HOI4 - Man of Guns 1.6 Donanma Rehberi
#1
Hoi4 Man the Guns 1.6 Donanma Rehberi

mvn3gj.png

Donanmada temel olarak iki tip gemi vardır, capital shipler yani kelli felli zırhlı abilerimiz bunlar donanmanın asıl vurucu güçleri, Battleship(BB), Carrier Ship(CV), Heavy Cruiser(CA),Battlecruiser(BC)'ler olmak üzere. Birde screening gemilerimiz var, bunlar daha hafif zırhlı ve daha hızlı gemiler, keşif ve çok amaçlı gemilerimiz bunlarda light cruiser(CL) ve Destroyer(DD) diye ayrılırlar. Screen gemileri, Capital shiplerin etrafinda konum alip onlarin acik hedef olmasini engellerler. Birde tabii   denizaltılar var. Rehberimde kullanacağım diğer bir kısaltma ise OP(overpowered), yani internet jargonunda birşeyin oldukça güçlü olduğu anlamına geliyor.

Şimdi ilk olarak gemi tasarımını anlayabilmek için öncellikle gemi dizaynındaki statları göz önünden geçirelim.

29kzak1.png

Hard attack ve hard piercing ,capital gemilere karşı önemliyken light attack ve light piercing screening gemilerine karşı işlev yapar. Diğer gemileri tespit etmek için surface detection yüksek olması gerekirken denizaltıları tespit etmek için submarine detection yüksek olması gerekir.

Piercing'i yani delme gücünü açmak gerekirse tıpkı tank mekaniklerinde olduğu gibi eğer saldıran geminin delme gücü düşman gemisinin armorundan daha yüksekse gerçek anlamda hasar verebilir. Eğer  delme gücü düşman gemisinin zırh değerinden düşükse light attack veya heavy attack değeri etkimeyecektir.

Başka bir önemli değerimiz surface detection, bu değer diğer gemileri daha iyi tespit edebilmenizi sağlar. Denizaltıları tespit edebilmek için Sub detection gerekir.


Düşman Filosunu Tespit Etme Sanatı

Rakip donanmasını tespit etmek(detect) denizlerde savaşın ilk adımıdır, ilk tespit etmeyi başardığımızda spot edilme yüzdesi dolmaya başlar. Bu yüzde tamamen dolunca düşmanı tam olarak spot etmiş sayılırsınız(fully spotted) ve ancak o zaman strike force kuvvetiniz harekete geçer.

m9lirb.jpg

İlk olarak şu tooltipi irdeleyelim.

wbyu74.png

Filoyu ilk tespit edebilme ihtimalimiz %25`imiş. Bunu sağlayan faktörlere baktığımızda ise

Base--> Şans faktörü

Task Forces in Region --> Bölgedeki gemileriniz. İlla patrol görevinde olmaları gerekmiyor. Convoy eskort,convoy raiding gibi diğer görevlerde bulunan gemiler. Koskoca Pasifik/Atlantik Okyanus'unda 4-5 gemiyle düşman filosunu tespit etmeyi beklemeyin. Ne kadar fazla gemi o kadar iyi.

Decryption Difference ---> Aranızdaki descryption seviye farkı

Air superiority ---> Bölgede hava üstünlüğünüz

%100 Hava üstünlüğü kurmanız durumunda;

Light uçaklar ---->+%1 şans her 100 uçak için

Ağır uçaklar ----> +%2 şans her 100 uçak için

Dolayısıyla heavy fighter uçakları bu görev için daha elverişli.

Uçak sayısında bir üst sınır yok, ne kadar uçak o kadar keşfetme şansı.

Radar Coverrage ---> Radar kapsama alanınız

Bir kez tespit (detection) ettiğimizde spot etme yüzdesi dolmaya başlar. O faktörleri irdeleyelim şimdi de.

Surface detection--> Filonuzdaki gemilerin ortalama surface detection değeri ( 4 gemilik bir filoda bir geminiz 0 detection, iki geminiz 10,kalan bir gemi ise 4 detection sahip ise 0+10+10+4/4=6 ortalama detection)

Bu değerin fazla olması aynı zamanda kendi filonuzun düşman tarafından bulunmasını da azaltır.

Speed difference ---> Donanmanızın hızı (Her 1 Knotluk hız rakibi bulmayı %0.05 arttırır)

Coordination ---> Hiçbir fikrim yok nasıl çalıştığı hakkında

AYRICA DOKTRİN,TERRAİN VE HAVA ŞARTLARININ BU DEĞERLERİ ETKİLEDİĞİNİ UNUTMAYIN.


Özetle spot etme yeteneğinizi, bulunan deniz sahasındaki hava üstünlüğünüz,radar kapsama alanında olup olmaması, filonuzun ortalama surface detection değeri,donanmanızın hızı (Her 1 Knotluk hız rakibi bulmayı %0.05 arttırır) ,rakip ile sizin aranınzdaki decrption değer farkı gibi öğelerden etkilenir.

Japonya oynarken ABD gemilerini tespit etmeye çalışırken radarda abartıya kaçmış olabilirim.


sdpb35.jpg


İdeal Patrol Filo Gemisi Tasarımları ve Kompozisyonu

Aşağıda kalıplarını bulabileceğiniz keşif CL ve keşif denizaltılardan oluşan filolar kullanılabilir. Düşman filosunun egemen olduğu sularda görünürlüğü az olduğundan denizaltı, dost filolarının hakim olduğu sularda keşif CL filoları kullanılmalı.

Keşif(Scout) Kruvazoru

2ajqt7b.png

Gördüğünüz gibi Surface detection değeri oldukça yüksek,peki nasıl başardım ben bunu? Yukarıdaki custom slotları tespit yeteneğini arttıran katapultlarla doldurdum. Unutmayın bu gemiler bizim savaş değil kesif gücümüz,yukarıdaki slotlara silah yerine bunları yerleştirmek daha mantıklı. Ayrıca 4.seviye radar modülüne sahip olmamamız da buna katkıda bulunuyor.

Katapult Modülü
30lckfd.png

Ayrıca bunlar keşif gemileri olduğu için düşman donanmasını gördükleri zaman asla engaje olmamalılar veya ancak düşük risk ile engaje olmalılar. Onun ayarını da buradan yapılabilir. Seçeneklerden "Do not engage" veya " Do engage at low risk" seçilmeli. Buna rağmen CL gemisini keşif için daha çok sizin üstünlüğünüz bulunan denizlerde yapmalısınız. Düşman donanması bu zayıf CL gemilerini bulup kolaylıkla batırabilirler.


mmub6o.jpg

Eğer düşman gemilerin cirit attığı sularda tespit edilmeden tespit etmek istiyorsanız radar modüllü denizaltılardan oluşan filolar patrol görevine verilmeli. Neden çünkü denizaltıların tespit edilmesi oldukça zor ve radar modülüyle diğer gemileri rahatlıkla tespit edebilir.

Keşif(Scout) Denizaltısı

30lo1l1.png 

Görüldüğü üzere radar modülü sayesinde surface detectioni oldukça artmış durumda. Bunlardan oluşan keşif denizaltılar düşman sularında patrol görevi verilmesi uygun olur.

Özetle; düşmanın hakim olduğu denizlerde radar modülle keşif denizaltılarını, sizin çoğunlukla hakim olduğunuz denizlerde çatapult modülü maksimize edilmiş light cruiserları kullanmanız mantıklı. Keşif filosunu "Do not engage" veya " Do engage at low risk" şeklinde ayarlamayı unutmayın.

Düşmanı Yok Etme Sanatı

Peki gelelim Strike force'a. Asıl vurucu gücümüz. Patrol filomuz düşman filosunu tespit edene kadar limanda beklerler. Suanki meta ideal oranı 1:1:4 olmasını söylüyor. Yani 1 CV: 1 BB: 4 Screen gemisi, özetle her capital gemi basına 4 veya daha fazla screening gemi koymalısınız. Ben genelde oranı 6 kat olarak ayarlıyorum yani örnek vermek gerekirse Almanya veya İtalya gibi bir ülkeysem 4 BB:36 CL ana vurucu gücüm, Japonya veya Amerika ise 4 CV:4 BB: 36 CL gibi. 1.6 itibariyle suan ki metada CV`ler maalesef eskisi gibi çok güçlü değil, o yüzden CV`ye o kadar yüklenmenizi önermiyorum. Tek donanmadan 4'ten fazla CV önerilmiyor. Destroyerler maalesef çok çabuk batıyor o yüzden yeterli CL`niz yoksa screening gemisi açığını destroyer ile kapatılabilir ama destroyerler anti-denizaltı gemisi ve convoy protection dışında pek bir yeri yok gibi.

1947`ye kadar oynadığım Japonya oyununda, CV`ler pek bir düşman gemisi batıramamasına rağmen, BB`lerin ölüm listesi oldukça kabarık.

345n9xx.png

İdeal Strike Force Gemisi Tasarımları


CV(Carrier Ship)

8y6mh1.png

Cv'ler için sadece hangar space ekleyip, deck size kasın, gerisi çok önemli değil. Filo başına 4`den fazla bulunmamasına dikkat edin,yanılmıyorsam daha fazla olursa negatif bonus alıyorlar.


BB(Battleship)

21enixl.png

Dizaynin tum olayi armor ve heavy attack/piercing kasma uzerine kurulu. Heavy gunlarin bazilarini upgrade etmemenin tek sebepi acayip derecede geminin hizini dusurmeleri. Fire controlun upgradelerinini reliablity'yi ciddi bir bicimde dusurdukleri icin pek sevmiyorum. Bu yuzden ilk seviyede biraktim.

CA( Light Cruiser)

Savaş Kruvazoru

avjxog.png

Bu saldırı kruvazorumuz. Strike Force filosundaki CL'ler normalde catapult stakladığımız kesif (scout) CL'sindeki tasarımdan farklı olarak hızı BB'lerin hızına yakın olacak şekilde 1 torpido/1-2 sekonder batarya/2 light gun(light attack veren) şekline ayarlanabilir.Bataryalarin , light attack ve piercing kasılacak şekilde sadece  light cruiser battery olmasına dikkat. Hızı saldırı filosundaki battleshiplere yakın olacak şekilde ayarlı. Anti-airi 1.seviye'de bırakmamın amacı fiyat/performans oranı olarak ilk seviye daha iyi. Ayrıca anti-uçak kruvazorumuz için ayrı bir template hazırlayacağız.

BB'lerin armorunu delebilecek piercinge sahip olmadığı için hard attack veren silahları almanıza gerek yok. Sadece light attack veren silahlara abanın.

Hava Savunma Kruvazoru

28mpagh.png

Bu şablonda da anti-air modülleri dizilmiş. Battery modülünde de Dual-purpose gun var. Fire controlü burada aynı zamanda anti-air bonusu verdiği için maksimum seviyede. Her strike forceda 2-3 tane anti-air kruvazoru eğer bölgede hava üstünlüğünüz yoksa ve düşman naval bomber koymuşsa özellikle işe yarar.

Heavy Cruiser(CA)'lere değinmek gerekirse, cruiser hull'a heavy gun modülü konulduğu zaman CA şeklini alıyor. Bu gemilere ne kadar çok heavy gun modülü koyarsanız koyun piercing değeri BB'leri delecek değere ulaşamadığından tasarlayıp üretmenin bir anlamı yok. Aşağıdaki template'de görebilirsiniz.

2cot2dx.png

Aynı şekilde eğer heavy hull kalıbını armor modülünü battlecruiser armor yaptığınız da Battlecruiser(BC) tasarlamış oluyorsunuz. Burada da armor yeterince kalın olmadığından yine  BC üretmenin metada yeri yok.

Ayrıca Japonya'da olan Torpeda Cruiser'lara ayrı bir parantez açmak istiyorum. Japonya national focus ile gelen bu gemiler oldukça op.

eg8h1l.pngi6wlna.png

Gördüğünüz gibi bu geminin hard atağı yok, yani capital gemilere zarar veremezken, BB`yi torpido ile batırmış. Yaptığım tek şey zaten torpido atağı yüksek olan bu gemiye custom slotlarına torpido koyup bu değeri daha da arttırdım.


Denizaltı Savuşturma Sanatı

Convoy Escort ve Anti Submarine Warfare (ASW)'e gelecek olursak, şuanki halde denizaltılar OP ve saptanmaları oldukça zor ileride ona bir ayar çekebileceklerini düşünüyorum. Anti Submarine Warfare(ASW) için destroyer veya CL şu kalıpta dizayn edilebilir.


ke6t7b.png

Görüldüğü üzere denizaltılara karşı en önemli silahımız depth charges ile slotlar ile doldurulmuş. Fakat son teknoloji sonar ve radara rağmen sub detectioni düşük. O yüzden bu filolara scout(keşif) için dizayn edilen CL`lerden bir miktar yerleştirmeniz denizatlıları tespit açısından iyi olur.

Denizaltıları avlamak yerine sadece konvoylarınıza bulaşmamasını istiyorsanız,herhangi bir destroyeri convoy yolu boyunca convoy escort olarak ayarlamanız yeterlidir. Denizaltılar bu konvoylardan stat değerlerinden bağımsız olarak uzak duracaklardır.Ek olarak denizaltı avladığınız bölgede hava üstünlüğü ve naval bombingde ilginç bir şekilde faydası dokunmakta.

Naval Bombing

İlginç bir şekilde çoğu oyunumda naval bomber kullanarak, donanmamın batırdığından daha fazla gemiyi naval bombing ile batırıyorum. Naval bomber uçakları bence OP size de kullanmanızı öneririm. Örneğin, Çin oyunumda Japon donanmasının önemli bir kısmını naval bomber ile batırdım beni de şaşırtan bir şekilde.

28bhfkm.jpg2db4593.jpg
zks57o.jpg8ydz5g.jpg

200 Naval bomber uğruna ne CV'ler ne BB'ler batıyor :))

Sadece Çin'e özel sanmayın diye başka ülkeden de örnek göstereyim.

25oufep.jpg

Özetle naval bomber kullanın, kullandırın.

Mayınlama Tekniği

Kesinlikle önerilenlerden. Hemen hemen hiçbirşeye mal olmuyor ve mayın temizlemesi de yerleştirmesinden daha zor. En iyi mayın döşeyiciler tabii ki denizaltıları. Düşmana görünmeden denizlerini mayınlayabiliyorlar. Tek dikkat etmeniz gereken deep ocean zemini olan yerleri belki sonraya bırakabilirsiniz çünkü bu bölgeler mayınlara karşı daha az duyarlı. Yine de mayının asıl faydası düşman gemilerini patlatma ihtimalinden ziyade onları oldukça yavaşlatması. Ayrıca, deniz üstünlüğü bonusu vermesi hem çıkarmaları engellemede hemde çıkarmaları kolaylaştırmada işimizi kolaylaştırıyor.

Mayınların gemileri pek patlatmaması sizi yanıltmasın. Asıl faydası düşman gemilerini %80 yavaşlatması. Özellikle İngiliz Kanalı ve Akdeniz'de kullanımı düşman filolarını yavaşlatıp sizin donanmamızı ve konvoylarınızı yakalama ihtimalini azaltıyor. Almanya olarak kanalı mayınlayın ve keyfinize bakın diyorum.


Konvoy Batırma Sanatı

Denizaltılar oldukça op. Aşağıda kırmızı ile işaretlenmiş snorkel modülünü ekledikten sonra tamamen görünmez oluyorlar. Bu denizaltıyı tespit edebilecek babayiğit destroyer daha doğmadı. Yakında buna bir ayar çekerler diye düşünüyorum. Denizaltılardan oluşan filoları özellikle deep ocean terrain'ne sahip denizlerde convoy raiding yaptırıp shadow sea terrainlerde kullanmaktan kaçınmanız iyi olur,aşağıdaki başlıkta nedenlerini açıklayacağım.



2gslgew.png


Deniz Terrain Stratejisi

Hazır yeri gelmişken buradan da bahsedeyim, terrainleri kullanmak oldukça basit. Tooltipler zaten açıklayıcı. 4 çeşit terrain var. Aşağıda yer almayan ocean terrainin herhangi bir pozitif veya negatif bonusu yok. Japonya/ABD gibi ülkelerde destroyeri ASW dışında kullanmamak için başka bir neden olarak Deep Oceans terraini gösterebilirim. 


50sn14.png280iefn.pngwtuoh4.png

Denizaltıları özellikle deep oceanlarda convoy raiding görevinde kullanmak zaten düşük olan görünürlüğünü daha da azalttığı için oldukça güzel bir strateji. English channel, shadow sea olduğundan denizaltıların daha yüksek ihtimalle görünür hale geliyor o yüzden onun yerine aşağıdaki üçgenle belirtildiği gibi deep oceanlarda kullanma daha mantıklı.Tarihsel olarak Almanlar'da zaten öyle yapmış.

2im6yp0.jpg1zvv7cy.png


Donanma Doktrinleri

Deniz doktrinlerinden 1.6 itibariyle Fleet in Being en ideal doktrin gibi gözüküyor. CV sayısı 4+ olan ülkeler için Base Strike her ne kadar mantıklı gelsede, CV'lerin 1.6 öncesi eski gücünü ben göremedim.




Alıntı:Not: Donanma ile sorularınızı veya rehberde katılmadığınız bilgileri veya sizin önerileriniz paylaşırsanız güzel olur.
[+] 19 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Cv'ler aşırı güçlü degil aslinda artik onceden ne kadar screen kullansanizda cvlerin ucaklarini indiremiyodunuz ( buyuk.gemilere buyuk hasar vermeden) simdi ucaksavar kruvazörü yada ucaksavar amaciyla ürettiğiniz bir muhrip filosunun gercekten bir amaci var buda cvleri eskisi gibi op olmaktan uzak tutuyor ki bence güzel
[+] 2 üye TR Ace nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Çok iyi olmuş eline sağlık. Ben pasifikte adalarımı işgalden korumak için gemilerime hangi görevi vermeliyim? Arama görevi verince asıl filom çıkıp düşman çıkarmasını vurmuyor?
Ara
Cevapla
#4
(16-03-2019, 15:42)TR Ace : Cv'ler aşırı güçlü degil aslinda artik onceden ne kadar screen kullansanizda cvlerin ucaklarini indiremiyodunuz ( buyuk.gemilere buyuk hasar vermeden) simdi ucaksavar lruvqzoru yada ucaksavar amaciyla ürettiğiniz bir muhrip filosunun gercekten bir amaci var buda cvleri eskisi gibi op olmaktan uzak tutuyor ki bence güzel

Zaten 1.6 oncesine kiyasla CV'ler eskisi gibi cok guclu degil demistim.Bende yeni mekanikleri guzel buluyorum acikcasi.


(16-03-2019, 16:01)Semavi7 : Çok iyi olmuş eline sağlık. Ben pasifikte adalarımı işgalden korumak için gemilerime hangi görevi vermeliyim? Arama görevi verince asıl filom çıkıp düşman çıkarmasını vurmuyor?

En garantisi adalara garrison goreviyle tumen koyman 1 birim 20 combat width lik tumen bile cogunlukla isgali durdurmaya yeter singleda. Donanmada bakimindan ise deniz ustunlugu sende oldugu surece cikarma yapilamaz. Bunun icinse strike force olarak atayabilirsin o bolgeye donanmayi.
Ara
Cevapla
#5
Donanmam atanmıştı fakat gitmedi. Adada elemanlar vardı fakat dayanamadılar japonlar sağlam çıkmışlardı. Acaba konvoy vurma görevi mi vermek lazım?
Ara
Cevapla
#6
(16-03-2019, 17:56)Semavi7 : Donanmam atanmıştı fakat gitmedi. Adada elemanlar vardı fakat dayanamadılar japonlar sağlam çıkmışlardı. Acaba konvoy vurma görevi mi vermek lazım?

Donanmanin gitmesine gerek yok. Cikarmayi onlemenin yolu cikarmanin gelecegi yol uzerindeki deniz bolgelerinde deniz ustunlugunu(naval supremacy) saglamak.Cikarmanin olabilmesi icin deniz ustunlugunun yuzde 50'den fazlasi dusmanda olmasi lazim.

Deniz ustunlugunu de su gibi faktorler belirliyor.

24ccvt3.png

Bolgede ucak ustunlugunun olup olmamasi, mayinlamak(ki cikarmalari onlemek istedigin bolgelere mayin dosemek guzel bir strateji) ve engaje olmaya hazir gemi sayisi. Yukaridaki bolgede 114 rakami benim o bolgeye atadigim strike force gemi sayisi. Ayni bolgeye atanmis baska gorevlerdeki gemilerde var ama onlar anladigim kadariyla engaje olmayacaklari icin deniz ustunlugune katkida bulunmuyorlar. Belki diger gorevdeki gemiler intel efficiency degerini arttirarak katkida bulunuyor olabilirler.

Senin olayinda benim tahminim donanmani o bolgeye atamana ragmen naval supremacy'nin sende olmamasi.
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Ellerine saglik, eski rehber te 1.2 surumunden kalmaydi.
[+] 1 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Eline sağlık. Oldukça detaylı ve bilgilendirici bir rehber olmuş.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Keşif filolarını kaçarlı gruplamak lazım? Birde kruvazör keşifçiler iyi olmuyor gitti mi yerine yenisini koymak zor. Denizaltı en iyisi gibi gitse de yenisi kolay geliyor.
Ara
Cevapla
#10
teşekkürler elinize sağlık çok bilgilendirici bir rehber
keşke tümen düzeni yaptığımız gibi gemilerinde kopyasını alabilseydik örnegin 4. seviye gemiyi aştığımızda bir uçaksavarcı bir mayıncı bir gözcü gibi üretirdik
Ara
Cevapla
#11
Evet arkadaşlar bir sorum var şimdi Donamaya saldır emri verdiğim zaman otomatik olarak Base'e dönüyorlar Patrol olarak çalışıyor sadece ama bu da avlamama yardım etmiyor tabi ki düşmanı kısaca Japonya olarak donanmayı kullanamıyorum Ana Karada odun odun bekliyor donanma sebebi ne olabilir sizce?
tumblr_mjxogyPp2u1qgwg37o1_500.gif
трагедия
Cevapla
#12
(22-03-2019, 14:27)Semavi7 : Keşif filolarını kaçarlı gruplamak lazım? Birde kruvazör keşifçiler iyi olmuyor gitti mi yerine yenisini koymak zor. Denizaltı en iyisi gibi gitse de yenisi kolay geliyor.

Herhangi bir rakam limiti yok. Yalniz eger engaje olurlarsa hemen yok olmasinlar diye cok kucuk bir filo olusturmamak lazim. Ben genelde 10 ve uzeri rakamlarda kesif yaptiriyorum.


(19-04-2019, 04:35)Faramir : Evet arkadaşlar bir sorum var şimdi Donamaya saldır emri verdiğim zaman otomatik olarak Base'e dönüyorlar Patrol olarak çalışıyor sadece ama bu da avlamama yardım etmiyor tabi ki düşmanı kısaca Japonya olarak donanmayı kullanamıyorum Ana Karada odun odun bekliyor donanma sebebi ne olabilir sizce?

Rehberin ilk kisminda bundan bahsediyor aslinda.Kisaca kesif gemilerin dusman gemilerini tespit edince spot yuzdesi dolmaya baslar. Eger spot yuzdesi yuzde 100'e ulasmadan dusman filosu kacarsa strike force'un harekete gecmez,limanda durur. Rehberde acikladigim spot yuzdesinin hizini arttiran faktorleri irdeleyerek bu sorunu halledebilirsin.
Ara
Cevapla
#13
@Sezar Beni şu an fitil eden şey deniz uçakları. Iwo Jimanın olduğu bölgeye girdiğimde deniz uçakları resmen çıkarma yaptırmıyor. Ben keşif için krüvazör denizaltı kullanıyorum focus ile geliyor fakat başka ülkelerin focuslarında var mı bakmadım. Hem hızlı üretiliyor hemde denizaltı olduğundan geç farkediliyor ama deniz uçakları onlarıda avlıyor ama en büyük dert çıkarma gemilerini vuran deniz uçakları.
Ara
Cevapla
#14
Deniz ucaklari derken naval bomberlari kastediyorsun sanirim. Evet naval bomberlar cok guclu ve yapabileceklerin sinirli. Yapabilecegin en etkili sey avci ucaklarini gonderip bolgede hava ustunlugu saglamak, radar arastirmalarini yapip maksimum radari dikmek. Denizaltilari tamamen gorunmez yapmak istiyorsan radar modulunden feraget edip surface detectioni dusurup snorkel ekleyip hepten gorunmez olabilirsin ama en iyi cozum ilk yazdigim. Onun disinda, eger donanmani (strike force) cikarma yapacagin yere naval support gorevi verirsen cikarma gemilerini eslik ederek onlari korumaya calisir. Tabii donanmana 2-3 tane spesifik hava savunmasi icin dizayn edilmis cruiser eklemekte fayda var.
Ara
Cevapla
#15
@Sezar yok ya onuda denedim adamlar hayvan gibi şeyapmışlar biraz nerflenmeli. Çıkana kadar 6 tümenin eridiğini bilirim çok saçma. Donanmada 3 uçak 80li uçak gemisi 6 7 tane full uçaksavarlı krüvazör vardı yok arkadaş indirdiler çıkarma gemilerini. Nerf yemeliler hiç olmazsa okyanusta.
Ara
Cevapla
#16
Ağır Kruvazörler en düşük zırh değerine sahip BB'leri delemiyor mu? Bir de bu bilgiye bir yerden mi ulaştın yoksa oynarken mi farkettin?
Ara
Cevapla
#17
(02-07-2019, 18:54)perverende : Ağır Kruvazörler en düşük zırh değerine sahip BB'leri delemiyor mu? Bir de bu bilgiye bir yerden mi ulaştın yoksa oynarken mi farkettin?

Delemez, argumanimi asagidaki resimlerle kanitlayayim.

1936 Model Agir kruvazor , heavy Gun II modulu takili. Delicilik  12

wpn29.png

1922 Model Battleship, battleship armor I yani en ilkel zirh ile donatilmis. Armor degeri 26, 26>12 oldugundan zirhi delemez.

2j3jp15.png

Simdide 1940 modellerine bakalim.

1940 Model Agir Kruvazor, heavy gun III modulu takili, delicilik 14.3

24l56xs.png

1940 Battleship, battleship armor III modulu takili. Armor 40. 40> 14.3 oldugu icin delemez.

2zebgjp.png


Eger piercing degerin armor degerini gecmezse o gemiyi "gun modulleriyle" batiramazsin. Tek yolu torpido saldirisidir. Torpidolar ,armoru ignore ettigi icin surface shiplerin capital shipleri batirabilmesinin tek yoludur. Ama uretim maaliyeti olarak torpido saldirisi icin 1 tane agir kruvazor yapacagina 5 tane denizalti basarsin. Bunun tek istisnasi Japonya'da bulunan "Torpedo Cruiser" sinifi.
Ara
Cevapla
#18
Resimler patlamış.
Ara
Cevapla
#19
@Sezar resimler düzeltilebilir mi acep?
Ara
Cevapla
#20
Aynen resimler gitmiş göremiyorum.
Ayırt etmesi çok basit;

Uluyorsa Kurt'tur, Yalıyorsa İt'tir.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.