[HS] Medieval 2 - Lord of the Rings Hotseat (TATW)
#41
Oyunu oynayacağımız descr_strat dosyası burada arkadaşlar. Her ülkenin 1 2 şehrine nüfus eklemesi yaptım. Sonra da dayanamadım tüm rebel şehirlere nüfus eklemesi yaptım.

https://drive.google.com/open?id=0B8gi3J...nhQVmRIT1E

Deneme yapıp sonucu hakkında beni bilgilendirirseniz sevinirim. Birkaç kişi deneme yapıp dengeli mi değil mi söylemesi yeterli. Ona göre tekrar ayar çekmek gerekebilir.
Ara
Cevapla
#42
Tüm ülkelere göz gezdirdim. Kötü değil, fakat çok çılgın bir hotseat olacağı belli :D Modun orijinal halinin çok kısıtlı olduğu düşünülürse tamamen hak edenin kazanacağı bir hotseat olacak çünkü opsiyonlar çok fazlalaşmış, oyunculara strateji rahatlığı sağlanmış.

Ama daha detaylı bakınca asker basımının yine yetersiz olduğu göze çarpıyor. Gelir uçuk seviyelere çıkmasına rağmen asker basımı yine yetersiz kalacak bir de üstelik ekonomi sıkıntısı sıfır olup herkesin onbinlerce boşa altını olacak.

Third Age'de Şehir / Kale farkı çok büyük. Şehirlerden ordu neredeyse basılamıyor, basılanlar da patates. Kalelerde ise çok güçlü birimler çıkıyor. İşin kötü yanı Şehir > Kale çevrilemiyor. Özellikle iyilerde çok fazla şehir var, kale yok, Mesela Dale ve Yüksek Elfler tamamen patates. Şehirlerden kaliteli asker basabilmek için bölgenin Minor City nüfusu seviyesine gelip Barracks inşa etmesi gerekiyor ki o da hotseatlerde biraz zor. Yani moddaki birimlerin yarısı yine kullanılamayacak.

Şimdi modda Army Barracks diye baba bir bina var tüm elit birimleri aktif eden, var olanlara bi o kadar daha ekliyor, baya birim yani. Bu bina sadece Fortress'da inşa edilebiliyor. Ama haritada fortress 2-3 ülkede var sadece.
Barracks binası var normal birimleri basmanızı sağlıyor, bu bina "Minor City" ve Castle'da basılabiliyor. Haritada ülkelerin yarısından fazlasında var. Ama Elflerde / Cücelerde kalenin K'si yok hepsi şehir, şehirler de yüksek Minor City seviyesinde değil, Large Town ve Town seviyelerinde.
Bir de Minor City öncesi Large Town'lar için kalitesiz bir asker basımı binası var 3. olarak, bu bina en sıradan basit birimleri basmanızı sağlıyor. İşte Elflerde, Cücelerde, Dale'de, Eriador'da, DDO'da sadece bol bol bu binadan var.

Tüm ülkeleri deneyemedim ama örneğin Harad'a tur başı 12k civarı geliyor. Bu kadar para nereye gidecek :D Diğerlerine de 8-10k arası geliyor.

Harad'ın en nüfuslu 2. bölgesi Harondor Large Town şehrinde Minor City olmadığı için Barracks seviyesine ulaşılamıyor ve haliyle moddan dolayı sadece patates birimler basabiliyor. Bir de bu kötülerin en kalabalık/zengin ülkesi olmasına rağmen. Yüksek Elfler'de, Dale'de, Cüceler'de, Silvan Elfler, DDO'da, Gundabad'da durum çok vahim. Asker basımı konusunda pek bir şey değişmemiş. Sadece kalesi bol olan ülkelerin işine yaramış.

Görsel


Sağ altta para da dikkatinizi çekmiştir. Ben bir şey üretmediğim için 6 turda 70k oldu ama hotseatte de 20'li turlarda falan herkesde 70k olur.

İyimser bakarsak: Town'dan Minor City'ye geçiş 5000 nüfus istiyor anladığım kadarıyla. Çoğu şehir 4000lerde. Zamanla şehirler Minor City olur ve orta segmentteki birimler basılmaya başlanır gibi. Elit birimlerini basabilen ise bi Gondor bi Harad gördüm, bunların haricinde kimse hiçbir zaman basamayacak elit birimlerini. Belki rebelleri alınca o kalelerden basabilen olacaktır ama bu kadar bakamadım. Gelir ise %70 3. sınıf, %30 2. sınıf askerler üçer turda bir spamlanacağı için belki dengelenir; ortalama 100 upkeep dense Harad'ın 12k gelirden 0 gelire düşmesi için 120 birim basması gerekecek. 120 birim de 6 full ordu demek, halihazırda da 2 ordusu olsa 8 full ordu. Bu ya iyi bir şey ya da kötü bir şey bilemiyorum. Diğer ülkeler de 4-8 arası çıkartır.

Özet olarak: gelir çok fazla, bazı ülkeler çok asker basarken bazıları basamıyor, çoğunlukla elit birimleri kimse basamayacak, güçlü olan daha da güçlenmiş.

Ya dengeli bir hotseat olacak ya da çok dengesiz bir hotseat olacak bilemiyorum. Yine de kesin sorunlar var Cüceler, Elfler, DDO, Dale %100 Shire tarlası patatesi. :smile: Elfler ve Cüceler doğaları gereği az nüfuslu ama güçlü denip (3. sınıf birimleri bile 1-2. sınıf gibi) / Dale, DDO, Gundabad, Eriador da doğası gereği patates bu yüzden 3. sınıf birim spamlayıp duracak denirse kabuldür.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#43
Birkaç yanlışın var. Mesela cüceler huge city var, 2 kalesi var. Kale ve şehirden çıkan asker tipi değişmiyor. Aynı birimler üretiliyor. Her ülkenin main topraklarında bastığı birimler 3 turda 1 yenileniyor. Daha önce 9 turda 1 di. Ve 25 turda neredeyse 3 full ordu yaptım ben. Şimdi daha hızlı yapılacaktır.  Pazartesi eve varınca tekrar deneme yaparım. Eline sağlık teşekkürler. Her ülkenin 1 şehrini 1 tık artırabiliriz belki. Çok gerekli olursa yani.

Ayrıca o kadar da patates değil. Elit birim basılırsa eğer iyi kötü arasındaki uçurum artar. O kadar kolay olmamalı. Bina basılabiliyor zaten. Geliştirilmeli şehirler. Ayrıca oyunda carn dum, isengard, baraj dur, dol guldur gibi citadeller var. Zahmet olmazsa buralarda biraz stratejik olsun ve alınmak istensin. 

Moria, minas tirit, erebor huge city
Lothrien, ayrık vadi, dale, Doğu Osgiliath, dol amrot, umbar, edoras Large city. Buralar da stratejik öneme sahip. Gördüğünüz gibi her ülkede en az 1 citadel ya da huge city var. 

Rhun de de sanırım 2 tane city var. Dale ile Rhun arasında da stratejik bir kale var. 

Bir de fortress olan yerler var ama artık sayamam ezbere sanırım.
Ara
Cevapla
#44
Bazı kaleler ve şehirler büyük olmasına rağmen yine asker basamıyor ben onu anlamadım, Cüce bölgeri mesela. Cüceleri tam incelememiş olabilirim. Fakat yine de Imladris 2000 nüfus olmamalı. Bence haritadaki tüm önemli bölgelere yani Isengard, Barad-dur, Imladris, Thranduil's Halls, Erebor, Minas Tirith gibi yerlere +5000 falan vermek lazım.

Bu mod 100lerce tur oynanmak için yapılmış ama hotseatler bu kadar sürmüyor. Acaba nüfus artımı oranını mı arttırsak. Yoksa 1. sınıf elit birimleri komple iptal edelim. Gördüğüm kadarıyla 1-2 ülke şu anki haliyle elit birim basabiliyor, onların da basamamasını sağlamak lazım.

Kale ve Şehirlerden aynı ordu çıkıyor ama kademe farkı var. Şehirler 1 kademe geriden geliyor yukarda anlattığım gibi.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#45
Zamanla event gelerek daha iyi birimler üretilebilir hale geliyor. Sen hep sub mod oynamışsın :))
Ara
Cevapla
#46
1000 tane eventi olan submodlarla oynadım var olanı kaldırmış olamazlar. TWC'de okuduklarıma göre dediğim gibi 100. turda anca tüm birimler açılmış oluyormuş. Tekrarlıyorum, bu 1. sınıf elit birimlere ya herkes erişmeli ya da kimse erişmemeli. Ve de herkes 2.sınıf birimleri üretebilir olmalı, ki bunu sağlamışsın hocam %80.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#47
İlk iletideki descr_strat ı herkesin yüklemesine gerek yok. O kurulum için önemli. ilk link olan export_descr_buildings önemli sadece.
Ara
Cevapla
#48
Düzenledim.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#49
İlk iletideki linki bu link ile değiştirelim. Çünkü ilk iletideki dosyada bazı şehirlerdeki nüfus artışında problem oldu. Ayrıca bunu sadece kurucunun yüklemesi yeterlidir.


https://drive.google.com/open?id=0B8gi3J...2x6OU9NMEk
Ara
Cevapla
#50
İlk iletide şu anda sadece oyuncuların atması gereken dosya var. Bu şu anki attığını admin alabilir ilk iletideki ile beraber.
G0kMNN.png
[+] 1 üye GaulTurk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#51
Ülkelerin oynama sırası

Gondor @Merco
Rohan @Khan99
Dale @kilical12333
Cüceler @JanissaryArcher 
Eriador @ZenderX
Yüksek Elfler @Emprecuss
Silvan Elfler @Sübaşı
Mordor @Raijin
İsengard @Aytaç
Dumanlı Dağların Orkları @Aytaç
Rhun @GaulTurk
Gundabad Orkları @GaulTurk
Harad @iberkay

2 arkadaşımıza 2 ülke vermek durumunda kaldık. Bizim takımdan da eksilecek olanlar olacaktır. Onları ben tamamlarım diye Evil tarafa verdim fazla oynanacak ülkeleri. 

Yeni descr_strat dosyamız. Bu dosya ile oyunu kurmamız gerekiyor.

https://drive.google.com/open?id=0B8gi3J...mdRbW56UGM
[+] 2 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#52
Açıkta Faction kaldı mı?
Beware the Light.

C0Ql7U2WQAAOHwx.jpg
Ara
Cevapla
#53
Dumanlı Dağların Orklarını alabilirsin istersen.

@"Sultan Ahmet"
Ara
Cevapla
#54
Şu anda iki oyuncu ikişer ülke oynuyor. Gundabad Orkları ve Dumanlı Dağlar Orkları oyuncu bulunamadığı için Rhun ve Isengard'ın sahiplerine verildi. Bu iki ülkeden birini alabilirsin. @'Sultan Ahmet'
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#55
@GaulTurk Dumanlı Dağları alayım.
Beware the Light.

C0Ql7U2WQAAOHwx.jpg
Ara
Cevapla
#56
Alındın, iyi hotseatler Ork kardeşim.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#57
MORDOR BÜYÜYECEK TURAN OLACAK GONDOR VİRAN OLACAK!

Edit2:Hangi dosyayı indiriyoruz kafam karıştı?
Beware the Light.

C0Ql7U2WQAAOHwx.jpg
Ara
Cevapla
#58
Sıra henüz sana gelmedi. Geldiğinde etiketlenirsin
Ara
Cevapla
#59
(13-09-2017, 12:49)Sultan Ahmet : MORDOR BÜYÜYECEK TURAN OLACAK GONDOR VİRAN OLACAK!

Edit2:Hangi dosyayı indiriyoruz kafam karıştı?
Return of The King diyelim o zaman.
Tanımadıysan Steam üzerinden Ferrous nickli arkadaşına kim olduğumu sorabilirsin.
Ara
Cevapla
#60
Alıntı:Bu dosyayı Medieval II - Total War\mods\Third_Age_3\data klasörünün içine atıp eskisiyle değiştirmeniz gerekiyor. Öncelikle eskisinin yedeğini alalım tabi.

http://www.dosya.tc/server9/e0l9bf/expor...s.txt.html

Modda asker basımı çok yavaş, bu dosya asker basımını 3 katına çıkartıyor ve ülkelere aynı şekilde gelir arttırımı sağlıyor.
Bunu indiriyor muyuz?
Beware the Light.

C0Ql7U2WQAAOHwx.jpg
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.