[MOD] Civ4 - Caveman 2 Cosmos
#1
Görsel


Caveman 2 Cosmos, Civilization IV için yapılmış en kapsamlı moddur. Civilization IV modu olan Rise of Mankind ve eklentisi A New Dawn'un ruhani devamıdır. Tarih Öncesi Çağ'da ateşin bulunuşundan Galaktik Çağ'ın uzay gemilerine kadar uzanan bu mod, derin stratejiler kurmak isteyen oyuncular için mükemmel olsa bile genele de hitap ediyor. Dikkat edin, tek bir oyunu bitirmek 100 saati bulabilir.

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Bugün Japonlarla bir oyun açtım. Gerçekten de söylendiği kadar yavaş bir mod. 3-4 saat kadar oynadım ve hâlâ modun ilk çağı olan Tarih Öncesi'nden çıkamadım bile. Modda çok ama çok (belki de abartılı düzeyde) ayrıntı var. Örneğin hayvan avlayıp yiyeceğini alıyor, ateşi kontrol etmeyi bulup et pişiriyor ve sonra kurutma tekniğini keşfedip uzun süre saklamak için bina inşa ediyorsunuz. Ben özellikle de Tarih Öncesi'ndeki oynanışı bir Civilization oyunundan ziyade Humankind'a benzettim. Kayıttan devam etmeyi düşünüyorum, bakalım neler olacak.

Düzenleme: Bu oyunumu AAR olarak forumda paylaşmaya karar verdim. Buradan okuyabilirsiniz.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#3
v41.2.5389 çıktı. Değişim kaydını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz (Evet, 13 yıl sonra bile hâlâ düzenli olarak güncelliyorlar):

https://forums.civfanatics.com/threads/c...t-16136748
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#4
Tarla inşa edince milis birlikleri kazanıyoruz. Bu birlikler Rönesans Çağı'na geçilir geçilmez tüfek kuşanıyor fakat normalde tüfekli birlikleri açmak için Gunpowder teknolojisini araştırmak gerekiyor. Kasıtlı mı yapmışlar bilmiyorum ama milislerin tüfeğe geçme koşulunu da bu teknolojiye bağlamaları mantıklı olabilir. Belki SVN versiyonunda bu duruma el atmışlardır, stabil versiyonda oynadığımdan bilmiyorum.

Bir de şu anki kaydımda koskoca kıtada tek at kaynağı bile yok. Diğer kıtayı keşfettim ve orada da görünmüyor. Her yerde at olmasını tabii ki beklemiyorum ama bu kadarı da fazla değil mi? Tamam, oyun süvari üretmek için ata mahkûm olmayalım diye çeşitli hayvanlardan yararlanmamıza olanak tanıyor da neticede atlar muadillerinden daha güçlü. Benim talihsizliğim mi yoksa modun kaynak oluşturma koşullarıyla mı alakalı bilemedim.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#5
Bu modda Flammability denen bir şey var, yanılmıyorsam 5 veya 10'un üstünde oldu mu bir ihtimal şehirlerde yangın çıkıp bazı binaları yok edebiliyor. Sıkıntı şu, "Events are not supported" diye başlayan yazıya aldanıp rastgele olayları kaparsanız bunun yüksek olması hiçbir şey ifade etmiyor çünkü yangınlar da bu rastgele olayların olduğu sisteme bağlı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.