[MOD] Vic2 - Victoria Universalis
#1
a5dvvj.png

Victoria Universalis ModDB sayfası için tıklayın.

Bu mod Victoria II'nin temel oynanışını elden geçiriyor ve yeni mekanikler ekliyor. İl olayları için belirli illeri seçebilmek ve oyuncunun bonuslardan oluşan bir listeden seçim yapmasına izin veren bir ulusal fikir sistemi bunlardan bazıları.

Özellikler
  • Modda ekonomi sistemi de yenileniyor. RGO işsizliği ve ekonomideki çöküşler dünya bankasının eklenmesi sayesinde artık meydana gelmiyor. Dünya bankası, RGO malları için neredeyse sınırsız talebi olan ve neredeyse sınırsız gelire sahip bankerlerden oluşan oynanamaz bir ülke. Bu banker POP'ları dünyanın geri kalanında aşırı üretilen malları satın alıyor, bu sayede malların aşırı üretiminden kaynaklanan işsizlik de önlenmiş oluyor. Dünya bankası sıralamada daima sonda olduğu için POP'ları ancak diğer ülkeler satın alacağı miktarı aldıktan sonra satın alım yapabiliyor.
  • Maden RGO'su çıktısı çoğunlukla maden boyutuyla belirleniyor, dünyadaki madenler 5-30 bin arası bir maksimum RGO boyutuyla başlıyor. Yüksek nüfusa sahip maden illeri artık ufak nüfusa sahip illerden daha fazla mal çıktısına sahip olmuyor.
  • General saldırı ve savunma özellikleri, bir generalin ne tür bonuslar verdiğinin daha rahat görülmesi için yeniden adlandırıldı ve renk kodlu hâle getiriliyor.
  • Birçok ülke ve karar HPM'den alınıyor, kararlar ve olaylar oynanışa daha çok etkisi olması için değiştiriliyor.
  • 2 yeni başlangıç tarihi ekleniyor: 1913 ve 1914. 1914 hâlihazırda Dünya Savaşı başlamış vaziyette ve savaşın sonunu simüle edebilmesi için bir olay/karar zinciri dâhil edilmiş.

Ekran Görüntüleri

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Victoria Universalis v0.48 çıktı. İndirmek için tıklayın.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#3
An itibari ile modu deneyeceğim. Yorumumu yazarım.
tumblr_mjxogyPp2u1qgwg37o1_500.gif
трагедия
Cevapla
#4
@Menars'ın önerisi üzerine modu biraz oynadım ve gerçekten de sevdim. Sırf renk kodlu kararlar için bile oynardım bu modu. Victoria II'deki kararlar sekmesinin, özellikle de HPM ve hatta CWE gibi modlarda karmakarışık olmasından hep yakınmışımdır. Çok basit gibi görünen renk kodu sayesinde istediğim kararlara çok daha rahat ulaşabiliyorum. General özelliklerindeki pratiklik de general seçerken daha az uğraştırıyor.

İstediğin ili seçip belirli kararları seçmek (nüfus artışına teşvik, okuryazarlık arttırma gibi) oyuncuya odak seçip beklemekten farklı bir seçenek sunarak Victoria II'nin bazen can sıkıcı olan "oturup hiçbir şey yapmama" fasıllarını azaltabiliyor. Mod ile eklenen kararlar ve olaylar oyuna içerik ekleme açısından başarılı. HPM'in eklediği içerik size fazla geliyorsa ve HPM'in zaten opak olan oyunu gizli olaylar ve etkilerle daha da opaklaştırdığını düşünüyorsanız Victoria Universalis'in içeriklerinin daha çok yeni oyuncu dostu olduğunu söyleyebilirim.

Oyunun haritasında da eyaletleri ayırt etmek için daha kalın sınırlar kullanılıyor. Başlangıçta pek estetik gelmemişti ama işlevselliği sayesinde bunu görmezden geldim. Farklı harita modlarında (özellikle de RGO haritası) hangi eyaletlerde neyin üretildiğini takip etmek için sık sık eyalet haritasına geçiş yapmaktan kurtaran ufak ama zaman kazandıran bir eklenti.

Modla ilgili kafamı karıştıran bir husus var. Mod infamy konusunda vanilla ve karşılaştığım diğer modlara göre fazlasıyla kolaylık sağlıyor. Almak istediğiniz 10 bin nüfuslu eyalet ile 1 milyon nüfuslu eyalet için gereken infamy farklı. Bu sayede infamy/kazanç oranını hesaba katmadan ufak eyaletleri de istediğiniz zaman alabiliyorsunuz. Kafamı karıştıran nokta da şu: Bu özellik oyunu fazla mı kolaylaştırıyor yoksa vanilladaki cezalandırıcı infamy miktarlarını (şanssızsanız on yıllarca beklemek zorunda kalabiliyorsunuz bir daha savaş açmak için) mı dengeliyor karar veremiyorum. Modu deneyenler özellikle de bu konuda ne düşündüğünü belirtirse sevinirim.
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Açılış müziğinin büyüsüne kapılıp Osmanlı ile girer girmez yunana saldırdım. Müttefikim Rusya dahil İngiltere ve Fransa "piller man" gibi savaşa girdiler yoktan yere.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Imperial Japan ile oynarken "Begin the Boshin War" kararında şartlardan birinde "Civilization Progress" yazıyor ama herhangi bir miktar belirtmiyor. Bu ne anlama geliyor?
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#7
Bilmiyorum ben oyun başlar başlamaz bağımsızlık + annex gidip halletmiştim o kısmı. Batılılaşma kararlarında da bir sorun çekmemiştim.
Ara
Cevapla
#8
Japonya'nın "decision" dosyasına baktım. Aslında "Civilization Progress" ibaresinin yanında yüzdeli bir sayı yazması gerekiyor ama yazmıyor. Mesela "Begin the Boshin War" kararını açmak için %30 medenileşme ilerlemesi gerekiyormuş. Umarım bu durumu düzeltirler.

Kod:
the_boshin_war = {
picture = boshin_war
potential = {
civilized = no
tag = JAP
vassal_of = TKG
NOT = { has_country_flag = boshin_war }
}
allow = {
war = no
vassal_of = TKG
civilization_progress = 0.3
}
IbnE9P2.gif
[+] 2 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Modu pek sevmesem de bazı özellikleri hoşuma gitti. Örneğin her alanda araştırma sayısının 30 yerine 35 olması ve özellikle askeri alanda çok işe yarayan National Idea'ların olması(Umarım yanlış hatırlamıyorumdur ismi). Bunlar haricinde modun eklediği özellikleri pek beğenmedim ve dengesiz buluyorum.
Ara
Cevapla
#10
Oyun 1936'da bitmiyor sanırsam, hangi yılda bitiyor?
Ara
Cevapla
#11
1 Ocak 1937'de sanırım :D
[+] 2 üye Wayfear nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
0.50 çıktı. İndirmek için tıklayın.

Victoria Universalis 0.50 :
  • Dünya pazarı es geçilip oyuncu ülkeleriyle doğrudan mal ticareti yapılabiliyor. Oyuncular hangi malı göndereceğini seçiyor ve seçilen mal gönderenin deposundan eksilip mal alan ülkenin deposuna ekleniyor.
  • Yeni ticaret sisteminin çalışabilmesi için ticaret ekranındaki "POP'ların/fabrikaların depodan satın almasına izin ver" butonu geri getirildi. Bu butonu dikkatli kullanın, butonla ilgili tüm uyarıları okuyun.
  • Diğer oyunculardan tek seferlik askerî mal sevkiyatı almak için "Grant" kararı kullanılabiliyor.
  • Infamy limitinin üzerine çıkmak artık militancy ve administrative efficiency'ye cezalar veriyor.
  • Latin Amerika, Orta Asya ve Güney Amerika'daki çeşitli küçük ülkelere daha fazla olay ve karar eklendi.
  • Birleşik Krallık infamy karşılığında Milletler Topluluğu'ndaki ülkeleri ilhak edebiliyor.
IbnE9P2.gif
[+] 4 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Yenilikler güzel olmuş.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.