26-11-2020, 14:42
@Zebercet Garnizon sistemi değişti. Rehberime göz atabilirsin https://forum.strategyturk.com/konu-hoi4...gi-rehberi
omnia fui et nihil expedit
HoI4 - Kısa Sorular & Kısa Cevaplar
|
26-11-2020, 14:42
@Zebercet Garnizon sistemi değişti. Rehberime göz atabilirsin https://forum.strategyturk.com/konu-hoi4...gi-rehberi
omnia fui et nihil expedit
@Zebercet verimlilik için yapabileceğin şeyler var. Endüstri araştırmalarında verimliliğin daha hızlı yükselmesini sağlayan araştırmalara var. Bazı devletlerde verimliliği %105'e çıkartmayı sağlayan bazı danışmanlar var. Genel olarak bilmen gereken şeyler bazı şeyler var. Tüfek ekipmanı için çalışan fabrikalarını bir anda tank üretmeye başlatırsan. Yani tüfek simgesine tıklayıp üretilen ekipmanı değiştirmekten bahsediyorum. Verimlilik çok düşer. Çünkü çok alakasız bir ekipmana geçiyorsun. Fabrikalar tüm üretim sistemlerini yenilemek zorunda kalıyor diye düşünebilirsin. Aynı tüfeği bir üst modele değiştirirsen verimlilik az düşecektir. Çünkü aynı ekipmana yeni özellikler ekliyorsun. Uçak veya tankları varyasyonlarıyla değiştirmekte verimliliği az etkiler. Yani sen 1940 yılında ordularına anti tank silahları eklemek istiyorsan bunu bir anda 1940'da yapma. Öncesinde 1 fabrikanı bu ekipmana atarsan verimlilik zamanla artacaktır. Her fabrika eklediğinde verimlilik düşeceği için bunu yapmak önemli. Ve oyun başında tüfeğe ne kadar ihtiyacın olacağını aşağı yukarı hesaplayıp ona göre fabrika ataman lazım. Savaş zamanı tüfek eksilere düştüğünde bir anda tüm fabrikalarını versen de verimliliğin düşmesi yüzünden tüfek açığını yeteri kadar hızlı kapatamazsın. Kısacası planlama çok önemli. Oyunun başında gelecekteki her adımını düşünerek hareket et.
27-11-2020, 10:58
(27-11-2020, 09:40)Athule : @Zebercet verimlilik için yapabileceğin şeyler var. Endüstri araştırmalarında verimliliğin daha hızlı yükselmesini sağlayan araştırmalara var. Bazı devletlerde verimliliği %105'e çıkartmayı sağlayan bazı danışmanlar var. Genel olarak bilmen gereken şeyler bazı şeyler var. Tüfek ekipmanı için çalışan fabrikalarını bir anda tank üretmeye başlatırsan. Yani tüfek simgesine tıklayıp üretilen ekipmanı değiştirmekten bahsediyorum. Verimlilik çok düşer. Çünkü çok alakasız bir ekipmana geçiyorsun. Fabrikalar tüm üretim sistemlerini yenilemek zorunda kalıyor diye düşünebilirsin. Aynı tüfeği bir üst modele değiştirirsen verimlilik az düşecektir. Çünkü aynı ekipmana yeni özellikler ekliyorsun. Uçak veya tankları varyasyonlarıyla değiştirmekte verimliliği az etkiler. Yani sen 1940 yılında ordularına anti tank silahları eklemek istiyorsan bunu bir anda 1940'da yapma. Öncesinde 1 fabrikanı bu ekipmana atarsan verimlilik zamanla artacaktır. Her fabrika eklediğinde verimlilik düşeceği için bunu yapmak önemli. Ve oyun başında tüfeğe ne kadar ihtiyacın olacağını aşağı yukarı hesaplayıp ona göre fabrika ataman lazım. Savaş zamanı tüfek eksilere düştüğünde bir anda tüm fabrikalarını versen de verimliliğin düşmesi yüzünden tüfek açığını yeteri kadar hızlı kapatamazsın. Kısacası planlama çok önemli. Oyunun başında gelecekteki her adımını düşünerek hareket et.Oyunu üç yıldır aralıklı oynuyorum. İki hafta önce son iki dlcyi de aldım adamakıllı vakit ayırmak istedim. Toplam sürem 130 saate ancak varabildi. Son iki haftada da Almanya ile elli saatin üzerinde oynamışım. On gündür her gün en az altı saat kadar oynuyorum. Yalnız nedendir bilmem öğrenme sürecim çok uzun sürdü, sürüyor. Böylesi bir grand strategy oyununda olay zaten öğrenme ve uzmanlaşma faslının uzun sürmesidir ama bazı detaylar beni tilt ediyor. Yani nasıl desem, ne yaparsan yap bir yerden eksik kalıyorsun sanki oyunda. Malum İngiltereye çıkmak için donanma ve uçak basmak lazım, diğer taraftan anakara için tank bölükleri lazım, e bunlardan birine yoğunlaşayım desen diğeri eksik kalıyor. Donanma zaten hayal gibi bir şey Almanyayla, uçak desen oyun başı beslenmesi gereken piyade bölükleri varken ve fabrika sayısı bunca kısıtlıyken nasıl gideyim de uçak için en az beşer tane fabrika ayırayım? Top ekleyeyim diyorsun üç dört bin tane top istiyor. Üç tane destek bölüğü ekleyeyim piyadeye desen destek ekipman açığı akıl almaz boyutlara ulaşıyor. Rehber izliyorum, ben hafif tank üretemezken adam 39da orta tanka geçiyor patır patır da basıyor anlam veremiyorum. Gene oyun başı Hollandaya saldırıp Malezya topraklarını kukla yapmak şart gibi bir şey. Dün geceki oyunumda ittifak devletleri ile savaşırken tek bir tane lastik bulamadım ve üretim felç oldu.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ustalaşması ve öğrenmesi zor bir oyun. Benim de yaklaşık 500 saatlik oyun sürem var. Son 50 saatte öğrendiğim bilgi ilk 450 saatte öğrendiğim bilgiye eşit diyebilirim. Almanya normal zorlukta dünya fethi potansiyeline sahip bir ülke. Ama tarihteki gibi donanma ve hava kuvvetleri açısından zayıf kalıyor. Bu açığı kapatmak neredeyse imkansız. O yüzden ülkenin iyi olduğu alanlara odaklanıp düşmanı alt etmen gerekiyor. Almanya en iyi tank komutanlarına sahip bir ülke. Odaklarından aldığı bonuslarla kara doktrininde en hızlı ilerleyen ve Blitzkrieg taktiğine ilk ulaşan ülkelerden biri. Almanya'nın bu artılarını kullanarak karadaki düşmanına odaklanman gerek. İngiltere için savaş başlar başlamaz çıkarma atmazsan bir daha asla atamazsın diyebilirim. Çünkü deniz üstünlüğü almanın tek yolu savaş başlar başlamaz donanmayı denize ilk indiren taraf olman. Allies'ı 1938 yılı bitmeden düşürmek mümkün. Oyun başladığında Avrupa'daki en üstün kara ordusu ve bunu besleyebilecek askeri fabrika sayısı sadece Almanya'da var. Oyun başlar başlamaz templateleri hiç değiştirmeden basabildiğin kadar piyade bas. Yeterli politic power'a ulaştığın anda belçikaya savaş aç ve fethet. Ardından Fransa için savaş sebebi oluştur. Bu esnada 10 kişilik birliklerle İngiltere'nin en az savunulduğunu düşündüğün limana çıkartma planı çiz. Savaş başladığında tüm ingiliz birlikleri Fransa topraklarında olacak. 10 birlik İngiltere adasını fethetmek için yeterli gelecektir. Belçika sınırından Fransa'ya saldırırken bir yandan da İngiltere topraklarındaki askerlerini mikro yöneterek en hızlı şekilde İngiltere adasını fethet. Ondan sonra önünde hiçbir engel kalmayacak. Son 2 Almanya oyunumda bu şekilde 1938'den önce Allies'ı düşürdüm. Almanya bu potansiyele sahip bir ülke ayrıca nasıl ekipman eksikliği çekiyorsun? Çok fazla mı asker basıyorsun yada tüm birliklerini çok elit mi yapmaya çalışıyorsun? Veya yeterince askeri fabrika mı basmıyorsun? Almanya için odaklanman gereken birlikler tank birlikleri. Piyadeleri sadece savunma ve genel taarruz odaklı kullanacağın için var olan templati 20 cw yapman yeterli. Genel olarak nerelerde zorlandığını söylersen yardımcı olabilirim.
Uçak üstünlüğünü asla alamayacağın için piyade birliklerini Anti-Air silahları ile donatıp düşman hava üstünlüğünün verdiği zararı en aza indirebilirsin. Support companies kısmına bir tane Anti-Air koymak yeterli olur. Yeterli Anti-Air silahlarını üretmek içinse uçak üretimine ayıracağın 3-4 fabrikayı Anti-Air silahına ayırman yeterli olur.
28-11-2020, 19:13
Arkadaşlar launchera girince cheksuma aa89 diyor fakat oyuna girince 050b oluyor,haliyle arkadaşla oynayamıyorum.Modları sildim,olmayınca oyunu sildim fakat yine fayda etmedi.Bir tavsiyesi olan varmı,yardım edin :(
28-11-2020, 22:24
@Komando Ejderi Herhangi bir mod kullanmıyorsan farklı sürümde olmalısın. Kütüphanenden Hearts of Iron 4 özellikler kısmına gir. Betalar sekmesinden beta programlarına katılma seçeneğini seçersen her zaman en son sürümde kalırsın.
29-11-2020, 14:36
@Komando Ejderi Soru hakkında açtığın konuya yazdım.
" Hemen herkes tartışabilir, fakat güzel konuşabilmek herkesin yapabileceği bir iş değildir. "
01-12-2020, 22:28
Tümen düzenlerken yatay mı dikey mi düşünmek gerekiyor onu çözemedim? Savaşa ilk olarak üstteki mi yoksa sağdaki birlikler mi giriyor nasıl oluyor tam olarak? Tümen rehberlerinde bundan söz edilmemiş sanırım.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
01-12-2020, 22:38
Bunun bi fark ettiğini sanmıyorum açıkçası. Tümeni sağdaki özelliklere sahip tek bir birim olarak alıyor sanki. Ama kesin bilgim yok.
Sic Parvis Magna
01-12-2020, 23:55
Peki mesela uçaksavarlar sadece uçaklara mı ateş ediyor? Yoksa gerçekteki gibi o an karşısında ne varsa ona karşı mı kullanılıyor birimler bunu bilebiliyor muyuz? Çünkü uçaksavarları bizim üs bölgesinde sızma ihtimaline karşı tutuyorduk ve o uçaksavarın insana isabet etmesi demek adamı ikiye bölmesi demek.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
02-12-2020, 01:29
Alt tarafı bir ateşkes bozacağız aptalca bir sisteme sahip oyun.
02-12-2020, 09:06
@Zebertec Genel olarak tümenleri statlar üzerinden değerlendirmen daha sağlıklı. Uçaksavarlarlar tümenlerinin hava saldırısını 0'dan gelişmişlik seviyesine göre belli bir değere çıkarıyor. Aynı zamanda tümenlerine az da olsa zırh delme ve hafif saldırı da sağlıyor. Bu da kara savaşlarında da tümenlerinin avantaj elde etmesini sağlar. Senin dediğin gibi uçaksavarı düşmana çevirdikleri durumlar için böyle bir stat eklemiş olabilirler :)
02-12-2020, 11:00
Battle for the Bosporus ile Türkiye'ye eklenen debuff veren "Sectarian Woes" ulusal ruhunu nasıl kaldırıyoruz? "One Nation Under Atatürk, Indivisible" başarımını elde etmek için Atatürk önderliğinde sıfır debuff'a erişmemiz gerekiyor. Oynadığım oyunlarda Sectarian Woes'u yok edemedim.
Başarımı kazanmak adına aklıma gelen yol Atatürk'ün sağlık sorunları ile ilgili event'ler geldiğinde sürekli hayatta tutmak adına hamlelerde bulunacağız, ki bu da aşırı derecede politik puan harcamamıza vesile olacak. Bir yandan da uzlaşmaları sağlamak adına "Yurtta Sulh" odağı ile "Türk Ulusu" seçeneklerine odaklarına yürümemiz gerek. Ordu debuff'ını yok etmek için bütün askeri odakları da bitirme zorunluluğu da cabası. Başarımı kazanabilmek için oyunu ironman modunda ve regular'da oynarken elde edilebilen politik puanlarla "One Nation Under Atatürk, Indivisible" başarımını gerçekleştirmek imkansıza yakın bir zorluk sanırım.
08-12-2020, 00:21
Koc Ticaret has been granted a monopoly over the Republic of Turkey's
araştırma kısmındaki endüstriyel olanı seçemiyorum. Koç ticaret nasıl tekel olacak
Military Designer, Tank Designer gibi şeylerin hepsini Koc Ticaret Designer'lara vermen gerekiyor sanırım.
Sic Parvis Magna
(08-12-2020, 00:21)Elensar : Koc Ticaret has been granted a monopoly over the Republic of Turkey'sBütün koç ticaretin bulunduğu sektörleri koça vericeksin 3 tane vardı yanlış hatırlamıyorsam. Verdikten sonra açılacak (02-12-2020, 11:00)Milli Şef : Battle for the Bosporus ile Türkiye'ye eklenen debuff veren "Sectarian Woes" ulusal ruhunu nasıl kaldırıyoruz? "One Nation Under Atatürk, Indivisible" başarımını elde etmek için Atatürk önderliğinde sıfır debuff'a erişmemiz gerekiyor. Oynadığım oyunlarda Sectarian Woes'u yok edemedim.Bir yolu var biraz kolaya kaçıyor galiba ama yinede söyliyim.Dlc yi kapatıp Türkiyeye girdiğinde, zamanı başlattığında otomatik başarım geliyor.Sectarian Woes kaldırabilmek için bildiğim kadarıyla bütün kürt ve gerici bölgerini benimsemen gerekiyor diye biliyorum ama emin degilim.
09-12-2020, 12:28
Bu Türkiyedeki mezhepsel sıkıntılar debuff nasıl kaldırabiliriz. Faşist oldum, hala kalkmadı.
10-12-2020, 09:53
Oyunun ne kadar mobil veri harcadığını bilen var mı ? Bir saatlik bir oyun süresinde kaç gb internet harcar ?
10-12-2020, 21:47
(10-12-2020, 09:53)Athule : Oyunun ne kadar mobil veri harcadığını bilen var mı ? Bir saatlik bir oyun süresinde kaç gb internet harcar ? Online diyorsan grafik ayarlarını biraz düşür ve 1 saatte ne kadar harcadığını ölç Arkadaşlar diğer hammadelerin ticaretini yapıyorum ama krom ticaretinden fabrika gelmiyor. Mesela Türkiye -480 gibi bir krom harcanıyor ama nereye bu. Yazmıyor. |
|