de Çıkar Grubu düzeyinde tetikleyiciler ayarlayabiliriz. Mesela, Lincoln yalnızca ABD'de ortaya çıkabilir ve Marjinalleştirilmemişlerse Entelijansiya veya Kırsal Halk'a katılabilir. Uygun bir Çıkar Grubu her yeni bir lider seçimine gittiğinde bir politikacının ortaya çıkma ihtimalini de ayarlayabiliriz.

Santa Anna'nın siyasi ve askeri kariyeri, büyüleyici olduğu kadar da uzundu. Ancak Teksas ordusu tarafından yakalandığı gün, kesinlikle hayatının en iyi günü değildi. Bu Victoria 3'te olursa, Meksika teslim olmak ve Teksaslı bağımsızlığını tanımak zorunda kalacak.
DD53_4.png

Her karakterin ulusunuz üzerindeki etkisini belirleyen bir veya daha fazla Rolü vardır. Karakterlerin bazen birden fazla rolü olabilir, örneğin hükümdarlarınıza ve diktatörlerinize Komutanlık Yetkisi vermek mümkündür. Bu, onlara silahlı kuvvetlerinize kişisel olarak komuta etme yeteneği verir. Karakterler aşağıdaki Rollere sahip olabilir:
  • Hükümdarlar. Kral, Başkan, Papa, Şef. Ülkenizi kimin yönettiği, Yönetişim İlkeleri yasanız tarafından belirlenir.
  • Varisler. Varisler sadece monarşilerde bulunur ve hayatlarının büyük bir kısmını anne ya da babalarının ortadan kalkması ile tahtta kendi sıralarının gelmesini bekleyerek geçirirler.
  • Politikacılar. Bunlar çıkarabileceğiniz yasalar ve ortaya çıkacak Siyasi Hareketler için ideolojileri çok büyük belirleyici olan Çıkar Grubu Liderleridir.
  • Komutanlar. Generalleriniz ve Amiralleriniz, kuvvetlerinizi savaşa kahramanca (veya pek kahramanca olmayabilir de) yönlendirirler.

Bir Karizmatik Çıkar Grubu Lideri, Çıkar Grubunun nüfus çekiciliğinde çok büyük bir rol oynayabilir. Bu, Çıkar Grubunu güçlendirmek istiyorsanız, hedeflerinizi gerçekleştirmede güçlü bir avantaj olabilir. Karizmatik lider, çok da sıcak bakmadığınız bir Çıkar Grubu üyesiyse, sizin için acı verici bir diken haline gelebilir.
DD53_5.png

Her karakterin ayrıca Karakter Özellikleri vardır. Özelliklerin çeşitli etkileri vardır ve bu etkiler Karakterin Rolüne bağlı olarak farklılık gösterebilir. Örnek olarak Zalim Özelliğini ele alalım. Tüm Zalim karakterler, Popülaritelerinden çok önemli bir darbe alırlar ancak diğer efektler, karakterin rolüne bağlı olarak uygulanır. Zalim bir komutan, kuvvetlerini savaş sırasında düşmana daha fazla zayiat ve daha fazla yıkıma neden olmaya teşvik edecektir. Bir Çıkar Grubunun Zalim bir lideri olduğunda, hükümete dahil edilmek için daha fazla onay alacaklardır. Son olarak, Zalim bir Hükümdar daha az maliyetle Kararnameler çıkarabilir (Kararnameler arasından Şiddetli Bastırma favorileri olabilir) ancak muhalif Çıkar Grupları hükümeti kolay kolay onaylamaz ve ülkedeki tüm nüfus düşük yaşam standardına sahip olur. Hırslı, Yağmacı, Yenilikçi ve tabii ki Afyon Bağımlısı gibi özelliklerimiz de mevcut.

Bir karakterin erdemleri ve kusurları Popülaritesini etkileyebilir. Bay Pretorius'un birçok iyi özelliği var ancak kokainle olan ilişkisi, Popülaritesine bir darbe vuruyor.
DD53_6.png

Popülarite, bir Karakterin ulusun insanları arasındaki itibarının bir ölçüsüdür. Popülariteleri öncelikle Özelliklerinden gelir ancak birçok Olay, Karakterlerin kamuoyu arenasında yükselmesine ve düşmesine neden olur. Karakterin Popülaritesi Özelliklerinden etkilendiği gibi, karakterin Rolü de Popülaritesinden etkilenir. Bir Hükümdar için Popülarite, hükümetlerine Meşruiyet katar. Çıkar Gruplarının Liderlerinin Popülerliği, Çıkar Gruplarının çekiciliğini etkiler ve Seçimlerdeki Momentum'a katkıda bulunan bir faktördür. Son olarak, muharebe birimleri, Komutanlarının Popülerliğine bağlı olarak morallerini daha hızlı (veya daha yavaş!) geri kazanacaklar.

Karakterler Victoria 3'te önemli bir rol oynarlar. Ulusları yönetirler, iç politikaya hükmederler ve orduları komuta ederler. İdeolojileri aracılığıyla, yeni ve eski fikirler hükümet ve kamuoyu arenasında çatışırken, Özellikleri sizinki kadar onların hedeflerine de yardımcı olacak veya onları engelleyecektir.

Bugünlük bu kadar! Gelecek hafta Martin, en son bahsettiğimizden bu yana ticaret mekaniklerinde yapılan revizyonları açıklayacak.
76561198034761601.png
[+] 6 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.