14-10-2018, 18:08
@Barbarossa haritaya yaklaşınca arazi türünde uzaklaşınca politik tarzda görünüyordu.
Imperator: Rome Çıkış Öncesi Ekran Görüntüleri
|
14-10-2018, 18:08
@Barbarossa haritaya yaklaşınca arazi türünde uzaklaşınca politik tarzda görünüyordu.
15-10-2018, 08:22
@Justicar
Neresi uygun tam olarak? CK 2'nin askeri sistemi orta çağın Doğu imparatorluklarında dahi absürt duruyor Roma'ya falan uygun olduğunu ne düşündürdü sana?
O dönemde Sparta hariç hiçbir ülkede kalıcı ordu olmaması lazım, esasen EU4'te de Yeniçeriler hariç olmaması lazım o şekilde bir ordu mantığı.
Crusader Kings'in yegane askeri sistemi "bölgelerden asker kaldırma" değil, kalıcı ordular & tribal orduları ve invasion orduları vesaire de var. Selçuklu topraklardan asker kaldırarak gelmiyor yani batıya.
15-10-2018, 12:37
Belki Roma’yada düzenli birlikler eklenebilir ama bu sayı on binler olmamalı. Ama gidipde Kelt, Galya veya Cermen kabilelerine 10k düzenli ordu eklenirse ve buna senin yorumun gibi başka ne yapılabilir denirse bayağı komik durur.
15-10-2018, 23:35
Ben dönemin "bütün" devletlerinin sabit askeri personel bulundurduğunu iddia etmiyorum, günümüz modern devletlerinde dahi askeri personelin evden işe şekilde çalıştığı branşlar var, burada önemli olan tehdit olmadığı dönemlerde askerlerin ne işle meşgul olduğu değil, oynanışın ne gerektirdiği, olaya bir tarihsever perspektifiyle değil, oyuncu perspektifiyle yaklaşırsanız haritada sürekli bulunan orduların oyuncu ve oynanış açısından çok daha sağlıklı olduğunu siz de göreceksiniz zaten.
Neden daha sağlıklı peki? Eğer ki Imperator: Rome, Europa Universalis'in oyun felsefesini ana amaçlarından biri olarak görüyorsa ki görünen köy kılavuz istemez; 1-) Oyuncu çoğu zaman savaş içerisinde olacak. 2-) Oyuncu barış zamanlarında sürekli iç isyanları bastırmak durumunda kalacak. 3-) Ordular isyan çıkması olası bölgelerde isyan olasılığını düşürmek için yerleştirilecek. Öte yandan Imperator: Rome'un kendi mekaniklerinin haritada bulunan sabit ordulara ihtiyacı olması durumu var; 1-) Orduların sınır şehirlerini kolonileştirebilmesi (ordu popa dönüşüyor) ve yağmalayabilmesi. 2-) Orduların yol inşaa edebilmeleri. 3-) Disloyal karakterlerin ordularının oyuncular tarafından rahatça takip edilebilmesi, isyanların ön görülebilmesi ve isyanlara karşı hazırlık yapılabilmesi. Durum bu iken Europa Universalis tarzı bir askeri sistemin Imperator: Rome için daha oyuncu dostu olduğu aşikar, tarihsellik oyun deneyimi açısından önemli bir kavram, ancak oynanış çok daha önemli, oyun dizaynında bu nedenle oynanış gerçekçilikten önce gelir her zaman.
17-10-2018, 20:09
İlk mesaj güncellendi, bazı yeni ekran görüntüleri:
28-10-2018, 19:34
Günlük ipucu değil, sadece "Kalite Güvencesi" ekibinin test oyunundan bir görüntüymüş.
28-10-2018, 21:04
Yerleşim birimleri görünüşleri hoşmuş.
04-11-2018, 16:31
Yarın Yunanistan için çıkacak günlükten ipucu
04-11-2018, 19:34
Her ne kadar terrain map güzel ve güncel gözüküyor olsa da diplomasi menüsü ve arayüzde ciddi tasarım sorunları var. Onbeş yıl önce çıkmış oyunlara benziyor.
Vir sapit qui pauca loquitur
04-11-2018, 20:18
Paradox çoğu strateji oyununda aynı UI'ı kullaıyor. Clausewitz'in içine gömülü bu UI boyutlandırma özelliği olarak çok zayıf. Günde üç farklı monitöre bakan biri olarak UI beni oyundan soğutuyor. Laptopta çok büyük oluyor ayarlardan UI çözünürlüğünü yada scalingi değiştirince yazıların çözünürlüğü bozuluyor text tearing meydana geliyor. Büyük ekranda tersi söz konusu. Artık şu UI'ı yenileseler de kurtulsak. Bunlar çok basit çözülebiilecek şeyler neden Paradox bu konuya yatırım yapmıyor anlam veremiyorum. Key mapping, UI scaling, font scaling en kötü oyun motorunun becerebildiği işler. Beceremiyorlarsa Clausewitz yerine Unity'e geçsinler ufak stüdyolar gibi. (Çok komik olurdu gerçekten)
05-11-2018, 13:36
Gozume cok guzel gorunuyor bu oyun
11-11-2018, 15:02
Bu görselle haritanın ne kadar büyük olduğunu anlatmak istemişler galiba. Sistem gereksinimlerini merak ediyorum.
11-11-2018, 18:03
Belki Civ'deki gibi harikalar gelir.
11-11-2018, 18:30
Sanırım burası rodos ama oyunun başlangıç tarihinde bu heykelin olmaması gerekiyor. Muhtemelen harikaları yapma mekaniği oyunda mevcut.
11-11-2018, 19:04
(Son Düzenleme: 11-11-2018, 19:09, Düzenleyen: Consul of Time.)
Orada bir bina veya harika yapıldığı için öyle bir simge koymuş olabilirler.
11-11-2018, 19:09
Her harikaya ayrı simge koymazlar bence.
|
|