Imperator: Rome Çıkış Öncesi Ekran Görüntüleri
@Barbarossa haritaya yaklaşınca arazi türünde uzaklaşınca politik tarzda görünüyordu.
Cevapla
@Justicar

Neresi uygun tam olarak? CK 2'nin askeri sistemi orta çağın Doğu imparatorluklarında dahi absürt duruyor Roma'ya falan uygun olduğunu ne düşündürdü sana?
Ara
Cevapla
O dönemde Sparta hariç hiçbir ülkede kalıcı ordu olmaması lazım, esasen EU4'te de Yeniçeriler hariç olmaması lazım o şekilde bir ordu mantığı.

Crusader Kings'in yegane askeri sistemi "bölgelerden asker kaldırma" değil, kalıcı ordular & tribal orduları ve invasion orduları vesaire de var. Selçuklu topraklardan asker kaldırarak gelmiyor yani batıya.
Cevapla
Belki Roma’yada düzenli birlikler eklenebilir ama bu sayı on binler olmamalı. Ama gidipde Kelt, Galya veya Cermen kabilelerine 10k düzenli ordu eklenirse ve buna senin yorumun gibi başka ne yapılabilir denirse bayağı komik durur.
Ara
Cevapla
Ben dönemin "bütün" devletlerinin sabit askeri personel bulundurduğunu iddia etmiyorum, günümüz modern devletlerinde dahi askeri personelin evden işe şekilde çalıştığı branşlar var, burada önemli olan tehdit olmadığı dönemlerde askerlerin ne işle meşgul olduğu değil, oynanışın ne gerektirdiği, olaya bir tarihsever perspektifiyle değil, oyuncu perspektifiyle yaklaşırsanız haritada sürekli bulunan orduların oyuncu ve oynanış açısından çok daha sağlıklı olduğunu siz de göreceksiniz zaten.

Neden daha sağlıklı peki? Eğer ki Imperator: Rome, Europa Universalis'in oyun felsefesini ana amaçlarından biri olarak görüyorsa ki görünen köy kılavuz istemez;

1-) Oyuncu çoğu zaman savaş içerisinde olacak.
2-) Oyuncu barış zamanlarında sürekli iç isyanları bastırmak durumunda kalacak.
3-) Ordular isyan çıkması olası bölgelerde isyan olasılığını düşürmek için yerleştirilecek.

Öte yandan Imperator: Rome'un kendi mekaniklerinin haritada bulunan sabit ordulara ihtiyacı olması durumu var;

1-) Orduların sınır şehirlerini kolonileştirebilmesi (ordu popa dönüşüyor) ve yağmalayabilmesi.
2-) Orduların yol inşaa edebilmeleri.
3-) Disloyal karakterlerin ordularının oyuncular tarafından rahatça takip edilebilmesi, isyanların ön görülebilmesi ve isyanlara karşı hazırlık yapılabilmesi.

Durum bu iken Europa Universalis tarzı bir askeri sistemin Imperator: Rome için daha oyuncu dostu olduğu aşikar, tarihsellik oyun deneyimi açısından önemli bir kavram, ancak oynanış çok daha önemli, oyun dizaynında bu nedenle oynanış gerçekçilikten önce gelir her zaman.
[+] 1 üye Awake nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
İlk mesaj güncellendi, bazı yeni ekran görüntüleri:

Imperator3-1212x682.jpg

Imperator2-1212x682.jpg

Imperator8-1212x682.jpg

Imperator-1212x682.jpg

Imperator7-1212x682.jpg

Imperator6-1212x682.jpg
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
Dql6G_nWkAArul0.jpg

Günlük ipucu değil, sadece "Kalite Güvencesi" ekibinin test oyunundan bir görüntüymüş.
[+] 1 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Yerleşim birimleri görünüşleri hoşmuş.
Ara
Cevapla
Yarın Yunanistan için çıkacak günlükten ipucu



DrKKo2nWsAAYofT.jpg:large
[+] 1 üye Sxario nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Her ne kadar terrain map güzel ve güncel gözüküyor olsa da diplomasi menüsü ve arayüzde ciddi tasarım sorunları var. Onbeş yıl önce çıkmış oyunlara benziyor.
Vir sapit qui pauca loquitur
Ara
Cevapla
Paradox çoğu strateji oyununda aynı UI'ı kullaıyor. Clausewitz'in içine gömülü bu UI boyutlandırma özelliği olarak çok zayıf. Günde üç farklı monitöre bakan biri olarak UI beni oyundan soğutuyor. Laptopta çok büyük oluyor ayarlardan UI çözünürlüğünü yada scalingi değiştirince yazıların çözünürlüğü bozuluyor text tearing meydana geliyor. Büyük ekranda tersi söz konusu. Artık şu UI'ı yenileseler de kurtulsak. Bunlar çok basit çözülebiilecek şeyler neden Paradox bu konuya yatırım yapmıyor anlam veremiyorum. Key mapping, UI scaling, font scaling en kötü oyun motorunun becerebildiği işler. Beceremiyorlarsa Clausewitz yerine Unity'e geçsinler ufak stüdyolar gibi. (Çok komik olurdu gerçekten)
Ara
Cevapla
Gozume cok guzel gorunuyor bu oyun
Ara
Cevapla
DrtiPKAX4AACtWD.jpg

Yarınki günlüğe dair ipucu.
Cevapla
Bu görselle haritanın ne kadar büyük olduğunu anlatmak istemişler galiba. Sistem gereksinimlerini merak ediyorum.
Ara
Cevapla
Belki Civ'deki gibi harikalar gelir.
Ara
Cevapla
Sanırım burası rodos ama oyunun başlangıç tarihinde bu heykelin olmaması gerekiyor. Muhtemelen harikaları yapma mekaniği oyunda mevcut.
Ara
Cevapla
unknown.png

Peki arkadaki şu simgeye ne diyorsunuz?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
Orada bir bina veya harika yapıldığı için öyle bir simge koymuş olabilirler.
Ara
Cevapla
Orası halikarnas olabilir mi acaba?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
Her harikaya ayrı simge koymazlar bence.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 7 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.